abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54850533
Ik heb zaterdag een 7 persoons (als zodanig geshowd en geadverteerd) espace occasion bekeken. Ik heb thuis overlegd en telefonisch de koop bevestigd op zaterdag.

De dag (vandaag!) voor het ophalen bellen ze of ik een afleverpakket wil (nee want dat kan mn eigen garage beter en goedkoper)... en dat de 2 stoelen die achterin staan er niet bijhoren, die zijn er alleen voor de show ingezet (!!!) en die moeten wel worden betaald. Dit was dan zogenaamd de 'normale gang van zaken'. Ja daahaag!! Heb aangegeven hier niet mee accoord te gaan want hier heeft nooit iemand iets over gezegd. Ik heb gezegd dat ik de auto verwacht morgen mee te nemen met 7 stoelen. En zo niet? Dan gaat de rechtsbijstand erop om de resterende stoelen te claimen.
Hoop dat het gewoon een laatste poging is mij geld af te troggelen en dat ik morgen na wat dreiging de stoelen toch meekrijg. Iemand tips?
= Het leven is als een neus - je moet eruit halen wat erin zit =
pi_54850567
Kan je de gehele koop niet laten ontbinden, vooral omdat er ook niets getekend is en alleen telefonisch bevestigd.
Volgens mij heeft dat bedrijf geen poot om op te staan als dat gesprek niet opgenomen is.
Ik zou helemaal geen zaken meer willen doen met zo'n bedrijf.
Heb je onder de motorkap gekeken? zo direkt mag je een motor ook nog zelf aanschaffen.
Alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden......
  maandag 26 november 2007 @ 17:41:37 #3
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_54850599
Een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig, maar zeer moeilijk aan te tonen, tenzij, zoals Snarfbreda zegt, het gesprek is opgenomen.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_54850602
hmm ben benieuwd wie er wint, jij staat in je recht hoor maarja recht hebben is niet recht krijgen dus even volgen
pi_54850711
de koop is duidelijk overeengekomen, zoals gewoonlijk schuilt het in de voorwaarden. Volgens mij mag ik (bw niet bij de hand ) er vanuit gaan dat hetgene wat getoond wordt en wordt geadverteerd als zodanig wordt verkocht TENZIJ zij kunnen aantonen dat duidelijk anders is overlegd?
pi_54850743
Laten ze maar aantonen dat JIJ een koopovereenkomst hebt gesloten. Indien je niets hebt getekend, van de koop afzien.

Omdat je een mondelinge overeenkomst hebt gesloten, kan het in uiterste geval voor de rechter inclui. bandje met gesprek voorkomen. Dan zou je kunnen aangeven dat de overeenkomst bestaat uit ........ met stoelen. Ook dat zal wel op band zijn opgenomen dat je het er niet mee eens bent. Omdat zij niet eerlijk zijn geweest en om via de rechter het geld binnen te krijgen, duurt lang, kost veel geld en een malafide auto handel zal niet zo snel een advocaat inschakelen.

Kortom, geen zorgen maken. Niet eens de rechtsbijstand inschakelen.

Dikke pik voor ze dikkepik.gif
pi_54850755
Je moet trouwens zelf nog nadrukkelijk toestemming geven om een gesprek op te mogen nemen dus lijkt mij dat je gewoon van de hele koop moet afzien.
pi_54850886
Ja.. ze moeten zeggen dat het opgenomen wordt. Auto niet kopen, nergens meer op reageren.
pi_54850932
Ok willen jullie dan ook onthouden dat ik eens serieus gereageerd heb en met inhoudelijk goede argumenten kwam.
Dan ga ik nu weer wat baggeren.
pi_54850937
auto bij een ander bedrijf kopen
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 26 november 2007 @ 18:05:46 #11
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_54851037
Je staat in je recht, mondelinge afspraak is bindend en je mag aannemen dat je de auto koopt zoals 'ie er bij staat. Probleem is alleen wel je recht te krijgen. Bel even met je rechtsbijstand of met een wetwinkel oid. Die kunnen je helpen.
Aarzel ook niet om aangifte te doen van oplichting ed daar zitten ze niet op te wachten dus dan helpen ze misschien wel.

Ik zou wel snel wegrijden
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  maandag 26 november 2007 @ 18:13:06 #12
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_54851182
Dat je die auto sowieso nog wil, als ze al hebben gelogen over de stoelen, wat is er dan nog meer niet in de haak?
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
  maandag 26 november 2007 @ 18:14:21 #13
45083 snarfbreda
Meldingsplicht
pi_54851206
Je moet gewoon niks meer van je laten horen, dat zullen ze wel vaker doen en zolang jij blijft reageren denken "hun" dat er wat te halen valt.
Laat ze maar beginnen met stappen te ondernemen, doen ze toch niet.
  maandag 26 november 2007 @ 18:15:52 #14
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_54851233
Is hier niet gewoon consumentenkoop van toepassing? Ik neem aan dat je bij een (semi) professionele verkoper hebt gekocht... dan heb je toch wel enige troeven in handen. Hier kan je wat leesvoer vinden:
https://webwinkel.anwb.nl(...)formiteit-970008.pdf
Hetgeen kan leiden tot:
- nalevering van ontbrekende onderdelen
- ontbinding van koopovk
- prijsreductie
Nou succes ermee...
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_54851304
tja.. enige probleem is; heb vandaag omdat ik niet met veel geld over straat wil, het bedrag al overgemaakt. Zij zijn ook niet gek natuurlijk en hebben tot dat moment gewacht. Nou heb ik die stoelen eerlijk gezegd niet nodig en neem ik hem desnoods mee zonder, ben nl bang dat ik mijn geld voorlopig niet terugzie als ik annuleer...
  maandag 26 november 2007 @ 18:22:10 #16
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_54851346
quote:
Op maandag 26 november 2007 18:19 schreef rdkraker het volgende:
tja.. enige probleem is; heb vandaag omdat ik niet met veel geld over straat wil, het bedrag al overgemaakt. Zij zijn ook niet gek natuurlijk en hebben tot dat moment gewacht. Nou heb ik die stoelen eerlijk gezegd niet nodig en neem ik hem desnoods mee zonder, ben nl bang dat ik mijn geld voorlopig niet terugzie als ik annuleer...
Tja..... Probleempje dan denk ik, sterkte!
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
  maandag 26 november 2007 @ 18:26:49 #17
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_54851441
quote:
Op maandag 26 november 2007 18:19 schreef rdkraker het volgende:
Oeps ik hoop dat de auto zelf wel in orde is.... wat een firma......
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_54851679
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:04:30 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_54852035
Aangezien je al betaald hebt is de overeenkomst overduidelijk tot stand gekomen. Ik zou zeggen probeer die stoelen gelijk mee te krijgen en als dat niet lukt dreig er een zaak van te maken en beslag te laten leggen. Of ontbind de overeenkomst op grond van wanprestatie of non-conformiteit, eis de aankoopsom terug en laat de auto daar.
pi_54852087
ik zou een pistool meenemen, die hebben zij waarschijnlijk ook bij de hand
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_54852099
doe normaal...

[ Bericht 22% gewijzigd door Five_Horizons op 26-11-2007 19:54:41 ]
pi_54852186
Als je er trouwens een zaak van wil maken moet je wel aantonen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt. De advertentie waarin ze een 7 persoons auto aanprijzen zou handig zijn om te hebben. Dat geeft aan dat je toch ook wel 7 stoelen mocht verwachten.
  maandag 26 november 2007 @ 19:42:49 #23
45083 snarfbreda
Meldingsplicht
pi_54852963
Waarom vermeld je dat niet eerst even in je OP, VOOR!!! ik reageer.
pi_54853262
quote:
Op maandag 26 november 2007 19:42 schreef snarfbreda het volgende:
Waarom vermeld je dat niet eerst even in je OP, VOOR!!! ik reageer.
zo, gevalletje lange tenen ??
pi_54853363
quote:
Op maandag 26 november 2007 19:01 schreef koudhier het volgende:
Als je er trouwens een zaak van wil maken moet je wel aantonen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt. De advertentie waarin ze een 7 persoons auto aanprijzen zou handig zijn om te hebben. Dat geeft aan dat je toch ook wel 7 stoelen mocht verwachten.
heb ik ook meteen uitgeprint, net zoals alle foto's die ik daar heb gemaakt (met '7 persoons' op de voorruit).
Ik heb de auto gechecked; toevallig is ie in onderhoud geweest bij een filiaal van mij eigen garage. Die hebben m tot voor (zeer) kort in onderhoud gehad en het is een prima auto.

Denk dat ik gewoon accoor ga met 5 stoelen; zij hopen natuurlijk dat ik bij ga betalen (no way) maar eigenlijk waren het toch al sta- in-de wegs en recht halen (of mn geld terug halen) wordt een drama bij zon ballentent....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')