Van god heb ik me nou werkelijk nooit wat aangetrokken, al verschijnt hij nu woedend op een wolkje voor m'n raam, ik zal het nooit eens zijn met hem en zijn hele achterhaalde cultus erbijquote:
quote:Op zondag 2 december 2007 18:31 schreef Zakje het volgende:
[..]
Van god heb ik me nou werkelijk nooit wat aangetrokken, al verschijnt hij nu woedend op een wolkje voor m'n raam, ik zal het nooit eens zijn met hem en zijn hele achterhaalde cultus erbij
Belachelijk, alsof er ergens een plaats is waar een soort mythische geit-menswezens met een rode huidskleur en prikvorken 'stoute' mensen in een grote vuurzee duwen, ik ben nog realistischere dingen tegengekomen in kinderboekenquote:
Tot het wel zo blijkt te zijn en je eeuwig brandquote:Op zondag 2 december 2007 18:43 schreef Zakje het volgende:
[..]
Belachelijk, alsof er ergens een plaats is waar een soort mythische geit-menswezens met een rode huidskleur en prikvorken 'stoute' mensen in een grote vuurzee duwen, ik ben nog realistischere dingen tegengekomen in kinderboeken.
Hmm, ik zit me nu al 2 minuten af te vragen hoe die lieve vliegende poes in je avatar ook alweer heettequote:Op zondag 2 december 2007 18:55 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Tot het wel zo blijkt te zijn en je eeuwig brand![]()
Ik geloof trouwens ook niet in sprookjes hoor![]()
Begint met een P endigt op een r en in het midden uaquote:Op zondag 2 december 2007 19:00 schreef Zakje het volgende:
[..]
Hmm, ik zit me nu al 2 minuten af te vragen hoe die lieve vliegende poes in je avatar ook alweer heette.
Puarquote:Op zondag 2 december 2007 19:00 schreef Zakje het volgende:
[..]
Hmm, ik zit me nu al 2 minuten af te vragen hoe die lieve vliegende poes in je avatar ook alweer heette.
Kennelijk werkt dat hele 'mooie' concept van ,,de hel'' niet meer, aangezien steeds minder mensen erin geloven, het is hard bezig zijn effectiviteit te verliezen, wat ik ervan merk dan.quote:Op zondag 2 december 2007 19:03 schreef Cairon het volgende:
De hel ziet er dan ook niet zo uit.
Het fysieke karakter van de hel is vrij jong. Overigens is het concept van de hel niet nieuw, het is erg simpel, omdat mensen zich goed horen te gedragen is het makkelijk om mensen in het gareel te houden door ze angst aan te jagen voor de gevolgen van hun daden.
Op die manier is het moeilijker om te zeggen dat de goede daden de slechte daden overrompelen, en is het moeilijker om actief je af te keren van goede daden.
Goed en slecht zijn overigens absoluut niet triviaal gekozen concepten. Religie heb je er niet voor nodig, maar heel simpele sociale en psychologische inzichten zijn makkelijk.
Goed is waar de groep als geheel baat bij heeft.
Slecht is waar de groep onder lijdt.
Wat goed is voor een kleine groep is alleen goed als het de grotere groep niet schaadt.
En aangezien mensen deel uit maken van verschillende groepen is de grootste groep de mensheid in zijn geheel, en de kleinste groep het individu. De eisen van de grootste groep nemen altijd de voorkeur in de kwestie over wat goed en kwaad is. Want dat is ons biologisch imperatief... om te blijven bestaan als soort.
Daarom is homoseksualiteit slecht, omdat we niet bijdragen aan de genenpoel en ons er moedwillig uithalen. Het enige dat homoseksuelen toevoegen aan de soort is memetisch.
Daarom is mijn vader ook zo boos op mequote:Op zondag 2 december 2007 17:46 schreef Zakje het volgende:
dus als ik en mijn broer geen kinderen nemen sterft de familienaam uit![]()
.
Berokken ik daar anderen schade mee? Afgewezen worden is niet leuk, maar dat gebeurt zo vaak, daarbij doe ik het altijd vriendelijk. Dat ik geen geld geef aan zwervers/goede doelen vind ik niet direct slecht, ik neem ze ook geen geld af, en maak geen gebruik van hun diensten, verder lig ik ze geen strobreedte in de weg, schade breng ik ze dus ook niet toequote:Op zondag 2 december 2007 19:34 schreef Cairon het volgende:
Is dat zo?
Zou jij ooit neerkijken op andere mensen omdat ze volgens jou niet de juiste opleiding hebben gevolgd? Zou jij mensen afwijzen omdat ze niet genoeg geld op hun bankrekening hebben staan? Geef jij liever je geld uit aan oppervlakkige cosmetische ingrepen en kleding voor jezelf, dan je geld geeft aan een goed doel of je een zwerver een maaltijd geeft?
Laat hem nog een zoon nemen, dan ben je gelijk van dat gezeur afquote:Op zondag 2 december 2007 19:37 schreef PeterNB het volgende:
[..]
Daarom is mijn vader ook zo boos op me![]()
![]()
Ik laat de hele familie NB uitsterven
![]()
Ja dahaag !! Dan ken ik straks de erfenis met mijn broer gaan delen !!quote:Op zondag 2 december 2007 19:43 schreef Zakje het volgende:
[..]
Laat hem nog een zoon nemen, dan ben je gelijk van dat gezeur af.
En zo makkelijk is het om slecht gedrag goed te praten.quote:Op zondag 2 december 2007 19:41 schreef Zakje het volgende:
[..]
Berokken ik daar anderen schade mee? Afgewezen worden is niet leuk, maar dat gebeurt zo vaak, daarbij doe ik het altijd vriendelijk. Dat ik geen geld geef aan zwervers/goede doelen vind ik niet direct slecht, ik neem ze ook geen geld af, en maak geen gebruik van hun diensten, verder lig ik ze geen strobreedte in de weg, schade breng ik ze dus ook niet toe.
Misschien moet ik toch maar de advocatuur in danquote:Op zondag 2 december 2007 19:47 schreef Cairon het volgende:
[..]
En zo makkelijk is het om slecht gedrag goed te praten.
Ach ja, ik heb nog enkele jaren te gaan op de campus, dus het zit wel goedquote:Op zondag 2 december 2007 19:55 schreef Cairon het volgende:
nee, zou ik niet doen, want elke rechter zal er doorheen prikken.
Ik heb anders keurig mijn Atheneum diploma gehaaldquote:Op zondag 2 december 2007 20:00 schreef Cairon het volgende:
ik denk toch dat je er aanleg voor moet hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |