quote:Don Leo: Heerlijk, toch?
LUZERN - Leo Beenhakker was zondag na de loting voor het EK voetbal ouderwets in zijn element. De bondscoach van Polen beschouwde in Luzern met een brede lach groep B, waarin hij werd ingedeeld bij Duitsland, Oostenrijk en Kroati.
"Nederland in de poule des doods?", herhaalde Don Leo op tv bij de NOS de vraag. "Alweer? Ongelooflijk zeg. Krankzinnig. Dan hebben wij het toch een stuk makkelijker met Kroati en Duitsland", relativeerde hij de ophef in Nederland. "Waar gaat het over? Ik ben gewoon hartstikke blij met onze groep. Het is toch heerlijk om deze wedstrijden te mogen spelen? Daar droom je van."
Gemakkelijke tegenstanders zijn er volgens Beenhakker op het EK niet. "Ik heb Liechtenstein hier niet gezien en Andorra is er ook niet bij."
Speciaal
De wedstrijd tegen Oostenrijk, een van de gastlanden, noemt Beenhakker 'iets speciaals'. "Een extra uitdaging. En over Duitsland hoef ik niemand meer iets uit te leggen. Die wedstrijd is in Polen nog meer beladen dan in Nederland. Dat merkte ik ook gelijk aan de eerste reactie van de Poolse delegatie. Die beladenheid is te verklaren vanuit de geschiedenis. Maar ik zeg: Laten we gewoon lekker gaan voetballen. Duitsland heeft een van de beste teams ter wereld, laten we de rest er buiten laten."
Ik denk dat Polen toch wel heel misschien iets kan doen tegen Duitsland. Kroatie is heel erg sterk, misschien wel sterker dan Duitsland.quote:Op zondag 2 december 2007 17:54 schreef DRD het volgende:
Lijkt de meest voorspelbare poule van de 4. Kroati en Duitsland naar de kwartfinales.
Polenquote:Op woensdag 27 februari 2008 10:38 schreef DemonCleaner het volgende:
Duitsland zal sowieso wel doorgaan. Als tweede denk ik Polen.
Oostenrijk is gewoon te zwak voor een EK. Kroati wordt te veel gehyped, zo goed zijn die niet. Eduardo, Modric, Kranjcar en Corluka zijn hele goede spelers, maar er staan ook nog gewoon mensen als Robert en Nico Kovac in. En Eduardo is nu natuurlijk geblesseerd, die krijgen moeite om te scoren. Ik ga voor een stuntje van Polen.
quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:38 schreef DemonCleaner het volgende:
Duitsland zal sowieso wel doorgaan. Als tweede denk ik Polen.
Oostenrijk is gewoon te zwak voor een EK. Kroati wordt te veel gehyped, zo goed zijn die niet. Eduardo, Modric, Kranjcar en Corluka zijn hele goede spelers, maar er staan ook nog gewoon mensen als Robert en Nico Kovac in. En Eduardo is nu natuurlijk geblesseerd, die krijgen moeite om te scoren. Ik ga voor een stuntje van Polen.
Iedereen keek vooral naar een aantal aanvallende spelers die inderdaad wel heel goed zijn, maar veel mensen vergeten dan dat de rest van de ploeg gewoon minder is. Net als bij Nederland eigenlijk. Ploegen als Itali, Spanje en Frankrijk hebben toch meer kwaliteit door de hele ploeg heen. Vond het wat raar dat mensen Kroati als favoriet gingen zien omdat ze van een gruwelijk blunderend Engeland winnen. Maar de poule doorkomen moet er wel in zitten.quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:28 schreef Hrvat het volgende:
[..]
"Gewoon mensen als de Kovacen..."![]()
Eerder figuren als Simunic (de man met de 3 gele kaarten) zijn de zwakke plekken. Maar is genoeg talent aanwezig
Stuntje van Polen verwacht ik niet, Duitsland is er door (naar gewoonte) en wij ook.
Wie weet, ze hebben als sinds de halve finale van het EK 1996 geen wedstrijd gewonnenquote:Op donderdag 1 mei 2008 13:03 schreef M0NTANA het volgende:
Hoop dat er een stunt plaatsvindt en Duitsland niet doorgaat, maar verwacht dat ze geen moeite zullen hebben.
Tegen Letland hadden ze toch wel gewonnen?quote:Op donderdag 1 mei 2008 14:01 schreef RayMania het volgende:
[..]
Wie weet, ze hebben als sinds de halve finale van het EK 1996 geen wedstrijd gewonnen.
De finale wonnen ze hoor. Weliswaar door een golden goal en dus niet binnen 90 minuten, maar winnen deden ze wel.quote:Op donderdag 1 mei 2008 14:01 schreef RayMania het volgende:
[..]
Wie weet, ze hebben als sinds de halve finale van het EK 1996 geen wedstrijd gewonnen.
Ik bedoelde dus in 90 minutenquote:Op donderdag 1 mei 2008 14:07 schreef Bos81 het volgende:
[..]
De finale wonnen ze hoor. Weliswaar door een golden goal en dus niet binnen 90 minuten, maar winnen deden ze wel.
Dan moet je ook zeggen, sinds de kwartfinale 1996. Want de halve finale wonnen ze na strafschoppenquote:
Ah, daar heb je me! Al acht wedstrijden niet in 90' minuten gewonnenquote:Op donderdag 1 mei 2008 14:11 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Dan moet je ook zeggen, sinds de kwartfinale 1996. Want de halve finale wonnen ze na strafschoppen
Hier mee kan oostenrijk nog wel een gelukje hebben omdat ze laatste wedstrijd tegen Duitsland moeten. Maar toch denk ik dat duitsland en kroatie door gaan.quote:Duitsland zal moeiteloos doorgaan. Denk zelfs dat ze voor de laatste wedstrijd kunnen bepalen of ze willen winnen of tweedes willen worden.
Portugal is ng minder populair hoorquote:Op maandag 5 mei 2008 23:09 schreef fokuserdetiende het volgende:
Hier op FOK heeft iedereen een hejel aan het duitse team maar wie eerlijk is zal moeten toegeven dat er weinig landen zijn momenteel die betere voetbal spelen.
Het gemis van Eduardo en de druk van de hype rondom Kroatie gaat voelbaar worden, vrees ik. Tegen Nederland was ik niet erg onder de indruk van ze.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 15:08 schreef RayMania het volgende:
En dan is Kroati, n van de smaakmakers in de kwalificatie en zeker een kanshebber, n van zijn sterspelers kwijt...
Zo'n hype is het niet. Gewoon een goed team, dat blijkt ook al jaren uit de fifa rangschikking.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:39 schreef Blight het volgende:
[..]
Het gemis van Eduardo en de druk van de hype rondom Kroatie gaat voelbaar worden, vrees ik. Tegen Nederland was ik niet erg onder de indruk van ze.
Ik zeg, eindstand: Duitsland, Polen, Kroatie, Oostenrijk. In die volgorde.
Die FIFA ranking moet je niet al te serieus nemen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:28 schreef Hrvat het volgende:
[..]
Zo'n hype is het niet. Gewoon een goed team, dat blijkt ook al jaren uit de fifa rangschikking.
Tegen Nederland was het zwakjes, dat klopt. Maar dat verlies heeft enkel goed gedaan. De hoogmoed zat er duidelijk in en die is terug afgevijld, op tijd voor het echte werk.
Ik acht ons evenveel kans op tornooiwinst als Nederland. Laat die Fifa ranking maar zijn voor wat het is, dan nog bewijst Kroatie over een sterk team te beschikken. Daar kan een vriendschappelijk verlies tegen Nederland niet veel in veranderen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:55 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Die FIFA ranking moet je niet al te serieus nemen.![]()
Verder ben ik het wel met Blight eens dat het een hype is, of op z'n minst was, sinds de wedstrijd tegen Engeland. Dat mensen het een sterk team vinden is terecht, maar ze werden na die wedstrijd ineens van alle kanten getipt als toernooiwinnaar, dat lijkt me wat overdreven.
Wat dat betreft denk ik ook wel dat verliezen van Nederland gunstig is geweest om de verwachringen in toom te houden.
Dat komt meer doordat Kroatie het wat beter getroffen heeft met de lotingquote:Op vrijdag 9 mei 2008 18:23 schreef Hrvat het volgende:
[..]
Ik acht ons evenveel kans op tornooiwinst als Nederland.
Tja, jullie hebben pech, maar dat boeit me eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 18:30 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat komt meer doordat Kroatie het wat beter getroffen heeft met de loting
Dat zal pas in de finale worden dan.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 19:00 schreef Hrvat het volgende:
[..]
Tja, jullie hebben pech, maar dat boeit me eigenlijk niet.
Toch hoop ik jullie ergens tegen te komen, dan maakt die loting niks meer uit.
quote:Doelmannen: Stipe Pletikosa (Spartak Moskou), Vedran Runje (RC Lens), Mario Galinovic (Panathinaikos).
Verdedigers: Vedran Corluka (Manchester City), Dario Simic (AC Milan), Robert Kovac (Borussia Dortmund), Josip Simunic (Hertha BSC), Dario Knezevic (Livorno), Hrvoje Vejic (Tom Tomsk).
Middenvelders: Danijel Pranjic (Heerenveen), Darijo Srna (Sjachtar Donetsk), Niko Kovac (Red Bull Salzburg), Luka Modric (Dinamo Zagreb/Tottenham), Niko Kranjcar (Portsmouth), Jerko Leko (Monaco), Ivan Rakitic (Schalke 04), Ognjen Vukojevic (Dinamo Zagreb), Nikola Pokrivac (Monaco).
Aanvallers: Mladen Petric (Borussia Dortmund), Ivica Olic (HSV), Ivan Klasnic (Werder Bremen), Igor Budan (Parma), Nikola Kalinic (Hajduk Split).
quote:Doelmannen: Artur Boruc (Celtic), Lukasz Fabiański (Arsenal), Tomasz Kuszczak (Manchester United).
Verdedigers: Jacek Bak (Austria Wien), Pawel Golański (Steaua Boekarest), Mariusz Jop (FC Moskou), Adam Kokoszka (Wisla Krkakw), Marcin Wasilewski (Anderlecht), Jakub Wawrzyniak (Legia Warschau), Michal Zewlakow (Olympiakos Piraeus).
Middenvelders: Dariusz Dudka (Wisla Krakw), Michal Pazdan (Gornik Zabrze), Rafał Murawski (Lech Poznan), Jakub Blaszczykowski (Borussia Dortmund), Lukasz Gargula (GKS Belchatw), Jacek Krzynwek (VfL Wolfsburg), Mariusz Lewandowski (Shakhtar Donetsk), Roger Guerreiro (Legia Warschau).
Aanvallers: Wojciech Lobodziński (Wisla Krakw), Marek Saganowski (Southampton), Ebi Smolarek (Racing Santander), Tomasz Zahorski (Gornik Zabrze), Maciej Zurawski (AE Larissa).
quote:Doelmannen: Ren Adler (Bayer Leverkusen), Robert Enke (Hannover 96), Jens Lehmann (Arsenal).
Verdedigers: Arne Friedrich (Hertha BSC), Clemens Fritz (Werder Bremen), Marcell Jansen (Bayern Mnchen), Philipp Lahm (Bayern Mnchen), Per Mertesacker (Borussia Dortmund), Christoph Metzelder (Real Madrid), Heiko Westermann (Schalke 04).
Middenvelders: Michael Ballack (Chelsea), Tim Borowski (Werder Bremen), Torsten Frings (Werder Bremen), Thomas Hitzlsperger (VfB Stuttgart), Simon Rolfes (Bayer Leverkusen), Bastian Schweinsteiger (Bayern Mnchen), Piotr Trochowski (Hamburger SV).
Aanvallers: Mario Gmez (VfB Stuttgart), Miroslav Klose (Bayern Mnchen), Kevin Kuranyi (Schalke 04), Oliver Neuville (Borussia Mnchengladbach), David Odonkor (Real Betis Sevilla), Lukas Podolski (Bayern Mnchen).
quote:Doelmannen: Ramazan zcan (TSG Hoffenheim), Alexander Manninger (Siena), Jrgen Macho (AEK Athene).
Verdedigers: Gyrgy Garics (Napoli), Ronald Gercaliu (Austria Wien), Martin Hiden (Austria Krnten), Markus Katzer (Rapid Wien), Jrgen Patocka (Rapid Wien), Emanuel Pogatetz (Middlesbrough), Sebastian Prdl (Sturm Graz), Franz Schiemer (Austria Wien), Martin Stranzl (Spartak Moskou).
Middenvelders: Rene Aufhauser (Red Bull Salzburg), Christian Fuchs (SV Mattersburg), Andreas Ivanschitz (Panathinaikos), mit Korkmaz (Rapid Wien), Christoph Leitgeb (Red Bull Salzburg), Jrgen Sumel (Sturm Graz), Joachim Standfest (Austria Wien) en Ivica Vastic (LASK Linz).
Aanvallers: Erwin Hoffer (Rapid Wien), Roman Kienast (Ham-Kam), Martin Harnik (Werder Bremen) en Roland Linz (Sporting Braga).
Geen mooie wedstrijd is niet hetzelfde als saai h...quote:Op zondag 8 juni 2008 20:30 schreef Zuidoost het volgende:
Beetje saaie wedstrijd Oostenrijk - Kroatie.. hoop dat we straks een leukere wedstrijd te zien krijgen..
Hoop dat Beenhakker een stundje kan maken tegen die duitsers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |