Toevallig gister het boek uit de kast van een vriendin gegrist... ben benieuwd.quote:Op zaterdag 13 september 2008 19:39 schreef the_mind het volgende:
Ik vond het een zeer mooie film. Wat me opvalt is dat iedereen er wat anders uit haalt. Het boek vond ik overigens ook indrukwekkend. Ik denk trouwens niet dat McCandless een domme kneus was. Hij was wel goed voorbereid (in Krakauer's boek komt dat duidelijker naar voren dan in de film), maar blijkbaar net niet goed genoeg. Als iemand nog tips heeft voor soortgelijke films hoor ik het graag.
quote:Op zaterdag 13 september 2008 20:12 schreef Da_Ripper het volgende:
Toevallig gister het boek uit de kast van een vriendin gegrist... ben benieuwd.
Ja, films over overleven in de natuur. Liefst gebaseerd op waar gebeurde verhalen.quote:Over die tips kom ik later op terug... (je bedoeld films over survivallen, op jezelf aangewezen zijn in de wilde natuur etc...?)
Volgens mij was die niet zozeer op zoek naar de ware zin van zijn leven maar was die op de vlucht voor de nare gebeurtenissen in zijn jeugd.quote:Op zaterdag 13 september 2008 22:44 schreef Marenneke het volgende:
Vond het enorm inspirerend.. iedereen zou eigenlijk in zijn leven zou zo op zoektocht moeten gaan naar de ware zin in zijn of haar leven. (en naar zichzelf) geweldig. Dan worden ze tenmiste bewust wat echt belangrijk is.Ga hem nog een keer kijken! (en eddie vedder is mijn held, wat een stem)
Krakauer haalt ook andere voorbeelden aan in z'n boek. Misschien zit daar nog iets leuks tussen?quote:Op zaterdag 13 september 2008 20:54 schreef the_mind het volgende:
[..]
Leuk! Laat weten wat je er van vindt.
[..]
Ja, films over overleven in de natuur. Liefst gebaseerd op waar gebeurde verhalen.
IQ zegt weinig over of je verstandige keuzes maakt.quote:Op zondag 14 september 2008 01:13 schreef sitting_elfling het volgende:
Het jammerlijke is dat een slimme jongen op zo'n 'sullige' manier aan z'n einde moet komen.
Het is anders nog lang goed gegaan. De manier waarop hij (vermoedelijk) aan z'n einde is gekomen was gewoon stomme pech.quote:Op zondag 14 september 2008 09:32 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
IQ zegt weinig over of je verstandige keuzes maakt.
Pech? Ja, pech was het zeker, maar als je zo'n risicovol en impulsief leven leidt, heb je een grotere kans om meer pech met meer consequenties tegen te komen dan mensen die minder risico's leven.quote:Op zondag 14 september 2008 09:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het is anders nog lang goed gegaan. De manier waarop hij (vermoedelijk) aan z'n einde is gekomen was gewoon stomme pech.
Ja! Kom op mensen, allemaal niet meer de straat op. Lekker blijven zitten thuis, want anders kom je risico's tegen. Jammer alleen dat je in de 6e week een stomme struikel maakt en van de trap af dondert. 3 weken later word je er gevonden... Maar wel risicoloos geleefd!quote:Op zondag 14 september 2008 13:32 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Pech? Ja, pech was het zeker, maar als je zo'n risicovol en impulsief leven leidt, heb je een grotere kans om meer pech met meer consequenties tegen te komen dan mensen die minder risico's leven.
Het is tragisch beslist, maar wel iets waar je volgens mij rekening mee kunt houden.
Onzinnig? Over appels en peren vergelijken.. Als je moedwillig het risico neemt in de natuur te leven, jezelf in een rivier te storten en jezelf bedienen van allerlei bessen waar je maar een boekje over hebt gelezen (half danquote:Op zondag 14 september 2008 14:16 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja! Kom op mensen, allemaal niet meer de straat op. Lekker blijven zitten thuis, want anders kom je risico's tegen. Jammer alleen dat je in de 6e week een stomme struikel maakt en van de trap af dondert. 3 weken later word je er gevonden... Maar wel risicoloos geleefd!![]()
Om even aan te geven dat KonnieKipke het aardig onzinnig stelt in zijn vorige post.
Ik vond, dat de film het thema van het zich afzetten tegen zijn ouders nogal slecht behandelde. Het was moeilijk om die 'link' echt te begrijpen imo. Veel duidelijker naar voren kwam het idee van het zich af willen zetten tegen de huidige maatschappij, tegen materialisme enz. In hoeverre dat gemotiveerd werd door zijn jeugd en zijn ouders, werd matig uitgelegd vond ik.quote:Daarbij; deze manier van leven is volgens mij een afzetten tegen zijn ouders, waar hij later in de film volgens mij achterkomt, maar dan is de tragedie al geschied.
Maar hij heeft zichzelf niet vergifitgd door iets verkeerds te eten. Dat is slechts een aanname van de schrijver geweest en gebaseerd op 1 regel uit het journaal, want zowel "potato seed" (in het boek) als "sweet pea" (de film) zijn niet giftig.quote:Op zondag 14 september 2008 15:10 schreef Off-ShoRe het volgende:
Dat hij dan zo'n vergissing maakt op een kritiek punt, mja, dat leunt toch wel ietwat tegen pech aan imo.
Er zijn ook geen bewijzen voor gevonden tijdens de autopsie, doodsoorzaak is gewoon verhongering.quote:As far back as 1997, Dr. Thomas Clausen—the biochemist at the University of Alaska, Fairbanks, who examined the wild potato plant (Hedysarum alpinum) for Jon Krakauer—concluded after exhaustive testing that no part of H. alpinum is toxic. Neither the roots nor the seeds. Accordingly, McCandless could not have poisoned himself in the way suggested by Krakauer in his 1996 book Into the Wild, and in every subsequent reprinting of the book over the next decade. Likewise, Dr. Clausen’s analysis of the wild sweet pea (Hedysarum mackenzii)—given as the cause of Chris’s death in the current Sean Penn film—has also turned up no toxic compounds, and there is not a single account in modern medical literature of anyone ever being poisoned by this species of plant.
Het wordt nu neergezet alsof het mis ging door een klein foutje of pech en dat is dus gewoon niet waar, de hele onderneming was een aaneenschakeling van fouten. Je gaat niet voor niets na amper 4 maanden al kapot, dan heb je echt niet veel gegeten. Waarom het mooier/romantischer maken dan het is? Het verhaal op zich is al krachtig genoeg. Door het zo te presenteren is de kans alleen maar groter dat copycats dezelfde stunt willen uithalen.quote:When we spoke with the Alaskan medical examiner who conducted the Chris McCandless autopsy, and asked him if he thought Chris might have been poisoned…he said no, not at all, and that he believed McCandless simply starved to death.
Had 'm gewoon daar laten ligge, maar heb hem nu hier voor me liggen (int engels):quote:Op zaterdag 13 september 2008 20:12 schreef Da_Ripper het volgende:
Toevallig gister het boek uit de kast van een vriendin gegrist... ben benieuwd.
quote:Over die tips kom ik later op terug... (je bedoeld films over survivallen, op jezelf aangewezen zijn in de wilde natuur etc...?)
die heb ik de afgelopen maanden 2x gezien, das de beste film voor mij dit jaarquote:Op donderdag 18 september 2008 18:08 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Moet de Grizzly Man ook nog zien...
Ik ookquote:Op zaterdag 20 september 2008 04:49 schreef WooZ het volgende:
[..]
was extra interessant omdat ik zelf grizzly;s gezien heb
Ik ook, zo'n anderhalve maand geleden en 30 km van de plek waar Grizzly Man is omgekomen. Geweldige ervaring om met klein vliegtuigje op het strand te landen en dan tussen de grizzlies te lopen (op een gegeven moment 8 om ons heen), eentje kwam zelfs tot op 4 meter afstand. filmpje:quote:Op zaterdag 20 september 2008 04:49 schreef WooZ het volgende:
[..]
die heb ik de afgelopen maanden 2x gezien, das de beste film voor mij dit jaar
was extra interessant omdat ik zelf grizzly;s gezien heb
Je kunt veel over de film zeggen, maar met "survival" heeft het toch weinig te makenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |