Hij heeft zeker 2 dagen geleden gekeken naar de GFS kaarten, die voorspelden toen nog een heftige storm, maar die voorspellingen zijn allang weer pleitos.quote:
ik moest ook gelijk aan die kaarten denkenquote:Op woensdag 19 december 2007 20:53 schreef Party_P het volgende:
[..]
Hij heeft zeker 2 dagen geleden gekeken naar de GFS kaarten, die voorspelden toen nog een heftige storm, maar die voorspellingen zijn allang weer pleitos.
Hij had een tijdje terug al stormvoorspellingen gedaan voor Kerst.quote:Op woensdag 19 december 2007 20:53 schreef Party_P het volgende:
[..]
Hij heeft zeker 2 dagen geleden gekeken naar de GFS kaarten, die voorspelden toen nog een heftige storm, maar die voorspellingen zijn allang weer pleitos.
Als ze zelfs 2007 durven te bestempelen als het warmste jaar ooit is mijn geloofwaardigheid in het KNMI tot onder het nulpunt gedaald. Ik loop het hele jaar te bevriezen en heb de kachel zelfs al overmatig moeten gebruiken en dan komen ze met dit. Misschien subsidie nodig??quote:Recordwarm jaar in Nederland?
Ook in Nederland wordt 2007 één van de warmste jaren of mogelijk zelfs hét warmste ooit. De jaargemiddelde temperatuur komt in ons land uit rond 11,2 graden, de waarde die ook voor 2006 staat geboekt. Dat is heel bijzonder want het vorige jaar was in ons land zover we dat kunnen beoordelen, het warmste in zeker drie eeuwen, sinds de metingen begonnen in 1706. De twee laatste jaren waren dus beide recordwarm met een opmerkelijk grote afwijking boven het vorige record zelfs. Het exacte gemiddelde over het afgelopen jaar maakt het KNMI tussen Kerst en Nieuwjaar bekend, wanneer ook de overige jaargegevens beschikbaar komen (zie Verder lezen- Jaar 2007-tussenstand).
Ehem, misschien ben je gewoon een koukleum?quote:Op donderdag 20 december 2007 08:47 schreef kawotski het volgende:
Als ze zelfs 2007 durven te bestempelen als het warmste jaar ooit is mijn geloofwaardigheid in het KNMI tot onder het nulpunt gedaald. Ik loop het hele jaar te bevriezen en heb de kachel zelfs al overmatig moeten gebruiken en dan komen ze met dit. Misschien subsidie nodig??
Verdiep je er eens in voordat je dit ga zeggen...quote:Op donderdag 20 december 2007 08:47 schreef kawotski het volgende:
Volgens het KNMI gaan we dit jaar in Nederland weer een warmterecord tegemoet.
[..]
Als ze zelfs 2007 durven te bestempelen als het warmste jaar ooit is mijn geloofwaardigheid in het KNMI tot onder het nulpunt gedaald. Ik loop het hele jaar te bevriezen en heb de kachel zelfs al overmatig moeten gebruiken en dan komen ze met dit. Misschien subsidie nodig??
volledig off-topic, maar vergeet je niet dat januari en april behoorlijk ver boven het gemiddelde zaten, en dat de rest van het jaar ook vooral rond of iets boven het gemiddelde zat? Ja, de zomer was koud en we hebben nu een frisse periode, maar over het hele jaar gezien snap ik wel dat we zo hoog uitkomen, al voelt het alsof we geen bijzonder jaar gehad hebben. Wat ook misleidend werkt is dat het geen mooi zonnig weer geweest is, zoals 2003, maar dat het ondanks de bewolking en regen bovengemiddeld warm is geweest. Dan merk je minder hoe warm het eigenlijk is.quote:Op donderdag 20 december 2007 08:47 schreef kawotski het volgende:
[..]
ja ik zou ook mijn gevoel boven de gemeten waarden stellenquote:Op donderdag 20 december 2007 08:47 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ja klopt, maar volgens mij heeft hij ook de GFS kaarten van een paar dagen geleden gezien en daarop weer lopen mekkeren dat er een storm aankomt. Paar uur later: geen storm meer op GFS kaarten.quote:Op donderdag 20 december 2007 08:25 schreef Montov het volgende:
[..]
Hij had een tijdje terug al stormvoorspellingen gedaan voor Kerst.
Een ding:quote:Op donderdag 20 december 2007 08:47 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ga Al Gore nou niet gebruiken als excuus voor je onzinnige, onlogische opmerking!quote:Op donderdag 20 december 2007 13:32 schreef kawotski het volgende:
Zo, scheelt mij weer een hoop zoekwerk, we hebben alles weer op een rijtje. Als Al Gore met de botte bijl werkt kan ik dat ook, uiteindelijk komt alles op z'n pootjes. En ja, ik ben een koukleum sinds juni.
waarom niet, hij komt er ook mee weg met 35 fouten in zijn documentaire, ben ik toch gek als ik datzelfde trucje ook niet probeer, dat jij dat niet leuk vind kan ik wel begrijpen maar het is het proberen waard.quote:Op donderdag 20 december 2007 13:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ga Al Gore nou niet gebruiken als excuus voor je onzinnige, onlogische opmerking!
blijven volhoudenquote:Op donderdag 20 december 2007 15:17 schreef kawotski het volgende:
[..]
waarom niet, hij komt er ook mee weg met 35 fouten in zijn documentaire, ben ik toch gek als ik datzelfde trucje ook niet probeer, dat jij dat niet leuk vind kan ik wel begrijpen maar het is het proberen waard.
Ik heb vorige winter (dus ook vanaf januari) rondgefietst met een winterjas zonder rits (wel met zomerjasje eronder), ik heb het 3 dagen koud gehad ofzo..quote:Op donderdag 20 december 2007 08:47 schreef kawotski het volgende:
[..]
Nog 1 keer dan maar: Zels de zomer was NIET koud, de zomer als geheel was 0,6 graad BOVEN normaalquote:Op donderdag 20 december 2007 09:37 schreef Ared het volgende:
[..]
volledig off-topic, maar vergeet je niet dat januari en april behoorlijk ver boven het gemiddelde zaten, en dat de rest van het jaar ook vooral rond of iets boven het gemiddelde zat? Ja, de zomer was koud en we hebben nu een frisse periode, maar over het hele jaar gezien snap ik wel dat we zo hoog uitkomen, al voelt het alsof we geen bijzonder jaar gehad hebben. Wat ook misleidend werkt is dat het geen mooi zonnig weer geweest is, zoals 2003, maar dat het ondanks de bewolking en regen bovengemiddeld warm is geweest. Dan merk je minder hoe warm het eigenlijk is.
hier zie je goed de afwijking t.o.v. het gemiddelde. De huidge kou zie je nog niet omdat het om een 31-daagse voortschreidend gemiddelde gaat, al zie je de grafiek aan het einde nog net omlaag duiken.
[ afbeelding ]
35? Tachtig fouten!quote:Op donderdag 20 december 2007 15:17 schreef kawotski het volgende:
[..]
waarom niet, hij komt er ook mee weg met 35 fouten in zijn documentaire,
Hetzelfde trucje? Je plaatst gewoon een onlogische, onzinnige post. Al Gore zegt niet dat het warm is omdat hij zweet, of iets dergelijks. Nice try. En o ja: kom eens niet met Al Gore,quote:ben ik toch gek als ik datzelfde trucje ook niet probeer
Ik vind het ontzettend leuk! Vermakelijk zelfs!quote:dat jij dat niet leuk vind kan ik wel begrijpen maar het is het proberen waard.
wat doet dat blauwe vlak dan daar in juli en augustus? Ik kan er ook niks aan doen dat meteorologisch gezien de zomer langer is dan wat de meeste Nederlanders als zomer ervaren (oftewel de maanden waarin ze zomervakantie hebben).quote:Op donderdag 20 december 2007 15:33 schreef -0- het volgende:
Nog 1 keer dan maar: Zels de zomer was NIET koud, de zomer als geheel was 0,6 graad BOVEN normaal
http://lowefo.com/forecast.php?s=Netherlandsquote:The main effects of the storm don't come into force until 24th, 25th and 26th. Standard meteorology at the moment of writing at night 23 December is underestimating what will happen. In fact it is only on 22nd/23rd that they have talked of strong to gale winds and 5 days ago they had very little to say. There was an interesting deep low which zoomed past west scotland on the 22nd, which was in our forecast as a 'pre-event'. From afternoon of 24th standard metorology will suddenly increase their winds / observed expected in the coming 12 or 24 hours. There will be gales and severe gales - and a probably more in some exposed places through Ireland, Wales and West/ SouthWest England - and strong or gale winds later on the Dutch coast.
quote:Op maandag 24 december 2007 02:07 schreef Caesu het volgende:
[..]
http://lowefo.com/forecast.php?s=Netherlands
volgens Corbyn zien we dus morgenmiddag opeens THE GREAT CHRISTMAS STORM OF 2007 verschijnen.
Ik voorspel anders dat er ooit nog wel een grote storm komt, wanneer weet ik niet maar ooit......quote:Op maandag 24 december 2007 12:38 schreef IkWilbert het volgende:
Volgens mij kan dit topic wel dicht... die storm komt er niet meer
hoezo? tussen nu en middennacht zal er een stormfront groeien dat z'n weerga niet kent... als je Piers moet geloven, althans.quote:Op maandag 24 december 2007 12:38 schreef IkWilbert het volgende:
Volgens mij kan dit topic wel dicht... die storm komt er niet meer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |