abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 februari 2002 @ 17:50:39 #1
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_3264299
Ik heb al erg lang een probleem. Ik zweet namelijk redelijk veel, en kan hierdoor jammer genoeg niet alle kleding aan die ik zou willen dragen. Als ik van huis naar school fiets zweet ik redelijk veel onder mijn oksels. Ik gebruik gewoon deodorant s'morgens en heb ook alle deo's al gebruikt. Maar geen enkele gaat dit probleem tegen...
De geur van de deodorant werkt wel goed, ik heb geen gore lucht om me heen hangen ofzo Maar bijvoorbeeld bij grijze shirtjes ofzo zie je gewoon dat ik zweet. Ook bij rode, blauwe, roze enz. kleding zie je het gewoon. Als ik een rood bloesje aan wil moet ik er perce wat onderaan....of overheen. Ik heb dan ook nooit 1 laagje kleding aan, maar altijd wel dingen over elkaar.

Witte kleding koop ik zowiezo al niet, want hoe krijg je dat soort vlekken er ooit weer uit...niet! Nee,inderdaad...ik baal dus echt onwijs van dit probleem en vraag me echt af wat eraan te doen is...Ik lijd er echt wel onder. Kan gewoon niet de kleding dragen die ik wil en moet er steeds rekening mee houden als ik wat koop...

Wat is hier tegen te doen? Kun je hiermee bijvoorbeeld naar de dokter, ik heb ooit gehoord dat ze de het kunnen verhelpen met een operatie...maar vraag me dus af of dit wel echt kan?? En zou de verzekering dit dan wel vergoeden...

Wil graag serieuze reacties, want ik vind dit echt een groot probleem...

Alvast bedankt,
Ivetje

To infinity…and beyond!
pi_3264314
Wat voor deo gebruik je? Misschien verbleomt hij de geur wel .. maar helpt ie niet bij het stoppen van het zweten (remmend in ieder geval)
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  vrijdag 22 februari 2002 @ 17:54:28 #3
11458 ivetje
pi_3264341
quote:
Op vrijdag 22 februari 2002 17:52 schreef Cheiron het volgende:
Wat voor deo gebruik je? Misschien verbleomt hij de geur wel .. maar helpt ie niet bij het stoppen van het zweten (remmend in ieder geval)
heb hele tijd gewone deodorant gebruikt, van die spuitbussen...alle merken eigenlijk wel gehad. Maar deze geven witte strepen op zwarte kleding, en aangezien dat de enige kleur is die ik gewoon kan dragen was datniet handig. Daarna heb ik een tijd dove creme gebruikt en die houdt de geur goed weg,maar remt dus ook niet...en heb nu sanex creme,maar da's hetzelfde probleem eigenlijk als met de dove...
To infinity…and beyond!
  vrijdag 22 februari 2002 @ 18:00:40 #4
19105 Noayla_
Love me tender
pi_3264403
Belangrijkste tip die ik je kan geven: draag geen kleding waar polyester in zit verwerkt; je zweet hier veel meer in dan in katoenen kleding.

Verder zijn er deo's die transpiratie tegengaan (de z.g anti-perspirants); je kunt ze krijgen bij elke goed gesorteerde drogist.
For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
pi_3264415
Fa werkt ook wel goed tegen zweten
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  vrijdag 22 februari 2002 @ 18:02:27 #6
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_3264417
Even een algemene opmerking: een deodorant stopt het transpireren niet.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_3264455
quote:
Op vrijdag 22 februari 2002 18:02 schreef static het volgende:
gewone niet, maar bij de apotheek kun je vragen naar dea's met aluminium-chloride. Die remmen de zweetontwikkeling wel. Verder is het aan te raden om je twee keer per dag te douchen (niet dat ik zeg dat je dat niet doet, dat is gewoon een algemeen advies) en geen synthetische kleding te dragen.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_3264464
M'n broer had vroeger eens deo's die niks aan de geur doen maar gewoon zorgen dat je niet zweet. Die kon je gewoon bij de etos kopen geloof ik, van die kleine zilver/grijze busjes. misschien werkt dat beter dan
Grootste gemis op het WK:[br]Friesland ;)
  vrijdag 22 februari 2002 @ 18:06:57 #9
11458 ivetje
pi_3264469
quote:
Op vrijdag 22 februari 2002 18:02 schreef static het volgende:
Ja,dat d8 ik dus ook al...je kunt nog zoveel deo opspuiten, als je zweet doe je het toch wel.
Daarom zoek ik ook een alternatief, maar dat heeft niemand zo te zien...toch maar eens naar de dokter dan voor dit probleem denk ik
To infinity…and beyond!
  vrijdag 22 februari 2002 @ 18:07:54 #10
15080 static
pi_3264481
quote:
Op vrijdag 22 februari 2002 18:05 schreef Ripley het volgende:

[..]

gewone niet, maar bij de apotheek kun je vragen naar dea's met aluminium-chloride. Die remmen de zweetontwikkeling wel.

Aha, dat wist ik niet. Krijg je dat alleen op recept?

En remt het de zweetontwikkeling goed? Ik vind remmen nl. een relatief woord.

Het lijkt wel of ik er last van heb , maat ben gewoon nieuwsgierig..

Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 22 februari 2002 @ 18:09:16 #11
15080 static
pi_3264496
quote:
Op vrijdag 22 februari 2002 18:06 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ja,dat d8 ik dus ook al...je kunt nog zoveel deo opspuiten, als je zweet doe je het toch wel.
Daarom zoek ik ook een alternatief, maar dat heeft niemand zo te zien...toch maar eens naar de dokter dan voor dit probleem denk ik

Volgens mij is het fysiek gezien niet eens gezond, het stoppen van zweten, het is een natuurlijke reactie om de huid te verkoelen (meen ik ooit eens in een grijs verleden te hebben gehoord).
  vrijdag 22 februari 2002 @ 18:10:17 #12
11458 ivetje
pi_3264505
ja,klopt...die goede oude tijd van biologielessen
To infinity…and beyond!
pi_3264695
Je kan je zweetklieren weg laten halen door middel van een operatie!

Maar ja zo lang je niet stinkt......

You may see me, as you want me to see! but don't jugge me for what really i am!
pi_3264744
Ik gebruik al een aantal jaar Deoleen.
Het is een soort deodorant die het zweten tegengaat.
Volgens mij sluit dat spul je zweetklieren af ofzo, mijn oksels blijven altijd droog als ik het gebruik.
Bij normale deodorant dus niet.
Je oksels wassen en goed droogmaken, deoleen eroverheen en klaar ben je.
  vrijdag 22 februari 2002 @ 18:30:06 #15
17841 huupke
RAAAAAAAAAAAAAAAAR
pi_3264772
klinkt me bekend in de oren dit verhaal. Ik houd ook altijd rekening met het kopen van kleding en als het echt een kleur is waar je goed transpiratie op ziet dan doe ik er altijd een shirtje onder aan. Ik heb ook al van alles geprobeerd , heb bijna alle deo's gehad maar geen helpt!! Maar ik ben er nu eenmaal aan gewend t is wel lastig maja ik ben niet beter gewend nu...
Ik Roeleer Heftig
  vrijdag 22 februari 2002 @ 18:30:30 #16
17729 SP
I hate my interests
pi_3264788
bij extreme gevallen kan je je laten opereren waarbij er voor gezorgd wordt dat bepaalde gebieden niet meer gaan transpireren. Ik geloof dat dit vooral bij handen gedaan wordt....
  vrijdag 22 februari 2002 @ 18:35:34 #17
17841 huupke
RAAAAAAAAAAAAAAAAR
pi_3264953
deoleen hmm het proberen waard, waar kun je het halen gewoon bij de betere drogisten?
Ik Roeleer Heftig
pi_3265001
quote:
Op vrijdag 22 februari 2002 18:29 schreef superrat het volgende:
Volgens mij sluit dat spul je zweetklieren af ofzo, mijn oksels blijven altijd droog als ik het gebruik.
[afbeelding]
Heb inderdaad weleens gehoord dat dat spul werkt, bij een vriend met zweetvoeten geloof ik, maar het is niet supergoed voor je lichaam geloof ik... Wat je ook kan doen om het proces in je lichaam te veranderen is geen of weinig zout gebruiken en veel water drinken.... zout houdt water vast in je lichaam, dat pies je dus niet uit, maar dat zweet je uit. Geen zout=wel uitpiesen en veel water is goed doorspoelen. Doe dat eens een tijdje en kijk of het helpt... dwz minder wordt
Schapie Schapie Schapie
pi_3265174
quote:
[afbeelding]
ja, deze bedoelde ik!
Heeft m'n broer ook, kan je gewoon bij de etos halen
Grootste gemis op het WK:[br]Friesland ;)
  vrijdag 22 februari 2002 @ 19:41:19 #20
11458 ivetje
pi_3266054
Ok,toch maar eens deoleen proberen dan...grr,heb net nieuwe deo gekocht maar goed.
To infinity…and beyond!
pi_3266141
Deoleen werkt ook niet bij mij. Net zoals Roc, Sanex, Dove, en andere deo's van 20 piek.
Heb van de dokter alcohol gehad. Moet je elke avond onder je oksels smeren. Ik gebruik het alleen in de zomer, want het prikt als de nete, maar goed...wie droog wil zijn moet pijn lijden.
anjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanja
pi_3266449
quote:
Ik kreeg van Deoleen allemaal rare vlekken op mn kleding Verder werkte het ook niet zo geweldig, ik heb ook dat ik best snel zweet, elke keer als ik naar school fiets dan kom ik niet 'droog' aan... Soms helpt talkpoeder wel een beetje, maar verder heb ik ook nog geen oplossing gevonden
pi_3267072
Als ik zo de reacties over Deoleen lees: dat is dus een kwestie van uitproberen.
Ik zweet soms ook als de nete (kan me nog herinneren dat ik na een eindje fietsen doorweekt was), en ben als chauffeur in de zomermaanden (39º in de auto) erg blij met mijn Deoleen.
pi_3267113
AUB niet al teveel cheape deo gebruiken. Ruikt echt vreselijk.

Koop dan AUB van die duurdere smeertubes van een bekend merk. CK of zo. Smeertubes gaan langer mee dan spuitdingen, dus....

Ik heb zelf ook last van zweten, zeker als ik ga fietsen, niks aan te doen eigenlijk, behalve dat ik 10 minuten eerder uit huis ga en dan even in m'n eentje afkoelen. Of gewoon laatste paar minuten wat minder hard fietsen.

Katoenen kleding helpt idd heel wat beter.

En in de zomer gooi ik een pot talkpoeder over me heen voordat ik huis uit ga... maar dat betekent dus ook weer dat ik niet genoeg afkoelingsmogelijkheden heb en m'n voorhoofd is een waterval...

Enne... hoe beter je conditie is, hoe minder je zweet, dusse...

vrijdag 22 februari 2002 @ 21:08:54 #25
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_3267313
Ik zweet dan wel gewoon normaal, dus ik kan niet echt meepraten, maar wat ik wel heb gemerkt in het verleden: is dat spuitbussen absoluut slechter werken dan bv een roller van odorex, die werkt namelijk perfect en ik heb nooit ergens last van. Ik werk in de zomer altijd in een kas, en zelfs dan heb ik geen last van oksels al drijft het zweet me wel van me rug af, maar ja dat hoort er maar bij...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')