Helemaal waar.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:09 schreef Koploperkopper het volgende:
Mijn truc was vroeger het 'zingende, zeurderige' deuntje waarmee je op de basisschool het opdreunde onthouden, zo wist ik de antwoorden zonder te rekenen.
Het verbaast me dus niets. Het werd er ingestampt.
Ik kan het nu nog wel ja, maar er zijn mensen met blijkbaar een minder goed geheugen die het alweer rap vergeten, of vanaf dat moment ieder simpel rekensommetje met een rekenmachine hebben gedaan.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:11 schreef Gaosz het volgende:
ja maar kan jij het nu nogal?...... en als je het nou niet kan..... lijkt het je dan niet meer dan normaal om het even te gaan leren voordat je naar de PABO gaat?... of op zn minst een toets krijgt van die kutscholen?
quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:07 schreef Gaosz het volgende:
Afgelopen week is mijn zus ingestroomd in zo'n hbo studie. Afijn, bij de eerste les die ze kreeg, werd de vraag gesteld of ze wel de tafels kon.........................
daarop reageerde mijn zus met een lakoniek lachje en vroeg aan de leraar of de andere kinderen dat nog niet konden dan? daarop zei de leraar dat als zij de tafels wel kon dat ze dan een van de 3 personen in die klas was die de tafels kon:O:O:O like WTF op HBO en je kan niet rekenen?
op de Pabo is het nog erger, daar zitten de mensen die de volgende generatie aan het opleiden zijn.... dat word dus een regelrechte ramp![]()
als ik vroeger niet kon rekenen dan ging ik gewoon geen klas hoger? dat is zeker ook niet meer van onze tijd?
Tsja, bij jou en mij heeft het wel gewerkt dan, maar bij 90% wil het toch niet vlotten blijkbaar die methode.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:23 schreef Gaosz het volgende:
nee, het heeft namelijk bij mij ook gewerkt, en bij bijna alle mensen van mijn generatie heeft het gewerkt, alleen is er nu een nintendo/playstation/WoW generatie, die totaal niet meer in de gaten worden gehouden door hun vader en moeder, en als iemand zoals ik daar dan wat van zeg tegen de vader en moeder (bijv dat hun kind zichzelf misdraagt) dan heb ik het fout en alles wat hun kind doet is goed.... toen ik vroeger langer dan 2 uur aan de computer zat moest ik buiten gaan spelen van mn moeder omdat het te lang was.... tegenwoordig als ik nog wel eens bij iemand binnen kom lopen met een kind zit het aan zon kut nintendo DS ofzo of zon kut PSP... als ik vandaag of morgen een kind krijg word het een opvoeding van de oude stempel en is er toch nog 1 goeie tussen al die rotte appels
Hu hu hu ja want vrouwen zijn vet dom jeweetstoggg. hu hu huquote:Op dinsdag 27 november 2007 10:27 schreef Gaosz het volgende:
volgens mij kan het ook liggen aan het groeiende aantal vrouwen in het onderwijs, en het afnemende mannenaantal in het onderwijs
Je riep me? Ow... en ik ben geen vrouw hè, zie dequote:Op dinsdag 27 november 2007 10:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hu hu hu ja want vrouwen zijn vet dom jeweetstoggg. hu hu hu
Ik moet niksquote:Op dinsdag 27 november 2007 10:38 schreef HuHu het volgende:
[..]
Je riep me? Ow... en ik ben geen vrouw hè, zie de [ afbeelding ].
Maar vrouwen zijn gemiddeld genomen minder goed in wiskunde (en rekenen dus ook), dus daar zou het aan kunnen liggen. Maar de tafels zijn zo'n basiskennis, dat moet iedereen gewoon weten.
Ik wil niet lullig zijn, maar mensen uit 1982 zitten over het algemeen niet meer op school hè.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:40 schreef Logitik het volgende:
Ik doe ook HBO, en kan de tafels zeer slecht. Dit heeft verder geen invloed op mijn slimheid of whatever
quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:36 schreef HuHu het volgende:
Het is er bij mij ook goed ingestampt, de tafels en hoofdrekenen in het algemeen.
Ik weet nog dat we in groep 4 de tafels gingen leren. Je kreeg dan een week de tijd van de juffrouw om het thuis te leren en na die week (of eerder) moest je bij de juf komen om te tafel op te zeggen en ze vroeg nog een aantal willekeurige sommetjes. Had je het goed, dan mocht je een sticker of een kaart uitzoeken.
Een apart stickerboek natuurlijk!quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:44 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Wat een drama was dat altijd als m'n schriftje vol zat, wat moest ik doen met al die prachtige stickers?!
Het is nou net de bedoeling van de tafels dat je simpele vermenigvuldigingen niet uitrekent maar uit je hoofd kent zodat je sneller moeilijkere sommen kunt uitrekenen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:17 schreef Koploperkopper het volgende:
Uit laten leggen hoe je aan het antwoordt komt, een kind zelf laten inzien dat je 4x9 haalt door vier keer naar de 9 te tellen etc.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |