Maarre, "Een Bourgogne", veel simpeler kan je iets toch niet uitdrukken lijkt me.quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:36 schreef Kuupke het volgende:
Die had ik ook al gevonden, allleen ben ik geen wijnkenner. Dus zegt het mij niets als er dit staat:
Een wijn gemaakt van chardonnay druiven past perfect. Pak een Macon Villages, aan de onderkant van de Bourgogne.
Het slaat nergens op wat je zegt. Er is een enorm onderscheid tussen verschillende soorten rode wijn en bij sommige gerechten smaakt rode wijn helemaal niet. Als je altijd hamburgers eet en daar een willekeurige huiswijn van 50 cent bij drinkt maakt het inderdaad niets uit.quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:41 schreef NED het volgende:
Dat is allemaal bullshit. Bij dit gerecht hoort een rode wijn en bij dit een witte en dan het liefst van dit type blablabla, wie dat ooit verzonnen heeft is krank ins kopf.
Wat boeit het nou. Net of bij het ene gerecht een rode wijn niet lekker is en bij een ander gerecht diezelfde rode wijn wel
Trek gewoon een willekeurige lekkere fles wijn open en zuip die op.
En daarbij is het leuk als je met een groep een gerecht maakt, of als je eters hebt met kerst bv. En je kunt iets leuks vertellen over wat je bij het eten schenkt.quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:44 schreef TNA het volgende:
[..]
Het slaat nergens op wat je zegt. Er is een enorm onderscheid tussen verschillende soorten rode wijn en bij sommige gerechten smaakt rode wijn helemaal niet. Als je altijd hamburgers eet en daar een willekeurige huiswijn van 50 cent bij drinkt maakt het inderdaad niets uit.
Yepquote:Op vrijdag 30 november 2007 12:47 schreef Kuupke het volgende:
[..]
En daarbij is het leuk als je met een groep een gerecht maakt, of als je eters hebt met kerst bv. En je kunt iets leuks vertellen over wat je bij het eten schenkt.
Ik was dat idd ook van plan ja. Veel kennissen zijn van bier over aan het stappen naar wijn.quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:50 schreef TNA het volgende:
[..]
YepIk weet niet of je enigszins verstand hebt van wijn, maar zo niet zou ik me eerst eens verdiepen in wat algemene soorten. Ben zelf geen kenner (student, jeweettoch
), maar heb het wel een beetje van huis uit meegekregen. Als je wat simpel onderscheid kent (bij Franse rode wijnen b.v. tussen Bordeaux, Beaujolais, Bourgogne e.d.) kom je al een heel eind
triest.......quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:46 schreef NED het volgende:
Nouja, laat ik het dan anders zeggen. Mij maakt het geen flikker uit.
Ook niet of dat wijn van 50 euro de fles is of van 50 cent de fles.
Ik drink om er aangeschoten van te worden en niet omdat het zo lekker is.
Dat doen 99% van de mensen, maar veel ontkennen dat.
![]()
Ja nouja, als je anders niks weet te vertellen dan wens ik je prettige feestdagen met dat kutvolk over de vloer.quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:47 schreef Kuupke het volgende:
[..]
En daarbij is het leuk als je met een groep een gerecht maakt, of als je eters hebt met kerst bv. En je kunt iets leuks vertellen over wat je bij het eten schenkt.
k zeg niet dat ik het niet lust. Helemaal niet zelfs. Ik vind het goed te drinken, maar ik drink voor de gezelligheid en niet omdat het zo een lekkere dure exclusieve wijn is.quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:16 schreef Orval het volgende:
[..]
triest.......
als je het niet lust laat het dan lekker staan.........
![]()
Regel 1: Drink wat je zelf lekker vind. Wat 'hoort' is simpelweg gewoon een keer door iemand verzonnen en altijd zo gebleven....quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:31 schreef Kuupke het volgende:
Hoi Mensen,
Wanneer ik met mijn kookclub aan het koken ben dan is er eigenlijk altijd de vraag welke wijn hier het beste bij hoort.
Weten jullie toevallig een goede site waar je zoiets 'bij elkaar' kunt zoeken?
Ik kwam deze tegen die wel makkelijk is, maar misschien zijn er nog meer
www.wintersdranken.nl
bij assortiment en dan wijnen hebben ze iets van een zoekmachine staan.
Mochten jullie er meer hebben, houd ik me aanbevolen
Ben ik het absoluut mee oneens, ik ben geen wijnkenner of een purist wat betreft eten helemaal niet. Maar je proeft zelf toch ook wel dat sommige wijnen gewoon beter smaken maar vooral de wijnen laten de smaak van het eten beter tot zn recht komen. En niet omdat ik dat gehoord heb van iemand die er verstand van heeft maar omdat ik het zelf gewoon proef.quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:00 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Regel 1: Drink wat je zelf lekker vind. Wat 'hoort' is simpelweg gewoon een keer door iemand verzonnen en altijd zo gebleven....
Kijk. Dankjewel SHEquote:Op zondag 2 december 2007 13:18 schreef SHE het volgende:
Ik moet NED toch echt gelijk geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |