Uir het archief:
Oog make-up removerquote:
Hoe laat het ook geworden is, make-up dient altijd verwijderd te worden. Ja, ook je oogmake up. Welke remover moet je (niet) hebben?
Helena Rubinstein All Mascaras1 Complete Eye Make Up Remover (125 ML,¤ 23,20)
Belofte
Verwijdert direct alle soorten oogmake-up, inclusief waterproof.
Voordeel
AIIeen getest op gewone mascara. Die gaat er inderdaad vrij makkelijk af,zonder strepen,vlekken of oliespoortjes achter te Iaten.Toch voelt de remover niet agressief aan: hij prikt niet in mijn ogen.
Nadeel
Geen.
Resultaat
Dat je make-up er direct af gaat is misschien wat optimistisch, maar ik hoef inderdaad niet lang of hard te schrobben.
Conclusie
Prima product, dat doet wat ik verwacht.
Demak'Up (125 ML, ¤ 4,49)
Belofte
Perfecte make-upverwijdering en een ontspannen oogomtrek. De milde formule helpt ook tegen wallen en kringen.
Voordeel
De subtiele geur en de prijs.
Nadeel
Er komt te veel uit,wat een schuimend watje oplevert,en je loopt het risico dat het in je oog komt. De huid rondom mijn ogen, die door de rode wijnstok-polyfenolen (?) op zou moeten knappen, is juist geirriteerd. En ik moet stevig boenen.
Resultaat
Slecht. Mijn ogen zijn na de schoonmaakbeurt lichtelijk rood.
Conclusie
Ik ben er niet blij mee, en mijn wallen ook niet. Het maakt niet echt goed schoon en het prikt.
Biotherm Biocils (125 ML,¤ 21)
Belofte
De ultrafrisse twee-fasenformule (olie en water) lost direct waterproof mascara op en is geschikt voor lensdragers en gevoelige ogen.
Voordeel
Wow! Deze remover doet wat-ie belooft. Na slechts twee keer met een watje met Biocils over mijn wimpers te hebben gestreken is mijn waterproof mascara vrijwel verdwenen.0ok ruikt het heel subtiel (zijn het rozen?) en zitten mijn ogen de volgende ochtend niet potdicht.
Nadeel
Er blijft een ietwat vettig filmpje achter, maar dit is zo verwijderd met een watje.
Resultaat
Schone ogen zonder irritatie en zonder hard schrobben.
Conclusie
Fijn product om je mascara razendsnel mee te verwijderen.
Dior Duo Magique (125 ML,¤ 21,22)
Belofte
Deze twee-fasenlotion (met korenbloemwater) zorgt voor een zachte doch efficiente reiniging van de zeer gevoelige oogzone.
Voordeel
Verwijdert alle soorten mascara, is vrijwel geurloos en laat geen vettig filmpje achter. Bovendien goed te doseren, dus geen plakkerige doppen en handen.
Nadeel
Tja, echt goedkoop is-ie niet.
Resultaat
Frisse, mascaraloze ogen.
Conclusie
Door de chique verpakking (let op de zilveren dop met CD-logo) krijg je het gevoel je ogen een luxe schoonmaakbeurt te geven.
Douglas Beauty System Gentle Eye Make-up Remover (125 ML, ¤10)
Belofte
De milde remover (twee-fasen) met fraangipani- en lotusbloem extract reinigt gevoelige ogen. Deze exostische hebben en ontspannende en kalmerende werking.
Voordeel
Het doseringsdopje geeft predes de juiste hoeveelheid. Het ruikt erg zacht.
Nadeel
Geen.
Resultaat
Verwijdert ook gemakkelijk wateproofmascara, maar ook lippenstift! Na reiniging met een vochtig watje zijnis het totaal niet vettig meer en zijn je ogen schoon.
Conclusie
Prima product, dat zijn belofte waarmaakt.
(bron: Avant Garde)