abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 november 2007 @ 19:16:17 #26
124403 UZN
Hello world!
pi_54874734
Die beesten schijten dagelijks hun eigen gewicht. Wat je leuk vind
  woensdag 28 november 2007 @ 12:34:42 #27
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_54889650
Ja is wel goed schoon houden. Hoop schoonmaken.
  woensdag 28 november 2007 @ 16:49:54 #28
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_54896848
Als je de kippen door je tuin wilt laten scharrelen, moet je er wel rekening mee houden dat er na geen maand geen grassprietje te bekennen is (ze eten alle graszaadjes op) en dan de hele boel overhoop ligt. Wij hebben kippen lopen op een stukje van 50m2 en geen enkele plant weet daar te overleven, het is echt een woestijn geworden.

Maargoed je moet dus ook rekening houden met de omheining, want als ze ergens van schrikken kan je ze anders 4 huizen verder ophalen . En natuurlijk zorgen voor een goed nachthok, bij ons zijn al eens 4 kippen op brute wijze vermoord door een vos
Als je het puur voor de eieren doet, zijn 10 kippen echt niet nodig hoor, met 4 kippen hebben we vaak al 20 eieren in de week!

Verder zijn 't leuke beestjes, je geeft ze gewoon elke dag wat voer en restjes van je avondeten
My mama didn't raise no fool
  woensdag 28 november 2007 @ 16:50:45 #29
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_54896873
edit: oeps dubbel
My mama didn't raise no fool
pi_54897895
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:31 schreef SeaOfLove het volgende:

Ben echt benieuwd of ik vriendlief zover krijg om een paar kippen te nemen. Denk wel dat het me zal lukken
Je moet hem gewoon de kippensoop van Lady wrb laten lezen, is ie zo om
[reality soap] de enige echte kippensoop deel 5
  woensdag 28 november 2007 @ 17:27:33 #31
138448 PeZu
Suspended animation
pi_54897935
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 19:16 schreef UZN het volgende:
Die beesten schijten dagelijks hun eigen gewicht. Wat je leuk vind
miss kippen uit tjernobyl maar dat ze hier toch echt niet
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_54906983
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:25 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Je moet hem gewoon de kippensoop van Lady wrb laten lezen, is ie zo om
[reality soap] de enige echte kippensoop deel 5
ohh daar ga ik van het weekend even voor zitten

Had hem vanmiddag aan de foon en voorzichtig van dit topic verteld dat ik even info aan het inwinnen ben. En hij zei: Ohh oke als het maar geen hanen zijn dan, die wil ik echt niet

Dus het ziet er naar uit dat ik mijn kipjes ga krijgen

Nu moet die tuin nog gedaan worden, hopelijk het voorjaar, zodat ik ook lekker kan zonnen in de tuin, want dat kan op het terras boven niet

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2007 22:32:36 ]
pi_54907303
Tok!
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
pi_54907405
quote:
Op woensdag 28 november 2007 22:40 schreef Acryl het volgende:
Tok!
sorry neem geen krielkippen, ik wil legkippen, of zijn krielkippen ook legkippen?
  donderdag 29 november 2007 @ 08:19:56 #35
138448 PeZu
Suspended animation
pi_54912450
quote:
Op woensdag 28 november 2007 22:43 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

sorry neem geen krielkippen, ik wil legkippen, of zijn krielkippen ook legkippen?
krielkippen leggen ook, wel kleine eitjes maar als je een stuk of 4 krieltjes neemt heb je daar zat aan
  donderdag 29 november 2007 @ 08:45:50 #36
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_54912660
quote:
Op maandag 26 november 2007 21:03 schreef senesta het volgende:
Leuk
Ik zou ook wel kippen willen en een dwerggeitje en en..
Nou ja, hier gaat het niet lukken
Dwerggeitje Zulks grappig woordje
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  donderdag 29 november 2007 @ 08:46:00 #37
pi_54912663
quote:
Op donderdag 29 november 2007 08:45 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:

[..]

Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  donderdag 29 november 2007 @ 08:47:00 #38
138448 PeZu
Suspended animation
pi_54912679
quote:
Op donderdag 29 november 2007 08:46 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:

[..]

donderdag 29 november 2007 @ 09:13:07 #39
pi_54912987
quote:
Op donderdag 29 november 2007 08:47 schreef PeZu het volgende:

[..]
pi_54913248
We hadden vroeger kippen en ik kan me herinneren dat het een behoorlijke geur had/stonk.
Ik mag hopen dat je niet in een rijtjeshuis woont en goede band met je buren wilt.

Ik vind kippen best jolig, maar ze horen imho niet in een woonwijk/rijtjeswijk thuis.
pi_54913530
Wij hadden ook 2 kippen. En van stank etc geen last hoor. Wel even vleugels kortwieken want onze kipjes zaten om de zoveel tijd bij de buren in de tuin . Kippen waren wel leuk hoor, vaak verse eitjes etc. Helaas was er een nacht dat een ander beest de kippen ook wel leuk vond en de volgende dag lagen de kipjes gezellig levenloos in de sloot !
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_54914100
Mja, minder.... wij hadden een stuk of 15 kipjes... vandaar de stank denk ik.
pi_55022465
Ik heb kipjes :yes Zie hier
Een krielhaantje (zegt alleen maar *rochel* *uche*) 2 krieldames en 2 zijdehoendames.
Ik raap 1 ei per week maar heb enorm veel lol van die beestjes. Ze lopen achter me aan het huis in, herkennen het als ik huis kom met de auto en de haan stapt zelfs mee de auto in
Qua voer stellen ze geen hoge eisen..zorg voor een volwaardig voer en elke dag schoon drinkwater
Saartje
  maandag 3 december 2007 @ 22:29:18 #44
138448 PeZu
Suspended animation
pi_55022529
quote:
Op maandag 3 december 2007 22:24 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik heb kipjes :yes Zie hier
Een krielhaantje (zegt alleen maar *rochel* *uche*) 2 krieldames en 2 zijdehoendames.
Ik raap 1 ei per week maar heb enorm veel lol van die beestjes. Ze lopen achter me aan het huis in, herkennen het als ik huis kom met de auto en de haan stapt zelfs mee de auto in
Qua voer stellen ze geen hoge eisen..zorg voor een volwaardig voer en elke dag schoon drinkwater
hehe wel leuk die tamme kippen, maar 1 ei per week is idd niet echt veel, misschien ander voer proberen
pi_55022620
2 krieltjes zijn nog jong dus daar verwacht ik sowieso niet veel van, en tis nu winter dus dan houden ze er ook wel een beetje mee op Die zijdehoentjes staan ook niet bekend om hun productie
Saartje
  maandag 3 december 2007 @ 22:34:53 #46
138448 PeZu
Suspended animation
pi_55022700
quote:
Op maandag 3 december 2007 22:32 schreef Maneki.Neko het volgende:
2 krieltjes zijn nog jong dus daar verwacht ik sowieso niet veel van, en tis nu winter dus dan houden ze er ook wel een beetje mee op Die zijdehoentjes staan ook niet bekend om hun productie

idd jonge krieltjes leggen niet bar veel

wij (althans bij mijn ouders) hebben hier 2 jonge en 2 oudere krieltjes zonder haan

en die leggen nu nog steeds 4/5 eiren per week normaal was het dubbele
pi_55022702
quote:
Op maandag 3 december 2007 22:32 schreef Maneki.Neko het volgende:
ohh dat hoorde ik ook het weekend dat er in de donkere dagen van het jaar minder eitjes worden gelegd.... jaja ik win echt aan alle kanten info in

Jouw topicje ga ik ook nog even lezen btw
pi_55024278
Wel sneu van haar kleine kuikjes

Ik zou ook wel willen, geweldig lijkt me het, en mijn tuin is er groot genoeg voor... is alleen niet goed genoeg afgezet om ze binnen te houden...
pi_55029958
Ik heb 2 kippen in de tuin en woon middenin Amsterdam. In onze buurt zijn we denk ik wel de enigen met kippen want zo vaak kom je die niet tegen middenin de stad.. maar het gaat prima!
We hebben een ruime hondenbench met daarin een verhoging, en daarop een kattenreismand (zo'n plastic geval). In de reismand kranten en een bergje hooi, en elke avond duiken de kipjes daar met z'n tweetjes in, heel gezellig!

Wij hebben geluk met de buren want kippen hebben wel de eigenschap redelijk op tijd op te staan.. en dan begint het getok. Of nog erger: gekraai. Het schijnt dat er onder hennen die samenleven op den duur een hen in een haan kan veranderen, qua gedrag dan. 1 van onze kippen heeft dat gedaan en die kukelt soms, ook is zijn kam een stuk groter geworden.

We geven ze zo'n 2 keer per dag eten, kippenvoer, groenten (sla, tomaten), pasta en rijst (gekookt, zonder zout), eigenlijk veel van het eten dat we overhouden maar dan wel zonder zout en kruiden uiteraard.

Overdag lopen ze vrij door de tuin, de tuin is dan ook een kippenstrontbende en geen siertuin. Denk er ook om dat het in de zomer lastig is als je tuinstoelen en -tafels in je tuin hebt, kippen kunnen overal op jumpen en schijten echt alles onder.

Vleugels kun je bijknippen zodat ze niet ver of hoog kunnen vliegen.

Eieren: onze grote kip legt ongeveer elke dag een ei, de kleine oude kip houdt een winterstop en legt in de zomer om de 2/3 dagen een ei.

1 van onze kippen komt uit een kinderboerderij, je zou daar ook eens kunnen vragen of ze misschien een overschot hebben. Maar het is ook leuk om jonge kipjes te nemen die je zelf tam kun maken. Onze kip is handtam, komt bij je op schoot zitten en kuiert soms gezellig door de woonkamer.
pi_55030009
Trouwens, in onze buurt lopen enorm veel katten rond, vooral in onze tuin en we hebben zelf ook een kat. De kippen zijn echter alle katten de baas. Katten vinden het meestal vreemde dieren omdat ze zo onberekenend zijn in hun beweging, 1 pikbeweging van de kip en elke kat zit bovenop de schutting
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')