abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 november 2007 @ 10:13:54 #51
92279 N.icka
Windforce 11
pi_54886241
Ik ben wel benieuwd naar die film , wat en hoe zou Wilders zijn ideen gaan uitvoeren? Wortd het een rel film of gaat hij daadwerkelijk dieper in op zijn vraagstukken . Gaat het alleen over de koran of laat hij ook passages uit de bijbel zien ?

Ik ga hem iig kijken en vorm me pas daarna een mening
pi_54886284
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:13 schreef N.icka het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar die film , wat en hoe zou Wilders zijn ideen gaan uitvoeren? Wortd het een rel film of gaat hij daadwerkelijk dieper in op zijn vraagstukken . Gaat het alleen over de koran of laat hij ook passages uit de bijbel zien ?

Ik ga hem iig kijken en vorm me pas daarna een mening
Het is Wilders. De kans is zo'n 11 op 10 dat het een relfilm wordt. Hij heeft al zo'n 100 x de kans gehad om zijn mening te onderbouwen, maar alles wat hij doet is dezelfde plaat keer op keer afspelen. Iedereen kan schreeuwen. Kom eens met realistische oplossingen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_54886307
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:12 schreef FJD het volgende:

[..]

Zolang die zich aan dezelfde kant van de wet scharen als Wilders wel. Probleem is echter dat als ze in het nieuws komen dit vaak gaat over zaken als het van een flat gooien van homo's of het ontwrichten van de Westerse samenleving met aanslagen. Dat ligt aan de foute kant van de wet en dus is er voor dergelijke meningen geen plaats. Ben je het daar niet mee eens dan moet je proberen de wet zo te veranderen dat hiervoor wel plaats is.
Nee hoor, ze komen in het nieuws met "radicale uitspraken", net zo radicaal als die van Wilders zijn. Alleen feit is dat de media hen dan al heeft veroordeeld, door de term radicaal ervoor te plaatsen bijvoorbeeld. Overigens stel jij hier ook al steevast dat dit soort uitspraken van de imams aan de foute kant van de wet ligt en die van Wilders niet. Hence "zolang die zich aan dezelfde kant van de wet scharen als Wilders".
Allah Al Watan Al Malik
pi_54886313
Ik mag trouwens toch wel hopen dat ie deze film in zijn eigen tijd maakt ? Hij krijgt een redelijk goed salaris om kamerlid te zijn, niet om films te maken
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 28 november 2007 @ 10:22:00 #55
125878 Gabry
Lento Violento
pi_54886426
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zijn we ook zo genuanceerd bij extremistische imams?
Die kunstenaar met die Wilders gedenkplaatsen was ook vrijgesproken, ies kunst. Dit wordt vast ook 'kunst' of iets soortgelijks. "Niet van dreigende aard."
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  woensdag 28 november 2007 @ 10:23:28 #56
272 R@b
No-nonsens
pi_54886453
Het lijkt wel alsof we eind jaren '30 zitten.

Toen was het ook not done om een kritische film over nazi-Duitsland te maken.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_54886475
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:23 schreef R@b het volgende:

Maar het was wel done om een kritische film te maken over de eeuwige Jood
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_54886488
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:16 schreef Mutant01 het volgende:
Nee hoor, ze komen in het nieuws met "radicale uitspraken", net zo radicaal als die van Wilders zijn.
Het van een flat moeten gooien van homo's is idd radicaal maar niet verboden...

Dat de media deze mensen veroordeeld daar kan ik wel in meegaan maar dat kun je moeilijk als tegenargument gebruiken voor mijn persoonlijke standpunt denk ik. Ik zeg slechts dat de uitspraken waarmee ik ze over het algemeen het nieuws zie halen (flat & homo's, aanslagen op ongelovigen) activiteiten bevatten die bij de wet verboden zijn. Zolang Wilders nog niet veroordeeld is bevindt hij zich dus aan de goede kant van de wet.

Dat punt v/d media kan ik me goed indenken. Enige tijd terug ontstond er nog enorm veel commotie toen een imam aangaf dat hij niet erg vond als Wilders zou sterven aan een erge ziekte. Dat was toen opeens schandalig Net alsof wij een traan zouden laten als Bin Laden morgen de dood zou vinden door aids
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_54886490
quote:

Ah, een Tweede Wereldoorlog vergelijking.
pi_54886498
quote:

Het is vandaag 27 november 1938, net na de nacht van de lange messen.
Sportieve inbreng
pi_54886499
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Ah, een Tweede Wereldoorlog vergelijking.
Hey, ik was eerst hoor! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_54886515
Het is natuurlijk vooral onmacht. Waarom zou een politicus een film maken?
Bewust provoceren is zo kinderachtig. Gewoon je politieke werk doen of daarmee stoppen en documentairemaker worden.
pi_54886534
quote:
Op woensdag 28 november 2007 09:00 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Welke poppen? Althans, ik zie geen massale vlaggenverbrandingen, geen ambassades die spontaan in de fik vliegen, geen aanslagen. dus gaarne toelichting.
Nee, daar heb je inderdaad gelijk in. Maar wat mij verbaasd is dat men zo ontzettend fel reageert op bijvoorbeeld islamitisch protest tegen de deense cartoons maar wel vind dat Wilders in alles moet kunnen zeggen wat hij vind. Ik vind dat dat moet kunnen, als moslims ook mogen protesteren tegen Denemarken. Gelijke monniken, gelijke kappen.
quote:
Dus toch vrijheid van meningsuiting beperken.
[..]
Liever een enigzins beperkte vrijheid van meningsuiting om te voorkomen dat mensen escaleren dan pure vrijheid om maar te roepen wat in je opkomt ja. Van de pedofielenpartij word toch ook niemand blij? Maar het is HUN mening, dus het moet kunnen volgens deze opvattingen. Ik vind dat twijfelachtig.

[quote}
Ach, nog zo iemand die vrijheid ondergeschikt wil maken aan reputatie .
[/quote]

Zo kun je het misschien opvatten, maar ik maak me gewoon zorgen over de toekomst. Ik zit niet te wachten op eventuele aanslagen of een tweede holocaust. Dankjewel.
There is nothing left to prove
No use deny this simple truth
Can’t find the reason to keep holding on
Now that the love is gone
pi_54886536
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:26 schreef SCH het volgende:
Bewust provoceren is zo kinderachtig. Gewoon je politieke werk doen of daarmee stoppen en documentairemaker worden.
En ik zou wel eens willen weten hoe deze film precies gefinancierd wordt.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_54886538
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:25 schreef Jarno het volgende:

[..]

Hey, ik was eerst hoor! .
Ik moet jouw kaartje voor Bruce nog stelen
pi_54886554
quote:
Zoals Paultje van GroenLink.
Sportieve inbreng
pi_54886570
quote:
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_54886571
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:27 schreef Gijsbrecht2 het volgende:

[..]

Zoals Paultje van GroenLink.
Is voor Paultje veeeel lucratiever.
Sportieve inbreng
pi_54886588
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:27 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:

[..]

Zo kun je het misschien opvatten, maar ik maak me gewoon zorgen over de toekomst. Ik zit niet te wachten op eventuele aanslagen of een tweede holocaust. Dankjewel.
Angst is het ultieme wapen van iedere politicus.
pi_54886600
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:28 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Mwaaa, al die commissies over integratie, zwaarlijvigheid, etc. zijn anders ook behoorlijk lucratief. En hij kan daarbij als een geile Bouvier nog knus tegen Maxima oprijden ook.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_54886614
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:28 schreef Gijsbrecht2 het volgende:

[..]

Ja, zoals iedereen weet is documentaires maken bij een derderangs onbekeken marge-zender echt enorm winstgevend ivm kamerlid zijn!

.
pi_54886676
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:27 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
Ik vind dat dat moet kunnen, als moslims ook mogen protesteren tegen Denemarken. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Was de grootste commotie niet ontstaan omdat de demonstratie bestond uit het bestormen en de fik steken van ambassades en het zetten van een prijs op het hoofd van de tekenaar en de hoofdredacteur?

Nog los daarvan staat de vraag of de gemiddelde demonstrant überhaupt doorhad waar het over ging, daar waren ook nog wel de nodige vraagtekens bij maar goed daarin verschilt het niet van een Nederlandse demonstratie zoals we de afgelopen dagen in Amsterdam zagen.
pi_54886712
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:33 schreef FJD het volgende:

Nog los daarvan staat de vraag of de gemiddelde demonstrant überhaupt doorhad waar het over ging, daar waren ook nog wel de nodige vraagtekens bij maar goed daarin verschilt het niet van een Nederlandse demonstratie zoals we de afgelopen dagen in Amsterdam zagen.
En wat nou als mén wel precies zou doorhebben waar het om ging? Maakt het dan minder erg, of juist enger? Of is men dan opeens 'bevlogen en idealistisch'? In beide gevallen dus? Kortom: lekker belangerijk!
pi_54886742
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:35 schreef Jarno het volgende:
Kortom: lekker belangerijk!
Dat is ook precies wat ik in die regels zeg, bedankt dat je dat benadrukt
pi_54886751
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:36 schreef FJD het volgende:

[..]

Dat is ook precies wat ik in die regels zeg, bedankt dat je dat benadrukt
Volgens mij zeg je dat niet, maar goed.
  woensdag 28 november 2007 @ 10:38:01 #76
272 R@b
No-nonsens
pi_54886777
quote:
Op woensdag 28 november 2007 09:48 schreef Mutant01 het volgende:
Welke zender zal hem uitzenden? Ik denk niet 1.
Uit De Telgraaf:

De PVV-leider praat nog met een tv-zender over uitzending van het werk. Anders wil hij het via de zendtijd voor politieke partijen op tv lanceren.

Hij komt dus sowieso op tv. Het staat hem namelijk vrij om in die subsidiezendtijd te doen wat hij wil!
pi_54886806
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:38 schreef R@b het volgende:

Anders wil hij het via de zendtijd voor politieke partijen op tv lanceren.
Dat zou ik wel een kwalijke zaak vinden, eigenlijk. Aan de andere kant, als die film in die 2 minuten past zal het allemaal wel meevallen ook. .
  woensdag 28 november 2007 @ 10:40:16 #78
272 R@b
No-nonsens
pi_54886811
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:24 schreef Seneca het volgende:

[..]

Maar het was wel done om een kritische film te maken over de eeuwige Jood
Niet in Nederland.

En een kritische film over een boek dat verzonnen is door een pedofiele hopman uit de 7e eeuw, zou ik niet willen vergelijken met een film die tot doel had een bevolkingsgroep te endlösen
pi_54886900
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:40 schreef R@b het volgende:

[..]

Niet in Nederland.

En een kritische film over een boek dat verzonnen is door een pedofiele hopman uit de 7e eeuw, zou ik niet willen vergelijken met een film die tot doel had een bevolkingsgroep te endlösen
We weten natuurlijk pas achteraf dat dat de bedoeling van DEJ was. Net zoals we nu niet weten wat Wilders' film precies inhoudt. Pure speculatie dus.
pi_54886968
quote:
Op woensdag 28 november 2007 08:02 schreef Jarno het volgende:
Wat een aandachtshoer is het toch ook.
De vraag is alleen wie wil betalen om door hem in de reet geneukt worden
Op onbegeleid verlof...
pi_54886981
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:38 schreef R@b het volgende:

[..]

Uit De Telgraaf:

De PVV-leider praat nog met een tv-zender over uitzending van het werk. Anders wil hij het via de zendtijd voor politieke partijen op tv lanceren.

Hij komt dus sowieso op tv. Het staat hem namelijk vrij om in die subsidiezendtijd te doen wat hij wil!
Dan is het wel een erg korte film.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54887081
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan is het wel een erg korte film.
Ja, waarschijnlijk steekt hij alleen een koran in de fik
pi_54887173
"Dit is een programma in de zendtijd voor de politieke partijen":

Geert: "De islam is fascistisch, moslims zijn fascistisch, de Koran is fascistisch".
-Steekt Koran in de hens -

"Dit was een programma in de zendtijd voor de politieke partijen".
Allah Al Watan Al Malik
pi_54887228
=edit= Nutteloos

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 28-11-2007 11:50:39 ]
pi_54887229
quote:
Op woensdag 28 november 2007 08:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is een reden om het wel te doen?
Wat was de reden caberetiers, opiiniemakers en politici om wel kritiek te leveren op christenen?

Mag Hans Teeuwen wel kritiek uiten op moslims maar Wilders niet?

De reden van Wilders om dit in het nieuws te brengen (of de film gemaakt gaat worden is nog maar de vraag) is aandacht. Missie wederom geslaagd.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2007 10:59:19 ]
pi_54887267
Menig regiseur van slechte b-films zou jaloers zijn op zoveel media aandacht voor zijn produktie.
Waarom zoveel stampij er over maken? Omdat het Wilders is? Of omdat het over een achterlijk geloof en zijn aanhangers gaat?

If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_54887291
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

==
==

[ Bericht 27% gewijzigd door paddy op 28-11-2007 11:51:30 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_54887304
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:58 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat was de reden caberetiers, opiiniemakers en politici om wel kritiek te leveren op christenen?

Mag Hans Teeuwen wel kritiek uiten op moslims maar Wilders niet?

De reden van Wilders om dit in het nieuws te brengen (of de film gemaakt gaat worden is nog maar de vraag) is aandacht. Missie wederom geslaagd.
Naar mijn mening mag er altijd kritiek worden geuit op wie/wat dan ook. Maar er is een duidelijk verschil tussen kritiek en provocatie/haatzaaierij.
  woensdag 28 november 2007 @ 11:01:24 #89
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_54887306
Hij mag zo'n film uiteraard maken. Net zoals radicale imams hun radicale woordje mogen doen. Met beide ben ik niet blij, maar het is niet aan mij of aan de overheid om zoiets actief tegen te werken.
pi_54887335
=edit= Bagger

[ Bericht 96% gewijzigd door paddy op 28-11-2007 11:52:25 ]
Op onbegeleid verlof...
pi_54887344
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:01 schreef Pool het volgende:
Hij mag zo'n film uiteraard maken. Net zoals radicale imams hun radicale woordje mogen doen. Met beide ben ik niet blij, maar het is niet aan mij of aan de overheid om zoiets actief tegen te werken.
Idd.

"Ik vind uw mening abject, maar ik zal uw recht blijven verdedigen deze mening te verkondigen"
pi_54887374
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:03 schreef Jarno het volgende:

[..]

Idd.

"Ik vind uw mening abject, maar ik zal uw recht blijven verdedigen deze mening te verkondigen"
Precies
pi_54887379
quote:

Ik snap je vergelijking niet helemaal?
Wilders mag nu gewoon een film maken hoor, net als je in de jaren 30 dat over de nazi's mocht, dat het toen niet gebeurde heeft er denk meer te maken met het feit dat antisemitisme toen heel normaal was.
Je kan nu best kritiek hebben op moslims, het is juis heel populair om dat te hebben, je wordt eerder in de hoek gezet als je sympathie heb voor de moslims.
Wat wil je nu dus eigenlijk met je vergelijking? Vergelijk je de moslims van nu met de nazi's of juist met de joden? Dat is natuurlijk ene beetje het jammere van dit soort vergelijkingen, ze kloppen nooit 1 op 1.

Als Wilders het nodig vindt die film te maken, prima van mij mag hij, ik zal hem nog graag willen zien ook, maar dan moet hij niet gaan miepen als hij door Achmed bedreigd wordt.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_54887446
Stel dat je zo'n film maakt he, volgens mij kan je dan nooit meer serieus genomen worden als minister-president in de toekomst. Wel zonde voor zijn carriere dan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54887568
Filmposter is al vrij gegeven hoorde ik.

pi_54887597
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:01 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:

[..]

Naar mijn mening mag er altijd kritiek worden geuit op wie/wat dan ook. Maar er is een duidelijk verschil tussen kritiek en provocatie/haatzaaierij.
En jij denkt dat christenen in de jaren 60 en 70 de kritiek van caberetiers e.d niet als provocatie zagen?
pi_54887622
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:14 schreef Chewie het volgende:

[..]

En jij denkt dat christenen in de jaren 60 en 70 de kritiek van caberetiers e.d niet als provocatie zagen?
Ik denk dat de caberatiers destijds niet zo one-issuerig bezig waren, en er destijds ook een stuk luchtigere sfeer hing dan nu.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 28 november 2007 @ 11:17:32 #98
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_54887666
Wilders zal vast en zeker met een prachtige film op de proppen komen. Dat wordt lachen geblazen.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_54887670
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:14 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar er zit wel een groot verschil tussen een caberetier en een lijsttrekker van de tweede kamer.
Op onbegeleid verlof...
pi_54887712
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:13 schreef Dodecahedron het volgende:
Filmposter is al vrij gegeven hoorde ik.

[ afbeelding ]
Ach, een referentie aan de moslim-tsunami

Kom op jongens, er zijn maar 800.000 moslims in Nederland!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')