abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 maart 2008 @ 23:05:20 #26
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_57422724
Oja, Kenian Colonials namen net LA in, gelukkig schopte ik ze er net zo hard weer uit

Heb mijn hele vloot op de atlantische oceaan geplaatst, de pacific is behalve voor australiers en NZ'ers (en britten merk ik dus) gevaarlijk en neit van belang. Zeker niet nu ik bij de axis zit. Gaat japan me dan niet aanvallen?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  maandag 17 maart 2008 @ 09:33:23 #27
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57426856
serieus, vergeet afrika

niets te halen, onbegaanbaar terrein, meng je je erin moet je erin blijven anders wordt al het overwonnen land ingenomen door 1 enthausiaste verdwaalde divisie van een vijandige natie.

en je wil dan alles en je komt dan in oorlog met elke natie in europa..

terrein is onbegaanbaar..vooral in Noord-Afr
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 17 maart 2008 @ 18:31:09 #28
158899 GasTurbine
pi_57436223
quote:
Op maandag 17 maart 2008 09:33 schreef Pumatje het volgende:
serieus, vergeet afrika

niets te halen, onbegaanbaar terrein, meng je je erin moet je erin blijven anders wordt al het overwonnen land ingenomen door 1 enthausiaste verdwaalde divisie van een vijandige natie.

en je wil dan alles en je komt dan in oorlog met elke natie in europa..

terrein is onbegaanbaar..vooral in Noord-Afr
Ik heb al oorlog met de allies. Portugal komt straks toch wel om een springplank te creëren. Afrika kan ook handig zijn om door te stoten richting sovjetunie.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  maandag 17 maart 2008 @ 18:43:34 #29
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57436478
Zooo inmiddels al 5 jaar verder met Yougoslavie. Was daar vanmiddag maar mee begonnen
Leek mij het enige land dat echt leuk is, omdat ik nu zonder schuldgevoel dictatortje kan spelen. en de uitkomst niet zo verzekerd is als dat je met Duitsland gaat spelen..

Inmiddels van dat b0erenland een best goede industriele economie gemaakt.
heb iets van 60 IC, en heb Hongarije, Albanïe en Griekenland veroverd. Mijn veroveringen in de Balkan hadden effect voor de gehele wereld, het werd een gekkenhuis in een maand tijd.

Allereerst verklaarde Oostenrijk mij de oorlog toen ik Hongarije binnenviel, daarop verklaarde Turkije? Oostenrijk de oorlog . Daarop verklaarde Groot-Britannie de Soviet unie de oorlog waarop de Soviet unie de oorlog verklaarde aan Nazi Duitsland.

Daarop ging Polen een Alliantie aan met Duitsland en joinde daarin meteen Roemenië, Tjechieslowakije,Yemen en Italie de Axis ( balen, had graag Italie ingenomen , maargoed de onafhankelijkheid werd toch al gegarandeerd door Duitsland ).

Toen dat gebeurd werd was de halve wereld in oorlog met de USSR ? ( howcome? ) en Turkije was in zijn 1 tje in oorlog met de gehele Axis want Turkije verklaarde meteen de oorlog aan Roemenïe.

Mij liet iedereen zijn gang gaan ondanks dat veel landen Hongarije en Griekenland hun onafhankelijkheid hadden gegarandeerd. ..

Het is nog vreemder gegaan daarna .. Nadat de USSR Polen binnenviel zijn de Polen in het offensief gegaan ( teminste dat denk ik, ik heb geen overzicht daarover behalve dat ik op de wereldkaart provincies van Nationaliteit zie veranderen ) en toen ik dacht te zien dat Finland de USSR binnenviel en op een provincie klikte bleek dat Duitsland op de Karelische landengte een zee-invasie te hebben gedaan

Die zitten al tegen moscow aan en ondertussen is de gehele geallieerde&Axis wereld in oorlog met de USSR.

Ik heb geen enkele alliantie gesloten met iemand en ben nu compleet vijandvrij en ik ben de oorzaker van dit alles .

Nu heb ik een optie.

Ik zou de Alliantie van de Axis kunnen joinen.

+ punten

-Ze zijn aardig sterk
-Coalitie van Europese landen op de westerse na
-ze hebben mijn symphatie gewonnen

-punten

-Polen wordt erg erg sterk zo en gevaarlijk
-Ik wil Italië, dat is dan onmogelijk. Die laars lurkt
-Wordt in een wereldoorlog gezogen
-Ruzie met Turkije dus een front aan mijn achterdeur
-Frankrijk,Engeland en de USSR grenzen aan Turkije dus als ik turkije eenmaal heb krijg ik vanzelf gezeik daar, maargoed met veel Defensielijnen daar moet het wel op te lossen zijn.

- Ik vind de USSR beetje zielig.

Toen kwam ik op een ander punt, wat als ik nu al die tering Axis Landen in hun rug steek en aanval..
Dat zou echt te grappig zijn.

Ik zal dan nog veel meer moeten opbouwen, ik beschik nu over 1 Tankleger ( 4 tankdivisies ) , en zo'n 50 Infanterie divisies, en zo'n 10 cavalerie divisies.
Ben ondertussen ook een vloot aan het opbouwen. 6 Aircraft carriers maar dat duurt nog 2 jaar.

Whaha dit is geniaal om zo te spelen

[ Bericht 0% gewijzigd door Pumatje op 17-03-2008 18:59:24 ]
  maandag 17 maart 2008 @ 18:44:45 #30
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57436496
quote:
Op maandag 17 maart 2008 18:31 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Ik heb al oorlog met de allies. Portugal komt straks toch wel om een springplank te creëren. Afrika kan ook handig zijn om door te stoten richting sovjetunie.
Portugal??? dude, die hebben like.... 3 Inf. divisies
doe ff normaal..
  maandag 17 maart 2008 @ 21:03:03 #31
158899 GasTurbine
pi_57439397
quote:
Op maandag 17 maart 2008 18:44 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Portugal??? dude, die hebben like.... 3 Inf. divisies
doe ff normaal..
Ja maar het vervelende is dat de complete engelse vloot van Engeland en Frankrijk naar Liberia, naar dat piepkleine eilandje precies op het midden van de atlantic en weer terug vaart. Een strandlanding lukt dus sowieso niet.
  maandag 17 maart 2008 @ 21:11:58 #32
158899 GasTurbine
pi_57439569
quote:
Op maandag 17 maart 2008 18:43 schreef Pumatje het volgende:
Zooo inmiddels al 5 jaar verder met Yougoslavie. Was daar vanmiddag maar mee begonnen
Leek mij het enige land dat echt leuk is, omdat ik nu zonder schuldgevoel dictatortje kan spelen. en de uitkomst niet zo verzekerd is als dat je met Duitsland gaat spelen..

Inmiddels van dat b0erenland een best goede industriele economie gemaakt.
heb iets van 60 IC, en heb Hongarije, Albanïe en Griekenland veroverd. Mijn veroveringen in de Balkan hadden effect voor de gehele wereld, het werd een gekkenhuis in een maand tijd.

Allereerst verklaarde Oostenrijk mij de oorlog toen ik Hongarije binnenviel, daarop verklaarde Turkije? Oostenrijk de oorlog . Daarop verklaarde Groot-Britannie de Soviet unie de oorlog waarop de Soviet unie de oorlog verklaarde aan Nazi Duitsland.

Daarop ging Polen een Alliantie aan met Duitsland en joinde daarin meteen Roemenië, Tjechieslowakije,Yemen en Italie de Axis ( balen, had graag Italie ingenomen , maargoed de onafhankelijkheid werd toch al gegarandeerd door Duitsland ).

Toen dat gebeurd werd was de halve wereld in oorlog met de USSR ? ( howcome? ) en Turkije was in zijn 1 tje in oorlog met de gehele Axis want Turkije verklaarde meteen de oorlog aan Roemenïe.

Mij liet iedereen zijn gang gaan ondanks dat veel landen Hongarije en Griekenland hun onafhankelijkheid hadden gegarandeerd. ..

Het is nog vreemder gegaan daarna .. Nadat de USSR Polen binnenviel zijn de Polen in het offensief gegaan ( teminste dat denk ik, ik heb geen overzicht daarover behalve dat ik op de wereldkaart provincies van Nationaliteit zie veranderen ) en toen ik dacht te zien dat Finland de USSR binnenviel en op een provincie klikte bleek dat Duitsland op de Karelische landengte een zee-invasie te hebben gedaan

Die zitten al tegen moscow aan en ondertussen is de gehele geallieerde&Axis wereld in oorlog met de USSR.

Ik heb geen enkele alliantie gesloten met iemand en ben nu compleet vijandvrij en ik ben de oorzaker van dit alles .

Nu heb ik een optie.

Ik zou de Alliantie van de Axis kunnen joinen.

+ punten

-Ze zijn aardig sterk
-Coalitie van Europese landen op de westerse na
-ze hebben mijn symphatie gewonnen

-punten

-Polen wordt erg erg sterk zo en gevaarlijk
-Ik wil Italië, dat is dan onmogelijk. Die laars lurkt
-Wordt in een wereldoorlog gezogen
-Ruzie met Turkije dus een front aan mijn achterdeur
-Frankrijk,Engeland en de USSR grenzen aan Turkije dus als ik turkije eenmaal heb krijg ik vanzelf gezeik daar, maargoed met veel Defensielijnen daar moet het wel op te lossen zijn.

- Ik vind de USSR beetje zielig.

Toen kwam ik op een ander punt, wat als ik nu al die tering Axis Landen in hun rug steek en aanval..
Dat zou echt te grappig zijn.

Ik zal dan nog veel meer moeten opbouwen, ik beschik nu over 1 Tankleger ( 4 tankdivisies ) , en zo'n 50 Infanterie divisies, en zo'n 10 cavalerie divisies.
Ben ondertussen ook een vloot aan het opbouwen. 6 Aircraft carriers maar dat duurt nog 2 jaar.

Whaha dit is geniaal om zo te spelen
Joegoslavië is inderdaad erg leuk om te spelen
Maar turkije kwam voor je op omdat de banden tussen Joegoslavië, Griekenland en Turkije erg hecht zijn. Ik viel een keer Hongarije binnen, waarop Oostenrijk mij de oorlog verklaarde. Turkije en Griekenland verklaarden op hun beurt oostenrijk en duitsland weer op turkije en griekenland. Ik sloot een alliantie met de 2 en heb net voor de poorten van belgrado de duitsers tegen kunnen houden. Op dat moment koos Italië er ineens voor om mij te helpen en verklaarde Rep. Spain (oorlog gewonnen) ons de oorlog. Met Italie hebben we het halve duitse leger weggevaagd. Helaas ben ik de savegame kwijt. Was echt machtig mooi om een soort van 4e machtsblok te hebben in de vorm van een Mediteraanse Unie. (Portugal sloot later aan -en werd verpletterd door spanje, op macau na)
  maandag 17 maart 2008 @ 21:32:14 #33
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57440112
oke, ik snap het.
die landen heb ik dus zeg maar in de rug aangevallen , ik schaam me diep.
meedogenloos overrompeld. Turkije net ook aangevallen, ervoor gekozen om daarna pas de alliantie te joinen maar wat zie ik nu, USSR herstelt zich en Duitsland en Polen verliest rampzalig snel terrein..

maar de game beeindigd, ik denk er even goed na wat te doen.
De balkan is dus van mij, maar dat is bijna niet onder controle te houden, zoveeeeel partisan activiteit niet normaal. Dus shit.. ik denk dat ik geen alliantie neem en gewoon ga kijken hoe de USSR na Polen, Duitsland frankrijk en Engeland binnenvalt.
pi_57440848
Kun je schepen nu ook upgraden in Armageddon?
Ja, schrok je toch even he!
  maandag 17 maart 2008 @ 22:48:00 #35
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57442152
dat kon al eerder, alleen moet je het eerst activeren per unit
  maandag 17 maart 2008 @ 23:28:09 #36
158899 GasTurbine
pi_57443187
quote:
Op maandag 17 maart 2008 22:48 schreef Pumatje het volgende:
dat kon al eerder, alleen moet je het eerst activeren per unit
Dit wist ik dus niet. Bedankt
pi_57465393
Ineens een vrij heftig potje met Duitsland. 6 carriers gebouwd, 30 uboats. en dan nog 3 complete motorized/panzer divies en nog 2 infanterie.

In mei 1939 Polen opgerolt, geen probleem natuurlijk. binnen een week klaar. Al m'n units richting belgie voor een invasie van frankrijk. Net terwijl m'n panzers de belgische grens over denderen besluiten die rode rakkers in het oosten dat het nu al tijd is om mij aan te vallen. Ik heb amper 10 units aan de russische grens, dat dat is een kansloze missie. Ik geef de order om ze terug te trekken tot net voor berlijn. Ook 1 volledige infanterie divisie van het franse offensief richting berlijn, dubble time!

Spanje wil ook in m'n aliantie en valt Frankrijk vanuit de rug aan. Binnen een maand heel frankrijg veroverd, geen vicy france (?). M'n panzers weer richting oosten voor de tangbeweging.

De tangbeweging is geslaagt, sluit een gebied van 3 secties in met ongeveer 50 russiche units Daarna nog een andere beweging die 20 units oprolt. Het is nu hartje winter, moet even kijken of ik direct door kan stoten en rusland op de knieen dwingen, of m"n units wat rust geven. Olie reserves krimpen hard en ook reinforcements zijn hard nodig.

Mijn zee oorlog aan de andere kant gaat niet al te best. Telkens worden mijn uboats belaagt door de engelse vloot. Tijdens 1 massive battle werdt heel mijn vloot in het geweld gezogen. Resultaat:
4 van mijn carriers weg, 20 submarines en nog wat destroyers en cruisers
Wel 3 carriers 3 light carriers en 4 battleships van de engelsen gekelderd, samen met tientallen andere kleinere boten.
Wel de battle gewonnen, maar tegen een zware prijs.
  woensdag 19 maart 2008 @ 11:44:33 #38
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57472808
goed gespeeld.
je moet inderdaad opletten met de russen, die vallen heel vroeg aan als het ze uitkomt, omdat ze ook wel begrijpen dat Duitsland op een ramkoers is...

Betreft die carriers, onderzoek die maximaal.. de engelsen zijn qua vloot in organisatie en taktieken veel sterker dan jij.. doe daar wat aan. En beveilig ze met Heavy cruisers en Big battleships en andere zware schepen.

Creeer aparte Sub wolfpacks van zo'n 30 eenheden.. niet toevoegen aan de carrier groups.
Een sterk vlootonderdeel bestaat uit minimaal 25 schepen, met daarin 5 carriers , 6 big battleships,6 heavy cruisers, 7 etc.. vergeet destroyers en light cruisers. er is nog een sterk schipssoort waar ik de naam ff niet van vinden kan.. die ook toevoegen. En onderzoek ook je vloot, de Marine ruled...

als je een maal dan een vloot onderdeel heb van zo'n 25 pure big surfaceships is dat onverslaanbaar. pas er wel mee op, engelsel zijn in het begin sterk en hebben veel carriers.

laat je niet opjagen, ga zelf op jacht.
  woensdag 19 maart 2008 @ 22:27:34 #39
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57488126
godverdomme..

ik zit vast met yougoslavie. Het gaat ons nu prima af aan het Oostfront, maar ik wil gebieduitbereiding, dat kan enkel via turkije, maar zodra ik dat doe leent polen zijn halve leger uit aan me, en italie ook.. ( niet dat ik iets aan die macaroni's heb ) die allemaal midden in de strijd verwikkeld zijn in het gevecht met de Russen op het Oostfront..

aangezien ik de helft krijg, en de AI ineens het werk uitleent van 1 derde van zijn troepen daar aan mij kan ik geen verdediging organiseren omdat ik niet volledige controle heb en krijg, noch een offensief kan starten omdat al mijn Troepen in Turkije zitten . Dus het hele offensief komt tot een halt, waarna ineens alles in elkaar valt en de russen in een maand in Roemenïe staan. gloeiende gloeiende

Ik kan dus niets beginnen en krijg steeds meer zin om alles op een nuke te storten en die linea recta uit pure ergenis of fukkin Warschau te gooien word er echt pisnijdig van. ...
pi_57492570
Kun je spanje en portugal niet binnenvallen via italië? Kun je het af met alleen een paar transport, via de de italiaanse kust varen, ben je redelijk save van de britten.
  donderdag 20 maart 2008 @ 11:37:39 #41
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57496784
portugal is een allie van me, spanje is te sterk.
de republikeinen hebben de burgeroorlog gwonnen, en hebben een flink leger gebouwd.

ja deze geschiedenis is best vreemd.
Frankrijk,engeland,etc zijn anno 1943 in oorlog met de ussr. niet met nazi's. wij zijn dat ook

grappig, het zou een heel goed mogelijke geschiedenis zijn.
pi_57496965
Spanje te sterk

Ik heb Spanje altijd zo'n heerlijke target gevonden.. meestal loop je er zo overheen
pi_57497055
Ik krijg al bijna weer zin om m'n missie met Nederland eens fatsoenlijk af te maken.

Trouwens, met NL is Spanje ook zo'n heerlijke eerste target
  donderdag 20 maart 2008 @ 14:28:40 #44
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57500441
met NL een heerlijke target?

hoe de fok wil je dat doen? je hebt nauwelijks voldoende om Duitsland af te houden in 1940
mijn game gaat nu lastig, duitsland is echt nauwelijks meer indrukwekkend.. militaire kracht is praktisch weg.
Roemenie doet het beter in rusland dan duitsland en het begint een drama te worden.

amerika heeft een IC cap van 450! scheisse
pi_57501453
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 14:28 schreef Pumatje het volgende:
met NL een heerlijke target?

hoe de fok wil je dat doen? je hebt nauwelijks voldoende om Duitsland af te houden in 1940
mijn game gaat nu lastig, duitsland is echt nauwelijks meer indrukwekkend.. militaire kracht is praktisch weg.
Roemenie doet het beter in rusland dan duitsland en het begint een drama te worden.

amerika heeft een IC cap van 450! scheisse
dat plaatje in de OP is mijn NL

Na tig keer oefenen lukte het om op een slinkse manier de oorlog met duitsland te overleven; mede door Spanje te pakken nog voor duitsland de oorlog begint. Ik heb in eerdere delen van deze reeks wel beschreven hoe dat lukte
  donderdag 20 maart 2008 @ 15:47:28 #46
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57502000
I know , maar hoe heb je dat geflikt?
dictoriaat van NL gemaakt ??

hoe kom je aan de mankracht, en de IC vervolgens ???
pi_57515190
Ik twijfel om de game te kopen, voegen de twee uitbreidingen daadwerkelijke verbeteringen door in de gameplay of volstaat de losse versie ook.

vind het een beetje zonder om 20 euro uit te geven aan 2 uitbreidingen die niet echt iets toevoegen.
Built for Speed
  vrijdag 21 maart 2008 @ 15:20:31 #48
158899 GasTurbine
pi_57521708
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 09:14 schreef HansvanOchten het volgende:
Ik twijfel om de game te kopen, voegen de twee uitbreidingen daadwerkelijke verbeteringen door in de gameplay of volstaat de losse versie ook.

vind het een beetje zonder om 20 euro uit te geven aan 2 uitbreidingen die niet echt iets toevoegen.
De ai is natuurlijk verbeterd. En kopen? Ik heb hem geleend van iemand op het internet.

En echt alleen maar omdat 'ie hier in de buurt niet te koop is
  vrijdag 21 maart 2008 @ 15:27:03 #49
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57521832
gewoon downloaden?
pi_57522287
Err tsjah, ik zou niet weten hoe wat of waar. Maar iemand mag altijd pm-en ^^
Built for Speed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: