abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54852719
Ik wil zo graag een paar kippen

Eigenlijk wilde ik een vogeltje maar dat wil vriendlief niet, hij houdt niet van beestjes in een kooitje. Hij heeft al moeite met mijn cavia's

Maargoed, een kip hoeft niet in een kooitje natuurlijk, gewoon een afgeschermd stukje in de tuin en een knap hok waar ze hun verse eitjes voor de zondagmorgen leggen moet voldoende zijn.
Je geeft ze iedere dag wat te eten en raapt de eieren en that's it.

Of bekijk ik het nu te simpel?

Zijn er hier mensen die kippen houden, en wat moet je nu daadwerkelijk doen voor die beestjes?

TOK! ON
  maandag 26 november 2007 @ 19:30:54 #2
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_54852735
Ik zou alleen geen haan nemen als je de buren te vriend wil houden.
pi_54852783
quote:
Op maandag 26 november 2007 19:30 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik zou alleen geen haan nemen als je de buren te vriend wil houden.
I know En niet alleen de buren, ik wil zelf ook niet op de veels te vroege ochtend gewekt worden door een haan
pi_54852860
quote:
Op maandag 26 november 2007 19:29 schreef SeaOfLove het volgende:
Ik wil zo graag een paar kippen

Eigenlijk wilde ik een vogeltje maar dat wil vriendlief niet, hij houdt niet van beestjes in een kooitje. Hij heeft al moeite met mijn cavia's

Maargoed, een kip hoeft niet in een kooitje natuurlijk, gewoon een afgeschermd stukje in de tuin en een knap hok waar ze hun verse eitjes voor de zondagmorgen leggen moet voldoende zijn.
Je geeft ze iedere dag wat te eten en raapt de eieren en that's it.

Of bekijk ik het nu te simpel?

Zijn er hier mensen die kippen houden, en wat moet je nu daadwerkelijk doen voor die beestjes?

TOK! ON oO<
Zo deden wij het vroeger eerlijk gezegd wel. We hadden een hele zooi kippen, en soms veel hanen, soms weinig

Dagelijks graan en water geven, ze hadden een binnenren in de schuur (1,5 bij 2,5 denk ik), en een buitenren van zo'n 2 bij 3.

Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat er meer nodig was.

Owja, soms (als ze er zin in hadden en iemand had het hok opengelaten) liepen ze gewoon door de tuin, gezellig met de katten op de vensterbank zitten enzo.
pi_54852988
quote:
Op maandag 26 november 2007 19:37 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Zo deden wij het vroeger eerlijk gezegd wel. We hadden een hele zooi kippen, en soms veel hanen, soms weinig

Dagelijks graan en water geven, ze hadden een binnenren in de schuur (1,5 bij 2,5 denk ik), en een buitenren van zo'n 2 bij 3.

Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat er meer nodig was.

Owja, soms (als ze er zin in hadden en iemand had het hok opengelaten) liepen ze gewoon door de tuin, gezellig met de katten op de vensterbank zitten enzo.
dat hoeven de kippen hier niet te doen, ene kat van vriendlief is een echte jager en zo'n slome kip is echt té makkelijk voor haar

Maar alles bij elkaar dus maar een vierkante meter of 10 dus, dat valt mee, de tuin is groot zat (120-140 vierkante meter ofzo )

Hoeveel eieren legt een kip eigenlijk per week gemiddeld?
pi_54853037
Nou ze moeten dus een hok en een plek waar ze buiten wat kunnen scharrelen. In dat hok zou ik wat zaagsel gooien. Aan voer kosten ze graan en wat grit, om hun kalkpeil een beetje op orde te houden. En ze moeten af en toe een uitgemest worden. En kippen, ik vind ze echt stinken. Maar wel geinige beestjes verder hoor.
know'm sayin?
word? word.
  † In Memoriam † maandag 26 november 2007 @ 19:47:57 #7
37843 lady-wrb
kortaf
pi_54853043
een kip legt op haar top om de 26 á 28 uur een ei.
gaat het je om de eieren dan kan je het best een legkip zoeken
moet het er ook nog een beetje uitzien moet je het tussen sierrassen zoeken.

google eens op kippenforum: dat is een echte aanrader, want daar zitten de echte kenners.
pi_54853133
quote:
Op maandag 26 november 2007 19:44 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

dat hoeven de kippen hier niet te doen, ene kat van vriendlief is een echte jager en zo'n slome kip is echt té makkelijk voor haar
De kater die we toen hadden haalde zelfs duiven in huis voor z'n jongen, maar aan de kippen kwam 'ie niet.
quote:
Maar alles bij elkaar dus maar een vierkante meter of 10 dus, dat valt mee, de tuin is groot zat (120-140 vierkante meter ofzo )
Dan mag je best wat meer ruimte dan 10m2 uittrekken hoor. Hoe meer ruimte, hoe fijner ze het vinden.
quote:
Hoeveel eieren legt een kip eigenlijk per week gemiddeld?
Dat weet ik dan weer niet, wij hadden een grote doos per week ofzo.

Oja, natuurlijk een stok om op te sukkelen, vinden ze fijn.

Gewone kippen, overigens. Van 'sierkippen' heb ik geen verstand
pi_54853383
Tnx voor de reactie's!

Ik wist nieteens dat er ook sierkippen waren

Maar ik hoef dus niet persée een sierkip, vind het leuk een kip of 4-5 te houden en in het weekend een vers eitje te kunnen bakken

Ik wil eigenlijk ook een geitje, maar die komt er helemaal niet in als het aan vriendlief ligt. Over een paar kippen valt nog wel te onderhandelen denk ik
pi_54853426
Wat kost een kip eigenlijk?

@ Lady-wrb: ik heb al moeite om fok! bij te houden laat staan een ander forum, maar ik sla het linkje even op, mocht het echt zover komen dat ik een kip mag kopen
pi_54853632
Op maandag 26 november 2007 20:07 schreef SeaOfLove het volgende:

Ik werk in de kippen. Een bruine legkip kost ongeveer 3.5 euro. En legt als je het goed doet 1 ei per dag. dus genoeg voer en water. Een kip legt een ei op een donkere plek dus een hok je waar ze in kunnen leggen met wat stro is voldoende. Een paar zitstokken vinden ze ook wel fijn

Succes
Do you think I'm tired? You think I'm getting tired? You're the one whose gonna crack! You'll crack! You'll cry and beg! You'll Scream! Oh, yeah, you'll scream, you big, fat, ugly cow! You'll scream!
pi_54853869
quote:
Op maandag 26 november 2007 20:16 schreef DeGeleKlootzak het volgende:
Op maandag 26 november 2007 20:07 schreef SeaOfLove het volgende:

Ik werk in de kippen. Een bruine legkip kost ongeveer 3.5 euro. En legt als je het goed doet 1 ei per dag. dus genoeg voer en water. Een kip legt een ei op een donkere plek dus een hok je waar ze in kunnen leggen met wat stro is voldoende. Een paar zitstokken vinden ze ook wel fijn

Succes
Bedoel je 3 en een halve euro? of 35 euro?

Nog een stomme/blonde vraag, durf 'm bijna niet te stellen, maarruh...: kunnen kippen vliegen?
pi_54853910
quote:
Op maandag 26 november 2007 20:26 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Bedoel je 3 en een halve euro? of 35 euro?

Nog een stomme/blonde vraag, durf 'm bijna niet te stellen, maarruh...: kunnen kippen vliegen?

3 en een halve euro. echt vliegen kunnen ze niet hooguit een paar meter maar vliegen niet echt. je kunt eventueel wat vleugel veren afknippen dan kunnen ze helemaal niets meer.

succes
Do you think I'm tired? You think I'm getting tired? You're the one whose gonna crack! You'll crack! You'll cry and beg! You'll Scream! Oh, yeah, you'll scream, you big, fat, ugly cow! You'll scream!
  maandag 26 november 2007 @ 20:29:31 #14
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_54853953
quote:
Op maandag 26 november 2007 20:26 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Ja natuurlijk!
pi_54854115
quote:
Op maandag 26 november 2007 20:27 schreef DeGeleKlootzak het volgende:

[..]

3 en een halve euro. echt vliegen kunnen ze niet hooguit een paar meter maar vliegen niet echt. je kunt eventueel wat vleugel veren afknippen dan kunnen ze helemaal niets meer.

succes
nou dan kan ik makkelijk wel 10 kippen nemen, tuin is groot zat

Het antwoord of kippen kunnen vliegen had ik net al via msn gekregen van mijn zusje die ook wel erg benieuwd was, aangezien we het afgelopen weekend het alleen maar over kippen hebben gehad

En over Sint zijn stafje en Piet zijn zak
pi_54854129
quote:
Op maandag 26 november 2007 20:29 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Ja natuurlijk!
[ afbeelding ]
pi_54854250
quote:
Op maandag 26 november 2007 20:36 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

aangezien we het afgelopen weekend het alleen maar over kippen hebben gehad
Ik heb het elke dag over kippen. doe niets anders
  Moderator maandag 26 november 2007 @ 21:03:00 #18
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54854928
Leuk
Ik zou ook wel kippen willen en een dwerggeitje en en..
Nou ja, hier gaat het niet lukken
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_54855310
quote:
Op maandag 26 november 2007 21:03 schreef senesta het volgende:
Leuk
Ik zou ook wel kippen willen en een dwerggeitje en en..
Nou ja, hier gaat het niet lukken
Ik vind eigenlijk dat iedereen mijn vriend moet overtuigen vwb die paar kippen

Daarna ga ik wel een geitjes-topic openen

Maargoed als we een weekendje weggaan doe ik gewoon 2 bakjes voer, veul groenten en extra hooi bij de cavia's in de kooi, ook hebben ze twee grote drinkbakken.

Werkt dat ookzo met kippen, gewoon wat extra voer enzo voor je een weekendje weggaat?
pi_54855426
hierbij meld ik me vrijwillig aan als Acrylkip zijnde
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
  maandag 26 november 2007 @ 21:47:35 #21
138448 PeZu
Suspended animation
pi_54856250
mijn pa, heeft 4 kippies in de tuin en die leggen me toch een partij eiers
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  maandag 26 november 2007 @ 22:29:39 #22
84328 Lllaura
painting pictures
pi_54857452
Hier een topic van mij over kippies van een tijdje geleden. Helaas zijn er geen kippetjes meer gekomen omdat de vogelgriep uitbrak en het stuk tuin niet overdekt is.

[ Bericht 34% gewijzigd door Lllaura op 26-11-2007 22:45:13 ]
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_54866597
quote:
Op maandag 26 november 2007 22:29 schreef Lllaura het volgende:
Hier een topic van mij over kippies van een tijdje geleden. Helaas zijn er geen kippetjes meer gekomen omdat de vogelgriep uitbrak en het stuk tuin niet overdekt is.
Tnx! Staat veel bruikbare info in

Jammer dat het er niet meer van gekomen is om die kippen te nemen.

Ben echt benieuwd of ik vriendlief zover krijg om een paar kippen te nemen. Denk wel dat het me zal lukken
  dinsdag 27 november 2007 @ 12:58:31 #24
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_54868155
Kippen zijn leuk. Mijn schoonmoeder heeft paar maanden geleden stuk of 6 kippen gekocht. Verschilt een beetje per kip wat nodig is ligt aan welk ras je neemt. Er zijn makkelijke en moeilijkere rassen. Bij mijn schoonmoeder staat er een buitenhok waarbij je een stukje naar boven hebt.

Het is een hok zoals hier:
Kippenhok!

Verder kan je je het beste inderdaad even inlezen op fora of een kippenboek huren/kopen.

Geiten vind ik zelf af te raden aangezien die OVERAL uitbreken.
  dinsdag 27 november 2007 @ 15:01:55 #25
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_54870380
Wij hebben Chabo's (japanse kriel) gehad, hele leuke makkelijke kipjes
Legde bijna elke dag, wel heuuule kleine eitjes

De buren waren wat minder gecharmeerd van onze Chabo haan
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties