het gaat dus lekkerquote:Op zondag 25 november 2007 14:39 schreef zwahiel het volgende:deze week eraf: 2,5 kg
Buikomvang: -2,5 cm
Borstomvang: -2 cm
Bovenbeen: -4,5 cm
Onderbeen: -1 cm
Heb 't echt 2 keer moeten meten want ik geloofde 't helemaal nietGelukkig bevestigde de dieetiste gisteren alles.
Nu op 76,5 8)
Op naar beneden komende week, deze en de week erna nog afzien. Nog even een verlenging ingebracht. Zag mijn zijborstspieren weer 's zitten!
2,5 kg in een week is aardig.. Ben al blij met een halve kg in een week.quote:
Ditoquote:Op zondag 25 november 2007 16:59 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
2,5 kg in een week is aardig.. Ben al blij met een halve kg in een week.
(tvp)
Dat gaat wel erg hard hoor! Wat zegt je diëtiste er van? En hoeveel eet je dan ongeveer op een dag?quote:Op zondag 25 november 2007 19:38 schreef zwahiel het volgende:
't gaat mij niet om de kilo's maar juist om die centimeters
Vind 't fijner dat ik zoveel centimeters kwijt ben deze week. De bedoeling is deze week nog eens 3 kilo kwijt te raken en hopelijk nog eens 2 centimeter of meer (mag altijd natuurlijk). Dan ga ik de week daarna nog door om te kijken hoe 't dan nog gaat en daarna weer afbouwen zodat ik tegen de kerst wel op mijn doelstellingen zit.
quote:Op zondag 25 november 2007 21:50 schreef freecell het volgende:
Kan je eens een voorbeeldje geven van wat je dan eet op een dag?Ben wel niewsgierig
quote:Op maandag 26 november 2007 00:44 schreef zwahiel het volgende:
Hele verhaal, maaaaar toen:
Zei ik er ook al bij dat ik 3 dagen per week als kok werk...
Je omschrijft precies waar ik last van heb ja, dat lekkere eten om je heen. Maar ik moet zeggen 't wordt wel makkelijker hoor. Maar als je een weekend bijna alleen maar thuis bent is 't 't moeilijkste. Moest naar de supermarkt om toiletpapier te halen maar kwam met een bakje nootjes en pleepapier thuis. Dat bakje is natuurlijk leeg en mijn maag doet pijn als een gek op dit momentquote:Op maandag 26 november 2007 00:55 schreef conleche het volgende:
[..]
Oh, das niet te doen joh! Zelfs zonder geuren droom je alleen nog maar van eten, als je op 370 calorieen zit, maar als je dan ook nog met je neus boven de gebakken aardappeltjes staat, mèn: verschrikkelijk! Ik moet er niet aan denken!!
(heb vroeger ook dat soort dieten gedaan hoor en ze werken wel, maar pas wel op, als het afgelopen is hè, want als je weer mag beginnen te eten, dan kan je vaak geen maat meer houden. Tenminste ik dan. Dát is het moment dat je begeleiding zou moeten hebben!
Anders ga je de eetmeter invullen? Werkt bij mij geweldig. Dat ding gaat ogenblikkelijk mopperen als ik teveel of slecht eetquote:Op maandag 26 november 2007 10:21 schreef Sylvana het volgende:
Vandaag eindeljik de uitslag van het ziekenhuis, om 10 voor 3, ben benieuwd...
Verder gaat het hier zn gangetje, vanaf 1 december ga ik met het eetdagboek beginnen en mezelf laten controleren qua sporten, dus dan gaan er hopelijk wat kilootjes af. Al vind ik het moeilijk om door te blijven zetten en niet na een paar weken alweer op te geven, zoals het altijd gaat...
Ohquote:Op maandag 26 november 2007 10:00 schreef Miss_S het volgende:
we hebben niet echt geluk met onze katten, nu is Sam weer zieker dan we dachten
Een week geleden is ze gesteriliseerd en afgelopen vrijdag moesten we terug naar de dierenarts omdat er een hele bult op kwam. Toen is ze opnieuw geopereerd, maar nu is het gaan ontstekenquote:
Lijkt me een slim planquote:Op maandag 26 november 2007 13:50 schreef Gewas het volgende:
0,9 Kilo aangekomen deze week... Misschien beter om dit weekend niks te drinken.
Jezus mina zeg, daar zou je toch echt gestoord van worden! Hebben ze dus ook niet bepaalde dingen nu uitgesloten? (zoals met name, kanker? )quote:Op maandag 26 november 2007 15:47 schreef Sylvana het volgende:
AAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGG
Ze weten nog niks
Dus nou moet ik NOG weer een keer bloed laten prikken en WEER 3 keer ontlasting inleveren :S
Die arts houdt gewoon van kruisjes zetten, elke keer zet ze er weer een paar meer waar ze op moeten controleren, ipv dat ze het in 1 keer op alles controleren :S
Nouja, over 2 weken mag ik dus weer naar het ziekenhuis voor de uitslag, en dan maar hopen dat ze die ook een keer hebben dan, want ik word er een beetje (veel) moe van zo :S
misschien fruit als tussendoortjes? en gewone bruine boterhammen lijkt me ook beter dan een stokbroodje? en krentenbollenquote:Op maandag 26 november 2007 22:12 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Hoe zou ik het een andere keer beter kunnen doen?
Ik kan om deze tijden eten:
7:30 (thuis)
11:00
12:30
14:30 (thuis)
18:00 (werk)
21:30 (thuis)
ik werk buiten, heb in 5 uur tijd 15 minuten pauze om even snel wat te happen, kan dus tussen 3 en 9 niet uitgebreid eten en moet ook nog heen en terug. iemand tips?
dan draai je het fruit en warm eten omquote:Op maandag 26 november 2007 22:22 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
o trouwens om 6 uur heb ik denk ik toch maar liever geen fruit, is zo koud als je al de hele tijd buiten bent
dan verander je de volgorde niet, moet niet zo'n probleem zijnquote:Op maandag 26 november 2007 22:40 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ja maar dat kan dus niet he, ik ben 5 uur weg van huis + reistijd + ik ben de hele tijd buiten
dan kan ik geen bord warm eten in mn broekzak stoppen
maar in 5 uur hoef je toch ook niet zo vaak te eten?quote:Op maandag 26 november 2007 22:46 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ja kan maar ik eet het altijd met musli en dan is het beetje vies al![]()
is gewoon lastig, ben 5 uur lang buiten zonder kantoortje of iets gewoon buiten en pauze hou ik op een bankje of zo
ja maar dat went ook wel snelquote:Op maandag 26 november 2007 22:50 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ja dat is natuurlijk wel zo
maar ben bang dat ik rond die tijd juist honger ga krijgen omdat het dan etenstijd is
en mn lichaam dan denkt "nu komt er een bord warm eten aan" en dan komt dat pas om 10 uur
quote:Op dinsdag 27 november 2007 09:49 schreef Heavenlyblue het volgende:
Ik stond om 5 uur schoon te maken(of is dat ook weer overdreven?)
Wel heel goedquote:Op dinsdag 27 november 2007 09:49 schreef Heavenlyblue het volgende:
Ik stond om 5 uur schoon te maken(of is dat ook weer overdreven?)
Ja, dat was ik al vanaf 3 uur aan het proberen en ik was het zatquote:Op dinsdag 27 november 2007 11:16 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
om 5 uur hoor je te slapen
Nou, dat zullen we dan maar even vieren met bier vanavond hè!quote:Op dinsdag 27 november 2007 12:15 schreef Gewas het volgende:
Gister bij het avondeten niet zoveel op (vergeleken met normaal, normaal altijd een groot bord) en ik was gelijk bijna een kilo afgevallen vandaag. Komt ook omdat ik gister gefietst heb.
En ik heb nog een chocolade letter maar die eet ik in het weekend wel op.![]()
quote:Op dinsdag 27 november 2007 12:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou, dat zullen we dan maar even vieren met bier vanavond hè!.
.
JIj komt hier echt elke 2 weken een kilo jojo-en hè?quote:Op dinsdag 27 november 2007 12:15 schreef Gewas het volgende:
Gister bij het avondeten niet zoveel op (vergeleken met normaal, normaal altijd een groot bord) en ik was gelijk bijna een kilo afgevallen vandaag. Komt ook omdat ik gister gefietst heb.
En ik heb nog een chocolade letter maar die eet ik in het weekend wel op.![]()
quote:Op dinsdag 27 november 2007 12:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou, dat zullen we dan maar even vieren met bier vanavond hè!.
.
Elk weekend kom ik wat aan en doordeweeks val ik wat af. Maar er zit nog steeds wel een dalende lijn in dus het gaat goed.quote:Op dinsdag 27 november 2007 13:38 schreef freecell het volgende:
[..]
JIj komt hier echt elke 2 weken een kilo jojo-en hè?
schema's voor steppen zijn meestal in het begin ook 3x5 minuten en dan dat steeds opbouwenquote:Op dinsdag 27 november 2007 18:46 schreef heaven7 het volgende:
Daar doe ik het juist voor, een wat smaller gezicht
Maar vraagje; ik hou een half uur aan 1 stuk op het stepapparaat niet vol, hoe rampzalig is het om steeds 5 minuten te doen, ff af te koelen en weer opnieuw te beginnen?
steppen hoort bij krachttraining (als het goed gedaan wordt) en niet bij cardioquote:Op dinsdag 27 november 2007 19:50 schreef heaven7 het volgende:
Hij heeft slechts 1 stand. En daarbij beweeg ik veel dus ik kan het wel aan, ik heb alleen geen zin om te zweten en te hijgen. Mijn vraag was of het op deze manier kwaad kan of is het beter (val je meer af?) als je 30 minuten achter elkaar doet.
zes zeven woorden voor jou:quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:01 schreef Gewas het volgende:
Er is voetbal op tv dus ik heb even een biertje genomen want ik ben het afvallen toch zat.
volgens mij ben jij echt roosjeroosje2quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:01 schreef Gewas het volgende:
Er is voetbal op tv dus ik heb even een biertje genomen want ik ben het afvallen toch zat.
Waarom niet? Zijn jullie boos?quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
zes zeven woorden voor jou:
jij hoort hier duidelijk echt niet thuis!
geen aandacht meer geven lijkt me het bestequote:Op dinsdag 27 november 2007 20:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
zes zeven woorden voor jou:
jij hoort hier duidelijk echt niet thuis!
Nee, niet boos, maar geïrriteerd.quote:
quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:11 schreef Miss_S het volgende:
[..]
geen aandacht meer geven lijkt me het beste
ik heb morgen trouwens een date
Oke. Ik heb mijn streefgewicht al bereikt. En ik drink af en toe een biertje. In al de tijd dat ik ben afgevallen heb ik gewoon bier gedronken in de weekenden en dat ging prima. Nu blijf ik in dit topic omdat ik het een gezellig topic vind. Maar als Miss_S zegt dat je mij beter kan negeren blijf ik maar weg voortaan.quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, niet boos, maar geïrriteerd.
Dit topic heet Slank de herfst in en iemand die er niet echt moeite voor doet (en zo gemakkelijk bezwijkt voor bier) hoort hier niet echt. Ik denk dat je niet graag genoeg wilt afvallen, dus waarom houd je jezelf nog voor de gek?.
dat is inderdaad redelijk dichtbijquote:Op dinsdag 27 november 2007 20:13 schreef Viking84 het volgende:
[..], spannend.
Ik moet ook echt weer eens daten binnenkort. Al een paar leuke vrouwen op het oog.
Ik ga donderdag naar Den Bosch. Dan ben ik dicht bij jou, toch, Sas?
Nou ik vind het nog best zwaar, hij is niet heel licht. En als ik per keer 5 minuten doe ipv 1 keer een half uur stop ik net op het moment dat ik het te warm krijg, ga ik afkoelen, ff wat drinken en weer verder. Ik haat zwetenquote:Op dinsdag 27 november 2007 19:57 schreef Viking84 het volgende:
Geen zin in zweten?
Bij mijn weten = afvallen zweten. En steppen is echt een superlichte workout. Ga een half uur per dag wandelen en stap dan nog eens op die stepper. Wedden dat het dan ineens een koekje is?
Nee, gezellig vind ik het niet. Heb een paar keer geprobeerd me ertussen te mengen maar zinloos.. maar zo af en toe een vraag wordt gelukkig wel op gereageerdquote:Op dinsdag 27 november 2007 20:15 schreef Gewas het volgende:
[..]
Oke. Ik heb mijn streefgewicht al bereikt. En ik drink af en toe een biertje. In al de tijd dat ik ben afgevallen heb ik gewoon bier gedronken in de weekenden en dat ging prima. Nu blijf ik in dit topic omdat ik het een gezellig topic vind. Maar als Miss_S zegt dat je mij beter kan negeren blijf ik maar weg voortaan.
Naar educatieve uitgeverij Malmberg. Ik werk al 3 jaar ofzo voor die lui, maar kom er nu pas voor het eerstquote:Op dinsdag 27 november 2007 20:18 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat is inderdaad redelijk dichtbijwat ga je daar doen?
en ik vind het ook wel erg spannend, het is een jongen die ik alleen van internet ken en eens kijken of het iets is
dat is inderdaad een tijdje treinen jaquote:Op dinsdag 27 november 2007 20:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Naar educatieve uitgeverij Malmberg. Ik werk al 3 jaar ofzo voor die lui, maar kom er nu pas voor het eerst. Flinke rit in de trein, dat wel.
Zullen we dan afspreken dat ik ook geen aandacht meer geef aan jou?quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:11 schreef Miss_S het volgende:
[..]
geen aandacht meer geven lijkt me het beste
ik heb morgen trouwens een date
Hoor ik daar wedding bells luiden?quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:39 schreef Gewas het volgende:
[..]
Zullen we dan afspreken dat ik ook geen aandacht meer geef aan jou?
Ik ben er van 13 tot 16 en ik was van plan broodjes mee te nemen voor in de treinquote:Op woensdag 28 november 2007 10:52 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Goedemorgen!
Gisterenavond woog ik op het werk 61 kg, dat is wel goed voor mij meestal dus ik denk dat het wegen a.s. zaterdag ook geen ramp wordtHad ook wel gezond gegeten en vanavond eet ik een stukje zalm met salade dus dat komt ook goed.
Heb ook wel weer zin om morgen hard te lopen eigenlijk, maar ga het niet meer vandaag doen, dan komt er niets meer van studeren ws...
@Viking: Sla de Tortillaz maar over in den bosch (kweet niet of je er de hele dag moet zijn), want dat ga je veel te lekker vinden
Ja! Ze is er weer! Ik heb je een beetje gemistquote:Op woensdag 28 november 2007 10:55 schreef Isabeau het volgende:
De bovenste 4 topics in LIF zijn dieettopicsEn het is nog niet eens januari!
Ik heb geen dates hoor, ik denk dat meneer Conleche dat niet zou apprecierenquote:Op woensdag 28 november 2007 13:57 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Zichtbare ribben (tenminste; zichtbaar zonder je eens goed uit te rekken ofzo) zouden voor mij een grens zijn om goed na te denken of ik niet al genoeg afgevallen ben. Naar mijn mening is dat echt niet mooi en wat isolatie is echt niet slecht.
Verhoogde buikomtrek: snoep en chips laten staan en minder prefab shit eten zouden in theorie kunnen werken, evenals meer sporten. Als je buik het heikele punt is denk ik wel dat ie dat zal blijven...
Conleche: wat spierweefsel kwijtraken zou kunnen, na een week griep (echte griep dan he) ben je zo maar 5 kg afgevallen, of het zo snel kan gaan als je verder 'dieetnormaal' eet weet ik niet.
en nog succes met dates enzo
Dat was ook niet voor uquote:Op woensdag 28 november 2007 14:03 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik heb geen dates hoor, ik denk dat meneer Conleche dat niet zou apprecieren![]()
![]()
mijn botten steken altijd al aan alle kanten uitquote:Op woensdag 28 november 2007 13:57 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Zichtbare ribben (tenminste; zichtbaar zonder je eens goed uit te rekken ofzo) zouden voor mij een grens zijn om goed na te denken of ik niet al genoeg afgevallen ben. Naar mijn mening is dat echt niet mooi en wat isolatie is echt niet slecht.
Verhoogde buikomtrek: snoep en chips laten staan en minder prefab shit eten zouden in theorie kunnen werken, evenals meer sporten. Als je buik het heikele punt is denk ik wel dat ie dat zal blijven...
Conleche: wat spierweefsel kwijtraken zou kunnen, na een week griep (echte griep dan he) ben je zo maar 5 kg afgevallen, of het zo snel kan gaan als je verder 'dieetnormaal' eet weet ik niet.
en nog succes met dates enzo
Ik hou het goed vol! Wat jij nu doet is eigenlijk veel zwaarder, want dan moet je iedere keer stoppen als je net lekker bezig bent en dan weer opnieuw opstarten! Vooral als ik door het bos loop heb ik het gevoel dat ik wel voor altijd zou kunnen doorlopenquote:Op woensdag 28 november 2007 17:55 schreef Viking84 het volgende:
Nou ik kan niet koken, want m'n huisgenote is bezig. Dan maar even wachten.
Ik heb een nieuw schema uitgezocht dat ik hierna wil gaan volgen: 45 minuten volhouden. Sluit perfect aan op mijn huidige schema dat over 3 wk afloopt. Dus in het nieuwe jaar begin ik met een nieuw schema en dan kan ik halverwege maart 45 minuten achter elkaar lopen. Ik kan me niet voorstellen dat ik zoiets kan volhouden, maar als je me had gezegd dat ik nog eens 10 min achter elkaar zou kunnen hardlopen, had ik je ook niet geloofd.
@ Veiligheidsspeldje & Conleche: hoe bevalt de 45 min jullie? Houden jullie dat ook echt goed vol of stop je tussendoor wel eens?
Wat ga je aan doen?quote:Op woensdag 28 november 2007 18:30 schreef Miss_S het volgende:
nog twee uur........
Ik ben helemaal niet aan het datenquote:Op woensdag 28 november 2007 15:51 schreef Viking84 het volgende:
Alleen Saskia is aan het daten, hoor.
waarom niet aan het daten? is toch leuk (zeggen ze)quote:Op woensdag 28 november 2007 18:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet aan het daten![]()
Maar veel plezier vanavond Miss S
Mijn visboer heeft weleens wilde zalm, dat is rood-achtig van kleur, en veel minder vet.quote:Op woensdag 28 november 2007 19:15 schreef conleche het volgende:
Oh, zalm is echt vet!! Ik heb net een bordje eten op (ietwat vervroegd ivm missen van de lunch) Het was mie met zalm en groenten en dat zo'n beetje gewokt in een eetlepel olie. Maar door de zalm zat overal een vettig laagje om en raar genoeg stond het me erg tegen. Toch opgegeten (ja, ik zit hier niet voor niks natuurlijk) en nu ben ik zo misselijk als wat....
Dat heb ik ook weleens gehad in gerookte vorm; ik vond dat toen wel wat zout. Maar misschien had ik toevallig de verkeerde.quote:Op woensdag 28 november 2007 22:28 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Mijn visboer heeft weleens wilde zalm, dat is rood-achtig van kleur, en veel minder vet.
Ik ben ook wel benieuwd hoe het wasquote:Op woensdag 28 november 2007 22:38 schreef conleche het volgende:
Miss_S, ben je al terug van je date?
Ik ook!quote:Op woensdag 28 november 2007 15:51 schreef Viking84 het volgende:
Alleen Saskia is aan het daten, hoor.
quote:Op woensdag 28 november 2007 14:13 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
haha, meneer farfalla zou dates ook niet waarderen
quote:Alleen Saskia is aan het daten, hoor .
Neeee, jij niet toch? En meneer Farfalla dan? (of doe je daar nog steeds de dates meequote:
Meneer Farfalla is finitoquote:Op woensdag 28 november 2007 23:10 schreef conleche het volgende:
[..]
Op woensdag 28 november 2007 15:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
[..]
Neeee, jij niet toch? En meneer Farfalla dan? (of doe je daar nog steeds de dates mee)
Huh? Sinds net? Hoe lang was je daar al mee?quote:Op woensdag 28 november 2007 23:15 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Meneer Farfalla is finito
Ben je verdrietig of opgelucht, of van allebei een beetje?quote:Op woensdag 28 november 2007 23:20 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ja sinds een half uurtje of zo?
Uhm...... ik ken hem sinds eind juli?
Toch behoorlijk kut evenzogoed! Sterkte!!quote:Op woensdag 28 november 2007 23:24 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik voel eigenlijk niks
Misschien ben je nog in shock: ik herken het wel een beetje, er hoeft maar een zielige reclame op tv te zijn of ik jank al, maar als er eens iets ergs in m'n eigen leven gebeurt, dan duurt het meestal ook ff voordat 't doordringt.quote:Op woensdag 28 november 2007 23:30 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Dank je
Ik zou me wel kut moeten voelen etc. maar
ik voel het niet. ik voel niks.
bedoelde met dezelfde jongenquote:Op donderdag 29 november 2007 00:01 schreef conleche het volgende:
[..]
En Miss_S: dates met dezelfde jongen, of met een volgende?
Toch balen hoor, ook al voel je er nu ( nog) niks van. Sterkte ermeequote:Op woensdag 28 november 2007 23:20 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ja sinds een half uurtje of zo?
Uhm...... ik ken hem sinds eind juli?
In dat geval roeleert Dell ook. Mijn katten hebben mijn laptop onlangs ook van het bureau afgekickt. Vraag me niet hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. Gelukkig was 'ie dicht, anders had het nog wel eens verkeerd kunnen aflopenquote:Op donderdag 29 november 2007 03:57 schreef conleche het volgende:
Apple rules!! Ik werd net wakker van een donderend geraas: was de tafelpoot afgebroken waar m'n iMac opstond. Hij lag op de grond en op z'n kop 2 meter verder, maar: HIJ DOET UT NOG. Welterusten
Ik denk dat conleche best eens gelijk kan hebben,Principessa. In ieder geval veel sterkte de komende tijdquote:Op donderdag 29 november 2007 00:01 schreef conleche het volgende:
Misschien ben je nog in shock: ik herken het wel een beetje, er hoeft maar een zielige reclame op tv te zijn of ik jank al, maar als er eens iets ergs in m'n eigen leven gebeurt, dan duurt het meestal ook ff voordat 't doordringt.
ik werkt vannacht wakkerquote:Op donderdag 29 november 2007 08:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat conleche best eens gelijk kan hebben,Principessa. In ieder geval veel sterkte de komende tijd
Sterkte ermee! Zou het ook heeeeel erg vinden als het uit ging met meneer de vriend...quote:Op donderdag 29 november 2007 09:38 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
ik werkt vannacht wakker
ik dacht van o kut dit is toch wel definitief
en loop nu nog steeds te janken
Mja, heb geen idee wat ik daar als woonbegeleider kan doen. Mn vader zit ook in een verpleeghuis, maar lopen alleen maar verpleegkundigen, verzorgenden en activiteitenbegeleiders rond, geen woonbegeleidersquote:Op donderdag 29 november 2007 12:25 schreef Isabeau het volgende:
Psychogeriatrie is wel veel leuker dan het lijkt
Heb 2 jaar terug ofzo 2 weken stage gelopen op een PG afdeling, dat is natuurlijk niet zo lang, maar mij lijkt het juist dat het voor de patienten die nog niet zo ver gevorderd zijn in hun ziekte, erg veel baat kunnen hebben bij woonbegeleiders, zodat het voor hun meer een 'gewone woonvorm' blijft.quote:Op donderdag 29 november 2007 12:27 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Mja, heb geen idee wat ik daar als woonbegeleider kan doen. Mn vader zit ook in een verpleeghuis, maar lopen alleen maar verpleegkundigen, verzorgenden en activiteitenbegeleiders rond, geen woonbegeleiders
Goed verhaal. netjes! Extra motivatie om vanavond toch maar weer te sporten.quote:Op donderdag 29 november 2007 13:18 schreef zwahiel het volgende:
Woei! Net even een kleine update, gewicht is van eergisteravond, maar 't ging voornamelijk om de cijfertjes.
Gewicht: 75,4 (was ooit 101+ kg)
Buik: 89,5 (was ooit 108 cm)
Bovenbeen 48,5 cm
Onderbeen 38,0 cm
Borstomvang 92,0 cm
Hoera!Deze week nog vol maken, dan helaas helaas gourmetten bij mijn ouders voor Sinterklaas (nahja, zal me een beetje inhouden) En dan de week erna nog, dan heb ik de drie weken vol en ga ik afbouwen. Hopelijk kom ik nog in de buurt van de 70 of zo. Vet aan de zijkanten is redelijk weg aan het gaan nu en de zijbuikspieren komen goed in beeld. Ook 't extra trainen van mijn armen lijkt al voor mezelf zijn vruchten af te werpen. Ik merk 't en daar gaat 't uiteindelijk om.
* zwahiel is blij! De laatst gekochte broek die toch redelijk aan de goede maat was zakt me nu de hele tijd af!
Wooooow doe je goedquote:Op donderdag 29 november 2007 13:18 schreef zwahiel het volgende:
Woei! Net even een kleine update, gewicht is van eergisteravond, maar 't ging voornamelijk om de cijfertjes.
Gewicht: 75,4 (was ooit 101+ kg)
Buik: 89,5 (was ooit 108 cm)
Bovenbeen 48,5 cm
Onderbeen 38,0 cm
Borstomvang 92,0 cm
Hoera!Deze week nog vol maken, dan helaas helaas gourmetten bij mijn ouders voor Sinterklaas (nahja, zal me een beetje inhouden) En dan de week erna nog, dan heb ik de drie weken vol en ga ik afbouwen. Hopelijk kom ik nog in de buurt van de 70 of zo. Vet aan de zijkanten is redelijk weg aan het gaan nu en de zijbuikspieren komen goed in beeld. Ook 't extra trainen van mijn armen lijkt al voor mezelf zijn vruchten af te werpen. Ik merk 't en daar gaat 't uiteindelijk om.
* zwahiel is blij! De laatst gekochte broek die toch redelijk aan de goede maat was zakt me nu de hele tijd af!
quote:Op donderdag 29 november 2007 09:38 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
ik werkt vannacht wakker
met date nr 2?quote:Op donderdag 29 november 2007 19:46 schreef Miss_S het volgende:
Amsterdam is ook leuk
vandaag onverwachts uiteten (zelfde eet/drinkcafe als van de date gister dus de serveerster herkende me) wel lekker maar niet erg gezond
ik weet niet of ik in den bosch zou willen wonenquote:Op donderdag 29 november 2007 19:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
met date nr 2?
Ik zie het al helemaal voor me hoe die serveerster reageert: "Huh, gisteren was je hier toch met iemand anders??".
Ik wil echt niet in Den Bosch wonen, hoor. Denk dat het wel een leuke stad is, maar ik had echt het gevoel dat ik in het buitenland zat. Amsterdam ftw.
Lijkt me idd ook een geweldige stad, zeker voor homo'squote:Op donderdag 29 november 2007 20:12 schreef Chicolate het volgende:
Amsterdam is leuk jaOp de fanatieke voetbalsupporters na, dan kan ik Amsterdam echt niet uitstaan ... Ik weet nu zeker dat ik daar ga studeren, gezellige lekker gekke stad. (vooral als je over waterlooplein loopt
)
Den Bosch eigenlijk nooit geweest, waar ligt dat eigenlijk?
.......de hoofdstad van noord-brabantquote:Op donderdag 29 november 2007 20:12 schreef Chicolate het volgende:
Amsterdam is leuk jaOp de fanatieke voetbalsupporters na, dan kan ik Amsterdam echt niet uitstaan ... Ik weet nu zeker dat ik daar ga studeren, gezellige lekker gekke stad. (vooral als je over waterlooplein loopt
)
Den Bosch eigenlijk nooit geweest, waar ligt dat eigenlijk?
Ik weet het, ik klink nu als een domme muts, maar topografie is nou net een van de dingen die ik nooit interessant genoeg gevonden heb, mn ouders rijden de auto welquote:Op donderdag 29 november 2007 20:16 schreef Miss_S het volgende:
[..]
.......de hoofdstad van noord-brabant
Ja, ik ben bijna klaarquote:Op donderdag 29 november 2007 21:14 schreef conleche het volgende:
Ik wil ook nóóóit meer weg uit Amsterdam. Ik word altijd gelukkig als ik met mooi weer over de grachten fiets en er is altijd wel wat te doen. (niet dat ik dat elke avond doe, maar het gevoel dat het kán is fijn!)
Ben je dan bijna klaar met je studie, Renske, dat je erover denkt een baan aan te nemen?
ik erger me juist altijd aan de vele trainingsbroeken daarquote:Op donderdag 29 november 2007 21:35 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Den Bosch is leuk om te winkelen! Veeeel schoenen winkels, misschien 1 h&m maar vooral leuke kleine boetiekjes en aparte winkeltjes. Vooral voor mensen met een wat nettere stijl, trainingsbroeken zul je niet in het straatbeeld zien.
Ik las coctailjurk en wist wel wat ... maar niet te duur, dat vergat ik even:quote:Op donderdag 29 november 2007 21:56 schreef Ewelina het volgende:
TVP
Deze week 3 keer uiteten![]()
Ik zoek trouwens een leuke cocktailjurk voor niet al te veel geld, maar moet wel een mooie stof zijn. Weet iemand een winkel?
quote:Op donderdag 29 november 2007 21:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, ik ben bijna klaar. Nog een paar maanden. Ben met m'n scriptie bezig en met een onderzoekscollege.
Ik heb net even mijn contactpersoon bij die uitgeverij gemaild om te vragen of het mogelijk iets voor mij is. Als zij meent van niet, dan gaat het over en anders ga ik solliciteren. Het is te mooi om te laten liggen en het gaat om 32 uur per week. Als ik onverhoopt toch nog niet helemaal klaar mocht zijn met m'n studie, kan ik daar op m'n vrije dag en evt in de weekenden en 's avonds nog mee bezig. Ik hoef toch eigenlijk nooit naar de uni toe, dus wat dat betreft is er geen probleem. Of misschien maak ik m'n studie wel aan de UvA af. Maar goed, ik denk nu wel heel erg vooruit, maar ik ga zeker naar Amsterdam toe, is het niet al heel binnenkort, dan wel over een paar maanden. Kom ik ook wel eens langs in je atelier, ok?.
Toen ik het typte, had ik al het gevoel dat er iets niet klopte aan wat ik zeiquote:Op donderdag 29 november 2007 23:43 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja leuk! (hoewel m'n atelier in Belgie is) In Amsterdam is de galerie
(maar dan kom je daar natuurlijk langs!)
Soms is een interne afdeling van een algemeen ziekenhuis ook net een PG afdelingquote:Op donderdag 29 november 2007 12:25 schreef Isabeau het volgende:
Psychogeriatrie is wel veel leuker dan het lijkt
Dan kom je ook naar Amsterdam. Dan kunnen we daar zo'n beetje onze eigen Weight Watchers startenquote:Op vrijdag 30 november 2007 12:29 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Morgen! (ohnee middag![]()
)
Toch maar niet hardgelopen, opruimen had meer prioriteit op dit momentLopen doe ik morgen wel...
Vanavond ga ik pannenkoeken bakken met de broertjes, dus dat wordt niet zo best, en morgen wok eten, dat gaat nog wel voor uit eten.
Waar ik ga wonen 'later' weet ik nog helemaal niet! Heb nog zoveel tijd om erover na te denkenDenk niet dat het rotterdam wordt en ook niet zeeland, maar wat wel weet ik niet.
Ohja enne:
[..]
Soms is een interne afdeling van een algemeen ziekenhuis ook net een PG afdeling
Vanavond naar een wedstrijd kijken en zaterdag Idols kijken. Ben vorig weekend wel naar een cafe geweest maar ik vind het niet meer zo leuk in het cafe dus dit weekend ga ik niet.quote:Op vrijdag 30 november 2007 10:34 schreef Sylvana het volgende:
Goeiemorgen
Ik moet weer es nuchter zijn voor bloedprikken deze keer. Dus sterf weer van de honger zowat.
Maar helaas helpt dat niet eten niet om af te vallen
Gaan jullie nog wat leuks doen van het weekend?
Peter en ik gaan morgen naar mn ouders en broertje, mee naar het voetbal ( mn broertjes elftal is team van de week) en zondag naar mn vader en uit eten bij een wokrestaurant voor Sinterklaas
Wokken
hoe gaat t nu? vind t altijd zo kut als relaties uitgaan!quote:Op donderdag 29 november 2007 09:38 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
ik werkt vannacht wakker
Wokken!quote:Op vrijdag 30 november 2007 10:34 schreef Sylvana het volgende:
Peter en ik gaan morgen naar mn ouders en broertje, mee naar het voetbal ( mn broertjes elftal is team van de week) en zondag naar mn vader en uit eten bij een wokrestaurant voor Sinterklaas
Wokken
Ik vind dit helemaal niet zoveel hoor! Sterker nog: volgens mij is het prima, ja je zou de 48+ kaas nog kunnen verwisselen met 30+, maar goed, dat is dan ook echt alles wat ik zou weten. (kijk dat biscuitje en dat handje pepernoten heb je natuurlijk niet nodig, maar als je het bij 1 biscuitje en 1 handje kan houden: dan zou ik het zeker niet laten!)quote:Op vrijdag 30 november 2007 18:55 schreef heaven7 het volgende:
Bakje magere yoghurt
Mandarijn
Ontbijtkoek
Appel
Halve liter gebonden champignonnensoep
1 bruine boterham met 48+ kaas en halvarine
1 bisquitje met chocola
Handjevol pepernoten
Boerenkool zonder jus met 75 gram magere rookworst
En het voelt alsof ik heel veel gegeten hebWie helpt me? Ik vind het altijd zo moeilijk de juiste balans te vinden..
gister voelde ik me de hele dag zwaar kutquote:Op vrijdag 30 november 2007 18:27 schreef Bagel het volgende:
[..]
hoe gaat t nu? vind t altijd zo kut als relaties uitgaan!
'quote:Op vrijdag 30 november 2007 19:01 schreef conleche het volgende:
[..]
@Bagel: De galerie zit op de Spiegelgracht, naast Tinkerbell, de speelgoedwinkel.
Staat ergens een tabelletje op de dominossite.quote:Op zaterdag 1 december 2007 20:34 schreef Huppelei het volgende:
Kan iemand voor mij opzoeken hoeveel calorieen de pizza's van Domino's bevatten? Toch wel benieuwd naar. En ik kan het niet vinden.
wel goed dat je m nog wel spreekt!quote:Op zaterdag 1 december 2007 02:28 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
gister voelde ik me de hele dag zwaar kut
vandaag op een vreemde manier wel blij
lekker bij vrienden gegeten
hebben nog een gesprek gehad over hoe en wat en dat we elkaar eigenlijk nog heel aardig vinden en nog steeds met elkaar kunnen lachen. (het eerste half uur zeiden we niks daarna kwamen de verhalen weer vanzelf op gang)
daarna nog bij die vrienden gegeten
pff... wel raar allemaalmaar ergens ook wel beter..
Ga je de Godfather DVDcadeau geven?quote:Op maandag 3 december 2007 13:25 schreef Gewas het volgende:
Wij vieren wel Sinterklaas. En de surprise die ik heb gemaakt is bijna klaar. Ik heb een paardenhoofd gemaakt.![]()
En ben weer afgevallen. Ik woog vanochtend 71,1 dus het gaat weer goed.
Same herequote:Op maandag 3 december 2007 11:24 schreef Miss_S het volgende:
ik heb geen chocolade letter gezien dit jaar
wel een paar choco pepernoten gister
Hmm, volgens mij is een plakje cake geen 500 kcal, en als je uitgaat van 10 km/h (evy's trainingsschema) verbrand je toch wel meer dan 500 in 50 minuten lijkt me? Hardlopen is erg intensief!quote:Op maandag 3 december 2007 16:30 schreef conleche het volgende:
Heb net 50 minuten aan 1 stuk gerend! Dat was les 14 van Evy d'r 2e reeks. Dus het plakje cake wat ik vandaag bij de koffie had is er wel weer af. Volgens mij heb ik wel zo'n 500 cal. verbrand.
ik stond officieel toch ingeroosterd op een later tijdstip, nl. woensdagquote:Op maandag 3 december 2007 16:40 schreef freecell het volgende:
Lessen skippen omdat je geen eten mee hebt?
Kan je dan neit even wat halen ofzo? Bij ons op de opleiding hebben ze hele goede salades
Vandaar dat ik nu ook nog aan een bakje light-chips zitquote:Op maandag 3 december 2007 16:46 schreef freecell het volgende:
Volgens mapmyrun is het inderdaad ongeveer 500kcal met 50 minuten rennen.
Volgens mijn eetmeter is 1 plak cake 130 kcal.
Dat is wel gelukt dus
Ja opzich welquote:Op dinsdag 4 december 2007 04:46 schreef Heavenlyblue het volgende:
Jeetje, mijn BMI is 28 en mijn middelomtrek is 78 cmHeb jij zulke slanke benen dan, Principessa?
Je ziet er op die foto helemaal wel mooi slank uitquote:
Als ik te vaak met te weinig rust achter elkaar loop, krijg ik last van mijn pezen en van de voorkanten van mijn schenen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:59 schreef Heavenlyblue het volgende:
Heeft iemand hier ook ervaring met dagelijks hardlopen. Ik las ergens dat dat slecht zou zijn omdat je hersteltijd niet lang genoeg is, maar ik vind het wel heel erg lekker om een half uurtje te trainen per dag.
quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:34 schreef Viking84 het volgende:
Oeh ik ben zo boos op de hoorapparatenspecialist dat ik helemaal vergeten ben te eten. Ik heb wél een uitmuntende klacht geschreven.
Ga nu ook niet meer eten. Om een uur of 17 maar een eitje bakken + soep erbij. Mark gaat weg, dus ik ben alleen. En ik ben ziekjes dus.
Samenvatting:quote:
haha, weg met de mannentieten!quote:
Zoveel keus heb ik niet. Er zijn niet zoveel van die zaken en de zaken die er wel zijn, zijn mogelijk nog slechter. Ik ga misschien idd overstappen, maar aan de andere kant: als die man die er normaal altijd is, weer terug is, is alles weer bij het oude en dan zijn er nooit problemen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 16:08 schreef Bagel het volgende:
[..]
haha, weg met de mannentieten!
je staat er nog van te kijken wat voor'n borsten mannen wel niet kunnen hebben hor! (ik werk in n zwembad en zie vooral onder de 55 plussers heel want mannetjes voorbij komen die wel n bikini zouden mogen dragen)
ik heb net zonder evy en zonder problemen 5 km achter elkaar gerend(was eerst blijven steken bij les 15 van evy dus vond dit wel n hele prestatie!)
edit: Viking, wat kut! Ik weet niet precies hoe dat gaat, maar zou je niet naar n andere zaak (met wat beter personeel) kunnen gaan?
Wat ongelooflijk vervelend, en het klinkt zo ongelooflijk bekend. Niet dat ik gehoorproblemen hebquote:Op dinsdag 4 december 2007 15:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zit al 1,5 maand te kutten en ik ben er nu echt zó zat van.... Het heeft al teveel tijd en energie gekost
.
quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:05 schreef Miss_S het volgende:
ik ben trouwens wel erg gezond bezig
afgelopen 3 dagen elke dag een tompoes opmaar goed nu zijn ze op dus morgen maar weer echt gezond doen
omdat ik het lekker vind en ze stonden er nogquote:Op dinsdag 4 december 2007 19:17 schreef freecell het volgende:
[..]Hoe kom jhe dáár dan bij?
Drie dagen achter elkaar tompoezen eten?
Ik zou me na 1 keer al een beetje vadsig voelen waarschijnlijk
Minder gezond en elke dag een tompoes... daar zit een evrschil tussen hoorquote:Op dinsdag 4 december 2007 19:22 schreef Ewelina het volgende:
Ik denk dat iedereen wel eens een periode heeft waarin ie minder gezond bezig is...
poe he ik heb 3 tompoezen op deze weekquote:Op dinsdag 4 december 2007 19:41 schreef freecell het volgende:
[..]
Minder gezond en elke dag een tompoes... daar zit een evrschil tussen hoor
Maar gezond is andersquote:Op dinsdag 4 december 2007 19:44 schreef Miss_S het volgende:
poe he ik heb 3 tompoezen op deze week
waarvan ik geen dag boven de 1000kcal kwam en een elke dag een uur gesport heb
omdat er nog 2 stondenquote:Op woensdag 5 december 2007 07:34 schreef Heavenlyblue het volgende:
[..]
Maar gezond is andersWaarom niet gewoon 1?
ik weet de mijne niet meer, heb het wel vaak gezegd dus misschien dat iemand het nog weetquote:Op woensdag 5 december 2007 08:03 schreef heaven7 het volgende:
Geen beenmaten hier?
Lengte: 175quote:Op woensdag 5 december 2007 08:03 schreef heaven7 het volgende:
Geen beenmaten hier?
Als je serieus bezig bent met lijnen moet je dus ook geen pizza als avondeten nemenquote:Op woensdag 5 december 2007 08:01 schreef Miss_S het volgende:
[..]
omdat er nog 2 stonden
en het is niet ongezonder dan iemand die een keer een pizza neemt als avondeten, daar zit meer kcal in hoor
maar heb je in de tijd dat je aan het gezonderen was wel pizza gegeten?quote:Op woensdag 5 december 2007 10:42 schreef freecell het volgende:
[..]
Als je serieus bezig bent met lijnen moet je dus ook geen pizza als avondeten nemen
Dat is inderdaad nóg slechter.
Neemt niet weg dat ik 3 tompoezen wel wat veel vindIk zou het zelf nooit doen. Desnoods de andere twee weggooien, maar no way dat ik er 3 zou eten.
De keren dat ik in de afgelopen 2 jaar pizza heb gegeten zijn echt op 1 hand te tellen en dan alleen als ik er écht niet onderuit kon. Dus dat je bij vrienden eet en zij een pizza bestellen en dat soort grappen.quote:Op woensdag 5 december 2007 10:45 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar heb je in de tijd dat je aan het gezonderen was wel pizza gegeten?
maar ik ben ook niet serieus aan het lijnen
ik ben 5 jaar lang al aan het afvallen maar ik kan het niet serieus lijnen noemen
en voor de duidelijkheid ik heb er geen 3 op een dag op he
Ha! De UKquote:Op woensdag 5 december 2007 10:50 schreef Viking84 het volgende:
Zo, degenen die de Groningse Universiteitskrant lezen kunnen binnenkort een ingezonden brief van mijn hand verwachten.
Ik geef wel even een seintje wanneer 'ie erin staat.
I willquote:Op woensdag 5 december 2007 10:56 schreef freecell het volgende:
[..]
Ha! De UK
Roep het ook ff in het Groningentopic als hij er in staat
nee maar ik vergelijk het gewoon met pizza wat ik in de afgelopen jaren inderdaad ook (op een hand te tellen) op hebquote:Op woensdag 5 december 2007 10:55 schreef freecell het volgende:
[..]
De keren dat ik in de afgelopen 2 jaar pizza heb gegeten zijn echt op 1 hand te tellen en dan alleen als ik er écht niet onderuit kon. Dus dat je bij vrienden eet en zij een pizza bestellen en dat soort grappen.
De keren dat ik de afgelopen 2 jaar een tompoes heb gegeten? Maximaal 1 keer. Onder tompoezen kan je namelijk wel uit. En ik vind ze wél lekker. Evenals pizza trouwens.
Het ging trouwens ook helemaal niet over mijn eetgedrag, maar over jouw tompoezenEn jij gaat dan roepen: "jamaar wat zij doen is ook slecht!" Ja, dat is wel waar, maar wat jij doet is ook niet al te gezond
Nuja, het geeft verder ook neit dramatisch veel, je zal er niet meteen 5 kilo van aankomen of iets dergelijks, maar ik wilde je gewoon even vrijblijvend advies gevenOver het algemeen doe je het namelijk wel heel goed volgens mij. Ik houd alweer op.
in de caloriechecker staat het als tompoesquote:Op woensdag 5 december 2007 10:57 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb al jaren geen tompouce (ja, zo schrijf je dat) meer gehad.
Dat is raar inderdaad!quote:Op woensdag 5 december 2007 10:57 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb al jaren geen tompouce (ja, zo schrijf je dat) meer gehad.
Ik ga zo naar Drachten en vervolgens met m'n ouders mee naar Amersfoort. Blijf een nachtje in Drachten slapen (morgen tandarts) en dan ben ik morgenmiddag weer terug. Morgenmiddag hier in Groningen even kerstcadeautjes kopen.
Oh ja, Mark z'n zus heeft gisteren een baby gekregen, maar hij moest dat van z'n vader horen. Vinden jullie dat niet bizar? Waarom belt zij (of haar man) niet even op om dit heuglijke nieuws te vertellen? Wij hebben nu ook zoiets van: Ja, officieel weten wij nog van niks, dus we laten ook niks van ons horen...
mja, ik wil niet flauw doen, maar ik zie regelmatig dat jij post dat je iets ongezonds hebt gegeten en dan ook nog de exacte hoeveelheid erbij. Dus nee, ik vind het geen nieuws, eigenlijkquote:Op woensdag 5 december 2007 10:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee maar ik vergelijk het gewoon met pizza wat ik in de afgelopen jaren inderdaad ook (op een hand te tellen) op heb
en zo eet iedereen wel een iets wat niet gezond is
maar zolang je over het algemeen gezond eet en nog steeds afvalt ga ik er zelf geen probleem meer van maken
en dat ik 3 tompoezen op heb is inderdaad wel nieuws waarom denk je dat ik het poste
maar zo ongezond als 3 tompoezen?quote:Op woensdag 5 december 2007 11:00 schreef Viking84 het volgende:
[..]
mja, ik wil niet flauw doen, maar ik zie regelmatig dat jij post dat je iets ongezonds hebt gegeten en dan ook nog de exacte hoeveelheid erbij. Dus nee, ik vind het geen nieuws, eigenlijk.
Weet natuurlijk niet of je het áltijd post als je iets ongezonds hebt gehad.
Ik zie inderdaad op de site van Vandale.nl dat tompoes tegenwoordig ook kan.quote:Op woensdag 5 december 2007 10:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
in de caloriechecker staat het als tompoes
Nee, niet zo erg (zou wat wezenquote:Op woensdag 5 december 2007 11:01 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar zo ongezond als 3 tompoezen?
als dat zo is mag je dat wel afentoe zeggen want dan valt het mijzelf niet meer op
Ik heb 5 broers en een zus, die zijn allemaal getrouwd en hebben allemaal tussen de 2 en 4 kinderen.quote:Op woensdag 5 december 2007 11:04 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
hebben je broer en zus samen 17 kinderen
dus niet met elkaar hoop ik? maar wel bij elkaar opgeteld?
de tering
speculaas heb ik nog niet opquote:Op woensdag 5 december 2007 11:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, niet zo erg (zou wat wezen). Altijd "drie pepernoten", "twee speculaasjes" e.d.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |