quote:Don Leo: Heerlijk, toch?
LUZERN - Leo Beenhakker was zondag na de loting voor het EK voetbal ouderwets in zijn element. De bondscoach van Polen beschouwde in Luzern met een brede lach groep B, waarin hij werd ingedeeld bij Duitsland, Oostenrijk en Kroatië.
"Nederland in de poule des doods?", herhaalde Don Leo op tv bij de NOS de vraag. "Alweer? Ongelooflijk zeg. Krankzinnig. Dan hebben wij het toch een stuk makkelijker met Kroatië en Duitsland", relativeerde hij de ophef in Nederland. "Waar gaat het over? Ik ben gewoon hartstikke blij met onze groep. Het is toch heerlijk om deze wedstrijden te mogen spelen? Daar droom je van."
Gemakkelijke tegenstanders zijn er volgens Beenhakker op het EK niet. "Ik heb Liechtenstein hier niet gezien en Andorra is er ook niet bij."
Speciaal
De wedstrijd tegen Oostenrijk, een van de gastlanden, noemt Beenhakker 'iets speciaals'. "Een extra uitdaging. En over Duitsland hoef ik niemand meer iets uit te leggen. Die wedstrijd is in Polen nog meer beladen dan in Nederland. Dat merkte ik ook gelijk aan de eerste reactie van de Poolse delegatie. Die beladenheid is te verklaren vanuit de geschiedenis. Maar ik zeg: Laten we gewoon lekker gaan voetballen. Duitsland heeft een van de beste teams ter wereld, laten we de rest er buiten laten."
Ik denk dat Polen toch wel heel misschien iets kan doen tegen Duitsland. Kroatie is heel erg sterk, misschien wel sterker dan Duitsland.quote:Op zondag 2 december 2007 17:54 schreef DRD het volgende:
Lijkt de meest voorspelbare poule van de 4. Kroatië en Duitsland naar de kwartfinales.
Polenquote:Op woensdag 27 februari 2008 10:38 schreef DemonCleaner het volgende:
Duitsland zal sowieso wel doorgaan. Als tweede denk ik Polen.
Oostenrijk is gewoon te zwak voor een EK. Kroatië wordt te veel gehyped, zo goed zijn die niet. Eduardo, Modric, Kranjcar en Corluka zijn hele goede spelers, maar er staan ook nog gewoon mensen als Robert en Nico Kovac in. En Eduardo is nu natuurlijk geblesseerd, die krijgen moeite om te scoren. Ik ga voor een stuntje van Polen.
quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:38 schreef DemonCleaner het volgende:
Duitsland zal sowieso wel doorgaan. Als tweede denk ik Polen.
Oostenrijk is gewoon te zwak voor een EK. Kroatië wordt te veel gehyped, zo goed zijn die niet. Eduardo, Modric, Kranjcar en Corluka zijn hele goede spelers, maar er staan ook nog gewoon mensen als Robert en Nico Kovac in. En Eduardo is nu natuurlijk geblesseerd, die krijgen moeite om te scoren. Ik ga voor een stuntje van Polen.
Iedereen keek vooral naar een aantal aanvallende spelers die inderdaad wel heel goed zijn, maar veel mensen vergeten dan dat de rest van de ploeg gewoon minder is. Net als bij Nederland eigenlijk. Ploegen als Italië, Spanje en Frankrijk hebben toch meer kwaliteit door de hele ploeg heen. Vond het wat raar dat mensen Kroatië als favoriet gingen zien omdat ze van een gruwelijk blunderend Engeland winnen. Maar de poule doorkomen moet er wel in zitten.quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:28 schreef Hrvat het volgende:
[..]
"Gewoon mensen als de Kovacen..."![]()
Eerder figuren als Simunic (de man met de 3 gele kaarten) zijn de zwakke plekken. Maar is genoeg talent aanwezig
Stuntje van Polen verwacht ik niet, Duitsland is er door (naar gewoonte) en wij ook.
Wie weet, ze hebben als sinds de halve finale van het EK 1996 geen wedstrijd gewonnenquote:Op donderdag 1 mei 2008 13:03 schreef M0NTANA het volgende:
Hoop dat er een stunt plaatsvindt en Duitsland niet doorgaat, maar verwacht dat ze geen moeite zullen hebben.
Tegen Letland hadden ze toch wel gewonnen?quote:Op donderdag 1 mei 2008 14:01 schreef RayMania het volgende:
[..]
Wie weet, ze hebben als sinds de halve finale van het EK 1996 geen wedstrijd gewonnen.
De finale wonnen ze hoor. Weliswaar door een golden goal en dus niet binnen 90 minuten, maar winnen deden ze wel.quote:Op donderdag 1 mei 2008 14:01 schreef RayMania het volgende:
[..]
Wie weet, ze hebben als sinds de halve finale van het EK 1996 geen wedstrijd gewonnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |