quote:In 1975, Yamaha tried to find a solution to their power deficit and fitted their dirt-tracker with the 130 horsepower engine from their TZ750 roadracer. The result was a monstrous, nearly uncontrollable machine. However, in August 1975, Roberts rode this TZ750 dirt-tracker at the famous Indy Mile dirt-track oval, winning the race ahead of Jay Springsteen and Corky Kenner. He later admitted that the TZ750 dirt-tracker, which could hit speeds of up to 240km/h on the straights, was too scary even for him. ‘They don’t pay me enough to ride that thing,’ said King Kenny, and within a few weeks, the AMA went on to ban the TZ750 engine from dirt-track racing – that was the end of the machine’s short-lived dirt-track career. The TZ750 dirt-tracker only won one race in 1975, but will still be remembered forever Today, how does Roberts remember his old steed? Says The King, ‘You had to throw it sideways to get it slowed for the corners. There weren’t a lot of riders who could throw it sideways at 240km/h.’ Amen…
http://www.angelfire.com/md/mikesbikes/page8.html
En 4/takt motoren in de racerij dan?quote:Op maandag 3 december 2007 00:03 schreef PallominnoX het volgende:
[..]
Omdat je met 2 takt de efficientie hebt van een oma die de marathon loopt, emissienormen, geluidsnormen, levensduur, olieverbruik..
Moet ik nog doorgaan?
quote:Op zondag 2 december 2007 23:41 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Joh! Waarom rijden auto's dan op 4takt?
Volgens mijn zijn ook motoren 4takt zoals de ZZR1400?
Ik neem aan dat als ze meer kracht zouden willen dat ze 2takt zouden nemen, doen ze dus niet
En omdat iedere idioot op een viertakt kan rijden, maar vanaf 300cc kun je niet met een slaperige kop op je 300cc 2takt stappen, omdat je echt wakker moet zijn omdat al het geweld in 1 keer loskomt.quote:Op zondag 2 december 2007 23:41 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Joh! Waarom rijden auto's dan op 4takt?
Volgens mijn zijn ook motoren 4takt zoals de ZZR1400?
Ik neem aan dat als ze meer kracht zouden willen dat ze 2takt zouden nemen, doen ze dus niet
ok ik kon het niet laten, nnog een keer:quote:Op zondag 2 december 2007 23:41 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Joh! Waarom rijden auto's dan op 4takt?
Volgens mijn zijn ook motoren 4takt zoals de ZZR1400?
Ik neem aan dat als ze meer kracht zouden willen dat ze 2takt zouden nemen, doen ze dus niet
25480 liter 2-takt. Hier voor je.quote:...
The Wartsila-Sulzer RTA96-C turbocharged two-stroke diesel engine is the most powerful and most efficient prime-mover in the world today.
...
The cylinder bore is just under 38" and the stroke is just over 98". Each cylinder displaces 111,143 cubic inches (1820 liters) and produces 7780 horsepower. Total displacement comes out to 1,556,002 cubic inches (25,480 liters) for the fourteen cylinder version.
...
http://people.bath.ac.uk/ccsshb/12cyl/
dieselquote:Op maandag 3 december 2007 12:29 schreef Diemietuhriej het volgende:
1300cc 2takt is vrij onmogelijk.. Zwaarste wat ik tot nu toe heb gezien is de Masai 1 cilinder 750 cc en kawasaki heeft vroeger een 750cc 3 cilinder 2takt gehad..
ow jullie zijn me voorquote:Op maandag 3 december 2007 13:15 schreef Diemietuhriej het volgende:
Diesel ja.En niet haalbaar om in een motor te stoppen.
![]()
En een toerental van 600rpm ofzo.
quote:Op maandag 3 december 2007 13:28 schreef Geqxon het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie je al aankomen bij je lokale brommerdealer.
quote:Op zondag 2 december 2007 23:41 schreef Sjibble het volgende:
Joh! Waarom rijden auto's dan op 4takt?
Volgens mijn zijn ook motoren 4takt zoals de ZZR1400?
Ik neem aan dat als ze meer kracht zouden willen dat ze 2takt zouden nemen, doen ze dus niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |