Als ze je niet lief vinden of wantrouwen kunnen ze alles nazoeken. incl of je wel al die afspraken bij de therapeut (of hoe je zo'n laserfiguur noemt) werkelijk allemaal gehad hebt.quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:38 schreef krn176 het volgende:
Dus mijn ooglaserbehandeling kan ik ook opvoeren als aftrekpost :-)
2. * premies voor een aanvullende ziektekostenverzekering
3. * premies voor een tandartsverzekering
4. * een vast bedrag van 23 euro per persoon voor de huisapotheek (C)
Echter voor mijn ooglaserbehandeling kreeg ik een klein deel vergoed, dat zal ik er dan wel weer van moeten aftrekken. Echter kan de belastingdienst in de administratie van mijn ziektekostenverzekeraar kijken om dit te controleren en gebeurt dit ook?
Zoals vaker gezegd: klik in het aangifte programma eens op Help of druk op F1. Of gebruik de zoekfunctie op de site van de belastingdienst.quote:Op woensdag 16 januari 2008 10:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik bijvoorbeeld, omdat ik dus echt geen flauw benul heb van wat ik wel en niet af mag trekken van de belasting.
Dus als ik zelf de apotheek binnenloop en iets tegen hooikoorts koop mag ik het niet aftrekken en als de arts het mij voorgeschreven heeft (maar de verzekering het niet vergoedt) wel? Ik heb het wel verschillende keren gehad in het verleden dat ik wel een recept kreeg maar dat het niet vergoed werd.quote:Op zondag 2 december 2007 11:56 schreef RJD het volgende:
Wel aftrekbaar zijn:
* niet-vergoede maar wel door de arts voorgeschreven medicijnen (C)
Ik vind het een absurd hoge drempel. De aanname is dan kennelijk, als ik het goed begrijp, dat je wel 11% van je inkomen zult besteden aan je ziektekosten.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:45 schreef bianca en michael het volgende:
Zeker handig maar is er ook maar iemand hier die boven de drempel komt?
Die drempel is helemaal niet zo hoog:quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:26 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik vind het een absurd hoge drempel. De aanname is dan kennelijk, als ik het goed begrijp, dat je wel 11% van je inkomen zult besteden aan je ziektekosten.
Met alle andere kosten die je hebt lijkt me dat niet reeel
Vanaf dit jaar is het overigens weer heel anders....quote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:01 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Juist heel veel mensen komen boven de drempel i.t.t. de jaren vóór het nieuwe zorgstelsel.
Mensen vergeten dit gewoon.
Ga maar na: 11,2% van je belastbaar inkomen. 30.000 + 5000 = 35.000,- euro. 2x1320 ziektekostenpremie, werkgeversdeel erbij, huisapotheek (voor elk gezinslid). De drempel is zo bereikt.
Even voor de zekerheid:quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:05 schreef Pino-Helmond het volgende:
[..]
Kan het verhaal aardig volgen alleen het stukje 11,2% van je belastbaar inkomen aftrekken niet. Mag iedereen dit aftrekken en hoe bereken je je belastbaar inkomen?
Ik hoop natuurlijk dat je gelijk hebt, maar ik heb dan 1 vraag:quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die drempel is helemaal niet zo hoog:
[..]
Die drempel is hetzelfde. (11,2% van het belastbaar inkomen)quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik hoop natuurlijk dat je gelijk hebt, maar ik heb dan 1 vraag:
hoe zit in die drempel de verschillen in aantal gezinsleden verrekend?
Ik bedoel: het lijkt me niet zo fair dat een eenpersoonshuishouden dezelfde drempel krijgt als een gezin van 6 personen.
Waar hebt je het toch over?quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:47 schreef Siegfried het volgende:
Gezien ik afgelopen jaar een beetje heb bijverdiend (en nu dus ook voor het eerst een belastingaangifte moet doen) heb Ik zojuist even zitten rekenen. Volgens het box-model zou ik in Box I zitten, wat neerkomt op 33,65% en dat is in mijn geval zo'n kleine 800 euro.
Nu weet ik niet of ik dingen als studiefinanciering nog bij mijn inkomsten moet optellen, maar ik neem aan van niet. Dus dan zou het bij die 800 euro blijven.
Als ik deze OP lees, dan lijkt het haast wel alsof bijna die volledige 800 kan aftrekken?
heb ik net gedaan pipoquote:Op zondag 2 december 2007 12:10 schreef citroensjap het volgende:
denk je nou egt dat iemand dit gaat lezen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |