abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 22 november 2008 @ 18:19:25 #151
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_63433253
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 18:19 schreef Oldbie het volgende:
Geweldige reactie van Wales op de haka van de All Blacks
Die blik van die Fransman (zijn naam is mij effe ontschoten, die 'holenmens') was ook wel mooi.
pi_63433395
Chabal bedoelde ik natuurlijk.
pi_63433565
Leuke pot trouwens tot nu toe, Wales vs Nieuw-Zeeland.

Leuk rugbydagje vandaag. Finale Rugby League World cup en aardige oefeninterlands.
pi_63434114
Ierland-Argentina ... pfff, het kwam er niet uit, behalve dan het laatste kwartier. Ongedisciplineerd zooitje zeg die Argentijnen. Nouja, Ierland blijft goed staan in de IRB rankings, goed voor de WK-loting volgende week.
pi_63440064
Ohja, en ik vond Tomas O'Leary echt matig paar slechte kicks, een mooie forward drive verneuken met een kutpass, enzovoort. In februari weer Reddan? Dank u!

Nu zat er sowieso verder weinig lijn in het spel, van beide kanten, maar toch he.
pi_63446263
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 18:02 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Dit heb ik vaak van je gezien de laatste tijd.
Nu nog commentaar?


Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar de Ugly Biltong Eating Bastards zullen het ongetwijfeld een stuk beter hebben gedaan dan de afgelopen weekenden. Ik kijk erg uit naar The British & Irish Lions vs. The Springboks volgend jaar.

Jammer dat Wales de goede eerste helft niet heeft weten vast te houden. De Ierse provincie club Munster was afgelopen week trouwens dichtbij een overwinning op de All Blacks. Hier een leuke reportage over deze 'replay' van 30 jaar geleden:



Er was deze wedstrijd ook een leuke Haka. De Kiwi's in het team van Munster namen het initiatief:

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 23 november 2008 @ 13:20:13 #158
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_63447506
quote:
Op zondag 23 november 2008 12:37 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar de Ugly Biltong Eating Bastards zullen het ongetwijfeld een stuk beter hebben gedaan dan de afgelopen weekenden. Ik kijk erg uit naar The British & Irish Lions vs. The Springboks volgend jaar.
Tja, zo kan je ook met verlies omgaan. Name calling is nogal een bewijs van frustratie en ik weet inmiddels dat jij een stronthekel hebt aan ZA dus dit verlies zal wederom hard aankomen
We zullen wel zien of de crème de la crème van Groot Brittannië wel in staat is om van een zuidelijk halfrond land te winnen. Voorlopig hebben de landen afzonderlijk niets in te brengen.

En biltong is verdomd lekker Jammer dat het in Nederland niet verkrijgbaar is
pi_63448011
Biltong is toch gewoon hetzelfde als beef jerky?

Volgens mij is dat wel degelijk in Nederland verkrijgbaar.
pi_63448623
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:20 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Tja, zo kan je ook met verlies omgaan. Name calling is nogal een bewijs van frustratie en ik weet inmiddels dat jij een stronthekel hebt aan ZA dus dit verlies zal wederom hard aankomen
We zullen wel zien of de crème de la crème van Groot Brittannië wel in staat is om van een zuidelijk halfrond land te winnen. Voorlopig hebben de landen afzonderlijk niets in te brengen.

En biltong is verdomd lekker Jammer dat het in Nederland niet verkrijgbaar is

Ha, je moet wel tegen een geintje kunnen natuurlijk

Ik zit er meestal nooit zo mee als mijn favoriete team verliest. Op een of andere manier kan ik keihard juichen als mijn team wint, maar gaat het leven gewoon door als ze verliezen. Ik ga er niet dagen van zitten balen.

Dat zuidelijk halfrond teams beter zijn dan noordelijk halfrond teams is niets nieuws natuurlijk. Daarom ben ik waarschijnlijk ook wel voor het noordelijk halfrond; ik sympatiseer graag met de underdog. Jammer dat er dit jaar niet een aantal verrassingen inzaten, al hebben de verschillende landen goed gepresteerd tegen Nieuw Zeeland en Zuid Afrika (behalve Engeland dan).
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 23 november 2008 @ 13:56:21 #161
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_63448643
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:37 schreef Leatherface het volgende:
Biltong is toch gewoon hetzelfde als beef jerky?
Beef jerky wordt gerookt voordat het gedroogd wordt.
Biltong wordt alleen gezouten en gekruid. Daarna gedroogd.

In feite is biltong rauw vlees.
pi_63448812
Ow, dacht dat het hetzelfde is.

Weer wat geleerd.
pi_63534690
Over precies een week (woensdag 3 december) speelt Australië de traditionele Final Challenge tegen de Barbarian Football Club. Er zijn veel Nieuw-Zeelanders en Zuid-Afrikanen opgeroepen voor de wedstrijd, met aanvulling van wat Engelsen, twee Fransen en een Welshman. Daarnaast speelt ook voormalig Australië captain George Gregan mee met de Barbarians. Enkele topspelers in het team van de Barbarians zijn Joe Rokocoko, Jean de Villiers, Fourie de Preez, Bakkies Botha, Bryan Habana, Shane Williams, Percy Montgomery, Bakkies Botha, Richie "Tackles" McCaw en Schalk Burger.

De wedstrijd is de eerste rugby union match die in het nieuwe Wembley stadion gespeeld zal worden. De wedstrijd zal in het teken staan dat het in 2008 precies 100 jaar geleden is dat de Olympische Spelen in Londen werden gehouden. Op deze OS won Australië het goud, nadat ze in de finale een Engels team versloegen dat werd vertegenwoordigd door spelers van county Cornwall. Normaliter spelen alle Barbarian spelers in de sokken van hun eigen club, maar dit jaar zullen ze allemaal sokken van county Cornwall dragen (heerlijk, die tradities en symbolen ).

De traditie dat er elke Barbarians-wedstrijd een speler meedoet die nog niet voor zijn eigen land is uitgekomen wordt ook nu weer in ere gehouden. De eer valt deze keer te beurt aan Nick Foster, een Zuid-Afrikaan van Western Province.

De gehele squad: Backs - Percy Montgomery (RSA), Bryan Habana (RSA), Joe Rococoko (NZL), Shane Williams (WAL), Rico Gear (NZL), Jean de Villiers (RSA), Ollie Smith (ENG), Francois Trinh-Duc (FRA), George Gregan (AUS), Fourie du Preez (RSA). Forwards - Richie McCaw (NZL), Jerry Collins (NZL), Schalk Burger (RSA), Nick Koster (Western Province/RSA), Chris Jack (NZL), Steve Borthwick (ENG), Bakkies Botha (RSA), Patrice Collazo (FRA), Carl Hayman (NZL), Gurthro Steenkamp (RSA), Mark Regan (ENG), John Smit (RSA)

Vorig jaar versloegen de Barbarians in de Final Challenge het team van Zuid-Afrika met 22-5. Dit jaar wonnen de Barbarians al van Belgie en verloren ze van Ierland en Engeland.

Ik hoop dat de wedstrijd in de pub wordt uitgezonden, want ik wil hem wel graag zien !!

[ Bericht 0% gewijzigd door Nielsch op 26-11-2008 13:33:04 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_63661779
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 10:46 schreef LamstraalASD het volgende:
Dat durf ik eigenlijk niet te zeggen
Precieze eindstand weet ik niet, we hebben in ieder geval klop gehad.
We kwamen pas heel laat op gang , 2de helft speelden we helemaal niet slecht maar het mocht niet baten.

Wes55, in welk team van CAS en welke positie speel jij?
heb je 30-11 nog gespeeld tegen Castricum?
pi_63662354
Vandaag! Loting RWC2011 om 16:00 onze tijd.

De potten zijn als volgt:

Band 1: New Zealand, South Africa, Australia, Argentina
Band 2: Wales, England, France, Ireland
Band 3: Scotland, Fiji, Italy, Tonga

Live stream @ http://www.rugbyworldcup.com/
pi_63662590
doen er in 2011 maar 12 teams mee? of worden de resterende 8 teams later ingedeeld?
pi_63663024
De overige 8 landen zitten nog in de kwalificatiefase, die worden ook vandaag geloot:

Band 4: Americas 1, Europe 1, Europe 2, Oceania 1
Band 5: Africa 1, Americas 2, Asia 1, Play Off place
pi_63663277
ah oke thanks.
  maandag 1 december 2008 @ 16:40:18 #169
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_63673624
NZ en Frankrijk in 1 pool, mooie pot.

Schotland gaat het niet redden ben ik bang ...

Ierland dit keer iets betere kansen samen met (gokje) Georgie/Roemenie/Spanje en Urugay/USA/Canada erbij.

SA, Wales, Fiji ... zeker terugkijkend naar het vorige WK waar Fiji van Wales won en het SA erg moeilijk maakte. Misschien wel de mooiste pool, als (gokje) Samoa en Namibie zich erbij plaatsen.
pi_63695262
Ben benieuwd of er nog een land is dat zal debuteren op het WK...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:13:40 #172
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_64748671
Het nieuwe rugbyseizoen gaat binnenkort weer van start. Schrijf maar vast in je agenda:
Vanaf zaterdag 7 februari: Six Nations
Vanaf vrijdag 13 februari: Super 14

We hebben weer lang genoeg droog gestaan. Tijd voor actie
pi_64750048
Inderdaad, eindelijk. Gelijk al een kraker, Ierland-Frankrijk. Ik kan me niet eens herinneren wat de laatste keer was dat Ierland van dat volk won ...
pi_64789735
Wales gaat de 6Nations ook dit jaar weer winnen, gok ik. Belangrijke Six Nations dit jaar voor de spelers in verband met de selectie voor de Lions!

Wat betreft de Super 14 zet ik mijn geld op de Crusaders, al zou het leuk zijn als er eens een ander team wint. Waratahs mag ook, als het de Bulls maar niet zijn .
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_64790151
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:42 schreef knnth het volgende:
Inderdaad, eindelijk. Gelijk al een kraker, Ierland-Frankrijk. Ik kan me niet eens herinneren wat de laatste keer was dat Ierland van dat volk won ...
Wat betreft de 6Nations was de laatste keer in 2003... misschien dat ze daarna nog een keer van Frankrijk gewonnen hebben in een friendly test.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:14:46 #176
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_64790198
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:07 schreef Nielsch het volgende:
als het de Bulls maar niet zijn .

Mijn cluppie
pi_64792837
Het is in de S14 mij allemaal om het even, maar die finale in 2007 On-ge-lo-fe-lijk.
pi_64907390
Super 14. Kijk er naar uit. Go Hurricanes go!

Vertrek vandaag vanuit Nieuw Zeeland. Een Hurricanes shirt en wat All Blacks merchandise rijker!
  zondag 15 februari 2009 @ 12:22:53 #180
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_66078847
Goede start van The Bulls gisteren in de Super 14.

Uitslagen en stand
Mogelijkheid om live wedstrijden te bekijken. Ook kan je hier achteraf complete wedstrijden of samenvattingen zien.
pi_66641591
Wes zondag spelen met het driede??
Fuck with a Hooker, get rucked.
pi_66800447
ja als het goed is wel.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:33:28 #183
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_66800755
Op dit moment aan de gang in de Super 14:
Bulls - Stormers

Tussenstand: 3-0 (na ca. 29 minuten)
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:45:55 #184
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_66801074
Rust: 6-3

Meer een kicking contest dan een rugby match.
Hopen dat de 2e helft beter wordt
pi_66814586
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:20 schreef wes55 het volgende:
ja als het goed is wel.
Dan zie ik je morgen wel.
Fuck with a Hooker, get rucked.
pi_67418181
Binnenkort speel ik zelf mijn eerste wedstrijd.

Speel voor Griffith Uni Knights, Gold Coast Australie. Mijn eerste seizoen en dan gelijk meespelen met gasted die al vanaf hun 6e spelen. Ik zal er dus vast wel een paar flinke bulten en schrammen aan over houden.

Training tot dusver is helemaal super. Ik heb het idee dat ik per sessie een hoop leer en iedereen is echt super motiverend!

Zijn er hier meer mensen die in Australie hebben gespeeld en weten hoe het niveau daar zo ongeveer ligt?
It's not who stands before you, it's who stands beside you
Well the last plane outta Sydney 's almost gone, whooooh, yeah
pi_67440462
Ligt eraan in welke klasse ze spelen, maar denk dat die aussies er wel meer kaas van gegeten hebben dan wij allemaal bij elkaar
pi_67455021
Voor ons hopenlijk zondag de laatste reguliere wedstrijd van het seizoen.
2 team met gelijke punten en 1 daarvan gaat na competitie spelen.
Feit wil alleen dat we een poging moeten doen om de nr1 te verslaan, dan zal de concurentie ook moeten winnen.

Pff zal spannend worden, en ik hou helemaal niet van spannend
Fuck with a Hooker, get rucked.
  vrijdag 10 april 2009 @ 12:09:46 #189
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_67892055
* Dandelion heeft afgelopen dinsdag zijn allereerste rugbytraining ooit gehad.

Best pittig... en dat is een understatement.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_68042045
http://www.clarin.com/diario/2009/04/14/um/m-01897533.htm met filmpje

Snelle poging tot vertaling:

Straf die tot voorbeeld dient voor schandalige ruzie

De bond heeft twaalf spelers geschort, de trainers en zelfs (club?) officials voor een opstootje in de wedstrijd tussen Dinamo Bucarest en Farul Constanta. Er waren nog slechts zes minuten te spelen.

Afgelopen zaterdag, toen er slechts zes minuten te spelen waren, onstond een opstootje na een scrum tussen alle spelers van de teams Dinamo Bucarest en Farul Constanta, uitkomend in de Roemeense competitie.
Vandaag zijn de sancties bekend geworden en het comissie heeft besloten twaalf spelers, de technische staf van beide clubs en zelfs club officials. Totaal zijn er voor 81 wedstrijden aan schorsingen uitgedeeld.

Zes spelers van Dinamo, titelverdediger in de competitie, ontvingen elk een schorsing voor zeven wedstrijden, een zevende moet tien wedstrijden aan de kant blijven en de club mag twee wedstrijden niet thuis afwerken.

De president van Farul, koploper in de competitie, kreeg een sanctie van twaalf wedstrijden terwijl twee spelers afkomstig uit Gerogie geschorst werden voor respectievelijk tien en zeven wedstrijden. Negen spelers moesten naar het ziekenhuis wegens opgevangen klappen.

De stand was 3-0 voor Dinamo, na het opstootje verlieten de spelers van Constanta het veld. De bond heeft volgens het reglement de eindstand bepaald op 5-0.
pi_68132942
Zojuist mijn allereerste wedstrijd gespeeld.Heb eigenlijk maar een kwartiertje in het veld gestaan maar dat was toch genoeg voor een opgezwollen oog in een ruck. Het was trouwens toch veel te warm om de volle 80 te spelen.
It's not who stands before you, it's who stands beside you
Well the last plane outta Sydney 's almost gone, whooooh, yeah
pi_68138064
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 06:33 schreef aussieaussie het volgende:
Zojuist mijn allereerste wedstrijd gespeeld.Heb eigenlijk maar een kwartiertje in het veld gestaan maar dat was toch genoeg voor een opgezwollen oog in een ruck. Het was trouwens toch veel te warm om de volle 80 te spelen.
altijd je hoofd beschermen als je onderin de ruck ligt
pi_68138679
Ik lag er niet onder, ik kreeg een elleboog toen ik vooraan stond
It's not who stands before you, it's who stands beside you
Well the last plane outta Sydney 's almost gone, whooooh, yeah
pi_68140450
ben je een back of voorwaartse?
pi_68155750
Winger
It's not who stands before you, it's who stands beside you
Well the last plane outta Sydney 's almost gone, whooooh, yeah
pi_68160645
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 23:44 schreef aussieaussie het volgende:
Winger
Wingers moeten ook niet vooraan gaan staan in een ruck... laat dat maar gewoon aan de voorwaartsen over, dan hoeven jullie je niet druk te maken over blauwe ogen of gebroken nagels
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_68161258
Een blauw oog maakt me niet zoveel uit. Dat gaat w weer over. Op dat moment was ik als eerste bij de ruck en op dat moment maakt het niet zo veel meer uit. Wedstrijden zijn nu eenmaal chaotischer dan trainingen. Bij onze club leren wij om meerdere posities te kunnen dekken als het nodig is daarbij hoort dus ook dat de backs de rucks in moeten als dat nodig is.

En daarbij: niets is zo beschamend als met spierwitte shorts weer het veld af komen
It's not who stands before you, it's who stands beside you
Well the last plane outta Sydney 's almost gone, whooooh, yeah
pi_68161811
quote:
Op zondag 19 april 2009 09:40 schreef aussieaussie het volgende:
Bij onze club leren wij om meerdere posities te kunnen dekken als het nodig is daarbij hoort dus ook dat de backs de rucks in moeten als dat nodig is.

No shit Sherlock

Je moet nog wel wat werken aan je humoristische reacties op voorwaartsen die denken dat zij al het zware werk doen
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_68162562
Forwards:

Props: These warm, friendly chaps go through life with healthy, albeit often toothless, smiles. In general they are slightly overweight, although they prefer the term "solid." But don't let their jolly demeanors fool you: put anything too close to a prop's mouth and you may never see it again. They eat constantly to fuel their monstrous aggression in the scrums. Like many forwards, they dream of one day hitting a drop goal in a real game and practice the skill diligently in training. They are loyal and trustworthy and great friends to have around off the pitch.

Hooker: The smallest forward, a hooker is known for his crafty ways and cauliflower ears. He is not always the fastest or most athletic man on the pitch, but he manages to get the job done for the full 80 minutes. Hooking and throwing skills are essential as he is a critical part of any good scrum or lineout. The hooker’s job mandates that he have a bald patch on the top of his head, so don’t bring it up unless you want your face raked in the next breakdown.

Locks: Tall and strong, these giants round out the powerhouse that is the tight five. Also called the second row, they are known for their strength and athleticism, although not necessarily for their intellect. Most were not actually born slow; it is apparent, however, that years of jamming their heads between the front row's asses have taken a toll on their mental capacities. Nevertheless, locks remain an essential part of scrums and lineouts and are indispensable in rucking and ball possession.

Flankers: These athletic machines have all the speed, talent, and skill of backs, but would rather enjoy the brutality of the scrum than sit idly by and watch the proceedings. They are confident, although not nearly as cocky as the backs, and they take great pride in flattening opposing scrum halfs, even if the hit is late. Such an honor is reserved for flankers because they are the most versatile players on the field, capable of producing awe-inspiring runs, running smart support lines, or playing hard-nosed defense if needed.

Number Eight: Rounding out the forward pack, this man has no need for a name; rather one refers to him only by number. Sharing many of the versatile and athletic traits of the flankers, he is clearly the most valuable man on the rugby pitch. He may be seen running over opposing forwards, rucking for the otherwise helpless backs, or making booming hits in the open field. He has the speed to run around the defense, but would rather run over them if presented with the option. Although he is not as groomed as those in the back line, the number eight is one of the most handsome players on the squad.

Backs:

Scrum Half: If one back must be tolerated, it is the scrum half. He is scrappy and loud, and doesn’t shy away from a fight. In fact, he starts them more frequently than anyone else on the team. This sometimes gets him into trouble because he is too small finish an altercation: usually a forward is required to intervene and save him. A good number nine will rake mercilessly and punch opposing players in the face, or worse, if they don’t release the ball. His passing and kicking skills are developed by necessity only. In reality, he is a forward trapped in a back’s body and would stick his nose in the scrums if allowed.

Fly Half: The cockiest man on the field, the fly half is never seen in the locker room without his hairbrush and French cologne. The fly half supposedly leads the backs and directs the flow of the game, but he is usually found screaming out incoherent orders and yelling at others to ruck so he doesn’t have to. His passes are rarely as pretty as his face and his flashy runs often result in a loss of yardage or a dropped pass. For his uneducated foot, the fly half enjoys kicking far more than is productive or even healthy. Off the field, he cannot be trusted; as such, any self-respecting woman should avoid him at all costs.

Centers: These players like to refer to themselves as a locomotives or “freight trains,” although their speed is often lacking and their statures less than impressive. They would do well to spend some time in the forward pack, to learn not to shy away from contact, and to embrace physicality. The inside center carries the ball far too often due to his proximity to the fly half and his inability to pass the ball further down the back line. The outside center has fewer chances to knock the ball on, but never fails to capitalize when the opportunity is presented. To their credit, they have an amazing knack for taking the ball into contact in such a way that it is impossible to win it back. It's really quite an anomaly. Off the field, they boast of breaking tackles and scoring tries, although everyone else knows better.

Wings: These speed demons hang around the outskirts of the action so as to keep their uniforms clean. Wings have great fashion sense and can be counted upon to recite tips and trends from the latest issues of GQ. On occasion, they have a chance to break for long runs and excite the crowd, although more often than not they are tackled quickly or pushed out of bounds. Their weak statures also mean they tend to be injured quite easily. Wings look more like soccer players than rugby players, and always have over-inflated egos. On the occasion the forwards provide them with an easy opportunity to score, the wings take all the credit and congratulate themselves by staunchly avoided any contact for the remainder of the game.

Fullback: The last line of defense, the fullback usually crumbles under all the pressure that is put on him. This manifests in various ways including fumbled punts, shanked kicks, and missed open field tackles. If the stars are aligned, he may put together a worthwhile counterattack with the wings, but this occurrence is far too infrequent to merit discussion. The fullback’s status as a rugby player is questionable as he spends the majority of the game spectating from afar. In fact, this personality continues off the field; at post game functions, he is often seen drinking by himself in the corner.
It's not who stands before you, it's who stands beside you
Well the last plane outta Sydney 's almost gone, whooooh, yeah
pi_68162580
Het jammere is dat dat er bij dat stukje van de backs toch een redelijk kern van waarheid in zit...
It's not who stands before you, it's who stands beside you
Well the last plane outta Sydney 's almost gone, whooooh, yeah
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')