abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54915308
Ik heb ooit op mijn twaalfde een voorzichtig begin gemaakt met gitaarspelen (kent iemand de boekjes van Ilja Kroon toevallig? ) maar was toen helaas niet echt een volhouder. Vanaf mijn vijftiende werd het serieus.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_54915344
Wat een afschuwelijk lelijke gitaar die Aria

Zo, nu zijn we weer in balans
(maar ik meen wel dat ik 'm lelijk vind...)
Don't let my username fool you...
pi_54915417
Ik speel pas vanaf mijn 20e ofzo jaar of 3-4 geleden...
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_54915921
Ik ben ongeveer rond m'n 7e begonnen, maar speel pas een jaartje of 7 elektrisch gitaar. Had ik veel eerder moeten doen
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_54916791
quote:
Op donderdag 29 november 2007 10:24 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Hé gozers! Ik ben echt al vet lang niet op fok geweest, maar dit moet ik jullie gewoon effe laten zien:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Deze Aria Pro II TA-61 is sinds eergisteren van mij. Prachtig apparaat, speelt en klinkt goddelijk! Dit is m'n tweede gitaar sinds m'n cheapo Ibanez strat imitatie en dit speelt echt honderd keer fijner. Gisteren heb ik er urenlang op zitten bluesen. En dat alles voor slechts 250 euro. De kleuren op mijn foto's hierboven kloppen overigens niet, het lijkt alsof de sunburst zwart wordt aan buitenkant. Deze foto heb ik van internet en deze ziet er veel natuurgetrouwer uit:

[ afbeelding ]

Ik zal binnenkort eens wat opnemen en hier laten horen.
Mooi gitaartje.

Ik had afgelopen weekend bijna een Epiphone Sheraton gekocht maar hij was me net iets te duur om zo mee te nemen.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_54918968
Ik speel vanaf mijn 17e of zo en ik suck nog steeds... Dat is al 8 jaar geleden, damn, ik word oud...
Don't let my username fool you...
pi_54919259
herstel: je bent oud!
pi_54920068
quote:
Op donderdag 29 november 2007 10:24 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Hé gozers! Ik ben echt al vet lang niet op fok geweest, maar dit moet ik jullie gewoon effe laten zien:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Deze Aria Pro II TA-61 is sinds eergisteren van mij. Prachtig apparaat, speelt en klinkt goddelijk! Dit is m'n tweede gitaar sinds m'n cheapo Ibanez strat imitatie en dit speelt echt honderd keer fijner. Gisteren heb ik er urenlang op zitten bluesen. En dat alles voor slechts 250 euro. De kleuren op mijn foto's hierboven kloppen overigens niet, het lijkt alsof de sunburst zwart wordt aan buitenkant. Deze foto heb ik van internet en deze ziet er veel natuurgetrouwer uit:

[ afbeelding ]

Ik zal binnenkort eens wat opnemen en hier laten horen.
WAUW
pi_54920079
Oh en ik speel vanaf me 14e en ben nu bijna 17.
pi_54920495
Yo mede gitaristen wat vinden jullie hiervan:

http://youtube.com/watch?v=o6tvHPUMa5U
pi_54920693
Klinkt goed, alleen wat blikkerig? Is dat het geluid van de snaren zelf ofzo?

Is het een Gibson of een Epi?
Lekkere gitaar namelijk!
pi_54921152
nou, Ik had mijn versterker iets harder moeten zetten en wat meer naar de camera toe, daarom is het iets blikkerig. Maar thanx! Mijn gitaar is geen Gibson en ook geen Epiphone:P
  donderdag 29 november 2007 @ 15:45:07 #238
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_54921294
Nog een paar hele vette stukjes met extreem goed gitaarspel:

nee en die die jerry c of hoe die knakker heet....

http://youtube.com/watch?v=dt1fB62cGbo&feature=related

http://youtube.com/watch?v=Ddn4MGaS3N4&feature=related

http://youtube.com/watch?v=Bb9cidk0Bfs
pi_54921430
quote:
Op donderdag 29 november 2007 15:45 schreef --H-I-M-- het volgende:
Nog een paar hele vette stukjes met extreem goed gitaarspel:

nee en die die jerry c of hoe die knakker heet....

http://youtube.com/watch?v=dt1fB62cGbo&feature=related

http://youtube.com/watch?v=Ddn4MGaS3N4&feature=related

http://youtube.com/watch?v=Bb9cidk0Bfs
Mohammed B rockt de pan uit!

Ik begon rond m'n 16e, zal maar niet zeggen hoe oud ik nu ben, want dan zou je het nu toch echt aan mijn gitaarspel moeten kunnen opmerken hahahaha. Heb dan nog als excuus dat ik 10 jaar bas (jezus 10 jaar alweer).
  donderdag 29 november 2007 @ 15:52:09 #240
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_54921461
quote:
Op donderdag 29 november 2007 15:50 schreef ikheetmartijn het volgende:

[..]

Mohammed B rockt de pan uit!

Ik begon rond m'n 16e, zal maar niet zeggen hoe oud ik nu ben, want dan zou je het aan m'n gitaarspel moeten kunnen afzien hahahaha. Heb dan nog als excuus dat ik 10 jaar bas (jezus 10 jaar alweer).
Ik vond hem best wel op ali chemicali lijken
pi_54921506
Dag medegitaristen,

Ik ben sinds kort begonnen met gitaarlessen. Ik heb het een aantal jaren geleden geprobeerd om het zelfstandig te leren maar ik heb blijkbaar de regelmatige schop onder de kont nodig om door te blijven gaan om te oefenen. nu heb ik van mijn gitaarleraar een opdracht meegekregen naast het oefenen van wat akkoorden. Deze opdracht is als volgt: Wat zijn de noten van de snaren als je de 3e of de 5e fret indrukt. Nu heb ik hier al een beetje mee geprobeerd en denk ik dat het t volgende is (na afronding, zie onderstaand verhaaltje):

3e 5e
e G A
B D E
G A B
D F G
A C D
E G A

Nu vind ik het raar dat de 3e fret van de lage E-snaar een G toon geeft. Als ik namelijk voor elke fret 1/2 noot neem dan kom ik op: E - Eis - F - Fis
Nu had mijn leraar uitgelegd dat de Eis gelijk is aan de F (?) Maar kan iemand dan het hele rijtje opschrijven? Ik bedoel dus: A-Ais-B-Bis etc. Of zit ik helemaal verkeerd te denken.
pi_54921659
C--C#-D-D#-E-F-F#-G-G#-A-A#-B
en op de G snaar is de 3e fret een A# en de 5e een C
pi_54921811
quote:
Op donderdag 29 november 2007 16:02 schreef Aresdreams het volgende:
C--C#-D-D#-E-F-F#-G-G#-A-A#-B
en op de G snaar is de 3e fret een A# en de 5e een C
Aha, dan zat ik niet helemaal verkeerd, maar betekent dit dat er geen B# en E# bestaat?

PS Hoe spreek je trouwens een noot met # erachter uit?
pi_54921882
als is in de meeste gevallen, geloof ik...
maar klopt, er bestaat in prencipe geen E# en geen B# (of Fb of Cbl (geen idee hoe je die noten uitspreekt)
pi_54921930
Ah bedankt, dan ga ik weer verder met proberen akkoorden te pakken in de maat (mits ik zelf al een maat kan houden...)
  donderdag 29 november 2007 @ 16:18:10 #246
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_54922005
quote:
Op donderdag 29 november 2007 16:09 schreef knariepietje het volgende:

[..]

Aha, dan zat ik niet helemaal verkeerd, maar betekent dit dat er geen B# en E# bestaat?

Het is misschien makkelijker om een klavier van een piano voor je te halen... je ziet dat er eigenlijk 2 zwarte toetsen lijken te ontbreken. Telkens als je een toets omhoog gaat (inclusief de zwarte) dan ga je een halve noot omhoog. Een E# is dus eigenlijk gewoon een F,... wat Ares al zei...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_54922067
quote:
Op donderdag 29 november 2007 15:08 schreef MooiHoofd het volgende:
Yo mede gitaristen wat vinden jullie hiervan:

http://youtube.com/watch?v=o6tvHPUMa5U
Kut opname, zet alsjeblieft even een microfoon voor je amp ofzo, ik hoef je snaren niet zo te horen!
PS4 online: micro_nl
  donderdag 29 november 2007 @ 16:23:25 #248
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_54922128
quote:
Op donderdag 29 november 2007 16:20 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

Kut opname, zet alsjeblieft even een microfoon voor je amp ofzo, ik hoef je snaren niet zo te horen!
*En daarmee verging de lust tot het gitaarspelen bij een jonge knaap...*
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_54922141
quote:
Op donderdag 29 november 2007 16:09 schreef knariepietje het volgende:

[..]

In de muziektheorie bestaan de E#/Fb en B#/Cb wel degelijk, maar ze zijn op bijv. een gitaar en piano "enharmonisch gelijk aan" resp. de F en de C.

Waarom heten ze dan niet gewoon F & C? Nou, dat heeft te maken met sommige toonladders. Maar dat leer je op den duur (misschien) vanzelf wel als je je er meer voor interesseert.

Voor nu mag je ze vergeten.

Noten met een # (een kruis) erachter krijgen de letters "is" erachter (spreek uit: ies). Noten met een b (een mol) krijgen de letters "es", behale in het geval van een Eb, deze noemen we gewoon Es.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_54922321
quote:
Op donderdag 29 november 2007 16:23 schreef Gitarist het volgende:

[..]

In de muziektheorie bestaan de E#/Fb en B#/Cb wel degelijk, maar ze zijn op bijv. een gitaar en piano "enharmonisch gelijk aan" resp. de F en de C.

Waarom heten ze dan niet gewoon F & C? Nou, dat heeft te maken met sommige toonladders. Maar dat leer je op den duur (misschien) vanzelf wel als je je er meer voor interesseert.

Voor nu mag je ze vergeten.

Noten met een # (een kruis) erachter krijgen de letters "is" erachter (spreek uit: ies). Noten met een b (een mol) krijgen de letters "es", behale in het geval van een Eb, deze noemen we gewoon Es.
ja... maar,,, ik heb nog nooit theorie geleerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')