Het is Wilders. De kans is zo'n 11 op 10 dat het een relfilm wordt. Hij heeft al zo'n 100 x de kans gehad om zijn mening te onderbouwen, maar alles wat hij doet is dezelfde plaat keer op keer afspelen. Iedereen kan schreeuwen. Kom eens met realistische oplossingen.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:13 schreef N.icka het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar die film , wat en hoe zou Wilders zijn ideen gaan uitvoeren? Wortd het een rel film of gaat hij daadwerkelijk dieper in op zijn vraagstukken . Gaat het alleen over de koran of laat hij ook passages uit de bijbel zien ?
Ik ga hem iig kijken en vorm me pas daarna een mening
Nee hoor, ze komen in het nieuws met "radicale uitspraken", net zo radicaal als die van Wilders zijn. Alleen feit is dat de media hen dan al heeft veroordeeld, door de term radicaal ervoor te plaatsen bijvoorbeeld. Overigens stel jij hier ook al steevast dat dit soort uitspraken van de imams aan de foute kant van de wet ligt en die van Wilders niet. Hence "zolang die zich aan dezelfde kant van de wet scharen als Wilders".quote:Op woensdag 28 november 2007 10:12 schreef FJD het volgende:
[..]
Zolang die zich aan dezelfde kant van de wet scharen als Wilders wel. Probleem is echter dat als ze in het nieuws komen dit vaak gaat over zaken als het van een flat gooien van homo's of het ontwrichten van de Westerse samenleving met aanslagen. Dat ligt aan de foute kant van de wet en dus is er voor dergelijke meningen geen plaats. Ben je het daar niet mee eens dan moet je proberen de wet zo te veranderen dat hiervoor wel plaats is.
Die kunstenaar met die Wilders gedenkplaatsen was ook vrijgesproken, ies kunst. Dit wordt vast ook 'kunst' of iets soortgelijks. "Niet van dreigende aard."quote:Op woensdag 28 november 2007 10:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zijn we ook zo genuanceerd bij extremistische imams?
Maar het was wel done om een kritische film te maken over de eeuwige Joodquote:Op woensdag 28 november 2007 10:23 schreef R@b het volgende:
Het lijkt wel alsof we eind jaren '30 zitten.
Toen was het ook not done om een kritische film over nazi-Duitsland te maken.
Het van een flat moeten gooien van homo's is idd radicaal maar niet verboden...quote:Op woensdag 28 november 2007 10:16 schreef Mutant01 het volgende:
Nee hoor, ze komen in het nieuws met "radicale uitspraken", net zo radicaal als die van Wilders zijn.
Ah, een Tweede Wereldoorlog vergelijking.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:23 schreef R@b het volgende:
Het is vandaag 27 november 1938, net na de nacht van de lange messen.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:23 schreef R@b het volgende:
Hey, ik was eerst hoor!quote:Op woensdag 28 november 2007 10:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Ah, een Tweede Wereldoorlog vergelijking.
Nee, daar heb je inderdaad gelijk in. Maar wat mij verbaasd is dat men zo ontzettend fel reageert op bijvoorbeeld islamitisch protest tegen de deense cartoons maar wel vind dat Wilders in alles moet kunnen zeggen wat hij vind. Ik vind dat dat moet kunnen, als moslims ook mogen protesteren tegen Denemarken. Gelijke monniken, gelijke kappen.quote:Op woensdag 28 november 2007 09:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Welke poppen? Althans, ik zie geen massale vlaggenverbrandingen, geen ambassades die spontaan in de fik vliegen, geen aanslagen. dus gaarne toelichting.
Liever een enigzins beperkte vrijheid van meningsuiting om te voorkomen dat mensen escaleren dan pure vrijheid om maar te roepen wat in je opkomt ja. Van de pedofielenpartij word toch ook niemand blij? Maar het is HUN mening, dus het moet kunnen volgens deze opvattingen. Ik vind dat twijfelachtig.quote:Dus toch vrijheid van meningsuiting beperken.
[..]
En ik zou wel eens willen weten hoe deze film precies gefinancierd wordt.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:26 schreef SCH het volgende:
Het is natuurlijk vooral onmacht. Waarom zou een politicus een film maken?
Bewust provoceren is zo kinderachtig. Gewoon je politieke werk doen of daarmee stoppen en documentairemaker worden.
Zoals Paultje van GroenLink.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:26 schreef SCH het volgende:
Bewust provoceren is zo kinderachtig. Gewoon je politieke werk doen of daarmee stoppen en documentairemaker worden.
quote:Op woensdag 28 november 2007 10:26 schreef SCH het volgende:
Is voor Paultje veeeel lucratiever.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:27 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
[..]
Zoals Paultje van GroenLink.
Angst is het ultieme wapen van iedere politicus.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:27 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
[..]
Zo kun je het misschien opvatten, maar ik maak me gewoon zorgen over de toekomst. Ik zit niet te wachten op eventuele aanslagen of een tweede holocaust. Dankjewel.
Mwaaa, al die commissies over integratie, zwaarlijvigheid, etc. zijn anders ook behoorlijk lucratief. En hij kan daarbij als een geile Bouvier nog knus tegen Maxima oprijden ook.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:28 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Is voor Paultje veeeel lucratiever.
Ja, zoals iedereen weet is documentaires maken bij een derderangs onbekeken marge-zender echt enorm winstgevend ivm kamerlid zijn!quote:Op woensdag 28 november 2007 10:28 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
[..]
Is voor Paultje veeeel lucratiever.
Was de grootste commotie niet ontstaan omdat de demonstratie bestond uit het bestormen en de fik steken van ambassades en het zetten van een prijs op het hoofd van de tekenaar en de hoofdredacteur?quote:Op woensdag 28 november 2007 10:27 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
Ik vind dat dat moet kunnen, als moslims ook mogen protesteren tegen Denemarken. Gelijke monniken, gelijke kappen.
En wat nou als mén wel precies zou doorhebben waar het om ging? Maakt het dan minder erg, of juist enger? Of is men dan opeens 'bevlogen en idealistisch'? In beide gevallen dus? Kortom: lekker belangerijk!quote:Op woensdag 28 november 2007 10:33 schreef FJD het volgende:
Nog los daarvan staat de vraag of de gemiddelde demonstrant überhaupt doorhad waar het over ging, daar waren ook nog wel de nodige vraagtekens bij maar goed daarin verschilt het niet van een Nederlandse demonstratie zoals we de afgelopen dagen in Amsterdam zagen.
Dat is ook precies wat ik in die regels zeg, bedankt dat je dat benadruktquote:Op woensdag 28 november 2007 10:35 schreef Jarno het volgende:
Kortom: lekker belangerijk!
Volgens mij zeg je dat niet, maar goed.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:36 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat is ook precies wat ik in die regels zeg, bedankt dat je dat benadrukt
Uit De Telgraaf:quote:Op woensdag 28 november 2007 09:48 schreef Mutant01 het volgende:
Welke zender zal hem uitzenden? Ik denk niet 1.
Dat zou ik wel een kwalijke zaak vinden, eigenlijk. Aan de andere kant, als die film in die 2 minuten past zal het allemaal wel meevallen ook.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:38 schreef R@b het volgende:
Anders wil hij het via de zendtijd voor politieke partijen op tv lanceren.
Niet in Nederland.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:24 schreef Seneca het volgende:
[..]
Maar het was wel done om een kritische film te maken over de eeuwige Jood
We weten natuurlijk pas achteraf dat dat de bedoeling van DEJ was. Net zoals we nu niet weten wat Wilders' film precies inhoudt. Pure speculatie dus.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:40 schreef R@b het volgende:
[..]
Niet in Nederland.
En een kritische film over een boek dat verzonnen is door een pedofiele hopman uit de 7e eeuw, zou ik niet willen vergelijken met een film die tot doel had een bevolkingsgroep te endlösen
De vraag is alleen wie wil betalen om door hem in de reet geneukt wordenquote:Op woensdag 28 november 2007 08:02 schreef Jarno het volgende:
Wat een aandachtshoer is het toch ook.
Dan is het wel een erg korte film.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:38 schreef R@b het volgende:
[..]
Uit De Telgraaf:
De PVV-leider praat nog met een tv-zender over uitzending van het werk. Anders wil hij het via de zendtijd voor politieke partijen op tv lanceren.
Hij komt dus sowieso op tv. Het staat hem namelijk vrij om in die subsidiezendtijd te doen wat hij wil!
Ja, waarschijnlijk steekt hij alleen een koran in de fikquote:Op woensdag 28 november 2007 10:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan is het wel een erg korte film.
Wat was de reden caberetiers, opiiniemakers en politici om wel kritiek te leveren op christenen?quote:Op woensdag 28 november 2007 08:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is een reden om het wel te doen?
Naar mijn mening mag er altijd kritiek worden geuit op wie/wat dan ook. Maar er is een duidelijk verschil tussen kritiek en provocatie/haatzaaierij.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:58 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat was de reden caberetiers, opiiniemakers en politici om wel kritiek te leveren op christenen?
Mag Hans Teeuwen wel kritiek uiten op moslims maar Wilders niet?
De reden van Wilders om dit in het nieuws te brengen (of de film gemaakt gaat worden is nog maar de vraag) is aandacht. Missie wederom geslaagd.
Idd.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:01 schreef Pool het volgende:
Hij mag zo'n film uiteraard maken. Net zoals radicale imams hun radicale woordje mogen doen. Met beide ben ik niet blij, maar het is niet aan mij of aan de overheid om zoiets actief tegen te werken.
Preciesquote:Op woensdag 28 november 2007 11:03 schreef Jarno het volgende:
[..]
Idd.
"Ik vind uw mening abject, maar ik zal uw recht blijven verdedigen deze mening te verkondigen"
Ik snap je vergelijking niet helemaal?quote:Op woensdag 28 november 2007 10:23 schreef R@b het volgende:
En jij denkt dat christenen in de jaren 60 en 70 de kritiek van caberetiers e.d niet als provocatie zagen?quote:Op woensdag 28 november 2007 11:01 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
[..]
Naar mijn mening mag er altijd kritiek worden geuit op wie/wat dan ook. Maar er is een duidelijk verschil tussen kritiek en provocatie/haatzaaierij.
Ik denk dat de caberatiers destijds niet zo one-issuerig bezig waren, en er destijds ook een stuk luchtigere sfeer hing dan nu.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:14 schreef Chewie het volgende:
[..]
En jij denkt dat christenen in de jaren 60 en 70 de kritiek van caberetiers e.d niet als provocatie zagen?
Maar er zit wel een groot verschil tussen een caberetier en een lijsttrekker van de tweede kamer.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:14 schreef Chewie het volgende:
[..]
En jij denkt dat christenen in de jaren 60 en 70 de kritiek van caberetiers e.d niet als provocatie zagen?
Ach, een referentie aan de moslim-tsunamiquote:Op woensdag 28 november 2007 11:13 schreef Dodecahedron het volgende:
Filmposter is al vrij gegeven hoorde ik.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |