I knowquote:Op maandag 26 november 2007 19:30 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik zou alleen geen haan nemen als je de buren te vriend wil houden.
Zo deden wij het vroeger eerlijk gezegd wel. We hadden een hele zooi kippen, en soms veel hanen, soms weinigquote:Op maandag 26 november 2007 19:29 schreef SeaOfLove het volgende:
Ik wil zo graag een paar kippen![]()
Eigenlijk wilde ik een vogeltje maar dat wil vriendlief niet, hij houdt niet van beestjes in een kooitje. Hij heeft al moeite met mijn cavia's![]()
Maargoed, een kip hoeft niet in een kooitje natuurlijk, gewoon een afgeschermd stukje in de tuin en een knap hok waar ze hun verse eitjes voor de zondagmorgen leggen moet voldoende zijn.
Je geeft ze iedere dag wat te eten en raapt de eieren en that's it.
Of bekijk ik het nu te simpel?
Zijn er hier mensen die kippen houden, en wat moet je nu daadwerkelijk doen voor die beestjes?
TOK! ON oO<
quote:Op maandag 26 november 2007 19:37 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Zo deden wij het vroeger eerlijk gezegd wel. We hadden een hele zooi kippen, en soms veel hanen, soms weinig
Dagelijks graan en water geven, ze hadden een binnenren in de schuur (1,5 bij 2,5 denk ik), en een buitenren van zo'n 2 bij 3.
Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat er meer nodig was.
Owja, soms (als ze er zin in hadden en iemand had het hok opengelaten) liepen ze gewoon door de tuin, gezellig met de katten op de vensterbank zitten enzo.
De kater die we toen hadden haalde zelfs duiven in huis voor z'n jongen, maar aan de kippen kwam 'ie niet.quote:Op maandag 26 november 2007 19:44 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
dat hoeven de kippen hier niet te doen, ene kat van vriendlief is een echte jager en zo'n slome kip is echt té makkelijk voor haar
![]()
Dan mag je best wat meer ruimte dan 10m2 uittrekken hoor.quote:Maar alles bij elkaar dus maar een vierkante meter of 10 dus, dat valt mee, de tuin is groot zat (120-140 vierkante meter ofzo)
Dat weet ik dan weer niet, wij hadden een grote doos per week ofzo.quote:Hoeveel eieren legt een kip eigenlijk per week gemiddeld?
Bedoel je 3 en een halve euro? of 35 euro?quote:Op maandag 26 november 2007 20:16 schreef DeGeleKlootzak het volgende:
Op maandag 26 november 2007 20:07 schreef SeaOfLove het volgende:
Wat kost een kip eigenlijk?
Ik werk in de kippen. Een bruine legkip kost ongeveer 3.5 euro. En legt als je het goed doet 1 ei per dag. dus genoeg voer en water. Een kip legt een ei op een donkere plek dus een hok je waar ze in kunnen leggen met wat stro is voldoende. Een paar zitstokken vinden ze ook wel fijn
Succes
quote:Op maandag 26 november 2007 20:26 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Bedoel je 3 en een halve euro? of 35 euro?
Nog een stomme/blonde vraag, durf 'm bijna niet te stellen, maarruh...: kunnen kippen vliegen?
quote:Op maandag 26 november 2007 20:26 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Nog een stomme/blonde vraag, durf 'm bijna niet te stellen, maarruh...: kunnen kippen vliegen?
quote:Op maandag 26 november 2007 20:27 schreef DeGeleKlootzak het volgende:
[..]
3 en een halve euro. echt vliegen kunnen ze niet hooguit een paar meter maar vliegen niet echt. je kunt eventueel wat vleugel veren afknippen dan kunnen ze helemaal niets meer.
succes
quote:Op maandag 26 november 2007 20:29 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
![]()
Ja natuurlijk!
[ afbeelding ]
Ik heb het elke dag over kippen. doe niets andersquote:Op maandag 26 november 2007 20:36 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
aangezien we het afgelopen weekend het alleen maar over kippen hebben gehad![]()
Ik vind eigenlijk dat iedereen mijn vriend moet overtuigen vwb die paar kippenquote:Op maandag 26 november 2007 21:03 schreef senesta het volgende:
Leuk![]()
Ik zou ook wel kippen willen en een dwerggeitje en en..
Nou ja, hier gaat het niet lukken
Tnx! Staat veel bruikbare info inquote:Op maandag 26 november 2007 22:29 schreef Lllaura het volgende:
Hier een topic van mij over kippies van een tijdje geleden.Helaas zijn er geen kippetjes meer gekomen omdat de vogelgriep uitbrak en het stuk tuin niet overdekt is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |