24m2 ofzo en ik woon op het un iversiteitsterrein waar ook veel bedrijven zitten dus naar buiten gaan is niet echt een optiequote:Op maandag 26 november 2007 13:53 schreef DarkElf het volgende:
Hoe klein is een klein oppervlak dan?
er liggen hier genoeg speeltjesen een krabpaal etc en nog een kat op 24m2? laten we dat maar niet doen, ook krijgt ze absoluut geen aandacht tekortquote:Op maandag 26 november 2007 14:00 schreef Blue-eyes het volgende:
Hij verveelt zich inderdaad. Leg gewoon wat meer speeltjes voor hem neer. Hoeft niets te kosten, vaak gaat een kat al uit z'n dak van een bolletje wol, een pingpongbal of een dobbelsteen![]()
Of neem een maatje voor hem mee uit het asiel.
ze krijgt geen aandacht tekort zeg ik dus ik speel veel met dr hoorquote:Op maandag 26 november 2007 14:07 schreef DarkElf het volgende:
je kan wel genoeg speeltjes hebben maar je moet natuurlijk ook lekker aandacht aan je kat bestedenzelf initiatief nemen om te spelen en om je kat uit te dagen...
maar goed 24m2 is wel klein en als ze dan ook niet naar buiten kan... logisch denk ik dat ze dan een beetje gaat lopen etteren
die van mij begrijpt dat ook maar niet goed genoegquote:Op maandag 26 november 2007 14:27 schreef Pulsy het volgende:
ik hoop dat ie plantenspuitje bedoelt, gewoon water naar je kat spetteren als ie stout is, dat begrijpen ze. Streng toespreken is moeilijker om te snappen wat ze dan verkeerd doen. Wel zorgen dat je geen kortsluiting maakt met dat water over je aangebeten kabels
dat eerste goed bedacht maar ik ben student dus het geld groeit helaas niet op mn rugje, was het maar waar en dat 2e heb ik al gedaan het bij elkaar binden etc maar dan gaatz e gewoon hoger zitten dus tegen het apparaat aanquote:Op maandag 26 november 2007 14:32 schreef exterona het volgende:
Mijn eerdere reactie was natuurlijk een flauwe grap, maar als ik zo lees wat je allemaal al geprobeerd hebt denk ik niet dat er zo 1-2-3 iets aan te doen is.
Je zult met 'm naar iemand toe moeten die hem/haar het gedrag af kan leren óf al je bekabeling in iets stoppen (PVC-buisjes bijv.).
Nu klink ik even ontzettend negatief hoor maar.. ps2? Skype headset? Nieuwe telefoon? En dan nog zeggen dat het geld je niet op de rug groeit? Dat gaat er bij niet in.quote:Op maandag 26 november 2007 14:33 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
dat eerste goed bedacht maar ik ben student dus het geld groeit helaas niet op mn rugje, was het maar waar en dat 2e heb ik al gedaan het bij elkaar binden etc maar dan gaatz e gewoon hoger zitten dus tegen het apparaat aan
Misschien kan je aan de bovenkant dan wat isolatietape doen.quote:Op maandag 26 november 2007 14:33 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
dat eerste goed bedacht maar ik ben student dus het geld groeit helaas niet op mn rugje, was het maar waar en dat 2e heb ik al gedaan het bij elkaar binden etc maar dan gaatz e gewoon hoger zitten dus tegen het apparaat aan
lees eerst je eigen reactie even goed, je eerste optie was voor mij geen optie dat 2e heb ik al gedaan! en je 1e optie was naar een kattengedragstherapeut ofzo gaan nou nee daar heb ik t geld niet voorquote:Op maandag 26 november 2007 14:59 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nu klink ik even ontzettend negatief hoor maar.. ps2? Skype headset? Nieuwe telefoon? En dan nog zeggen dat het geld je niet op de rug groeit? Dat gaat er bij niet in.
Het lijkt mij dat je dan best even naar de Gamma (want die is goedkoper dan de Praxis) kunt fietsen (want ook dat kost bijna niks) om wat stevige slangen te halen om je kabels in te doen.
Om, zonder ook maar iets uit te willen geven aan je bekabeling, te overwegen je kat de deur uit te doen gaat mij wat kort door de bocht!
Ik geloof heus wel dat je al het een en ander hebt geprobeerd om het gedrag af te leren, investeer dan nu ook die paar euri in deze oplossing.
Waar heb ik gezegd dat je naar een kattegedragtherapeut moet gaan??? Lees mijn eerste (en enige post in dit topic) nog eens na.quote:Op maandag 26 november 2007 15:11 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
lees eerst je eigen reactie even goed, je eerste optie was voor mij geen optie dat 2e heb ik al gedaan! en je 1e optie was naar een kattengedragstherapeut ofzo gaan nou nee daar heb ik t geld niet vooren een skype headset is 3 euro, telefoon gratis bij abbonement, ps2 cadeau van mezelf voor hard werken in de vakantie dus. En ik wil mn kat HELEMAAL niet kwijt maar als zij zich rot voelt omdat het hier te klein is en daardoor dingen sloopt is dat ook voor haar misschien beter, ze is nml echt mn maatje.
dat zei exterona dan sorry die zei"naar iemand toegaan die het gedrag af kan leren, tja en daar heb ik idd het geld niet voor en ook niet voor over, afzetters, die pvcbuisjes heb ik dus al gedaan en over dat abbonement (het is van de zotte dat ik me hier moet gaan verdedigenquote:Op maandag 26 november 2007 16:17 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat je naar een kattegedragtherapeut moet gaan??? Lees mijn eerste (en enige post in dit topic) nog eens na.
Telefoonabonnementen zijn tegenwoordig blijkbaar ook gratis en je mag jezelf best belonen voor hard werken (in je vakantie), doe ik ook nadat ik elke week 36 uur gewerkt heb. Maar misschien was het handig geweest om toch een klein spaarpotje te hebben voor als je kat iets nodig heeft.
Dat gezegd hebbende, als jij denkt dat je alles geprobeerd hebt en je ervan overtuigd bent dat je kat ongelukkig is in een kleine ruimte, dan getuigt het wel van dierenliefde om een ander goed huis voor haar te zoeken, hoe verdrietig je dat ook vindt. Daar geef ik je gelijk in.
ik vind je ook kort door de bocht. Dat geld van die ps2 had je ook aan je kat kunnen geven. En je had ook een prepaid pakket kunnen nemen.quote:Op maandag 26 november 2007 15:11 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
lees eerst je eigen reactie even goed, je eerste optie was voor mij geen optie dat 2e heb ik al gedaan! en je 1e optie was naar een kattengedragstherapeut ofzo gaan nou nee daar heb ik t geld niet vooren een skype headset is 3 euro, telefoon gratis bij abbonement, ps2 cadeau van mezelf voor hard werken in de vakantie dus. En ik wil mn kat HELEMAAL niet kwijt maar als zij zich rot voelt omdat het hier te klein is en daardoor dingen sloopt is dat ook voor haar misschien beter, ze is nml echt mn maatje.
oke dan laat ik het zo zeggen gedragstherapeuten vind ik afzettersquote:Op maandag 26 november 2007 16:22 schreef Qwea het volgende:
[..]
ik vind je ook kort door de bocht. Dat geld van die ps2 had je ook aan je kat kunnen geven. En je had ook een prepaid pakket kunnen nemen.
Dieren kosten geld.
Jij kan die kat zelf niet trainen, dát is juist het probleemquote:Op maandag 26 november 2007 16:24 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
oke dan laat ik het zo zeggen gedragstherapeuten vind ik afzettersik ben student en ga geen honderden euro's neerleggen terwijl ik zelf ook die kat kan trainen. Het punt hier is gewoon dat dit gedrag mijn insziens gewoon pure verveling is op dit te kleine oppervlak. Ik vind jullie diehard F&Fers ook kort door de bocht mensen af te lopen zeiken en niks te gunnen, en me te moeten verantwoorden over mn financien, echt zum kotsen.
jij bent best dom he? ik heb in de vakantie hard gewerkt en daarvan een ps2 gekocht 150 euro als je het graag wilt weten, nu is dat geld weg ja uitgegegeven TOEN deed mn kat dit nog niet, die nieuwe foon is bij een abbo van 30euro per maand GRATIS, ik heb geen vaste aansluting moet ALLES wat telefonisch gergegeld moet worden per mobiel doen, en mn oude mobiel was stuk dus daarom geen sim-only en met prepaid ben ik dan veeeeeeeel duurder uit en nogmaals ik vraag om tips niet om naar een gedragstherapeut voor katten die me leeg plukken, ik heb nooit gezegd dat ik arm ben en ik heb reserves maar niet voor zoiets ik vraag hier alleen om tips die ik nog meer kan toepassen. En mijn kat is verzekerd mocht ze opeens heel ziek worden of iets anders maar daarvan worden gedragstherpapeuiten ook niet vergoed.quote:Op maandag 26 november 2007 16:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jij kan die kat zelf niet trainen, dát is juist het probleem
En als het echt zum kotsen is had je geen topic moeten openen. Zeiken dat je kat dingen stuk maakt, dan krijg je antwoord, en dan vervolgens zeiken dat je een arme student bent. Maar wel een nieuwe foon en een ps2
zo arm ben je dus niet
Jij hebt er anders volstrekt geen moeite mee kattengedragstherapeuten die je niet kent af te schilderen als bedriegers en uitzuigers. En vervolgens ga je ook nog doodleuk op hun forum postenquote:Op maandag 26 november 2007 16:53 schreef Memento-Mori het volgende:
ik heb op dat forum mn vraag ook gesteld heb ik vast meer aan dan hier,. hier word je alleen maar afgezeken en becritiseerd door mensen die je totaal niet kennen
ik zeg: slotje?
jij bent niet eens een kat waardquote:Op maandag 26 november 2007 16:33 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
jij bent best dom he? ik heb in de vakantie hard gewerkt en daarvan een ps2 gekocht 150 euro als je het graag wilt weten, nu is dat geld weg ja uitgegegeven TOEN deed mn kat dit nog niet, die nieuwe foon is bij een abbo van 30euro per maand GRATIS, ik heb geen vaste aansluting moet ALLES wat telefonisch gergegeld moet worden per mobiel doen, en mn oude mobiel was stuk dus daarom geen sim-only en met prepaid ben ik dan veeeeeeeel duurder uit en nogmaals ik vraag om tips niet om naar een gedragstherapeut voor katten die me leeg plukken, ik heb nooit gezegd dat ik arm ben en ik heb reserves maar niet voor zoiets ik vraag hier alleen om tips die ik nog meer kan toepassen. En mijn kat is verzekerd mocht ze opeens heel ziek worden of iets anders maar daarvan worden gedragstherpapeuiten ook niet vergoed.
Doe even normaal wil je? Nogmaals, het is logisch dat je reserves hebt voor je katten, maar niet iedereen kan zich veroorloven op álle rampscenario's voorbereid te zijn. Hoef je niet meteen zo'n toontje voor aan te slaan.quote:
Wilde ik ook net gaan vragenquote:Op maandag 26 november 2007 18:54 schreef senesta het volgende:
Hoe oud is de kat eigenlijk?
En hoe lang doet ze dit al?
Misschien kun je die zin beter interpreteren als:quote:
Soms lijkt het hier wel OUDquote:Op maandag 26 november 2007 21:25 schreef CherryLips het volgende:
Dit is precies waarom ik bijna niet in F&F kom.
En dat is precies waarom ik dit topic niet op slot wilde gooien, maar een tweede (goede) kans wilde gevenquote:Op maandag 26 november 2007 21:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dit is precies waarom ik bijna niet in F&F kom.
Ik wil eigenlijk weer terug naar de slopende poesquote:Op maandag 26 november 2007 21:44 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Soms lijkt het hier wel OUDMja het echte probleem is dat sommige mensen bloed fanatiek zijn en genadeloos uithalen naar mensen die geen last hebben van die kwaal.
Of ze breken met z'n tweetjes samen de boel afquote:Op maandag 26 november 2007 21:50 schreef Litso het volgende:
[..]
En dat is precies waarom ik dit topic niet op slot wilde gooien, maar een tweede (goede) kans wilde geven
Wat Elseetje zegt zit overigens wel wat in M-M. Misschien juist omdat het wat klein is zou een tweede kat(je) wat extra's kunnen brengen. Zo heeft ie ondanks dat er weinig bewegingsruimte is toch genoeg mogelijkheid om zich te vermaken en zijn energie in iets nuttigers te stoppen dan kabels eten
Samen lol met de ps2quote:Op maandag 26 november 2007 21:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Of ze breken met z'n tweetjes samen de boel af.
Gelijk heb je, ik hoopte dat de TS genoeg moed zou krijgen om ons wat meer info te geven zodat we mss met wat ideeën op de proppen kunnen komen om het probleem van de poes op te lossen.quote:Op maandag 26 november 2007 21:51 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk weer terug naar de slopende poes
Dat kan absoluut ja. Ik denk niet dat er een 100% sluitende oplossing is. Al helemaal niet zonder de hele situatie te kennen. Ik begrijp het wel als TS zich hier niet meer zou willen tonen, maar het zou wel tof zijn als we haar nog wat zouden kunnen helpen.quote:Op maandag 26 november 2007 21:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Of ze breken met z'n tweetjes samen de boel af.
Wat ik zelf heb gedaan werkt misschien dan wel; gewoon een haakje in de muur en daar een kabel aan gehangen met een klein stekkertje onderaan zodat het wat heen en weer bungelt als ze er tegenaanlopen. Kunnen ze uren zoet mee zijn, en het is een kabel waar ze gewoon aan mogen zitten.quote:Op maandag 26 november 2007 22:03 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Afleiding zou kunnen helpen maar het kan zijn dat die poes dat geknauw gewoon erg lekker vind.
Ah, precies wat ik bedoelde idd. Nu hopen dat het helpt iddquote:Op dinsdag 27 november 2007 00:18 schreef Memento-Mori het volgende:
heb nu alles hierin
[ afbeelding ]
zo'n dikke slang is toch minder aantrekkelijk dan die leuke kleine losse draadjes lijkt me
Zoiets bedoelde ik dus ook. Hopelijk werkt het. En verder zal ik maar niks meer zeggen over de reacties hier.quote:Op dinsdag 27 november 2007 00:18 schreef Memento-Mori het volgende:
heb nu alles hierin
[ afbeelding ]
zo'n dikke slang is toch minder aantrekkelijk dan die leuke kleine losse draadjes lijkt me
zeg ik dat zelf ook al niet in de OP? en ze komt wel buiten met mij aan een tuigje en ik ben zelf op zich best vaak thuis hoorquote:Op dinsdag 27 november 2007 17:00 schreef Duderinnetje het volgende:
Een jonge kat, in zijn/haar uppie, uitsluitend binnen, op 24 m2.
Dat helpt allemaal niet.
Ik zou de tent ook afbreken
In plaats van te bedenken hoe je je spullen kan beschermen, zou ik gewoon eens heel hard nadenken over de oorzaak en of je er wel goed aan doet op deze manier. Vervelend, maar ja.
wat een op vooroordeel gebaseerde reactie meteen weer, ik heb altijd katten om me heen gehad en heb me ook zeker verdiept en rond gevraagd wat mensen ervan dachten dat ik in deze situaite een kat zou nemen, en na bijna allemaal stimulerende reacties heb ik een kat genomen en dacht zelf ook dat het wel kon en met dat zoeken van een nieuw onderkomen wacht ik nog mooi even, want zo gefrustreerd is ze ook weer niet, er zijn wel vaker katten die dingen slopen, ik doe mn kat echt zomaar niet weg en ze loopt vaak genoeg spinnend door het huis of als ze met me speelt of bij me ligt. Oh en dat ik dr van een vriendin heb overgenomen omdat ze anders naar het asiel zou worden gebracht speelde ook wel mee, daar hebben ze nog minder ruimte per kat.quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:57 schreef Duderinnetje het volgende:
Nou ja, goed, volgens mij kweek je dus een gefrustreerde kat op het moment en weet je dat zelf ook al. Een kat die tevreden is met zijn leefruimte sloopt de boel doorgaans niet. Ik zou dus een ander onderkomen zoeken. Wat ik dan niet snap is wat je van te voren dacht. Of zag je alleen dat leuke kitten voor je dat je móest hebben?
(Wel begrijpelijk hoor, daar niet van! Je smelt meteen, zou ik ook heel week van worden).
Nou dan ben je er uit toch? En het valt dus kennelijk allemaal toch wel mee.quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:11 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
wat een op vooroordeel gebaseerde reactie meteen weer, ik heb altijd katten om me heen gehad en heb me ook zeker verdiept en rond gevraagd wat mensen ervan dachten dat ik in deze situaite een kat zou nemen, en na bijna allemaal stimulerende reacties heb ik een kat genomen en dacht zelf ook dat het wel kon en met dat zoeken van een nieuw onderkomen wacht ik nog mooi even, want zo gefrustreerd is ze ook weer niet, er zijn wel vaker katten die dingen slopen, ik doe mn kat echt zomaar niet weg en ze loopt vaak genoeg spinnend door het huis of als ze met me speelt of bij me ligt. Oh en dat ik dr van een vriendin heb overgenomen omdat ze anders naar het asiel zou worden gebracht speelde ook wel mee, daar hebben ze nog minder ruimte per kat.
Als ik Duderinnetje d'r post zo lees zie ik meer vragen dan vooroordelen hoor. Je hoeft je niet meteen zo aangevallen te voelen, op zich zit er natuurlijk wel een punt in de vragen van Dudequote:Op dinsdag 27 november 2007 20:11 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
wat een op vooroordeel gebaseerde reactie meteen weer, ik heb altijd katten om me heen gehad en heb me ook zeker verdiept en rond gevraagd wat mensen ervan dachten dat ik in deze situaite een kat zou nemen, en na bijna allemaal stimulerende reacties heb ik een kat genomen en dacht zelf ook dat het wel kon en met dat zoeken van een nieuw onderkomen wacht ik nog mooi even, want zo gefrustreerd is ze ook weer niet, er zijn wel vaker katten die dingen slopen, ik doe mn kat echt zomaar niet weg en ze loopt vaak genoeg spinnend door het huis of als ze met me speelt of bij me ligt. Oh en dat ik dr van een vriendin heb overgenomen omdat ze anders naar het asiel zou worden gebracht speelde ook wel mee, daar hebben ze nog minder ruimte per kat.
dat hoeft ook niet voor altijd, maar zo kun je ze wel leren wat niet en wat wel magquote:Op dinsdag 27 november 2007 21:14 schreef DarkElf het volgende:
d'r ruimte beperken als TS weg is?
het is maar 24m2
omdat de kans dat ze wegloopt of onder een gezellige auto dan wel bus die hier als gekken rond sjeezen veeeeeeel te groot is, het is hier veevervoer met bussen, aan1 sruk door achter elkaar.quote:Op woensdag 28 november 2007 07:45 schreef Isegrim het volgende:
En is het echt niet mógelijk om haar naar buiten te laten gaan, of zie je het gewoon niet zitten? Wrom zou een kat niet buiten kunnen lopen op een universiteitsterrein?
Dat wisselen had ik al opgezocht, wat ik vond was dat een kat met zes maanden alles gewisseld zou moeten hebben.quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:21 schreef Isegrim het volgende:
Hm.Ben je met haar naar de dierenarts geweest? Ik weet niet wanneer katten hun tanden wisselen, maar misschien is het zoiets, of een ander lichamelijk ongemak...?
euhm ja paar weekjes denk ik...quote:Op woensdag 28 november 2007 12:20 schreef senesta het volgende:
[..]
Dat wisselen had ik al opgezocht, wat ik vond was dat een kat met zes maanden alles gewisseld zou moeten hebben.
Wanneer is ze er eigenlijk mee begonnen, TS?
hahaquote:Op woensdag 28 november 2007 15:44 schreef deedeetee het volgende:
Zo te zien heb je geen halve maatregelen genomen
Echt ongelofelijke nonsens dit.quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:30 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik zou op zo'n kleine ruimte geen kat nemen (ik dus) en al helemaal geen binnenkat in zijn uppie. Maar dat is allemaal mijn bescheiden mening. Jij kent je kat het beste. Succes er mee in elk geval!
Niet op de kast!quote:Op woensdag 28 november 2007 19:04 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Echt ongelofelijke nonsens dit.
Nee, je kat naar buiten gooien zodat ie overreden kan worden, of poten breken en in andermans tuin schijten, dát is pas dierenliefde
Sorry dude, dat ik zo tegen je uitval, maar dit is echt bullshit.
Ik heb ooit een kat gehad die precies hetzelfde heeft gedaan/deed als die van Mem.mori hier. Met dure, linke, urendurende operaties en al om alle ijzerdeeltjes uit haar ingewanden te plukken na de drang van het opvreten der snoeren.
ALLE snoeren heeft ze aangevreten in die tijd. Ze had continue speelkameraadjes om zich heen, kon naar buiten (tot ze wegliep en nooit meer terugkwam, hoera voor het buiten laten lopen van katten) en kreeg alle aandacht van de wereld.
Sommige katten doen dit kennelijk, een soort konijnafwijking, en ze zal er idd wel een soort stofje/drang van ontwikkelt hebben dat het 'fijn' was of zo.
MM heeft hier een goeie oplossing en ik hoop echt dat het helpt!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |