Helemaal waar.quote:Op woensdag 28 november 2007 17:41 schreef Leonos het volgende:
Geen idee, maar wel een goed verhaal... (als het waar is)
Ja, hij kon niet achter me aan hè? Het licht stond namelijk op rood.quote:Op woensdag 28 november 2007 17:45 schreef HarryP het volgende:
De volgende keer meteen een knuppel in je nek.
Softe politie.
quote:Op woensdag 28 november 2007 17:41 schreef TNA het volgende:
Voor zover ik weet mag je gewoon oversteken waar je wilt. Behalve op de snelweg
Stom van me, helemaal vergeten!quote:Op woensdag 28 november 2007 17:54 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Nee hoor!!
TS mag, zelfs het liefst en bij voorbaat met zijn ogen dicht, ook de snelweg oversteken. Als het ff kan op een 4baans snelweg
Wat hij zegt.quote:Op woensdag 28 november 2007 17:55 schreef Sm0keZ het volgende:
Voor zover ik weet mag je trouwens gewoon de weg oversteken, mits het geen snel/autoweg is, op voorwaarde dat er binnen een straal van 30 meter géén voetgangersoversteekplaats aanwezig is...
Ik voorzie bureaucratische rechtzaken over de geldigheid van het meetlint waarmee oom agent de afstand ging opmetenquote:Op woensdag 28 november 2007 17:55 schreef Sm0keZ het volgende:
Voor zover ik weet mag je trouwens gewoon de weg oversteken, mits het geen snel/autoweg is, op voorwaarde dat er binnen een straal van 30 meter géén voetgangersoversteekplaats aanwezig is...
Even zonder grappen, ik zie die zielepieten er nog voor aan ookquote:Op woensdag 28 november 2007 18:18 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik voorzie bureaucratische rechtzaken over de geldigheid van het meetlint waarmee oom agent de afstand ging opmeten
Ook verkapt zijn ze niet gewenst...quote:Op woensdag 28 november 2007 17:54 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Nee hoor!!
TS mag, zelfs het liefst en bij voorbaat met zijn ogen dicht, ook de snelweg oversteken. Als het ff kan op een 4baans snelweg
quote:Op woensdag 28 november 2007 18:42 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ook verkapt zijn ze niet gewenst...
Och, wie weet tref je een FA die het grappig vond...quote:Op woensdag 28 november 2007 18:46 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Krijg ik nou een ban?
Ik wilde alleen maar grappig zijn......
Die regel is vervallenquote:Op woensdag 28 november 2007 17:55 schreef Sm0keZ het volgende:
Ja maar lieverd, het is toch ook niet echt een OP om serieus te nemen..quote:Op woensdag 28 november 2007 18:48 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Och, wie weet tref je een FA die het grappig vond...
Ik steek altijd, mits de situatie het toelaat, gewoon de weg over. Je gaat toch niet 100 meter omlopen omdat daar een oversteekplaats isquote:Op woensdag 28 november 2007 17:55 schreef Sm0keZ het volgende:
Sowieso, onnodig omlopen..quote:Op woensdag 28 november 2007 18:57 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Ik steek altijd, mits de situatie het toelaat, gewoon de weg over. Je gaat toch niet 100 meter omlopen omdat daar een oversteekplaats is
Ik kan die aanpassing niet vinden...geef eens een link waarin dat staat!quote:
Ik weet idd ook niet beter dan dat je niet bij een oversteekplaats hoeft over te steken, maar overal mag oversteken in principe. Dus al ligt het zebrapad 2 meter naast je, dan nog hoef je er niet overheen te lopen.quote:Op woensdag 28 november 2007 19:11 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Ik kan die aanpassing niet vinden...geef eens een link waarin dat staat!
Want het klopt wel, is mij geleerd iig.
En dan hoeft een automobilist niet voor jou te stoppen, omdat jij te bescheten bent om 2 meter verderop de zebra te gebruiken.....quote:Op woensdag 28 november 2007 19:31 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik weet idd ook niet beter dan dat je niet bij een oversteekplaats hoeft over te steken, maar overal mag oversteken in principe. Dus al ligt het zebrapad 2 meter naast je, dan nog hoef je er niet overheen te lopen.
Ik ken wel parkeervakken binen vijf meter van een zebra - gauw de kliklijn bellen!quote:Op woensdag 28 november 2007 19:36 schreef TheYoung1 het volgende:
Je mag echt niet zomaar overal oversteken. Ik mag mijn auto ook niet binnen 5 meter van een zebra parkeren.
Ja dhu, een parkeervak is een door de wet aangewezen plaats....Verwacht geen logica van onze bestuursleden hè !!quote:Op woensdag 28 november 2007 19:41 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik ken wel parkeervakken binen vijf meter van een zebra - gauw de kliklijn bellen!
Hoezo, wat is er mis mee? Het is een serieuze vraag. Oom agent leek te vinden dat ik daar niet over mocht steken bij rood licht. En ik vraag me af of hij daarin gelijk had.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:57 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Ja maar lieverd, het is toch ook niet echt een OP om serieus te nemen..
Past beter ONZ dan in WGR. Of niet dan?
Het tweede heeft natuurlijk niks met het eerste te maken. Het zijn (waren) twee aparte regels. De regel dat je niet binnen een bepaalde afstand van een zabra over mag steken is namelijk inderdaad onlangs vervallen. Het was één van de regels die zijn geschrapt in een poging het woud van allerlei wetjes en regeltjes wat uit te dunnen.quote:Op woensdag 28 november 2007 19:36 schreef TheYoung1 het volgende:
En dan hoeft een automobilist niet voor jou te stoppen, omdat jij te bescheten bent om 2 meter verderop de zebra te gebruiken.....
Je mag echt niet zomaar overal oversteken. Ik mag mijn auto ook niet binnen 5 meter van een zebra parkeren.
Precies!quote:Op woensdag 28 november 2007 20:45 schreef TeChNo2 het volgende:
Hallo, ziet iedereen nou het feit over het hoofd dat de agent een snor had... en derhalve niet serieus genomen moet/kan worden !
Je staat op het fietspad?quote:Op de plek waar ik wil gaan oversteken staat een verkeerslicht voor fietsers.
Je had wel gehoorzaamd, als het een nieuwerwetse agent zonder snor was geweest?quote:Een echte ouderwetse agent met snor.
Ja.quote:Had deze behulpzame agent meer kunnen doen dan mij wijzen op de kleur van het verkeerslicht voor fietsers?
Nee, op de stoep. Direct naast het fietspad.quote:Op woensdag 28 november 2007 21:20 schreef TheYoung1 het volgende:
Je staat op het fietspad?
Heb jij vroeger nooit verhaalsommen op school gehad? Je hoeft uit de OP alleen de details te pikken die relevant zijn voor de vraag. Het feit dat ik op weg was naar m'n werk, of dat ik van het station kwam doet evenmin terzake.quote:Je had wel gehoorzaamd, als het een nieuwerwetse agent zonder snor was geweest?
Door jou? Dat ligt er helemaal aan op welk woord je de klemtoon legt.quote:En jij wil serieus genomen worden....
Dank je wel.quote:Op woensdag 28 november 2007 23:26 schreef TheYoung1 het volgende:
Maar om dan maar een antwoord op je prangende vraag of je een stoute jongen bent te geven...
Ja! Voor jou geen snoepgoed dit jaar, maar de roe !!
Zo.
zal ik hem maar inkoppen?quote:Op woensdag 28 november 2007 21:20 schreef TheYoung1 het volgende:
En jij wil serieus genomen worden....
Onkunde?quote:Op woensdag 28 november 2007 23:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Dank je wel.
Dat brengt me wel meteen op de volgende vraag: waarom voel jij de behoefte je onkunde zo breed uit te meten? Is dat iets masochistisch?
Damn wat gebruik je dure woorden kerel. Word er helemaal duizelig van...quote:Op woensdag 28 november 2007 23:58 schreef k_man het volgende:
Ah, kennelijk is het verschil tussen masochisme en sadisme je ook niet duidelijk. Geeft niks hoor.
Tuurlijk, ik heb een vraag over verkeersregels, dus klaarblijkelijk zit er een klein hiaat in mijn kennis op dat onderwerp. Hoewel dit topic meer dient als bevestiging dan als een geheel open vraag, maar goed - laten we daar even vanaf zijn. Als ik alles over elk onderwerp al wist hoefde ik geen topic te openen.
Laten we nu eens naar jouw situatie kijken. Je verwijt mij dat ik kennis mis op het gebied van verkeersregels. Nogal een raar verwijt, aangezien ik dat zelf middels de OP al heb aangegeven. Toch zou ik, van iemand die met dat verwijt komt, verwachten dat ie zelf de verkeersregels perfect kent. Maar nee, je komt keer op keer terug in dit topic met reacties die duidelijk maken dat je a.) geen onderbouwd antwoord op de vraag kunt geven en b.) ook voor het overige duidelijk geen expert bent op het gebied van verkeersregels.
Het komt wat merkwaardig over dat je mij een verwijt maakt over gebrek aan kennis, terwijl je er zelf kennelijk nog minder vanaf weet. Alsof Gordon Jamai gaat verwijten dat ie homo is of zo.
Het wordt een herhaling van zetten, maar nogmaals: zoek even op wat het woord betekent, of vraag het iemand. Dit wordt echt pathetisch. Genieten van andermans pijn is namelijk niet de betekenis ervan, eerder het tegenovergestelde.quote:Op donderdag 29 november 2007 00:11 schreef TheYoung1 het volgende:
Masogistisch in de zin dat ik andere graag pijn zie lijden door hun eigen stommiteiten.
Vandaar dat ik tot de conclusie kwam dat je hier kennelijk komt om je onkunde te etaleren. Mijn primaire reden om dit topic te openen was om een vraag beantwoord te krijgen. Dat gaat voor jou niet op. Je komt hier evenmin om de vraag te beantwoorden. Toch kom je hier keer op keer terug om posts te plaatsen die duidelijk maken dat je weinig van het onderwerp afweet. Dan lijkt het me niet zo raar dat ik me ga afvagen of je er plezier aan beleeft je onkunde breed uit te meten.quote:Ik heb niet beweerd een expert op verkeersregels te zijn, ben ook nog nergens op terug gekomen.
Die regel is geschrapt. Er is dus geen nieuwe regel. De bevestiging zou dus moeten bestaan uit het posten van de complete wet, om aan te tonen dat die regel er niet meer tussen staat? Dan kun je het net zo goed zelf even nalezen op www.wetten.nlquote:Die regel dat het binnen 30 mtr van een zebra verboden is over te steken, heb ik ook nog niemand met een nieuwe wetregel zien bevestigen.
Als je toch masochisme aan het opzoeken bent, zou je dan meteen 'ironie' willen opzoeken?quote:Mijn situatie is dat ik reageer op een OP die met overdreven woorden aangekleed is, waar je geen duidelijke situatieschets geeft en je vooroordelen tov een bepaald uitzien van agenten er op na houdt.
Er is alleen een verkeerslicht voor fietsers, zoals ik al zei.quote:Verder heb je nog altijd niet duidelijk gemaakt of er voor jou, als voetganger, wel een verkeerregelinstallatie van toepassing was of niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |