Jawel. Denk aan Geneeskunde of technische studies. Of het volgen van een studie na je reeds afgeronde studie. Overigens is HBO gewoon pauper, dus kijk hier niet van op.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:44 schreef HuHu het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig zijn, maar mensen uit 1982 zitten over het algemeen niet meer op school/uni hè.
quote:Op woensdag 28 november 2007 22:20 schreef Rutgerr het volgende:
[..]
Jawel. Denk aan Geneeskunde of technische studies. Of het volgen van een studie na je reeds afgeronde studie. Overigens is HBO gewoon pauper, dus kijk hier niet van op.
Buiten dat om, wie repareert hun wc als 'ie weer verstopt is, of wie plaatst hun nieuwe keuken? Juistquote:Op woensdag 28 november 2007 22:36 schreef dikkedorus het volgende:
ot: mensen die neerkijken op "lagere" opleidingen mogen gelijk worden afgevoerd. Veel mensen op het (technische) (V)MBO hebben minstens evenveel intelligentie als rechten-balletjes, en velen zouden gemakkelijk kunnen meelopen met technische universitaire opleidingen.
Niet dan? Ik wilde na m'n havo eigenlijk nog vwo gaan doen (waar je mee bent begonnen, moet je afmaken), maar ik had genoeg van de middelbare school. Ik ben aan de veel te simpele opdrachten en college's eigenlijk per week nooit meer dan 10/15 uur kwijtquote:
Wat een simpele retoriek.quote:Op woensdag 28 november 2007 22:52 schreef Snad het volgende:
[..]
Buiten dat om, wie repareert hun wc als 'ie weer verstopt is, of wie plaatst hun nieuwe keuken? Juistmensen met lagere opleidingen.
Die zijn dus (net zo) hard(er) nodig.
Bij tafels moet je ook niet vermingvuldigen, maar optellen, steeds 74 erbij, werkt tien keer sneller dan moeilijk gaan splitsen en dan weer optellen.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:23 schreef fathank het volgende:
Waarom zou ik in godsnaam bijvoorbeeld de tafel van 74 uit m'n hoofd moeten kennen. Ik kan em wel uit gaan rekenen, maar een tafel uit je hoofd kennen is dat je em gewoon zonder nadenken uit je hoofd kan opratelen..
Zoiets moet je niet weten, dat moet je inzien. Als je iets alleen weet kun je je kennis alleen op bekende situaties toepassen.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:03 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
En nog veel verontrustender is dat blijkbaar de helft niet eens weet dat 1/3e gedeeld door twee 1/6e is.
Waarom doen die mensen dan geen technische universitaire opleidingen? Ik kijk niet neer op mensen die goed hun best doen op wat voor zinvolle opleiding dan ook maar er is toch echt een groot verschil tussen academisch niveau en de lagere opleidingen.quote:Op woensdag 28 november 2007 22:36 schreef dikkedorus het volgende:
ot: mensen die neerkijken op "lagere" opleidingen mogen gelijk worden afgevoerd. Veel mensen op het (technische) (V)MBO hebben minstens evenveel intelligentie als rechten-balletjes, en velen zouden gemakkelijk kunnen meelopen met technische universitaire opleidingen.
Jij hebt blijkbaar niet goed opgelet bij Nederlands. Bij het meervoud van een woord dat eindigt op een 'e', maar klinkt als een 'euh'-klank zoals college of horloge, schrijf je de s eraan vast.quote:Op woensdag 28 november 2007 23:08 schreef Rutgerr het volgende:
[..]
Niet dan? Ik wilde na m'n havo eigenlijk nog vwo gaan doen (waar je mee bent begonnen, moet je afmaken), maar ik had genoeg van de middelbare school. Ik ben aan de veel te simpele opdrachten en college's eigenlijk per week nooit meer dan 10/15 uur kwijt
quote:Op donderdag 29 november 2007 00:20 schreef paradoXical het volgende:
Ik zie het nut van tafels overigens nog steeds niet in.
Och, die fout maak ik wel vaker inderdaad.quote:Op donderdag 29 november 2007 00:09 schreef LegerNeger het volgende:
[..]
Jij hebt blijkbaar niet goed opgelet bij Nederlands. Bij het meervoud van een woord dat eindigt op een 'e', maar klinkt als een 'euh'-klank zoals college of horloge, schrijf je de s eraan vast.
niet best. Dyscalculie is een stuk erger dan dyslexie, omdat dat deels nog wel te ondervangen is afhankelijk van hoe erg je dat hebt uiteraard.quote:Op woensdag 28 november 2007 23:34 schreef Florian_ het volgende:
ik heb echt dyscalculie, ik kan echt voor geen meter rekenen, tafels tot 10 lukt wel though
quote:Op donderdag 29 november 2007 00:26 schreef SpecialK het volgende:
afbeelding ]
En deze snapte ik ook niet echt maar google kwam er mee aanzetten dus het zal wel goed zijn.
Een eigen truukje?quote:Op donderdag 29 november 2007 00:20 schreef paradoXical het volgende:
Tafels kun je toch ook snel berekenen, ik doe het al die jaren al met een eigen truukje. Echt een stompzinnige bezigheid was dat op de basisschool. Misschien ook wel de reden dat ik altijd naar buiten of op de klok keek.
14*16 bv
(10*16) + (4*16)
32*75
(3*750) + (2*75)
Ik zie het nut van tafels overigens nog steeds niet in. Enkel bij een quiz op TV gebruik je ze soms. Voor de rest maak ik dankbaar gebruik van excel.
We mochten nooit zo klakkeloos van die 32 * 75 en dan wat hij doet meteen 3 * 750... wij moesten dan netjes 75 * 10 en dat dan * 3 .... zo iets dus =(75*10)*3quote:Op donderdag 29 november 2007 07:38 schreef McGilles het volgende:
[..]
Een eigen truukje?![]()
![]()
![]()
Jij hebt dus het rekenen uitgevonden? Dit heeft niks te maken met een truukje, dit zijn gewoon rekenregels. Net als bijvoorbeeld: 37 x 43 = 40^2 - 3^2
Tafels zijn wel degelijk makkelijk en je gebruikt ze practisch dagelijks, ik in ieder geval wel.
Je zus is doorgestroomd van het MBO naar het HBO?quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:07 schreef Gaosz het volgende:
Afgelopen week is mijn zus ingestroomd in zo'n hbo studie.
Mag dat niet?quote:Op donderdag 29 november 2007 11:51 schreef floris.exe het volgende:
Je zus is doorgestroomd van het MBO naar het HBO?
Dat mag hoor, er is geen wet die het tegenhoudt, maar of het wenselijk is... een beetje een vorm van arbeidsmarktvervuiling.quote:
Wat een onzin. Iemand die een HBO-diploma behaalt is klaar voor de arbeidsmarkt die met dat diploma binnen handbereik komt te liggen. Wat zijn/haar voorgeschiedenis is doet niet echt ter zake.quote:Op donderdag 29 november 2007 11:55 schreef floris.exe het volgende:
Dat mag hoor, er is geen wet die het tegenhoudt, maar of het wenselijk is... een beetje een vorm van arbeidsmarktvervuiling.
Natuurlijk wel, dat heeft te maken met mentaliteit, iemands leercurve enzovoort. Bovendien krijgen MBO-instromers ook altijd allerlei vrijstellingen, waardoor hun HBO-opleiding relatief eenvoudiger wordt terwijl ze wel hetzelfde papiertje krijgen.quote:Op donderdag 29 november 2007 12:10 schreef JDude het volgende:
[..]
Wat een onzin. Iemand die een HBO-diploma behaalt is klaar voor de arbeidsmarkt die met dat diploma binnen handbereik komt te liggen. Wat zijn/haar voorgeschiedenis is doet niet echt ter zake.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |