In ieder geval veel reacties

Alvast een paar antwoorden:
1. heb ik gemaakt als overzichtsfoto van de gehele 'brug' inclusief het eilandje met vuurtoren in het midden, niet zozeer als focus op de kabelbrug aan het eind. Mocht ik er weer eens langs rijden dan is het misschien een optie om eens op het vuurtoreneiland te gaan staan en vanaf daar op de kabelbrug te focussen.
2. lijkt inderdaad wat te druk, misschien het onderwerp voortaan beter op de voorgrond krijgen door o.a. DoF?
3. Ik heb deze foto gemaakt en gekozen vanwege het contrast van de lichte kleuren op het gebouw door het donkere gewas gezien. Hoe zou je deze verbeteren qua compositie, of is het gewas te donker zodat je deze foto beter over kunt slaan?
5. de onderkant vind ik ook wat te donker, maar hoe kan ik dat verbeteren in b.v nabewerking met photoshop/lightroom? Wat spelen met de witbalans bijvoorbeeld? B/w is helaas geen optie omdat het landschap dan veranderd in donkere onsamenhangende vlekken.
Bij 7 wilde ik juist de auto erop hebben om de manier van reizen te benadrukken. Misschien had ik beter een andere positie kunnen kiezen, bijvoorbeeld achter de auto met de lijn van de portieren als leidraad? Achteraf baal ik er wel wat van dat ik niet meer foto's van deze bergweg(en) gemaakt heb...
8 is de horizon recht volgens mij (zie de huisjes o.a.), het landschap glooit alleen heel erg.
En 9 zijn we wel dichterbij geweest (deze foto is ook gemaakt met een tele), maar bovenin was het ten eerste erg mistig (je liep praktisch in de wolken) en heb ik vooral foto's gemaakt van de ijslob. Leuk voor detailfoto's, maar niet heel boeiend. Het was wel een hele belevenis om hierheen te klimmen, o.a. met touwen 3 meter rots omhoog klimmen, over gammele brugjes bij riviertjes heen etc. Drie uur om tot het eindpunt te komen en iets van anderhalf uur terugwandelen was zeker de moeite waard
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van
Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen
team 9000 - Spijker