quote:
Op dinsdag 9 september 2008 13:25 schreef BramKVO het volgende:En Van Blunder zou eindelijk uit de ploeg vliegen ...
Nadat ie tegen Estland zelf id fout ging bij het eerste tegendoelpunt, stak hij de fout op de gebrekkige communicatie van zijn medeverdedigers ...
Idd..
quote:
Van Buyten: "Duivels lijken wel doofstom"
Waar het schoentje wringt bij de Rode Duivels, daar is iedereen het wel over eens: de verdediging laat te veel steken vallen. Volgens Daniel Van Buyten is er een gebrek aan communicatie.
"Communicatie doet erg veel. Bij Bayern roepen en praten we voortdurend, bij de Duivels heb ik de indruk dat iedereen doofstom is", zegt Van Buyten in de kranten. "Bij de eerste goal zoekt Simons een man op waardoor hij aan de eerste paal uit positie stapt."
"Ik neem daarop positie aan die eerste paal en laat zo mijn man los. Vermaelen riep niets en wees me er niet op dat Zenjov alleen stond", zegt de verdediger.
"Dit zijn fouten die we al heel lang begaan en ze blijven maar gebeuren. Op een voetbalveld kan je niet genoeg met elkaar praten."
"We praten er vaak over, maar we blijven het doen", sakkert Van Buyten. "Ook op training is het zo. Maar goed, in Turkije zal het beter zijn."
"De taal is niet het probleem"
Van Buyten ging na een misverstand ook even tekeer tegen Stijn Stijnen.
"Ik schermde de bal af in de kleine rechthoek opdat Stijnen hem zou kunnen oprapen. Maar Stijn bleef op zijn lijn staan waardoor we in de problemen kwamen. Opnieuw een communicatiefout dus."
"Welke taal we spreken? Ach, Nederlands of Frans, dat maakt niet uit. De taal is niet het probleem. Het probleem is dat er niets gezegd wordt", klinkt het.
quote:
Simons: "Niet janken, voor spiegel staan"
Timmy Simons is niet blij met de uitspraken van Daniel Van Buyten over een gebrek aan communicatie in de defensie van België. "Je moet niet janken, maar voor de spiegel gaan staan", zegt de aanvoerder van de Rode Duivels.
Van Buyten zei na België-Estland dat er "niets" gezegd wordt in de verdediging.
Simons reageert: "Eerst dit: bij de tweede goal had ik korter moeten dekken. Zo is het."
"Maar ik ga niet iemand anders afkraken", is hij scherp in de kranten.
"Iedereen moet meer spreken. Iedereen is verantwoordelijk. Als je problemen hebt, praten we het uit en gaan we er weer tegenaan. Maar niet via de pers."
"Er is altijd wel wat om over te discussiëren bij de nationale ploeg", zegt Simons nog. "Maar we moeten geen verdeeldheid creëren. Ik denk niet dat er veel problemen zijn."
quote:
Stijnen: "Discussiëren mag"
Doelman Stijn Stijnen kreeg tijdens België-Estland een uitbrander van Van Buyten na een misverstand. "Zulke situaties vallen wel eens vaker voor", weet Stijnen. "Ik probeerde vooral rustig te blijven. Ik maak er geen probleem van."
"Discussiëren mag. Maar wie uitdeelt, moet ook kunnen incasseren. Met Wesley Sonck heb ik bij Club ook wel eens een aanvaring. Nadien lachen we daarmee."
quote:
Van Buyten: "Wilde geen kritiek geven"
Daniël Van Buyten wil dan weer niet verkeerd begrepen worden: "Ik wil geen kritiek geven, ik kaart alleen iets aan om de ploeg sterker te maken."
"Die tegengoals tegen Estland moeten we zien als een waarschuwing", stelt Van Buyten.
"Bij Bayern hamert Klinsmann er voortdurend op dat we elkaar moeten coachen. Hier gebeurt het dat er tien minuten voorbijgaan zonder dat er een woord gezegd wordt."
"In het moderne voetbal kan dat niet. Simons communiceert wél, anderen zouden dat ook meer moeten doen", zegt hij in Het Laatste Nieuws en Gazet Van Antwerpen.
quote:
Valt Van Buyten naast de ploeg?
Op basis van de training in Istanbul zouden dit de elf kunnen zijn die woensdag aan de aftrap staan tegen Turkije:
Stijnen, Swerts, Kompany, Simons, Vermaelen, Vertonghen, Fellaini, Defour, Witsel, Sonck, Dembele.