Allemaal goedkope zooi!quote:Op woensdag 28 november 2007 23:34 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Stoer! (wat zie ik daar allemaal voor gear?)
Nice!quote:Op donderdag 29 november 2007 10:24 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Hé gozers! Ik ben echt al vet lang niet op fok geweest, maar dit moet ik jullie gewoon effe laten zien:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze Aria Pro II TA-61 is sinds eergisteren van mij. Prachtig apparaat, speelt en klinkt goddelijk! Dit is m'n tweede gitaar sinds m'n cheapo Ibanez strat imitatie en dit speelt echt honderd keer fijner. Gisteren heb ik er urenlang op zitten bluesen. En dat alles voor slechts 250 euro. De kleuren op mijn foto's hierboven kloppen overigens niet, het lijkt alsof de sunburst zwart wordt aan buitenkant. Deze foto heb ik van internet en deze ziet er veel natuurgetrouwer uit:
[ afbeelding ]
Ik zal binnenkort eens wat opnemen en hier laten horen.
Heel tof. Die Aria's van dit type hebben ook best een goede naam, en een puik prijsje. Ben heel benieuwd naar je opnames. Jij hebt toch een Vox? Daarmee zal het helemaalquote:Op donderdag 29 november 2007 10:29 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik had er nooit aan gedacht om een semi-hollow te kopen, ik was eigenlijk aan het denken aan een Highway 1 fat strat te kopen. Maar vorige week donderdag kwam ik bij gitaarles en m'n leraar zei zo van 'Ton, dit is iets voor jou!'. En nu is ie van mij.
Naja, er komt dan wel gewone band bezetting, maar ik moet er ook iets in spelen. En omdat bas me beter ligt dacht ik, doe ik dat. Maar docent zei dat bassen en zingen tegelijk blijkbaar nogal moeilijk is. Vandaar.quote:Op woensdag 28 november 2007 20:49 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Alleen bas in grondtonen met zang is oersaai en dat zeg ik als bassist zijnde. Akkoorden op gitaar is dan beter. Zelf al zou je het hele nummer in powerchords spelen is dat nog boeiender..
Nu weten we het weer dat jij 'een electrische gitaren' lelijk vind!quote:Op donderdag 29 november 2007 10:58 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Volgens mij heb ik jaren terug wel eens in dit topic gezegd dat ik een elektrische gitaren lelijk vind, gelukkig zijn jullie dat al lang en breed vergeten
Mja smaak veranderd, ik vond vroeger SG's en Strat's lelijk!quote:Op donderdag 29 november 2007 11:04 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Oei, typo.Ik bedoel dat ik vroeger elektrische gitaren met een klankkast lelijk vond.
Ik pas vanaf havo2quote:Op donderdag 29 november 2007 11:12 schreef Aresdreams het volgende:
niet vanaf me geboorte nee, maar wel al vrij vroeg in geintereseerd geraakt(groep 5 of 6 ofzo)
Mooi gitaartje.quote:Op donderdag 29 november 2007 10:24 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Hé gozers! Ik ben echt al vet lang niet op fok geweest, maar dit moet ik jullie gewoon effe laten zien:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze Aria Pro II TA-61 is sinds eergisteren van mij. Prachtig apparaat, speelt en klinkt goddelijk! Dit is m'n tweede gitaar sinds m'n cheapo Ibanez strat imitatie en dit speelt echt honderd keer fijner. Gisteren heb ik er urenlang op zitten bluesen. En dat alles voor slechts 250 euro. De kleuren op mijn foto's hierboven kloppen overigens niet, het lijkt alsof de sunburst zwart wordt aan buitenkant. Deze foto heb ik van internet en deze ziet er veel natuurgetrouwer uit:
[ afbeelding ]
WAUWquote:Op donderdag 29 november 2007 10:24 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mohammed B rockt de pan uit!quote:Op donderdag 29 november 2007 15:45 schreef --H-I-M-- het volgende:
Nog een paar hele vette stukjes met extreem goed gitaarspel:
nee en die die jerry c of hoe die knakker heet....
http://youtube.com/watch?v=dt1fB62cGbo&feature=related
http://youtube.com/watch?v=Ddn4MGaS3N4&feature=related
http://youtube.com/watch?v=Bb9cidk0Bfs
Ik vond hem best wel op ali chemicali lijkenquote:Op donderdag 29 november 2007 15:50 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Mohammed B rockt de pan uit!
Ik begon rond m'n 16e, zal maar niet zeggen hoe oud ik nu ben, want dan zou je het aan m'n gitaarspel moeten kunnen afzien hahahaha. Heb dan nog als excuus dat ik 10 jaar bas (jezus 10 jaar alweer).
Aha, dan zat ik niet helemaal verkeerd, maar betekent dit dat er geen B# en E# bestaat?quote:Op donderdag 29 november 2007 16:02 schreef Aresdreams het volgende:
C--C#-D-D#-E-F-F#-G-G#-A-A#-B
en op de G snaar is de 3e fret een A# en de 5e een C
Het is misschien makkelijker om een klavier van een piano voor je te halen... je ziet dat er eigenlijk 2 zwarte toetsen lijken te ontbreken. Telkens als je een toets omhoog gaat (inclusief de zwarte) dan ga je een halve noot omhoog. Een E# is dus eigenlijk gewoon een F,... wat Ares al zei...quote:Op donderdag 29 november 2007 16:09 schreef knariepietje het volgende:
[..]
Aha, dan zat ik niet helemaal verkeerd, maar betekent dit dat er geen B# en E# bestaat?
PS Hoe spreek je trouwens een noot met # erachter uit?
Kut opname, zet alsjeblieft even een microfoon voor je amp ofzo, ik hoef je snaren niet zo te horen!quote:Op donderdag 29 november 2007 15:08 schreef MooiHoofd het volgende:
Yo mede gitaristen wat vinden jullie hiervan:
http://youtube.com/watch?v=o6tvHPUMa5U
*En daarmee verging de lust tot het gitaarspelen bij een jonge knaap...*quote:Op donderdag 29 november 2007 16:20 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Kut opname, zet alsjeblieft even een microfoon voor je amp ofzo, ik hoef je snaren niet zo te horen!
In de muziektheorie bestaan de E#/Fb en B#/Cb wel degelijk, maar ze zijn op bijv. een gitaar en piano "enharmonisch gelijk aan" resp. de F en de C.quote:Op donderdag 29 november 2007 16:09 schreef knariepietje het volgende:
[..]
Aha, dan zat ik niet helemaal verkeerd, maar betekent dit dat er geen B# en E# bestaat?
PS Hoe spreek je trouwens een noot met # erachter uit?
ja... maar,,, ik heb nog nooit theorie geleerdquote:Op donderdag 29 november 2007 16:23 schreef Gitarist het volgende:
[..]
In de muziektheorie bestaan de E#/Fb en B#/Cb wel degelijk, maar ze zijn op bijv. een gitaar en piano "enharmonisch gelijk aan" resp. de F en de C.
Waarom heten ze dan niet gewoon F & C? Nou, dat heeft te maken met sommige toonladders. Maar dat leer je op den duur (misschien) vanzelf wel als je je er meer voor interesseert.
Voor nu mag je ze vergeten.
Noten met een # (een kruis) erachter krijgen de letters "is" erachter (spreek uit: ies). Noten met een b (een mol) krijgen de letters "es", behale in het geval van een Eb, deze noemen we gewoon Es.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |