abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54846554
Ik heb een probleem, mijn kat sloopt van alles en het liefst stroomdraden met als gevolg dat de lader van ,mn telefoon stuk was, gister kwam ik er achter dat ze in ALLE snoeren van mn ps2 dr tanden had gezet en sommigen waren helemaal door., een skype headset etc Nu ligt mn gloednieuwe telefoon aan de oplader en ja hoor mevrouw zet dr tanden in de lader (tis een erg dun draadje dus wordt echt gek als ze dat ding ook sloopt). Ik heb dr streng toegesproken, ik laat dr uit de hoeken blijven waar de draden zitten (voornamelijk achter de tv, maarja als ik slaap of moet werken, ben ik er niet bij) ik weet niet wat ik ermee aanmoet, ik ben erg bang dat ze dit gedrag vertoont omdat ze op zeer klein oppervlak woont en zich verveelt ofzo. Iemand nog tips hoe ik dit kan voorkomen? Als het door blijft gaan en ze weer iets sloopt, heb er al best wat energie in gestoken om het af te leren, dan vrees ik dat het hier gewoon te klein is voor dr en dan ga ik maar met heel veel pijn in mn hart op zoek naar een beter en groter huisje voor dr...
pi_54846675
Hoe klein is een klein oppervlak dan?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_54846693
quote:
Op maandag 26 november 2007 13:53 schreef DarkElf het volgende:
Hoe klein is een klein oppervlak dan?
24m2 ofzo en ik woon op het un iversiteitsterrein waar ook veel bedrijven zitten dus naar buiten gaan is niet echt een optie
  maandag 26 november 2007 @ 14:00:08 #4
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_54846805
Hij verveelt zich inderdaad. Leg gewoon wat meer speeltjes voor hem neer. Hoeft niets te kosten, vaak gaat een kat al uit z'n dak van een bolletje wol, een pingpongbal of een dobbelsteen
Of neem een maatje voor hem mee uit het asiel.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_54846889
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:00 schreef Blue-eyes het volgende:
Hij verveelt zich inderdaad. Leg gewoon wat meer speeltjes voor hem neer. Hoeft niets te kosten, vaak gaat een kat al uit z'n dak van een bolletje wol, een pingpongbal of een dobbelsteen
Of neem een maatje voor hem mee uit het asiel.
er liggen hier genoeg speeltjesen een krabpaal etc en nog een kat op 24m2? laten we dat maar niet doen, ook krijgt ze absoluut geen aandacht tekort
pi_54846937
je kan wel genoeg speeltjes hebben maar je moet natuurlijk ook lekker aandacht aan je kat besteden zelf initiatief nemen om te spelen en om je kat uit te dagen...

maar goed 24m2 is wel klein en als ze dan ook niet naar buiten kan... logisch denk ik dat ze dan een beetje gaat lopen etteren
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_54847017
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:07 schreef DarkElf het volgende:
je kan wel genoeg speeltjes hebben maar je moet natuurlijk ook lekker aandacht aan je kat besteden zelf initiatief nemen om te spelen en om je kat uit te dagen...

maar goed 24m2 is wel klein en als ze dan ook niet naar buiten kan... logisch denk ik dat ze dan een beetje gaat lopen etteren
ze krijgt geen aandacht tekort zeg ik dus ik speel veel met dr hoor
pi_54847228
-niet leuk-

[ Bericht 89% gewijzigd door Litso op 26-11-2007 17:48:36 ]
pi_54847331
pi_54847333
ik hoop dat ie plantenspuitje bedoelt, gewoon water naar je kat spetteren als ie stout is, dat begrijpen ze. Streng toespreken is moeilijker om te snappen wat ze dan verkeerd doen. Wel zorgen dat je geen kortsluiting maakt met dat water over je aangebeten kabels
pi_54847354
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:27 schreef Pulsy het volgende:
ik hoop dat ie plantenspuitje bedoelt, gewoon water naar je kat spetteren als ie stout is, dat begrijpen ze. Streng toespreken is moeilijker om te snappen wat ze dan verkeerd doen. Wel zorgen dat je geen kortsluiting maakt met dat water over je aangebeten kabels
die van mij begrijpt dat ook maar niet goed genoeg ik spuit dr de hele dag zeiknat (bij wijze van) maar nog (al vanaf t begin) ik word er echt wanhopig vam
pi_54847413
Mijn eerdere reactie was natuurlijk een flauwe grap, maar als ik zo lees wat je allemaal al geprobeerd hebt denk ik niet dat er zo 1-2-3 iets aan te doen is.

Je zult met 'm naar iemand toe moeten die hem/haar het gedrag af kan leren óf al je bekabeling in iets stoppen (PVC-buisjes bijv.).
pi_54847438
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:32 schreef exterona het volgende:
Mijn eerdere reactie was natuurlijk een flauwe grap, maar als ik zo lees wat je allemaal al geprobeerd hebt denk ik niet dat er zo 1-2-3 iets aan te doen is.

Je zult met 'm naar iemand toe moeten die hem/haar het gedrag af kan leren óf al je bekabeling in iets stoppen (PVC-buisjes bijv.).
dat eerste goed bedacht maar ik ben student dus het geld groeit helaas niet op mn rugje, was het maar waar en dat 2e heb ik al gedaan het bij elkaar binden etc maar dan gaatz e gewoon hoger zitten dus tegen het apparaat aan
pi_54847737
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:33 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

dat eerste goed bedacht maar ik ben student dus het geld groeit helaas niet op mn rugje, was het maar waar en dat 2e heb ik al gedaan het bij elkaar binden etc maar dan gaatz e gewoon hoger zitten dus tegen het apparaat aan
Nu klink ik even ontzettend negatief hoor maar.. ps2? Skype headset? Nieuwe telefoon? En dan nog zeggen dat het geld je niet op de rug groeit? Dat gaat er bij niet in.
Het lijkt mij dat je dan best even naar de Gamma (want die is goedkoper dan de Praxis) kunt fietsen (want ook dat kost bijna niks) om wat stevige slangen te halen om je kabels in te doen.
Om, zonder ook maar iets uit te willen geven aan je bekabeling, te overwegen je kat de deur uit te doen gaat mij wat kort door de bocht!

Ik geloof heus wel dat je al het een en ander hebt geprobeerd om het gedrag af te leren, investeer dan nu ook die paar euri in deze oplossing.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_54847743
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:33 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

Misschien kan je aan de bovenkant dan wat isolatietape doen.

Maar goed, als ze eenmaal niet meer aan de kabels knaagt, is het volgende aan de beurt...
Mijn katten knaagden ook aan kabels. Toen hebben we van die kabelbinders/buizen er omheen gedaan en was het over. Inmiddels staan de tandafdrukken echter wel in de houten luxaflex, afstandsbediening, etc, etc, etc....
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_54847745
Edit: lama

*mompelt iets over verkeerde knopje geklikt en zo*
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_54847929
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:59 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Nu klink ik even ontzettend negatief hoor maar.. ps2? Skype headset? Nieuwe telefoon? En dan nog zeggen dat het geld je niet op de rug groeit? Dat gaat er bij niet in.
Het lijkt mij dat je dan best even naar de Gamma (want die is goedkoper dan de Praxis) kunt fietsen (want ook dat kost bijna niks) om wat stevige slangen te halen om je kabels in te doen.
Om, zonder ook maar iets uit te willen geven aan je bekabeling, te overwegen je kat de deur uit te doen gaat mij wat kort door de bocht!

Ik geloof heus wel dat je al het een en ander hebt geprobeerd om het gedrag af te leren, investeer dan nu ook die paar euri in deze oplossing.
lees eerst je eigen reactie even goed, je eerste optie was voor mij geen optie dat 2e heb ik al gedaan! en je 1e optie was naar een kattengedragstherapeut ofzo gaan nou nee daar heb ik t geld niet voor en een skype headset is 3 euro, telefoon gratis bij abbonement, ps2 cadeau van mezelf voor hard werken in de vakantie dus. En ik wil mn kat HELEMAAL niet kwijt maar als zij zich rot voelt omdat het hier te klein is en daardoor dingen sloopt is dat ook voor haar misschien beter, ze is nml echt mn maatje.

[ Bericht 3% gewijzigd door Memento-Mori op 26-11-2007 15:19:06 ]
pi_54849071
quote:
Op maandag 26 november 2007 15:11 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

lees eerst je eigen reactie even goed, je eerste optie was voor mij geen optie dat 2e heb ik al gedaan! en je 1e optie was naar een kattengedragstherapeut ofzo gaan nou nee daar heb ik t geld niet voor en een skype headset is 3 euro, telefoon gratis bij abbonement, ps2 cadeau van mezelf voor hard werken in de vakantie dus. En ik wil mn kat HELEMAAL niet kwijt maar als zij zich rot voelt omdat het hier te klein is en daardoor dingen sloopt is dat ook voor haar misschien beter, ze is nml echt mn maatje.
Waar heb ik gezegd dat je naar een kattegedragtherapeut moet gaan??? Lees mijn eerste (en enige post in dit topic) nog eens na.
Telefoonabonnementen zijn tegenwoordig blijkbaar ook gratis en je mag jezelf best belonen voor hard werken (in je vakantie), doe ik ook nadat ik elke week 36 uur gewerkt heb. Maar misschien was het handig geweest om toch een klein spaarpotje te hebben voor als je kat iets nodig heeft.
Dat gezegd hebbende, als jij denkt dat je alles geprobeerd hebt en je ervan overtuigd bent dat je kat ongelukkig is in een kleine ruimte, dan getuigt het wel van dierenliefde om een ander goed huis voor haar te zoeken, hoe verdrietig je dat ook vindt. Daar geef ik je gelijk in.
pi_54849159
quote:
Op maandag 26 november 2007 16:17 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Waar heb ik gezegd dat je naar een kattegedragtherapeut moet gaan??? Lees mijn eerste (en enige post in dit topic) nog eens na.
Telefoonabonnementen zijn tegenwoordig blijkbaar ook gratis en je mag jezelf best belonen voor hard werken (in je vakantie), doe ik ook nadat ik elke week 36 uur gewerkt heb. Maar misschien was het handig geweest om toch een klein spaarpotje te hebben voor als je kat iets nodig heeft.
Dat gezegd hebbende, als jij denkt dat je alles geprobeerd hebt en je ervan overtuigd bent dat je kat ongelukkig is in een kleine ruimte, dan getuigt het wel van dierenliefde om een ander goed huis voor haar te zoeken, hoe verdrietig je dat ook vindt. Daar geef ik je gelijk in.
dat zei exterona dan sorry die zei"naar iemand toegaan die het gedrag af kan leren, tja en daar heb ik idd het geld niet voor en ook niet voor over, afzetters, die pvcbuisjes heb ik dus al gedaan en over dat abbonement (het is van de zotte dat ik me hier moet gaan verdedigen ) maar ik heb geen vaste aansluiting dusja dan moet je wel he
  maandag 26 november 2007 @ 16:22:52 #20
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_54849186
quote:
Op maandag 26 november 2007 15:11 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

ik vind je ook kort door de bocht. Dat geld van die ps2 had je ook aan je kat kunnen geven. En je had ook een prepaid pakket kunnen nemen.

Dieren kosten geld.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_54849224
quote:
Op maandag 26 november 2007 16:22 schreef Qwea het volgende:

[..]

ik vind je ook kort door de bocht. Dat geld van die ps2 had je ook aan je kat kunnen geven. En je had ook een prepaid pakket kunnen nemen.

Dieren kosten geld.
oke dan laat ik het zo zeggen gedragstherapeuten vind ik afzetters ik ben student en ga geen honderden euro's neerleggen terwijl ik zelf ook die kat kan trainen. Het punt hier is gewoon dat dit gedrag mijn insziens gewoon pure verveling is op dit te kleine oppervlak. Ik vind jullie diehard F&Fers ook kort door de bocht mensen af te lopen zeiken en niks te gunnen, en me te moeten verantwoorden over mn financien, echt zum kotsen.
  maandag 26 november 2007 @ 16:28:40 #22
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_54849285
-ook niet zo leuk-

[ Bericht 81% gewijzigd door Litso op 26-11-2007 17:49:16 ]
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  maandag 26 november 2007 @ 16:29:13 #23
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_54849300
quote:
Op maandag 26 november 2007 16:24 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

oke dan laat ik het zo zeggen gedragstherapeuten vind ik afzetters ik ben student en ga geen honderden euro's neerleggen terwijl ik zelf ook die kat kan trainen. Het punt hier is gewoon dat dit gedrag mijn insziens gewoon pure verveling is op dit te kleine oppervlak. Ik vind jullie diehard F&Fers ook kort door de bocht mensen af te lopen zeiken en niks te gunnen, en me te moeten verantwoorden over mn financien, echt zum kotsen.
Jij kan die kat zelf niet trainen, dát is juist het probleem

En als het echt zum kotsen is had je geen topic moeten openen. Zeiken dat je kat dingen stuk maakt, dan krijg je antwoord, en dan vervolgens zeiken dat je een arme student bent. Maar wel een nieuwe foon en een ps2

zo arm ben je dus niet
pi_54849372
quote:
Op maandag 26 november 2007 16:29 schreef Qwea het volgende:

[..]

Jij kan die kat zelf niet trainen, dát is juist het probleem

En als het echt zum kotsen is had je geen topic moeten openen. Zeiken dat je kat dingen stuk maakt, dan krijg je antwoord, en dan vervolgens zeiken dat je een arme student bent. Maar wel een nieuwe foon en een ps2

zo arm ben je dus niet
jij bent best dom he? ik heb in de vakantie hard gewerkt en daarvan een ps2 gekocht 150 euro als je het graag wilt weten, nu is dat geld weg ja uitgegegeven TOEN deed mn kat dit nog niet, die nieuwe foon is bij een abbo van 30euro per maand GRATIS, ik heb geen vaste aansluting moet ALLES wat telefonisch gergegeld moet worden per mobiel doen, en mn oude mobiel was stuk dus daarom geen sim-only en met prepaid ben ik dan veeeeeeeel duurder uit en nogmaals ik vraag om tips niet om naar een gedragstherapeut voor katten die me leeg plukken, ik heb nooit gezegd dat ik arm ben en ik heb reserves maar niet voor zoiets ik vraag hier alleen om tips die ik nog meer kan toepassen. En mijn kat is verzekerd mocht ze opeens heel ziek worden of iets anders maar daarvan worden gedragstherpapeuiten ook niet vergoed.

[ Bericht 2% gewijzigd door Memento-Mori op 26-11-2007 16:45:06 ]
pi_54849546
Hoeft niet zo duur te zijn hoor, zo'n gedragstherapeut. Er worden ook cursussen gegeven, mocht je dat onder de knie krijgen kun je het nog altijd terugverdienen door het voor andere mensen te doen (om maar een zijstraat te noemen).

Hier staat wat over die cursussen http://www.kattengedragstherapie.nl/

Het is nog in Utrecht ook, waar je zelf ook woont.
pi_54849761
ik heb op dat forum mn vraag ook gesteld heb ik vast meer aan dan hier,. hier word je alleen maar afgezeken en becritiseerd door mensen die je totaal niet kennen

ik zeg: slotje?
pi_54850408
quote:
Op maandag 26 november 2007 16:53 schreef Memento-Mori het volgende:
ik heb op dat forum mn vraag ook gesteld heb ik vast meer aan dan hier,. hier word je alleen maar afgezeken en becritiseerd door mensen die je totaal niet kennen

ik zeg: slotje?
Jij hebt er anders volstrekt geen moeite mee kattengedragstherapeuten die je niet kent af te schilderen als bedriegers en uitzuigers. En vervolgens ga je ook nog doodleuk op hun forum posten

Ik (ook arme studente, boohoo) heb de problemen van één van mijn katten weten op te lossen dmv zo iemand, kostte eenmalig 120 euro + reiskosten, dat is inclusief vooronderzoek dmv vragenlijsten, plattegrond van ons huis, contact met onze dierenarts etc, reistijd vanuit A'dam naar Zeeland en visite van officieel 2 uur maar in de praktijk een hele middag, rapporten en behandelplan voor ons en onze DA achteraf, en nazorg per telefoon en email voor zo lang als nodig. Als je kijkt hoeveel uren er dus daadwerkelijk in gaan zitten is dat niet veel en het heeft bij ons echt goed geholpen. Ik zeg niet dat jij zo iemand moet inschakelen voor je kat maar ik vind je kwalificaties van gedragstherapeuten onterecht.
  maandag 26 november 2007 @ 17:57:02 #28
105263 Litso
Interlectueel.
pi_54850894
Sorry mensen, maar ik vind het inderdaad van de zotte dat M-M zowat haar kasboek moet gaan posten in een topic over haar kat. Natuurlijk is het belangrijk dat je wat geld apart houdt voor je katten, maar of en waarom ze dat (niet) zou hebben gedaan is haar eigen zaak, en totaal niet relevant. Zullen we dat er gewoon even buiten laten? Dankje.

Ik wil het topic eigenlijk toch nog even een nieuwe kans geven, we kunnen toch ook wel gewoon advies geven zonder meteen elkaar af te katten?
Een aantal opties is in ieder geval al genoemd; wat meer afleiding voor de kat zou het goed doen, maar dat is blijkbaar al zat aanwezig. Een kattentherapeut hoeft inderdaad niet meteen peperduur te zijn hoor, en het is wat pumpkin_Ruby zegt ook echt niet waar dat het allemaal oplichters zijn.
Verder zou je natuurlijk kunnen proberen toch nog iets anders om de uiteinden van de kabels te wikkelen? Je hebt behalve gewone pvc buizen natuurlijk ook flexibele stukken pijp, kan je ook gewoon bij de DHZ-zaken halen. Stuk ducttape eromheen al geprobeerd?
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_54851446
Ze kan zelfs gratis de kattengedrags advies lijn van Marcellina Stolting bellen:
020-3308780
Ik heb het hoofdstuk over Pica (abnormale dingen eten of kauwen) uit een boek van Vicky Halls erbij gezocht, zij raadt toch aan om als een kat op abnormale dingen kauwt zo snel mogelijk professionele hulp te zoeken, mensen modderen meestal te lang aan, wennen er aan om dingen op te bergen (geven ook zichzelf de schuld als iets gemold wordt, dan had het maar opgeruimd moeten zijn), terwijl het probleem niet vermindert. Ze beschrijft oa een textiel etende Siamees die als zijn baasjes alle kleren, handdoeken, theedoeken, schoenen etc achter slot en grendel hebben gedaan een Dr Martens laars onder het bed van zoonlief aantreft en twee weken zoet is met het verorberen daarvan
Eigenlijk moet bij gedragsproblemen altijd eerst de dierenarts om advies gevraagd worden, die heeft vaak wel wat ideeen en kan je eventueel doorverwijzen. Ik vind de suggestie van een goedkope Tinley stagair ook niet zo gek eigenlijk.

Afdekken van kabeltjes lijkt mij op zich wel goed, maar het is symptoombestrijding. Waarom katten op dingen kauwen is niet precies bekend, vaak is het inderdaad verveling, maar er is ook een theorie dat kauwen bepaalde stofjes in de hersenen laat vrijkomen waar ze blij van worden. Iets vervangends geven om op te kauwen kan dus fijn zijn, er bestaan kauwspeeltjes voor katten, of matatabi stokjes, of gewoon rauwe vleesbotjes.
Afleiding; voedselverrijking, je kat laten werken voor haar eten, dus droogvoer verstoppen (als je kamer daar groot genoeg voor is), of in zo'n snackbal doen (geen succes bij mijn monstertjes), of zelf iets knutselen zoals een stapeltje lege keukenrollen aan elkaar tapen of gaten waar net een pootje in kan in een dichte doos maken en haar daar brokjes uit laten vissen.
Kijk eens naar de inrichting van je kamer, die is vrij klein, heb je de hoogte ook benut ? Kan je kat klimmen enzo ? Kasten zo neerzetten dat er op geklommen kan worden of plankjes aan de muur kunnen dan nuttig zijn. Of een paar knopen in een dik touw leggen en dat ophangen als klautertouw.
Kun je vogelvoer voor je raam/op een eventueel balkon doen ? Geen mooiere kattentv dan vogeltjes. Als alternatief verkoopt de Freerecordshop een "birdcage" dvd, ik heb er hier een kat die daar heel lang zoet mee kan zijn.
  maandag 26 november 2007 @ 18:28:47 #30
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_54851478
quote:
Op maandag 26 november 2007 16:33 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

jij bent best dom he? ik heb in de vakantie hard gewerkt en daarvan een ps2 gekocht 150 euro als je het graag wilt weten, nu is dat geld weg ja uitgegegeven TOEN deed mn kat dit nog niet, die nieuwe foon is bij een abbo van 30euro per maand GRATIS, ik heb geen vaste aansluting moet ALLES wat telefonisch gergegeld moet worden per mobiel doen, en mn oude mobiel was stuk dus daarom geen sim-only en met prepaid ben ik dan veeeeeeeel duurder uit en nogmaals ik vraag om tips niet om naar een gedragstherapeut voor katten die me leeg plukken, ik heb nooit gezegd dat ik arm ben en ik heb reserves maar niet voor zoiets ik vraag hier alleen om tips die ik nog meer kan toepassen. En mijn kat is verzekerd mocht ze opeens heel ziek worden of iets anders maar daarvan worden gedragstherpapeuiten ook niet vergoed.
jij bent niet eens een kat waard
  maandag 26 november 2007 @ 18:37:52 #31
105263 Litso
Interlectueel.
pi_54851665
quote:
Op maandag 26 november 2007 18:28 schreef Qwea het volgende:

[..]

Doe even normaal wil je? Nogmaals, het is logisch dat je reserves hebt voor je katten, maar niet iedereen kan zich veroorloven op álle rampscenario's voorbereid te zijn. Hoef je niet meteen zo'n toontje voor aan te slaan.
  Moderator maandag 26 november 2007 @ 18:54:17 #32
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54852047
Hoe oud is de kat eigenlijk?
En hoe lang doet ze dit al?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 26 november 2007 @ 19:18:56 #33
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_54852505
quote:
Op maandag 26 november 2007 18:54 schreef senesta het volgende:
Hoe oud is de kat eigenlijk?
En hoe lang doet ze dit al?
Wilde ik ook net gaan vragen
Als ze dit gedrag nog niet zo lang vertoont is er wellicht best iets aan te doen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_54852724
Guttegut, wat is normaal reageren (zonder enorm waardeoordeel ook nog) toch moeilijk voor sommige mensen. Naar een kattentherapeut gaan is een keuze, geen alheilige oplossing. Ik kan me best voorstellen dat je het geld dat je overhebt liever bewaart voor als je kat een ongeluk heeft gehad, dan wanneer hij/zij vervelende gewoontes heeft.

Dat gezegd hebbende: je kat zit op een erg kleine ruimte om altijd alleen te zijn. Ik vind het persoonlijk ook niet zo slim op een kat op zo'n ruimte te nemen, maar het kan prima gaan. Ik weet niet zeker of het wel een heel slecht idee is om er een kat bij te doen. Het biedt afleiding, en waar er genoeg ruimte is voor 1 kat, is er meestal ook genoeg ruimte voor 2 katten.
pi_54855630
quote:
Op maandag 26 november 2007 18:28 schreef Qwea het volgende:

[..]

Misschien kun je die zin beter interpreteren als:
'Ik heb reserves voor als m'n kat iets overkomt maar dat geef ik nu liever niet uit aan iets waar ik geen vertrouwen in heb.'

Dit is precies waarom ik bijna niet in F&F kom .
Tap tap tap
  maandag 26 november 2007 @ 21:44:48 #36
78780 deedeetee
pi_54856177
quote:
Op maandag 26 november 2007 21:25 schreef CherryLips het volgende:

Soms lijkt het hier wel OUD Mja het echte probleem is dat sommige mensen bloed fanatiek zijn en genadeloos uithalen naar mensen die geen last hebben van die kwaal.
  maandag 26 november 2007 @ 21:50:28 #37
105263 Litso
Interlectueel.
pi_54856338
quote:
Op maandag 26 november 2007 21:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]
En dat is precies waarom ik dit topic niet op slot wilde gooien, maar een tweede (goede) kans wilde geven
Laten we verder maar gewoon ontopic gaan, als je er echt nog wat over kwijt wil is er altijd nog het FB topic

Wat Elseetje zegt zit overigens wel wat in M-M. Misschien juist omdat het wat klein is zou een tweede kat(je) wat extra's kunnen brengen. Zo heeft ie ondanks dat er weinig bewegingsruimte is toch genoeg mogelijkheid om zich te vermaken en zijn energie in iets nuttigers te stoppen dan kabels eten

[ Bericht 8% gewijzigd door Litso op 26-11-2007 21:59:01 ]
  Moderator maandag 26 november 2007 @ 21:51:34 #38
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54856360
quote:
Op maandag 26 november 2007 21:44 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Soms lijkt het hier wel OUD Mja het echte probleem is dat sommige mensen bloed fanatiek zijn en genadeloos uithalen naar mensen die geen last hebben van die kwaal.
Ik wil eigenlijk weer terug naar de slopende poes
pi_54856500
quote:
Op maandag 26 november 2007 21:50 schreef Litso het volgende:

[..]

En dat is precies waarom ik dit topic niet op slot wilde gooien, maar een tweede (goede) kans wilde geven

Wat Elseetje zegt zit overigens wel wat in M-M. Misschien juist omdat het wat klein is zou een tweede kat(je) wat extra's kunnen brengen. Zo heeft ie ondanks dat er weinig bewegingsruimte is toch genoeg mogelijkheid om zich te vermaken en zijn energie in iets nuttigers te stoppen dan kabels eten
Of ze breken met z'n tweetjes samen de boel af .
Tap tap tap
  Moderator maandag 26 november 2007 @ 21:58:08 #40
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54856543
quote:
Op maandag 26 november 2007 21:56 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Samen lol met de ps2
  maandag 26 november 2007 @ 22:03:17 #41
78780 deedeetee
pi_54856666
quote:
Op maandag 26 november 2007 21:51 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk weer terug naar de slopende poes
Gelijk heb je, ik hoopte dat de TS genoeg moed zou krijgen om ons wat meer info te geven zodat we mss met wat ideeën op de proppen kunnen komen om het probleem van de poes op te lossen.

Ik heb zelf een kennis met de 3 katten waarvan er maar eentje kabels knauwde, maar dat is vanzelf minder geworden toen alle kabels bedekt werden. Blijft met opladen van foons enzo wel altijd oppassen geblazen.
Dan word het in een doos gelegd en/of gebarricadeerd. Tsja het vergt wel enige creativiteit om de kabels te beschermen. Afleren zou gemakkelijker zijn maar ik heb geen idee hoe dat zou moeten....
Afleiding zou kunnen helpen maar het kan zijn dat die poes dat geknauw gewoon erg lekker vind.
pi_54856947
quote:
Op maandag 26 november 2007 21:56 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat kan absoluut ja. Ik denk niet dat er een 100% sluitende oplossing is. Al helemaal niet zonder de hele situatie te kennen. Ik begrijp het wel als TS zich hier niet meer zou willen tonen, maar het zou wel tof zijn als we haar nog wat zouden kunnen helpen.

Wij hebben 3 katten (tegelijk gehaald, broertje en zusjes), maar hun gezelschap heeft ze er niet van weerhouden het hele huis te slopen. Maar nu ze wat ouder worden, is dat al veel minder. Katten zijn energieke beesten, dat moeten ze ergens in kwijt, en op 24m2 is daar niet veel kans toe. Achter een soortgenootje aanrennen kan wel helpen, en het is ook waarschijnlijk dat ze dat zouden doen.
  Moderator maandag 26 november 2007 @ 22:17:01 #43
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54857037
En iets op de kabels smeren wat ze heel erg vies vinden?
  maandag 26 november 2007 @ 22:25:12 #44
105263 Litso
Interlectueel.
pi_54857296
quote:
Op maandag 26 november 2007 22:03 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Afleiding zou kunnen helpen maar het kan zijn dat die poes dat geknauw gewoon erg lekker vind.
Wat ik zelf heb gedaan werkt misschien dan wel; gewoon een haakje in de muur en daar een kabel aan gehangen met een klein stekkertje onderaan zodat het wat heen en weer bungelt als ze er tegenaanlopen. Kunnen ze uren zoet mee zijn, en het is een kabel waar ze gewoon aan mogen zitten.
Zitten ze aan dingen waar ze liever niet mee mogen spelen zeg ik op een strenge toon 'foei' en pak ze in het nekvel op. Soms ga ik gewoon ook even bij dat ene kabeltje zitten en laat ik ze ermee spelen. Zo leren ze snel genoeg wat wel en niet mag, en het lijkt vooralsnog goed te werken
pi_54858404
Ze is trouwens nog jong 7maanden waardoor ik ook denk dat het dr nog wel is af te leren op simpele manieren
  maandag 26 november 2007 @ 23:01:41 #46
105263 Litso
Interlectueel.
pi_54858603
Precies, bij 7 maanden is er echt nog wel veel aan te leren.
Kwestie van duidelijk laten merken wat niet mag, aansporen bij dingen waar ze wél mee mag spelen, en vooral heel erg consequent zijn op de momenten dat je er wel bent
  Moderator maandag 26 november 2007 @ 23:08:19 #47
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54858775
Het is alleen lastig af te leren omdat je er niet steeds bij bent.
Kun je niet een bak met knikkers o.i.d naast de kabels zetten zodat die omvalt als ze er bij in de buurt komt als je er niet bent?
pi_54860993
heb nu alles hierin

zo'n dikke slang is toch minder aantrekkelijk dan die leuke kleine losse draadjes lijkt me
  dinsdag 27 november 2007 @ 00:30:08 #49
105263 Litso
Interlectueel.
pi_54861287
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 00:18 schreef Memento-Mori het volgende:
heb nu alles hierin
[ afbeelding ]
zo'n dikke slang is toch minder aantrekkelijk dan die leuke kleine losse draadjes lijkt me
Ah, precies wat ik bedoelde idd. Nu hopen dat het helpt idd
pi_54863286
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 00:18 schreef Memento-Mori het volgende:
heb nu alles hierin
[ afbeelding ]
Zoiets bedoelde ik dus ook. Hopelijk werkt het. En verder zal ik maar niks meer zeggen over de reacties hier.
pi_54866021
Zo'n ding hebben wij ook ja .
Tap tap tap
  Moderator dinsdag 27 november 2007 @ 11:15:13 #52
42184 crew  DaMart
pi_54866354
Als je stopcontacten voor de opladers dicht bij de grond (en dus makkelijk bereikbaar voor de kat) zitten, kun je nog overwegen om daarvoor een verlengstopcontact te gebruiken. Je kan de oplader dan op een andere, minder makkelijk voor de kat bereikbare plek leggen. En de kabel van zo'n stekkerblok bijt ze minder snel doorheen dan de dunne kabels van de opladers .

Verder in ieder geval een goede stap om de draden weg te werken in kabelgoten .

Wat trouwens bij de katten van mijn ouders wel eens hielp om ze wat rustiger te krijgen (en dus minder speels), was door als er overdag niemand thuis was, de gordijnen dicht te doen. Ze gingen dan vaak over op hun nachtroutine: slapen .
pi_54866722
dan lopen ze 's nachts te stuiteren .
Tap tap tap
  dinsdag 27 november 2007 @ 17:00:16 #54
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_54872454
Een jonge kat, in zijn/haar uppie, uitsluitend binnen, op 24 m2.

Dat helpt allemaal niet.

Ik zou de tent ook afbreken

In plaats van te bedenken hoe je je spullen kan beschermen, zou ik gewoon eens heel hard nadenken over de oorzaak en of je er wel goed aan doet op deze manier. Vervelend, maar ja.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_54874926
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 17:00 schreef Duderinnetje het volgende:
Een jonge kat, in zijn/haar uppie, uitsluitend binnen, op 24 m2.

Dat helpt allemaal niet.

Ik zou de tent ook afbreken

In plaats van te bedenken hoe je je spullen kan beschermen, zou ik gewoon eens heel hard nadenken over de oorzaak en of je er wel goed aan doet op deze manier. Vervelend, maar ja.
zeg ik dat zelf ook al niet in de OP? en ze komt wel buiten met mij aan een tuigje en ik ben zelf op zich best vaak thuis hoor
  dinsdag 27 november 2007 @ 19:57:20 #56
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_54875779
Nou ja, goed, volgens mij kweek je dus een gefrustreerde kat op het moment en weet je dat zelf ook al. Een kat die tevreden is met zijn leefruimte sloopt de boel doorgaans niet. Ik zou dus een ander onderkomen zoeken. Wat ik dan niet snap is wat je van te voren dacht. Of zag je alleen dat leuke kitten voor je dat je móest hebben?

(Wel begrijpelijk hoor, daar niet van! Je smelt meteen, zou ik ook heel week van worden).
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_54876091
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 19:57 schreef Duderinnetje het volgende:
Nou ja, goed, volgens mij kweek je dus een gefrustreerde kat op het moment en weet je dat zelf ook al. Een kat die tevreden is met zijn leefruimte sloopt de boel doorgaans niet. Ik zou dus een ander onderkomen zoeken. Wat ik dan niet snap is wat je van te voren dacht. Of zag je alleen dat leuke kitten voor je dat je móest hebben?

(Wel begrijpelijk hoor, daar niet van! Je smelt meteen, zou ik ook heel week van worden).
wat een op vooroordeel gebaseerde reactie meteen weer, ik heb altijd katten om me heen gehad en heb me ook zeker verdiept en rond gevraagd wat mensen ervan dachten dat ik in deze situaite een kat zou nemen, en na bijna allemaal stimulerende reacties heb ik een kat genomen en dacht zelf ook dat het wel kon en met dat zoeken van een nieuw onderkomen wacht ik nog mooi even, want zo gefrustreerd is ze ook weer niet, er zijn wel vaker katten die dingen slopen, ik doe mn kat echt zomaar niet weg en ze loopt vaak genoeg spinnend door het huis of als ze met me speelt of bij me ligt. Oh en dat ik dr van een vriendin heb overgenomen omdat ze anders naar het asiel zou worden gebracht speelde ook wel mee, daar hebben ze nog minder ruimte per kat.
  dinsdag 27 november 2007 @ 20:30:16 #58
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_54876604
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 20:11 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

wat een op vooroordeel gebaseerde reactie meteen weer, ik heb altijd katten om me heen gehad en heb me ook zeker verdiept en rond gevraagd wat mensen ervan dachten dat ik in deze situaite een kat zou nemen, en na bijna allemaal stimulerende reacties heb ik een kat genomen en dacht zelf ook dat het wel kon en met dat zoeken van een nieuw onderkomen wacht ik nog mooi even, want zo gefrustreerd is ze ook weer niet, er zijn wel vaker katten die dingen slopen, ik doe mn kat echt zomaar niet weg en ze loopt vaak genoeg spinnend door het huis of als ze met me speelt of bij me ligt. Oh en dat ik dr van een vriendin heb overgenomen omdat ze anders naar het asiel zou worden gebracht speelde ook wel mee, daar hebben ze nog minder ruimte per kat.
Nou dan ben je er uit toch? En het valt dus kennelijk allemaal toch wel mee.

Of was het gewoon niet wat je wilde horen? Je vraagt advies en meningen, dan krijg je die. Ik persoonlijk vind het een teken aan de wand als een kat zo veel sloopt. Je noemt het zelf ook niet voor niets 'slopen', denk ik. Dat klinkt niet als een beetje baldadig zijn. Ik zou op zo'n kleine ruimte geen kat nemen (ik dus) en al helemaal geen binnenkat in zijn uppie. Maar dat is allemaal mijn bescheiden mening. Jij kent je kat het beste. Succes er mee in elk geval!
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 27 november 2007 @ 20:41:56 #59
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_54876850
Overigens vind ik het wél heel lief dat je dat katje uit het asiel wilde houden.
Snobs have more fun!
KLIK!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 27 november 2007 @ 20:50:25 #60
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54877040
Probeer eens met groene zeep te smeren over de kabels, smaakt vies, misschien linkt ze dat met afblijven.
Kun je als je weg bent en slaapt dr ruimte beperken in een ruimte zonder kabels?
en als je thuis bent door middel van belonen haar aanleren dat ze eraf moet blijven?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_54877556
d'r ruimte beperken als TS weg is?

het is maar 24m2
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 27 november 2007 @ 22:40:06 #62
105263 Litso
Interlectueel.
pi_54878868
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 20:11 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

Als ik Duderinnetje d'r post zo lees zie ik meer vragen dan vooroordelen hoor. Je hoeft je niet meteen zo aangevallen te voelen, op zich zit er natuurlijk wel een punt in de vragen van Dude
Maar heb je die dingen al om je kabels gebonden?
pi_54879358
alle kabels zijn weggewerkt morgen de nieuwe ps2 kabels wegwerken
pi_54879626
Ook geen mogelijkheid om een (kleine) ren buiten te maken? Buiten valt er van alles te zien en te ruiken, dat kan veel schelen.
pi_54879726
helaas niet ik sta nog 1.5 meter van de grond af (begane grond)
pi_54879756
Ook geen balkonnetje of iets dergelijks?
pi_54879765
nope
pi_54880203
Hm. Ben je met haar naar de dierenarts geweest? Ik weet niet wanneer katten hun tanden wisselen, maar misschien is het zoiets, of een ander lichamelijk ongemak...?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 28 november 2007 @ 06:55:38 #69
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54884115
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 21:14 schreef DarkElf het volgende:
d'r ruimte beperken als TS weg is?

het is maar 24m2
dat hoeft ook niet voor altijd, maar zo kun je ze wel leren wat niet en wat wel mag
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_54884287
En is het echt niet mógelijk om haar naar buiten te laten gaan, of zie je het gewoon niet zitten? Wrom zou een kat niet buiten kunnen lopen op een universiteitsterrein?
pi_54888465
quote:
Op woensdag 28 november 2007 07:45 schreef Isegrim het volgende:
En is het echt niet mógelijk om haar naar buiten te laten gaan, of zie je het gewoon niet zitten? Wrom zou een kat niet buiten kunnen lopen op een universiteitsterrein?
omdat de kans dat ze wegloopt of onder een gezellige auto dan wel bus die hier als gekken rond sjeezen veeeeeeel te groot is, het is hier veevervoer met bussen, aan1 sruk door achter elkaar.
  Moderator woensdag 28 november 2007 @ 12:20:33 #72
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54889292
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 23:21 schreef Isegrim het volgende:
Hm. Ben je met haar naar de dierenarts geweest? Ik weet niet wanneer katten hun tanden wisselen, maar misschien is het zoiets, of een ander lichamelijk ongemak...?
Dat wisselen had ik al opgezocht, wat ik vond was dat een kat met zes maanden alles gewisseld zou moeten hebben.
Wanneer is ze er eigenlijk mee begonnen, TS?
pi_54889331
quote:
Op woensdag 28 november 2007 12:20 schreef senesta het volgende:

[..]

Dat wisselen had ik al opgezocht, wat ik vond was dat een kat met zes maanden alles gewisseld zou moeten hebben.
Wanneer is ze er eigenlijk mee begonnen, TS?
euhm ja paar weekjes denk ik...
pi_54894350

10 meter kabelgoot verder gelukkig is het allemaal achter een tv meubel en io de onderste foto de zitzak ervoor plus deze dingen maken aardig wat geluid als mevrouw in de hoek komt dus kan ik s nachts ook alerter er op zijn hopen dat het helpt
  Moderator woensdag 28 november 2007 @ 15:36:25 #75
42184 crew  DaMart
pi_54894808
De katten van mijn ouders zouden hard wegrennen als ze zoiets zagen... die zijn doodsbang voor de stofzuiger, dus als er zoveel op stofzuigerslang lijkende attributen liggen, zou dat zeker helpen om ze uit de buurt van de kabels te houden .
  woensdag 28 november 2007 @ 15:44:38 #76
78780 deedeetee
pi_54895026
Zo te zien heb je geen halve maatregelen genomen
pi_54895568
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:44 schreef deedeetee het volgende:
Zo te zien heb je geen halve maatregelen genomen
haha ik wilde wel kabels combineren maar omdat ze telkens net weer een andere kant op gingen werkte dat niet haha
pi_54900246
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 20:30 schreef Duderinnetje het volgende:

Ik zou op zo'n kleine ruimte geen kat nemen (ik dus) en al helemaal geen binnenkat in zijn uppie. Maar dat is allemaal mijn bescheiden mening. Jij kent je kat het beste. Succes er mee in elk geval!
Echt ongelofelijke nonsens dit.
Nee, je kat naar buiten gooien zodat ie overreden kan worden, of poten breken en in andermans tuin schijten, dát is pas dierenliefde
Sorry dude, dat ik zo tegen je uitval, maar dit is echt bullshit.
Ik heb ooit een kat gehad die precies hetzelfde heeft gedaan/deed als die van Mem.mori hier. Met dure, linke, urendurende operaties en al om alle ijzerdeeltjes uit haar ingewanden te plukken na de drang van het opvreten der snoeren.
ALLE snoeren heeft ze aangevreten in die tijd. Ze had continue speelkameraadjes om zich heen, kon naar buiten (tot ze wegliep en nooit meer terugkwam, hoera voor het buiten laten lopen van katten) en kreeg alle aandacht van de wereld.
Sommige katten doen dit kennelijk, een soort konijnafwijking, en ze zal er idd wel een soort stofje/drang van ontwikkelt hebben dat het 'fijn' was of zo.

MM heeft hier een goeie oplossing en ik hoop echt dat het helpt!!
  woensdag 28 november 2007 @ 19:24:32 #79
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_54900847
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:04 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Echt ongelofelijke nonsens dit.
Nee, je kat naar buiten gooien zodat ie overreden kan worden, of poten breken en in andermans tuin schijten, dát is pas dierenliefde
Sorry dude, dat ik zo tegen je uitval, maar dit is echt bullshit.
Ik heb ooit een kat gehad die precies hetzelfde heeft gedaan/deed als die van Mem.mori hier. Met dure, linke, urendurende operaties en al om alle ijzerdeeltjes uit haar ingewanden te plukken na de drang van het opvreten der snoeren.
ALLE snoeren heeft ze aangevreten in die tijd. Ze had continue speelkameraadjes om zich heen, kon naar buiten (tot ze wegliep en nooit meer terugkwam, hoera voor het buiten laten lopen van katten) en kreeg alle aandacht van de wereld.
Sommige katten doen dit kennelijk, een soort konijnafwijking, en ze zal er idd wel een soort stofje/drang van ontwikkelt hebben dat het 'fijn' was of zo.

MM heeft hier een goeie oplossing en ik hoop echt dat het helpt!!
Niet op de kast!

Ik vind de ruimte (24m2) te klein. Dat is een kat op een kamer houden.
Er zullen best katten zijn die een afwijking hebben, al geef je ze een balzaal, maar hier lijkt de kleine ruimte een voor de hand liggende oorzaak die je op zijn minst moet overwegen.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 28 november 2007 @ 19:27:06 #80
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_54900929
Grappig hoe mensen uit hun slof schieten zodra ze dénken dat hun kattenzorg wordt 'aangevallen'
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')