abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 november 2007 @ 15:31:26 #1
198098 henkzijlstra
ik verdien 80k per jaar en jij
pi_54803071
Beste mensen,

Na al langere tijd meegelezen te hebben op dit forum toch maar bedacht om zelf s iets te gaan posten. Misschien hebbe jullie tips voor mijn probleem, anders is het tenminste fijn voor mij om mijn hart even te kunnen luchten.

Ik ben 21 en sinds een paar maanden werkzaam bij een kantoor in een stad bij ons in de buurt. Nou ik klaar ben met school en ben begonnen met werken heb ik niet echt een doel in me leven. Elke dag om 9u beginnen met werken tot 6u. Daarna de hele avond op mijn kamer zitten waar ik wat tv-kijk en wat computer. Daarna naar bed en dan begint het weer van voren af aan.

In het weekend gebeurt er ook niet echt iets speciaals. Meestal slaap ik lang uit en verdoe de rest van de dag met gamen (xbox 360 en playstation 3 ).

Vrienden heb ik eigenlijk niet, alleen de mensen die ik ken van me werk en de mensen die ik van internet en xbox live ken. Ik ga dus ook nooit uit. Ook niet veel behoefte aan eigenlijk.

De laatste tijd voel ik me nutteloos. Ik kom zo niet echt verder in me leven. Mijn ouders zeggen vaak dat ik iets moet gaan doen en zien me denk ik graag op mijn eigen gaan wonen. Maar wat moet ik dan doen? Wassen en koken en poetsen hoef ik nu niet te doen, dus dat is wel relaxed zo...

Iemand misschien tips om mijn leven wat meer inhoud te geven? Ben van nature best wel een sociaal en ondernemend persoon dus snap niet hoe dat dan bij andere mensen gaat?

Thanx for advice.

Henk a.k.a. TheKiller007 (voeg me maar toe op xbox live als je wilt/durft )
pi_54803109
ga sporten! Groepssport ofzo, dan kom je vanzelf mensen tegen
  vrijdag 23 november 2007 @ 15:34:17 #3
198098 henkzijlstra
pi_54803139
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 15:33 schreef L0we het volgende:
ga sporten! Groepssport ofzo, dan kom je vanzelf mensen tegen
Ik wist dat deze reactie zou komen. Mensen ik haat sporten! (op virtua tennis na dan haha). Geen optie dus.
  vrijdag 23 november 2007 @ 15:35:19 #4
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54803160
quote:
Vrienden heb ik eigenlijk niet
en dit...
quote:
Ben van nature best wel een sociaal en ondernemend persoon dus snap niet hoe dat dan bij andere mensen gaat?
Strookt niet met elkaar.

Er is meer in het leven als gamen. Ga op stap. Spreek mensen aan. Creer een vrienden kring.

En zoek een appartementje. Kan me wel voorstellen dat je ouders genoeg hebben van een luie gamende zoon die niets uitvoert.

En nee dit is geen bashing. Maar gewoon mijn observatie.

Daarbij niemand heeft een doel in z'n leven. Opstaan werken. doodgaan. Dat is je doel.

get used to it.
  vrijdag 23 november 2007 @ 15:38:09 #5
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54803229
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 15:34 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

Ik wist dat deze reactie zou komen. Mensen ik haat sporten! (op virtua tennis na dan haha). Geen optie dus.
Jammer dat je het al bij voorbaat afwijst! Ik deed vroeger ook weinig aan sport (vond er niks aan), maar nu ik twee keer in de week fitness voel ik me echt stukken beter. Het wordt een positieve cirkel, je voelt je actiever en gaat meer dingen doen, die weer leiden tot nieuwe activiteit. Je moet die negatieve cirkel waar je nu in zit proberen te doorbreken
  vrijdag 23 november 2007 @ 15:39:12 #6
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_54803253
Je bent pas 21.. de meeste mensen maken dit soort fases mee in hun leven. Er is er maar 1 die er wat van kan maken, en dat ben jezelf. Maak er wat moois van!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 23 november 2007 @ 15:42:45 #7
198098 henkzijlstra
pi_54803316
Ik heb het idee dat ik op mijn leeftijd niet echt een vriendenkring kan maken. Je ziet toch altijd overal groepjes waar je niet zo 1,2,3 tussen kan horen. Misschien is het zoeken van een vriendin die al wat vrienden heeft een oplossing? Heb al ooit vrij serieus een relatie gehad. Alleen vond zij het nodig om na 2 of 3 maanden vreemd te gaan... Vandaar dat ik niet echt meer zit te wachten op een vriendin. En daarbij het is al zo'n 6 jaar geleden.

Maar goed. Vrieden hebben is niet het grootste probleem. Ik vermaak me prima alleen heb niet per sé mensen om me heen. Het gaat er meer om dat ik me een van de miljoenen sterren aan de hemel ben. Niemand merkt me echt op. Beetje moeilijk uit te leggen maar ik voel me 1 van die mieren op een mierenhoop. Niks speciaals dus.
  vrijdag 23 november 2007 @ 15:43:28 #8
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_54803334
Als het financieel mogelijk is, kun je er aan denken om lekker part-time te werken, en de rest van de tijd actief een leuke hobby te zoeken. Bijvoorbeeld lekker fotograferen, of tekenen, of 3d design, of lekker boeken lezen of film reviews schrijven etc. Gewoon iets om straks iets 'achter te kunnen laten' zeg maar.

Eigenlijk hebben maar vrij weinig mensen een 'doel' in hun leven (tenzij je keeper bent), en doet iedereen maar een beetje huisje-boompje-beestje nastreven. Voor veel mensen geeft dat hun leven wat zin, maar voor sommigen is dat te weinig, of helemaal niets.

Eigenlijk moet je ook niet te veel nadenken over het leven, want je komt uiteindelijk toch uit op het antwoord: mijn leven heeft geen enkele zin en over 50 jaar lig ik allang begrafen:alleen, vergeten en verrot in een graf.
Denken over de zin van het leven is vrij deprimerend.
pi_54803392
Ga iets er bij doen zoals anderen al gezegd hebben. Steek meer moeite in anderen en in het ontwikkelen van je eigen sociale vaardigheiden (gaat gepaard). Duik wat minder achter de PC en sporten is belangrijk voor je geestelijke gesteldheid, maar als je dat weigert tjah dan houdt het op.

Overigens, je moet zelf gaan bedenken waar jij happy van wordt. Iedere persoon moet zijn eigen doel bedenken, iets wat je wenst na te streven opdat je er gelukkig van denkt te worden.
pi_54803422
Gewoon wachten tot je ouders je uit huis schoppen, dan wordt je doel vanzelf 'werken voor de hypotheek'.
  vrijdag 23 november 2007 @ 15:50:47 #11
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_54803479
Misschien zit je wel in een soort quarterlife crisis. Het zijn wel de symptomen ervan.
Een doel in het leven, tja wat is dat eigenlijk? Een concreet levensdoel bestaat denk ik niet. Het cliché "gelukkig leven" is denk ik het doel. Volgens mij ben je op zoek naar voldoening. Op je eigen gaan wonen is in mijn ogen best een goed idee. Je wordt daar namelijk zelfstandiger van en hebt meer het gevoel om verantwoordelijk voor jezelf te zijn. Dat geeft voldoening. Niet dat het mij wat aangaat, maar heb je een relatie? Zo niet dan mis je dat misschien. Zo ja dan is het toch leuk om samen te gaan wonen? (niet gezien in je post )
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  vrijdag 23 november 2007 @ 15:53:45 #12
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_54803543
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 15:31 schreef henkzijlstra het volgende:

Elke dag om 9u beginnen met werken tot 6u. Daarna de hele avond op mijn kamer zitten waar ik wat tv-kijk en wat computer. Daarna naar bed en dan begint het weer van voren af aan.

In het weekend gebeurt er ook niet echt iets speciaals. Meestal slaap ik lang uit en verdoe de rest van de dag met gamen (xbox 360 en playstation 3 ).
Klinkt als een normaal maatschappelijk leven in Nederland. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_54803547
Wat me opvalt: Er wordt altijd in zulke situaties gezegd dat je het niet zo supernodig vindt om mensen om je heen te hebben....maar ik denk dat je dat WEL heel graag wil!!
Ga er gewoon op uit...al fiets je overdag (of zelfs savonds) door de stad...laat je gewoon buiten zien, en trek niet steeds terug naar je eigen stekkie...
Ik doe niet meer aan een signature
pi_54803549
Je moet niet zo zitten miepen met je 'ik kan op mijn 21ste geen vrienden meer maken' je bent toch geen ouwe lul?

ben zelf 22, net verhuisd naar een vreemde stad, nieuwe studie, nieuwe baan en ook door niet te sporten, dat doe ik zelf wel, heb ik inmiddels al aardig wat kennissen opgedaan, met vrienden-potential maargoed, daar ging het niet om zei je? Terwijl je wel wilt dat mensen je opmerken en dat je niet '13 in een dozijn' wilt zijn.. ja.. dat schiet niet op he, als je met niemand omgaat die meer van je weet dan welke werkzaamheden je op je werk doet.

Ga naar buiten, ga achter die stomme computer vandaan (ok, een Playstation 3 willen wij ook, maar voor 'zo nu en dan' ) en ga eens leven, je bent 21!!
Ja doei.
  vrijdag 23 november 2007 @ 16:00:54 #15
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_54803714
Ow ja, als dit serieus aan je knaagt zou je misschien even kunnen overwegen om langs je huisarts te gaan voor een gesprek, want het komt op me over als een beginnende depressie. Het kan zijn dat hij/zij je ant-depressiva voorschrijft, maar persoonlijk ben ik daar niet zo fan van. Wellicht is het beter als hij je even doorverwijst naar iemand van het voormalige RIAGG voor een gesprekje.

Uiteraard kan het om een tijdelijk dipje zijn, maar het is misschien toch handig om er 1 of 2 x even met iemand over te praten en wellicht heeft die persoon wat goede adviezen voor je.
pi_54803731
Hij komt iig wel vrij gefrustreerd over
  vrijdag 23 november 2007 @ 16:02:43 #17
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_54803739
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 16:00 schreef Yi-Long het volgende:
Ow ja, als dit serieus aan je knaagt zou je misschien even kunnen overwegen om langs je huisarts te gaan voor een gesprek, want het komt op me over als een beginnende depressie. Het kan zijn dat hij/zij je ant-depressiva voorschrijft, maar persoonlijk ben ik daar niet zo fan van. Wellicht is het beter als hij je even doorverwijst naar iemand van het voormalige RIAGG voor een gesprekje.
.
Of hij gaat gewoon wat nuttigs doen, dat kan natuurlijk ook....
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_54803750
Er zullen best nog wel meer dingen zijn, die je leuk vind om te doen, denk ik.
Je houdt van spellen spelen, dus kijk eens of er ergens een lan party georganiseerd wordt en kijk daar eens rond.

Ga gewoon eens een paar vaste avenden op de fiets een rondje rijden, haal tijdens die rit iets lekkers te eten, bij een volle snackbar of zo en na een paar keer de zelfde gezichten gezien te hebben en een "goedenavond" te hebben uitgewisseld kom je vanzelf in gesprek met die jongelui.

Op die manier kom je vanzelf in contact met andere mensen.
  vrijdag 23 november 2007 @ 16:04:25 #19
198098 henkzijlstra
pi_54803773
Ik weet niet ... het klinkt allemaal zo simpel maar dat is het niet. Ik ben meestal gewoon te lui om iets te gaan ondernemen met andere mensen. Liever ga ik wat gamen, zo gaat de dag ook snel voorbij. Heb een tijdje de sims gespeeld om te kijken hoe een socialer leven er dan uit zou zien. Maar bij nader inzien toch niets voor mij .

Ik ga vanavond als ik thuis ben toch eens kijken bij de boksclub die een straat achter ons huis zit. Misschien toch een goede tip dat sporten. Moet me er gewoon over heen zetten.

@Flashwin --> kun jij niet beter naar het vanDale forum verkassen?
pi_54803828
dude
thats my life,.. ik zuip me alleen nog ff lens met maten in het weekend
Geniet gewoon zolang het kan, doe leuke dingen met maten enzo.
mijn doel: werk om te feesten.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Op vrijdag 23 november 2007 16:04 schreef henkzijlstra het volgende:
Ik weet niet ... het klinkt allemaal zo simpel maar dat is het niet. Ik ben meestal gewoon te lui om iets te gaan ondernemen met andere mensen. Liever ga ik wat gamen, zo gaat de dag ook snel voorbij. Heb een tijdje de sims gespeeld om te kijken hoe een socialer leven er dan uit zou zien. Maar bij nader inzien toch niets voor mij .
Meen je dit?
pi_54803918
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 16:10 schreef boskameel het volgende:

[..]

Meen je dit?
Wow dat stukje had ik even over het hoofd gezien,..
Kloon alert!!
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  vrijdag 23 november 2007 @ 16:13:34 #23
198098 henkzijlstra
pi_54803958
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 16:10 schreef boskameel het volgende:

[..]

Meen je dit?
Uuuuh ... ja? Misschien raar voor jouw?

Heb zonet een oude klasgenoot van me gemaild. Misschien dat we kunnen afspreken om een keer iets te gaan doen ergens. Zo ben ik inderdaad onder de mensen dan. Het enige probleempje is dat hij gothic is. Schaam me dan een klein beetje in het openbaar met hem (verder wel een goeie gast hoor).
  vrijdag 23 november 2007 @ 16:14:07 #24
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_54803974
Echt waar gast, maak vrienden.

Ik weet niet of je sinds kort bent verhuisd en daardoor geen vrienden hebt, het lijkt mij onmogelijk in 10 jaar tijd geen enkele vriend te hebben gemaakt?

En een hobby zoeken kan ook al veel oplossen xD
  vrijdag 23 november 2007 @ 16:14:27 #25
14827 Kogando
Modelprutser
pi_54803985
http://www.youtube.com/watch?v=oAVoQfoU0dQ

Zelfmedelijden en negatieve gedachten brengen je nergens. Durf eens je patronen te doorbreken, onderneem wat, ga op reis. Zet die xbox uit en verplicht jezelf je tijd anders door te brengen. Haal wat oude contacten op en spreek een keer wat af.

Een spelletje doen, de tv aanzetten, in je bed gaan liggen, even internetten.. dat zijn allemaal korte termijn oplossingen want na een half uur voel je je alleen nog maar brakker. Probeer een lange termijn plan in gang te zetten, dan heb je iets om naartoe te werken.. een doel. Je zal je eigen doelen moeten maken, zoals alle andere mensen. Want het lijkt wel alsof je veel dingen samen doet, maar uiteindelijk zal je het toch zelf moeten regelen in je leven.

Je kan niet verwachten dat je alles gewoon bij het oude kan laten en dat wel ineens je leven drastisch verandert in positieve zin. Probeer daarom eens nieuwe dingen. En dan niet met de verwachting dat het je alles zal brengen wat je mist, maar je vergroot je kansen in ieder geval.

Enfin, succes.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')