ik vond het ook een rare opmerking idd.quote:Op maandag 10 december 2007 15:19 schreef Loohcs het volgende:
Was Borst serieus toen hij zei dat de kracht van Hiddink in '98 o.a. was dat hij ervaren assistenten meenam (Koeman, Neeskens en Rijkaard)? Die hadden op dat moment echt niet (veel) meer ervaring als trainer dan Witschge, Menzo en Van 't Schip. Of heb een cynisch toontje van Borst gemist?
Ik weet niet of ie echt 'ervaren' zei, maar die drie waren natuurlijk wel een aanvulling op Hiddink. Hiddink als tacticus en people-person, en dan drie ervaren ex-spelers erbij voor het evenwicht. Van Basten heeft ervoor gekozen om dat evenwicht niet te halen door hetzelfde soort assistenten te nemen als hijzelf.quote:Op maandag 10 december 2007 15:19 schreef Loohcs het volgende:
Was Borst serieus toen hij zei dat de kracht van Hiddink in '98 o.a. was dat hij ervaren assistenten meenam (Koeman, Neeskens en Rijkaard)? Die hadden op dat moment echt niet (veel) meer ervaring als trainer dan Witschge, Menzo en Van 't Schip. Of heb een cynisch toontje van Borst gemist?
Ze hadden alledrie nog geen echte club gehad en het WK '98 was voor hen volgens mij zelfs nog een soort stage (iig voor Koeman en Rijkaard), dus wat dat betreft denk ik niet dat ze echt veel hadden in te brengen hiërarchisch gezien (als ze al ergens anders over dachten).quote:Op maandag 10 december 2007 15:34 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik weet niet of ie echt 'ervaren' zei, maar die drie waren natuurlijk wel een aanvulling op Hiddink. Hiddink als tacticus en people-person, en dan drie ervaren ex-spelers erbij voor het evenwicht. Van Basten heeft ervoor gekozen om dat evenwicht niet te halen door hetzelfde soort assistenten te nemen als hijzelf.
Wat dat betreft vind ik het geen rare opmerking.
Hiddink nam de beslissingen natuurlijk, maar ik kan me goed voorstellen dat ze erg nuttig waren op trainingen en in voorbereiding op wedstrijden.quote:Op maandag 10 december 2007 15:52 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Ze hadden alledrie nog geen echte club gehad en het WK '98 was voor hen volgens mij zelfs nog een soort stage (iig voor Koeman en Rijkaard), dus wat dat betreft denk ik niet dat ze echt veel hadden in te brengen hiërarchisch gezien (als ze al ergens anders over dachten).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |