Ah, its alivequote:
Is dat niet een beetje symptoombestrijding? Ik ben het met je eens dat het verkeerd is om de verwachting te hebben om altijd maar gelukkig te zijn. Wat volgens mij van belang is, is waar je je geluk aan afmeet. Als je voor jezelf bepaalt dat je alleen maar gelukkig bent als je een groot huis, een vet salaris, een dikke auto, de ideale partner en vrienden bij de vleet hebt, terwijl dat er niet in zit, dan stel je gewoon verkeerde verwachtingen aan je leven.quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:30 schreef G.Fawkes het volgende:
Het is niet eenzaam en donker. Het is een andere kijk op de wereld. Als je verwacht altijd gelukkig te zijn ben je snel teleurgesteld wanneer je dat niet bent.
Ik er niet van uit dat ik altijd gelukkig ben. Daardoor wordt je juist eerder gelukkig omdat je verwachtingen minder zijn dan de resultaten. Werkt prima kan ik je vertellen.
Het liefste ga ik gewoon met onze groep inclusief de vriendinnen van mijn vrienden de hele avond en nacht bijeen zitten en gezellig eten en wat drinken. Daar krijg ik mijn tijd goed mee om.quote:Op dinsdag 4 december 2007 09:48 schreef MNR het volgende:
[..]
Ik las het ja
Het hoeft niet altijd goed te gaan, maar ik ben blij dat je je beter voelt. En nog onbeduidende plannen voor O&N? Aj aj ajWat zou je het liefste willen doen?
Dus jij hebt aangeboden om dan maar bij haar wat gaatjes te vullen?quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:39 schreef Mike.Strutter het volgende:
Er was een nieuwe vrouwelijke tandarts, die heeft me eens flink onder handen genomen. Bij mij waren er geen gaatjes om te vullen
quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:39 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dus jij hebt aangeboden om dan maar bij haar wat gaatjes te vullen?
Kwestie van de juiste tandarts treffen...quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:41 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]ghehe, nee zo simpel gaat dat niet in zijn werk.
Snel op Marktplaats zetten. Net zoals al je andere luie collega's...quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:43 schreef Q. het volgende:
We hebben een sinterklaascadeau gehad, een pakket waarmee je zelf je gevulde speculaas kan maken. Daar ben ik toch veel te lui voor?
zal ik dat dan eens voor je doen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:43 schreef Q. het volgende:
We hebben een sinterklaascadeau gehad, een pakket waarmee je zelf je gevulde speculaas kan maken. Daar ben ik toch veel te lui voor?
Symptoombestrijding? Juist niet denk ik. Maargoedquote:Op dinsdag 4 december 2007 10:38 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje symptoombestrijding? Ik ben het met je eens dat het verkeerd is om de verwachting te hebben om altijd maar gelukkig te zijn. Wat volgens mij van belang is, is waar je je geluk aan afmeet. Als je voor jezelf bepaalt dat je alleen maar gelukkig bent als je een groot huis, een vet salaris, een dikke auto, de ideale partner en vrienden bij de vleet hebt, terwijl dat er niet in zit, dan stel je gewoon verkeerde verwachtingen aan je leven.
Ah, ik zie het zo:quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:30 schreef G.Fawkes het volgende:
Het is niet eenzaam en donker. Het is een andere kijk op de wereld. Als je verwacht altijd gelukkig te zijn ben je snel teleurgesteld wanneer je dat niet bent.
Ik er niet van uit dat ik altijd gelukkig ben. Daardoor wordt je juist eerder gelukkig omdat je verwachtingen minder zijn dan de resultaten. Werkt prima kan ik je vertellen.
En groot gelijk heb je trouwens. Altijd voor jezelf kiezen
Niet, crushes zijn juist leukquote:
Arme MNR.quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:54 schreef MNR het volgende:
[..]
Niet, crushes zijn juist leuk![]()
Ik ben helemaal voor crushes![]()
Maar ze moeten het liefste niet zo stom zijn om af te haken of niet volledig voor mij te kiezen. Daar wordt MNR wel verdrietig van
Nou Mike, dat lijkt me een prima O&N en ook helemaal niet zo moeilijk om te bewerkstelligen. Wat houdt je tegen om dit te organiseren?quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:38 schreef Mike.Strutter het volgende:
Het liefste ga ik gewoon met onze groep inclusief de vriendinnen van mijn vrienden de hele avond en nacht bijeen zitten en gezellig eten en wat drinken. Daar krijg ik mijn tijd goed mee om.
Je kunt het er ook op wagen en daar realistisch bij blijven. Denken van: oke, misschien gaat het niet lukken maar ik ga het in ieder geval echt proberen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:51 schreef MNR het volgende:
[..]
Ah, ik zie het zo:
Verwachtingen en dromen heeft iedereen. Hoe iemand daarmee omgaat hangt af van de ervaringen in het verleden. Laten we zeggen dat je iets in gedachten hebt wat je heel graag wilt, laten we het even X noemen. Dan heb je 2 mogelijkheden om het te benaderen:
- je verwacht/ben bang voor teleurstelling en bind je in
- je waagt het erop
In het eerste geval zal de teleurstelling minder groot uitvallen als het zo is dat X niet waar gemaakt dan worden. Dan ben je blij, want ja, je hebt jezelf in bescherming genomen en de klap is niet zo groot. Prima aanpak en je bent blij dat je jezelf hierover in acht hebt genomen.
In het tweede geval zul je ernaar uitkijken, ernaar verlangen, zo blij als een kind zijn en er een heel fijn gevoel bij krijgen. Een van de meest fijne gevoelens die je maar kunt hebben! Treedt hier teleurstelling op, dan voelt dat heel naar.. dan snijdt dat van binnen en kost het je wel even tijd om hier van te herstellen. Juist omdat je er zo in geloofde.. is de klap hard.
De vraag is dan: richt ik mijn leven in zodat ik mezelf kan behoeden voor die pijn? Of leef ik mijn leven en leer ik om te gaan met de teleurstelling? Wil ik mezelf beschermen of laat ik de beperkingen achterwege en laat ik me gaan? Ben ik bang of waag ik het erop? Wanneer ben je gelukkiger?
Zo, tot dusver wat me even als eerste te binnenschoot
MNR kan wel tegen een stootje hoor Q.quote:
Ben je even kwijt. Waar geef ik aan dat je het niet doet? Ik probeer de mogelijkheden aan te geven die je hebt als de stap wel neemt (en daar 2 insteken bij).quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:55 schreef Thisbe het volgende:
Ik ben het niet met je eens MNR. Men gaat de dingen waar men naar verlangt, en nooit doet idealiseren: 'had ik maar...dan was mijn leven mooier geweest'. Men heeft meer spijt van dingen die hij niet gedaan heeft, dan van de dingen die hij wel gedaan heeft.
Ook een prima instelling!quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:56 schreef TwistedDarling het volgende:
Je kunt het er ook op wagen en daar realistisch bij blijven. Denken van: oke, misschien gaat het niet lukken maar ik ga het in ieder geval echt proberen.
Als ik realistisch blijf dan is de teleurstelling an sich al minder. En ik ben dan ook nog eens trots op mezelf omdat ik het iig wel echt geprobeerd heb. En je kunt er altijd wat van leren en meenemen naar de toekomst.
En dan is er nog het scenario dat je verwachtingen wel uitkomen natuurlijk (daarbij helpt realistisch blijven ook).
Ik zie het als Jenga (of hoe je dat spel ook noemt). Als je vanaf het begin goed oplet, je best doet dan heb je veel meer kans dat je verder komt en de toren niet omvalt.quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:58 schreef Thisbe het volgende:
Twist weet het beter te verwoorden dan ik.
*knuffel op*quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:54 schreef MNR het volgende:
[..]
Niet, crushes zijn juist leuk![]()
Ik ben helemaal voor crushes![]()
Maar ze moeten het liefste niet zo stom zijn om af te haken of niet volledig voor mij te kiezen. Daar wordt MNR wel verdrietig van
Haha, ik zit er atm helemaal niet mee. Maar toch lief van jequote:Op dinsdag 4 december 2007 11:06 schreef Dark_Angelus het volgende:
*knuffel op*
Er komen weer nieuwe crushes
Door schade en schande wijs sterk geworden?quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:56 schreef MNR het volgende:
[..]
MNR kan wel tegen een stootje hoor Q.
(al gaat er dan wel even een periode van flinke chagrijnigheid en boosheid aan vooraf)
Ik kan me inderdaad niet herinneren dat ik spijt heb gehad van dingen die ik gedaan heb, alleen van dingen die ik niet gedaan heb. Ik heb dan misschien wel domme dingen gedaan soms, maar achteraf was dat dan toch op de één of andere manier iets goeds.quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:55 schreef Thisbe het volgende:
Ik ben het niet met je eens MNR. Men gaat de dingen waar men naar verlangt, en nooit doet idealiseren: 'had ik maar...dan was mijn leven mooier geweest'. Men heeft meer spijt van dingen die hij niet gedaan heeft, dan van de dingen die hij wel gedaan heeft.
Vertel me nu niet dat dat nieuws is. Vrouwelijke vaagheid is nu wel zo'n universele waarheid. Wat vreemd is trekt aan. Soms dan.quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:12 schreef MNR het volgende:
[..]
Dank u![]()
![]()
(voor deze algemene bevestiging)
Ik bedoelde met proberen niet dat je maar een halfslachtige poging doet, of niet helemaal je keuze maakt he. Enkel dat je er goed over nadenkt wat je wil bereiken en hoe je dat het beste kan doen en je beseffen dat het misschien niet gaat uitpakken zoals je wil. Maar, ik denk dus, dat als je je goed voorbereid en kijkt naar hoe je je doel wil gaan bereiken voordat je er echt aan begint dat je dan juist verder komt.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:05 schreef MNR het volgende:
[..]
Ik zie het als Jenga (of hoe je dat spel ook noemt). Als je vanaf het begin goed oplet, je best doet dan heb je veel meer kans dat je verder komt en de toren niet omvalt.
Je kunt ook proberen.. dan gaat dat prima in het begin en als hij omvalt is dat dat jammer.. maar ik ben van mening dat mensen die vanaf het begin kiezen, veel verder komen. Hiet is de kans dat je een scheve basis creert veel groter.
En ja, de groep die er dan toch al vanuit gaat dat er teleurstelling komt, die laten de toren vrij snel omvallen, maar voor hen maakt het niet uit.
Dat is eigenlijk mijn achterliggende gedachte hierin.
Knuffels zijn altijd goedquote:Op dinsdag 4 december 2007 11:08 schreef MNR het volgende:
[..]
Haha, ik zit er atm helemaal niet mee. Maar toch lief van je
Wijs? Sterk? Misschien.. maar ken t klappen van de zweep welquote:Op dinsdag 4 december 2007 11:10 schreef Q. het volgende:
Door schade en schande wijs sterk geworden?
Yeahahquote:Op dinsdag 4 december 2007 11:16 schreef MNR het volgende:
[..]
Wijs? Sterk? Misschien.. maar ken t klappen van de zweep wel
> KEL!quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:16 schreef MNR het volgende:
[..]
Wijs? Sterk? Misschien.. maar ken t klappen van de zweep wel
Ik weet niet wat je bedoelt, dat kan ik vanaf hier ook niet bepalenquote:Op dinsdag 4 december 2007 11:15 schreef TwistedDarling het volgende:
Ik bedoelde met proberen niet dat je maar een halfslachtige poging doet, of niet helemaal je keuze maakt he.
Ik begrijp wat je me wilt zeggenquote:Maar ik ga natuurlijk ook niet bij de pakken neer zitten en maar helemaal niets proberen.
bbquote:Op dinsdag 4 december 2007 11:08 schreef bigbird het volgende:
Goedemorgen [afbeelding] Hoe is het hier?
Ah, hoe komt het dat je direct deze context legt Godt?quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:19 schreef Godlike02 het volgende:
> KEL!
Zweepjesquote:Op dinsdag 4 december 2007 11:27 schreef MNR het volgende:
[..]
Ah, hoe komt het dat je direct deze context legt Godt?
Nee, niet waar!quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:27 schreef Thisbe het volgende:
we worden oud!
Jij misschienquote:Op dinsdag 4 december 2007 11:27 schreef Thisbe het volgende:
Wat een wijsheid, we worden oud!
Ik wil oud worden, maar ben het nog nietquote:Op dinsdag 4 december 2007 11:32 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Jij misschien![]()
Ik voel me nog steeds jong
Ik wil niet oud worden. Laat mij maar jong blijvenquote:Op dinsdag 4 december 2007 11:33 schreef Averon het volgende:
[..]
Ik wil oud worden, maar ben het nog niet
quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:35 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Ik wil niet oud worden. Laat mij maar jong blijven
Ik vind het na een jaar of 75 wel leuk geweest denk ik. Ik mag dus nog even.quote:
Kan je dat nu al zeggen?quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:40 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik vind het na een jaar of 75 wel leuk geweest denk ik. Ik mag dus nog even.
Youth is wasted on the youngquote:Op dinsdag 4 december 2007 11:42 schreef G.Fawkes het volgende:
Wat was het ook alweer? Live fast, die young and leave a beautiful corpse
Jouw leven is *zo* zwaar!quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:37 schreef Q. het volgende:
Pff, weeeer een chocoladeletter. Ik word helemaal vetgemest hier.
Ik was ook al wijs toen ik jong was... Ik ben nog steeds jong overigens!quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:27 schreef Thisbe het volgende:
Wat een wijsheid, we worden oud!
Sites maken is leuk Mikequote:Op dinsdag 4 december 2007 11:41 schreef Mike.Strutter het volgende:
Websites maken is stom. Als ik dat had willen doen had ik wel een ICT-achtige opleiding gepakt. Nu moet ik er toch aan geloven en ik wil gelijk alles goed doen.
Jij bent heul oudquote:Op dinsdag 4 december 2007 11:45 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik was ook al wijs toen ik jong was... Ik ben nog steeds jong overigens!
Of omdat men meer waarde hecht aan kwaliteit van het leven dan aan de kwantiteit van het leven...quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:44 schreef Averon het volgende:
[..]
Youth is wasted on the young
En bovendien, al dat gemakkelijk praten over niet oud willen worden komt vooral van jongeren die nog niet echt met hun eigen sterfelijkheid worden geconfronteerd.
Niet oud willen worden staat volgens mij één-op-één in relatie met je eigen sterfelijkheid...quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:44 schreef Averon het volgende:
En bovendien, al dat gemakkelijk praten over niet oud willen worden komt vooral van jongeren die nog niet echt met hun eigen sterfelijkheid worden geconfronteerd.
* Old and wise van Alan Parsons Project opzet...quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:45 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Jij bent heul oud
en over twee maanden nog veeeeeel ouder.
Laat naar bed, verkeerd geslapen, kon vanmorgen ook niet wakker worden, dat soort dingenquote:
Het ene sluit het andere niet uit.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:45 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Of omdat men meer waarde hecht aan kwaliteit van het leven dan aan de kwantiteit van het leven...
Wat oud is, hangt ook van de verwachtingen die je hebt van het leven. Ik wil schrijvend oud worden ( of het me lukt weet ik niet) dat bepaald voor mij wat mijn kwaliteit van leven is, nietwaar?quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:48 schreef Averon het volgende:
Kwaliteit van leven? Gaat dat achteruit omdat je ouder wordt? En wat is oud?
30? 40? of pas bij 80 of zo?
Ik ken zat mensen die er tegenop zien 30 te worden. Dat vinden ze oud. Dan kan je er beter mee ophouden. Mind you, dat zijn dan wel mensen die zelf 23 zijn die dat zeggen.
Puurquote:Op dinsdag 4 december 2007 11:44 schreef MNR het volgende:
[..]
Jouw leven is *zo* zwaar!
Zal ik hem komen verlichten? (is het puur of melk btw?) [afbeelding]
Het een sluit het ene zeker niet uit. Maar het gevaar is dat je dalijk alleen nog maar leeft omdat je nog in leven bent. En dat is imo niet te bedoeling...quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:49 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Het ene sluit het andere niet uit.
Og zeg je dit ook tegen een meisje van 9 die tot dan toe altijd gelukkig is geweest en altijd heeft genoten van het leven tot die noodlottige dag met die vrachtwagen en die wielen waar ze onder ligt.
Het is maar beter zo! tot dan heeft ze genoten het had eigenlijk alleen maar slechter kunnen worden.
Dat kan je nu al zeggen?quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:51 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Het een sluit het ene zeker niet uit. Maar het gevaar is dat je dalijk alleen nog maar leeft omdat je nog in leven bent. En dat is imo niet te bedoeling...
Wiens bedoeling?quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:51 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Het een sluit het ene zeker niet uit. Maar het gevaar is dat je dalijk alleen nog maar leeft omdat je nog in leven bent. En dat is imo niet te bedoeling...
Ah dat is een mooie. Voor mij is dat niet de bedoelingquote:
Helemaal eens. Maar echt geluk en genieten overrommpelt je vaak. Dus zeg ik: ga er niet naar opzoek maar sta er open voor.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:53 schreef Thisbe het volgende:
Hoe oud je ook wordt, je kunt maar beter zoveel mogelijk genieten. Zodat je in je laatste ademtocht onder de bus in ieder geval kunt zeggen 'maar ik heb wél een mooi leven gehad'
Ik zag ooit eens een interview met Herman Brood, waarin hij zei: Ik verzamel geen geld, ik verzamel mooie momenten.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:53 schreef Thisbe het volgende:
Hoe oud je ook wordt, je kunt maar beter zoveel mogelijk genieten. Zodat je in je laatste ademtocht onder de bus in ieder geval kunt zeggen 'maar ik heb wél een mooi leven gehad'
Ik heb zowel puur als melk.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:44 schreef MNR het volgende:
[..]
Jouw leven is *zo* zwaar!
Zal ik hem komen verlichten? (is het puur of melk btw?)
Ik vraag me af wat hijj met die verzameling gedaan heeft toen hij uit het raam sprong.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:57 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik zag ooit eens een interview met Herman Brood, waarin hij zei: Ik verzamel geen geld, ik verzamel mooie momenten.
Ik heb niks met de beste man, maar dat vind ik een hele mooie uitspraak!
Puur alstublieft!quote:
Delen?quote:
quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:58 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik vraag me af wat hijj met die verzameling gedaan heeft toen hij uit het raam sprong.
In een chocoladeletter bijvoorbeeld...quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:02 schreef bigbird het volgende:
chocolade is vies tenzij het in beperkte mate ergens in verwerkt zit
Lunch ze Fawkesquote:Op dinsdag 4 december 2007 12:01 schreef G.Fawkes het volgende:
ik ben luchen mensen. Maak er dalijk een mooie TT van zou ik zeggen
Dat dan weer juist nietquote:Op dinsdag 4 december 2007 12:04 schreef AirwiN het volgende:
[..]
In een chocoladeletter bijvoorbeeld...
quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:05 schreef MNR het volgende:
[..]
Jij breekt en ik mag als eerste kiezen
"Kom maar halen" zegt iequote:
quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:13 schreef MNR het volgende:
[..]
"Kom maar halen" zegt ie
Eerst mij iets voorhouden en vervolgens er nog meer gaan 'spelen' ook...... *denkt na*
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |