abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54913466
Ja absoluut maar ik ben echt een fan van Aissati, ik denk dat als je met een goede 10 gaat spelen heel het elftal beter gaat spelen.
pi_54913478
quote:
Op donderdag 29 november 2007 09:45 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Daar hebben we het beste al van gezien, ben ik bang.
Ja, schwalbes gaan we denk ik niet meer zien .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  donderdag 29 november 2007 @ 09:51:18 #103
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54913563
quote:
Op donderdag 29 november 2007 09:46 schreef RayMania het volgende:

[..]

Ja, schwalbes gaan we denk ik niet meer zien .
Als we met drie spitsen blijven spelen, zal Luís Suarez binnenkort naar de bank verhuizen. Dennis Rommedahl rendeert gewoon beter op de flank en dan heb je Kennedy Bakircioglu en straks Leonardo ook nog eens, voor Suarez zou het beter zijn als Ajax met een tweespitsen-systeem gaat spelen.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_54913648
quote:
Op donderdag 29 november 2007 09:45 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Daar hebben we het beste al van gezien, ben ik bang.
Ik hoop van niet, maar ik denk dat je gelijk hebt. Luque wordt daarentegen steeds beter. Dus bij deze nog even voor iedereen die mij een paar maanden terug voor gek verklaarden: I told you so, .
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_54913699
Ik denk niet dat Suarez op de bank komt.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  donderdag 29 november 2007 @ 09:58:58 #106
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_54913702
Rommedahl rendeert m.i. juist goed als invaller omdat hij tegen een vermoeide tegenstander komt te spelen en simpel gebruik kan maken van zijn snelheid.
Als basisspeler vind ik hem niet overtuigen aangezien zijn speelstijl gewoon te simpel is.
Suarez lijkt wat vermoeid, maar dat is dan ook weer compleet logisch als je net 20 uur in een vliegtuig hebt gezeten.
Ik vind de huidige speelwijze met drie spitsen die constant van positie wisselen juist erg aantrekkelijk tot nu toe en als hierin echt automatismen gaan ontstaan wordt het voor iedere verdediging erg lastig om hiertegen te spelen.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_54913773
Als je het goed bekijkt hebben we gewoon een goede selectie en zeker met een sterke ervaren verdediger en Aissati erbij. Het probleem blijft gewoon al die blessures.
pi_54913948
quote:
Op donderdag 29 november 2007 09:51 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Als we met drie spitsen blijven spelen, zal Luís Suarez binnenkort naar de bank verhuizen. Dennis Rommedahl rendeert gewoon beter op de flank en dan heb je Kennedy Bakircioglu en straks Leonardo ook nog eens, voor Suarez zou het beter zijn als Ajax met een tweespitsen-systeem gaat spelen.
Als Ajax met twee spitsen gaat spelen dan speelt Suarez sowieso niet; dan spelen Luque en Huntelaar lijkt me.

442 in deze situatie is helemaal kapitaalvernietiging; dan laat je Suarez, Kennedy, Leonardo, Rommedahl, Mitea en Manudinges standaard op de bank. Schiet ook niet op.

Ik ben niet zo blij met het plan om Aisatti voor 5 miljoen op te halen . Volgens mij zijn er betere opties.
pi_54914095
Na de winterstop hebben we weer
- Davids
- Vermaelen
- Delorge
- Leonardo
- Manucharyan (?)

Nog meer ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  donderdag 29 november 2007 @ 10:20:11 #110
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54914101
quote:
Op donderdag 29 november 2007 10:12 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Als Ajax met twee spitsen gaat spelen dan speelt Suarez sowieso niet; dan spelen Luque en Huntelaar lijkt me.
Klopt, maar Luis Suarez als vervanger van beide, dus genoeg speeltijd.
quote:
442 in deze situatie is helemaal kapitaalvernietiging; dan laat je Suarez, Kennedy, Leonardo, Rommedahl, Mitea en Manudinges standaard op de bank. Schiet ook niet op.
Alleen voor Kennedy Bakircioglu en Dennis Rommedahl is het erg, Nicolae Mitea is Ajax-onwaardig, daarbij zijn Luis Suarez, Leonardo en Edgar Manuchayran centraal minstens zo goed als op de flank.
quote:
Ik ben niet zo blij met het plan om Aisatti voor 5 miljoen op te halen . Volgens mij zijn er betere opties.
Noem er eens één.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  donderdag 29 november 2007 @ 10:33:47 #111
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_54914393
Suarez kan je, ook in dit systeem, nog altijd gewoon prima gebruiken. Je hoeft 4-3-3 niet met traditionele vleugelspelers te gebruiken. En wanneer Suarez zo blijft spelen als hij tot nu toe heeft gedaan, hoor je mij niet klagen.
pi_54914411
Ik denk dat je bij Aisatti ook weer naar de toekomst moet kijken.. zo een jonge kan in vorm makkelijk 20 miljoen opbrengen..
  donderdag 29 november 2007 @ 10:37:58 #113
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54914499
quote:
Op donderdag 29 november 2007 10:33 schreef twi het volgende:
Suarez kan je, ook in dit systeem, nog altijd gewoon prima gebruiken. Je hoeft 4-3-3 niet met traditionele vleugelspelers te gebruiken. En wanneer Suarez zo blijft spelen als hij tot nu toe heeft gedaan, hoor je mij niet klagen.
Ach, werelds is het niet. Ajax heeft nog geen één écht goede wedstrijd gespeeld, er wordt wel gewonnen en veel gescoord, maar het is allemaal wat geflatteerd. De vier treffers van afgelopen zondag zijn ook geen gevolg van enig systeem, het zijn gewoon drie goede voetballers voorin die maar wat doen. Dan heb ik dus liever een systeem waar echt goed in gevoetbald wordt en waarin kansen worden gecreëerd door samenspel, want nu ben je veel te afhankelijk van de individuele grillen van je drie aanvallers.
pi_54914534
Je kan ze allemaal nog wel gebruiken, maar door er twee op te stellen, zit er altijd nog eentje meer op de bank. Uit commercieel en financieel oogpunt is het verre van slim om er maar twee op te stellen van Huntelaar, Luque, Kennedy, Suarez, Rommedahl, Leonardo, Mitea, Manu; wanneer je prima een extra kan laten functioren met flexibele buitenspelers zoals nu wordt gedaan met Huntelaar, Suarez en Luque. Leonardo, Kennedy, Manucharyan en Rommedahl zouden dat ook prima kunnen.

Als 10 zou ik bijvoorbeeld eerder Afellay dan Aissati zien komen. Die is al verder en oog sterker. Verder vind ik het niet intelligent om een speler voor relatief veel geld te halen, terwijl je misschien wel gelijkwaardige spelers zelf in huis hebt van dezelfde leeftijd. De Jong en Donald zitten niet voor niets vaak bij de selectie, terwijl De Jong bijna gelijk na een blessure van een ander als vervanger opgeroepen werd bij Oranje.

Daarmee wil ik niet zeggen dat De Jong direct gelijkwaardig is aan Aissati, die is al veel verder. Maar ik zou het zonde om de doorgang van een eigen talent te blokkeren door iemand anders van buitenaf voor een relatief hoog bedrag.
  donderdag 29 november 2007 @ 10:45:52 #115
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54914661
quote:
Op donderdag 29 november 2007 10:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
Je kan ze allemaal nog wel gebruiken, maar door er twee op te stellen, zit er altijd nog eentje meer op de bank. Uit commercieel en financieel oogpunt is het verre van slim om er maar twee op te stellen van Huntelaar, Luque, Kennedy, Suarez, Rommedahl, Leonardo, Mitea, Manu; wanneer je prima een extra kan laten functioren met flexibele buitenspelers zoals nu wordt gedaan met Huntelaar, Suarez en Luque. Leonardo, Kennedy, Manucharyan en Rommedahl zouden dat ook prima kunnen.
Dat klopt ook wel, maar ik ben van mening dat we nu nog bovenaan staan, ondanks het systeem. Het allemaal verre van geweldig wat we laten zien, het voetbal is echt ruk. Maar goed, door het feit dat we in de competitie nog ongeslagen bovenaan staan, lijkt het alsof het allemaal wel goed gaat.
quote:
Als 10 zou ik bijvoorbeeld eerder Afellay dan Aissati zien komen. Die is al verder en oog sterker. Verder vind ik het niet intelligent om een speler voor relatief veel geld te halen, terwijl je misschien wel gelijkwaardige spelers zelf in huis hebt van dezelfde leeftijd. De Jong en Donald zitten niet voor niets vaak bij de selectie, terwijl De Jong bijna gelijk na een blessure van een ander als vervanger opgeroepen werd bij Oranje.

Daarmee wil ik niet zeggen dat De Jong direct gelijkwaardig is aan Aissati, die is al veel verder. Maar ik zou het zonde om de doorgang van een eigen talent te blokkeren door iemand anders van buitenaf voor een relatief hoog bedrag.
Ten eerste is Ibrahim Afellay niet beschikbaar voor een transfer, daarbij zal hij duurder zijn en is hij veel te blessuregevoelig. Natuurlijk is het een klasbak, maar ook Ismaïl Aissati kan geweldig voetballen en van heel veel waarde zijn voor Ajax. Siem de Jong krijgt zijn kans nog wel, voordeel van de eventuele komst van Aissati is dat er weer met een échte tien wordt gespeeld en dat is ook de positie van De Jong.
  donderdag 29 november 2007 @ 10:47:13 #116
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_54914677
quote:
Op donderdag 29 november 2007 10:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
Aissati is natuurlijk maar een jong ventje, die kan niet alles spelen. Siem is nu toch vooral basisspelers door blessures, terwijl Aissati op kwaliteit die basisplek kan afdwingen. Wanneer Aissati vermoeid/geblesseerd/uit vorm is kan Siem altijd nog spelen. Ik bedoel, het is ook niet zo dat elk Ajax-talent na z'n debuut maar direct een basisplaats moet krijgen voor de rest van het seizoen.
pi_54914730
quote:
PSV heeft nieuwe voorwaarden voor Aissati in petto
29/11/2007 10:38

PSV wil het contract van Ismail Aissati openbreken, opwaarderen en verlengen. Dat meldt algemeen directeur Jan Reker op de site van de landskampioen.

Reker: 'PSV wil hem absoluut niet verkopen, laat dat duidelijk zijn. Ajax-directeur Maarten Fontein van Ajax heeft vorige week gebeld, hij informeerde naar een clausule in het contract van Aissati. Dat kan ik niet ontkennen, maar PSV wil Aissati absoluut niet verkopen en dat heb ik ook onmiddellijk aan Fontein laten weten. We willen zijn contract openbreken, opwaarderen en verlengen.'
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_54914757
quote:
Op donderdag 29 november 2007 10:49 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]
Hij ontkent die clausule dus ook niet.
pi_54914848
quote:
Op donderdag 29 november 2007 10:37 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Ach, werelds is het niet. Ajax heeft nog geen één écht goede wedstrijd gespeeld, er wordt wel gewonnen en veel gescoord, maar het is allemaal wat geflatteerd. De vier treffers van afgelopen zondag zijn ook geen gevolg van enig systeem, het zijn gewoon drie goede voetballers voorin die maar wat doen. Dan heb ik dus liever een systeem waar echt goed in gevoetbald wordt en waarin kansen worden gecreëerd door samenspel, want nu ben je veel te afhankelijk van de individuele grillen van je drie aanvallers.
quote:
Op donderdag 29 november 2007 10:45 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Dat klopt ook wel, maar ik ben van mening dat we nu nog bovenaan staan, ondanks het systeem. Het allemaal verre van geweldig wat we laten zien, het voetbal is echt ruk. Maar goed, door het feit dat we in de competitie nog ongeslagen bovenaan staan, lijkt het alsof het allemaal wel goed gaat.
Tuurlijk Montana. [stapt droomwereld binnen] Zodra Ajax 442 met een ruit gaat spelen, gaan Suarez en Luque ineens altijd positioneel goed staan, doen ze absoluut niet waar ze zelf zin in hebben, maar passen zich compleet aan het spel en laten samenspel boven creativiteit en ingevingen gaan. Pas dan kan er gevoetbald worden.[/stapt droomwereld uit]. Je zal altijd afhankelijk van de grillen van je creatieve, individuele spelers zijn. In welk systeem dan ook. Dat zie je bij elk team. Je kan gewoon echt niet zeggen dat wanneer je zo speelt, je altijd beter zal dan spelen wanneer je anders speelt. Dat is onrealistisch en niet te verwachten. Er zijn zoveel invloeden op hoe iets wordt uitgevoerd, dat je niet feitelijk kan zeggen dat A beter is dan B. Dus dat betekent dat ook 433 niet per definitie beter is.
quote:
Ten eerste is Ibrahim Afellay niet beschikbaar voor een transfer, daarbij zal hij duurder zijn en is hij veel te blessuregevoelig. Natuurlijk is het een klasbak, maar ook Ismaïl Aissati kan geweldig voetballen en van heel veel waarde zijn voor Ajax. Siem de Jong krijgt zijn kans nog wel, voordeel van de eventuele komst van Aissati is dat er weer met een échte tien wordt gespeeld en dat is ook de positie van De Jong.
Misschien is Afellay net zo haalbaar, zijn contract bespreking gaat ook niet ideaal. En de blessuregevoeligheid bij Aissati is ook niet gering .Sinds De Jong in de basis staat spelen we echt wel weer met een 10 hoor, in elk geval zoals Sneijder vorig jaar voetbalde en sowieso meer vooruit dan onder Ten Cate.
quote:
Op donderdag 29 november 2007 10:47 schreef twi het volgende:

[..]

Aissati is natuurlijk maar een jong ventje, die kan niet alles spelen. Siem is nu toch vooral basisspelers door blessures, terwijl Aissati op kwaliteit die basisplek kan afdwingen. Wanneer Aissati vermoeid/geblesseerd/uit vorm is kan Siem altijd nog spelen. Ik bedoel, het is ook niet zo dat elk Ajax-talent na z'n debuut maar direct een basisplaats moet krijgen voor de rest van het seizoen.
Ik denk dat wanneer Davids terug is, de Jong ook nog steeds speelt - of in ieder geval nog een aanvallende creatieve middenvelder, niet een middenveld met Gabri - Maduro - Davids. Ik vind ook niet dat De Jong constant in de basis moet spelen, maar het is anders met een Modric halen en De Jong als back-up; waar het verschil in kwaliteit veel groter is. Ik zou me echt heel goed afvragen hoe goed De Jong kan worden, en hoeveel beter Aissati momenteel is. Want Aissati gaat niet voor de bank komen. Dat betekent niet dat je dan maar geen nieuwe speler moet halen, maar liever een die verder, beter en ouder is dan je eventuele opvolger die je al in huis hebt.
pi_54914968
Hij kan zoveel willen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')