quote:Zeeuwse scholieren hebben vrijdag
geprotesteerd tegen de poging van de
overheid om scholen te houden aan 1040
verplichte lesuren. In de praktijk
halen de meeste scholen die norm nu
niet en hebben leerlingen dus minder
les.
Honderden scholieren van de CSW in
Middelburg hebben vrijdagochtend
gestaakt. Ze gingen de straat op om
ook leerlingen van andere scholen bij
hun actie te betrekken. Ook op het
Zeldenrust-Steelantcollege in
Terneuzen hebben leerlingen actie
gevoerd
quote:Verbazing over optreden van politie
Leerlingen van de CSW in Middelburg
zijn verbaasd over het harde optreden
van de politie. Een woordvoerder van
de scholieren geeft toe dat de actie
uit hand is gelopen. Zo werd er
vuurwerk afgestoken en zijn agenten
met eieren bekogeld.
Maar er was volgens hem geen reden
voor agenten om met wapenstokken te
slaan. Zeker drie leerlingen zijn zo
hard geslagen dat ze ziek naar huis
zijn gegaan. Het lesprogramma op de
CSW is vrijdag rond 12.00 uur weer
hervat.
Ik kom net van school..Heb ook klappen gekregen van de politie omdat ik tegen de cameraman zei dat hij opnames moest maken van scholieren die geslagen werden.quote:Politie Middelburg slaat protest uit elkaar.
De politie heeft geweld gebruikt om
een einde te maken aan de demonstratie
van scholieren in Middelburg. Zij
gingen vrijdag de straat op omdat ze
vinden dat ze teveel les krijgen.
Agenten hebben wapenstokken gebruikt
om demonstrerende leerlingen uit
elkaar te drijven. Dat gebeurde toen
leerlingen de bevelen van de politie
niet opvolgden.
De politie heeft drie leerlingen
aangehouden. Volgens een woordvoerder
van de scholieren zijn zeker drie
scholieren ziek naar huis gegaan
Er zijn nu al te weinig leraren en dan moeten MEER les krijgen?quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:24 schreef 4VAlien het volgende:
stommie hippies met je wilde staking! Heb je ook onderbouwde argumenten waarom je aan het staken bent?
Er werd geen vuurwerk gegooit naar agenten en er zijn maar 2 eieren gegooid ofzo..Er is echt geen 100-en eieren gegooidquote:Op vrijdag 23 november 2007 13:25 schreef Pikkebaas het volgende:
Terecht dus als je vuurwerk afsteekt en met eieren naar agenten gooit.
Wie wind zaait zal storm oogsten.
Klacht ongegrond.
Die knuppels kwamen best hard aan..zo hoer begon als een gek zomaar op leerlingen te staan..heel veel mensen kregen klappen omdat ze gewoon niet weg konden omdat het zo druk was..Iedereen begon opeens te duwen etc.quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:26 schreef BobRooney het volgende:
Agossie, ze zijn zo hard geslagen, dat ze ziek naar huis zijn gegaan...wat de fuck [afbeelding]
Knul, op jouw leeftijd hoor je het nog in je broek te doen als een agent tegen je praat. En zeker als je gesommeert wordt om de weg vrij te maken.quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:28 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Er werd geen vuurwerk gegooit naar agenten en er zijn maar 2 eieren gegooid ofzo..Er is echt geen 100-en eieren gegooid
Het is gewoon schandalig dat scholieren van 12 tot 19 jaar worden neer geknuppeld omdat ze op een straat staan (er werden geen wegen geblokkeerd tot dat de politie ging dreigen)
quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:34 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Knul, op jouw leeftijd hoor je het nog in je broek te doen als een agent tegen je praat. En zeker als je gesommeert wordt om de weg vrij te maken.
Klappen waren dus terecht en van mij hadden ze de honden en het traangas ook mogen inzetten.
Pff..er waren eerst 5 agenten..ze begonnen opeens te knuppelen toen er meer agenten kwamen..die tering lijersquote:Op vrijdag 23 november 2007 13:34 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Knul, op jouw leeftijd hoor je het nog in je broek te doen als een agent tegen je praat. En zeker als je gesommeert wordt om de weg vrij te maken.
Klappen waren dus terecht en van mij hadden ze de honden en het traangas ook mogen inzetten.
ze demonstreren nu in elke stad zowat.quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Vroeger ging je als scholier gewoon rellen op het Binnenhof. En dan wel met duizenden scholieren. Niet in Middelburg met een paar honderd.
In heel Nederland word gestaaktquote:Op vrijdag 23 november 2007 13:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Vroeger ging je als scholier gewoon rellen op het Binnenhof. En dan wel met duizenden scholieren. Niet in Middelburg met een paar honderd.
Wie niet horen wil moet maar voelenquote:Op vrijdag 23 november 2007 13:37 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Pff..er waren eerst 5 agenten..ze begonnen opeens te knuppelen toen er meer agenten kwamen..die tering lijers
Die leerlingen die ziek naar huis gingen schijnen keihard in hun maag geslagen te zin door de politie..Hoorde het net op de radio.quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:39 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ze demonstreren nu in elke stad zowat.
en ik vind het een goeie zaak dat ze demonstreren en een minder goede zaak dat de politie er vrij hardhandig mee om gaat.
Ik vind het prima dat ze demonstreren. Maar wordt er ook nog iets centraal geregeld? Doet het LAKS nog iets? Dat was destijds immers een van de initiatiefnemers ('99 ofzo?), waarna op veel scholen mensen dingen gingen organiseren.quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:39 schreef Jerruh het volgende:
en ik vind het een goeie zaak dat ze demonstreren en een minder goede zaak dat de politie er vrij hardhandig mee om gaat.
Ja..een schreeuwende menigte spreek je aan zonder microfoon etc. met 5 agentenquote:Op vrijdag 23 november 2007 13:39 schreef Piles het volgende:
[..]
Wie niet horen wil moet maar voelen [afbeelding]
Het laks had liever dat er volgende week gestaakt zou worden omdat er volgende week gesprekken hierover zijn in de 2e kamer (dacht ik)quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:41 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat ze demonstreren. Maar wordt er ook nog iets centraal geregeld? Doet het LAKS nog iets? Dat was destijds immers een van de initiatiefnemers ('99 ofzo?), waarna op veel scholen mensen dingen gingen organiseren.
quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:42 schreef NrSiX het volgende:
ze zijn ook fout bezig, staken ok.. maar hier staken ze ook al vuurwerk af, belachelijk.
En waarom doen scholieren dat dan niet? Lijkt me veel effectiever om landelijk iets op te zetten, dan zoals het nu gaat.quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:43 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Het laks had liever dat er volgende week gestaakt zou worden omdat er volgende week gesprekken hierover zijn in de 2e kamer (dacht ik)
Vuurwerk, schande! Als hier mensen met vuurwerk rondlopen worden die echt niet neergeknuppeld hoor, en ze zijn toch al een week of 4 bezig. Nog geen politie gezien al die tijd.quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:42 schreef NrSiX het volgende:
ze zijn ook fout bezig, staken ok.. maar hier staken ze ook al vuurwerk af, belachelijk.
Tsja, je zou ook in debat kunnen treden en normaal doen. Ergens anders was een hek geforceerd en hadden ze politiescooters omgegooid. Ik kan me indenken dat ze dit voor willen zijn.quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:42 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Ja..een schreeuwende menigte spreek je aan zonder microfoon etc. met 5 agenten!
met dit onderwijs zou ik het ook zat zijn telkens op dingen te moeten wachten en er komt niks van en er wordt niks mee gedaan. We mauwen telkens over slecht onderwijs hier, kabinet doet het niet goed etc etc en nu is de groep die daar last van heeft het zat mee, gaat demonstreren en nu lopen de bankzitters hier te klagen dat ze maar afgeranseld moeten worden. dubbele wereld weer.quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:41 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat ze demonstreren. Maar wordt er ook nog iets centraal geregeld? Doet het LAKS nog iets? Dat was destijds immers een van de initiatiefnemers ('99 ofzo?), waarna op veel scholen mensen dingen gingen organiseren.
Er zit een een verschil tussen demonstreren en de politie bekogelen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:46 schreef Jerruh het volgende:
[..]
met dit onderwijs zou ik het ook zat zijn telkens op dingen te moeten wachten en er komt niks van en er wordt niks mee gedaan. We mauwen telkens over slecht onderwijs hier, kabinet doet het niet goed etc etc en nu is de groep die daar last van heeft het zat mee, gaat demonstreren en nu lopen de bankzitters hier te klagen dat ze maar afgeranseld moeten worden. dubbele wereld weer.
laat die kiddo's lekker demonstreren en reageer er als overheidsapparaat ook naar behoren op.
Als er politie dreigt met het neerknuppelen van mensen etc blijft het dus natuurlijk niet rustigquote:Op vrijdag 23 november 2007 13:45 schreef Piles het volgende:
Als alle demonstranten (scholieren) zouden weten waar het precies over gaat, een mening hebben, en openstaan voor argumenten dan is staken terecht.
Maar dit is toch puur rellen om het rellen?
Oh noes..2 eieren..de wereld gaat eraanquote:Op vrijdag 23 november 2007 13:47 schreef dubidub het volgende:
[..]
Er zit een een verschil tussen demonstreren en de politie bekogelen.
met twee eitjes.quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:47 schreef dubidub het volgende:
[..]
Er zit een een verschil tussen demonstreren en de politie bekogelen.
Juist!quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:46 schreef Jerruh het volgende:
[..]
met dit onderwijs zou ik het ook zat zijn telkens op dingen te moeten wachten en er komt niks van en er wordt niks mee gedaan. We mauwen telkens over slecht onderwijs hier, kabinet doet het niet goed etc etc en nu is de groep die daar last van heeft het zat mee, gaat demonstreren en nu lopen de bankzitters hier te klagen dat ze maar afgeranseld moeten worden. dubbele wereld weer.
laat die kiddo's lekker demonstreren en reageer er als overheidsapparaat ook naar behoren op.
Volgens een demonstrant waren het 2 eieren. Hoeveel eieren waren het werkelijk? Ik kan me overigens indenken dat die 5 agenten waar jij het over hebt, het vrij benauwd kregen als daar een paar honderd man op ze af komt lopen. Dit terzijde.quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:48 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Oh noes..2 eieren..de wereld gaat eraan
Maar dat hoor je mij niet zeggen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:46 schreef Jerruh het volgende:
nu lopen de bankzitters hier te klagen dat ze maar afgeranseld moeten worden. dubbele wereld weer.
Maar denk je niet dat acties zoals destijds op het Malieveld, waar ook politici uitgenodigd waren, effectiever is dan dit? Ok, moeten ze niet weer met eieren gaan gooien, maar in theorie.quote:laat die kiddo's lekker demonstreren en reageer er als overheidsapparaat ook naar behoren op.
Volgens mij krijg jij geen huiswerk mee van je baas, of wel soms!? En volgens mij hoef jij je niet iedere 2 weken weer te moeten bewijzen anders is je toekomst in gevaar... of wel soms!?quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:47 schreef Jumparound het volgende:
Ik mis denk wat?
waarom zou je protesteren tegen meer naar school mogen?
als ik mn werkgever vertel dat hij die 40 uur in de week in zn reet kan steken krijg ik denk ook klappen?
als het aan de PVV ligt wordt elke demonstratie die niet louter uit WASP's bestaat uit elkaar geslagen...quote:
Nu draai je het om: nu is het de schuld van de politie dat jullie met eieren en vuurwerk gooienquote:Op vrijdag 23 november 2007 13:47 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Als er politie dreigt met het neerknuppelen van mensen etc blijft het dus natuurlijk niet rustig
Niemand liep op de agenten af..de agenten kwamen naar de demonstranten toe en zei dat als we niet opflikkerden ze hardere maatregelen zouden nemenquote:Op vrijdag 23 november 2007 13:49 schreef dubidub het volgende:
[..]
Volgens een demonstrant waren het 2 eieren. Hoeveel eieren waren het werkelijk? Ik kan me overigens indenken dat die 5 agenten waar jij het over hebt, het vrij benauwd kregen als daar een paar honderd man op ze af komt lopen. Dit terzijde.
daar gaat het niet omquote:Op vrijdag 23 november 2007 13:47 schreef Jumparound het volgende:
Ik mis denk wat?
waarom zou je protesteren tegen meer naar school mogen?
als ik mn werkgever vertel dat hij die 40 uur in de week in zn reet kan steken krijg ik denk ook klappen?
Oh nee?quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:50 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Volgens mij krijg jij geen huiswerk mee van je baas, of wel soms!? En volgens mij hoef jij je niet iedere 2 weken weer te moeten bewijzen anders is je toekomst in gevaar... of wel soms!?
ik snap wel dat dat gerichter kan zijn, maar als je kijkt wat er uiteindelijk van het malieveldgebeuren is gekomen zie je nu het eindresultaat: er is niks mee gedaan, in feite is het er blijkbaar erger op geworden. Ik kan me dan best voorstellen dat leerlingen en leraren (die ik ook nog wel zie staken in de komende periode) het zat zijn.quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:50 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Maar dat hoor je mij niet zeggen.
[..]
Maar denk je niet dat acties zoals destijds op het Malieveld, waar ook politici uitgenodigd waren, effectiever is dan dit? Ok, moeten ze niet weer met eieren gaan gooien, maar in theorie.
Scholierenprotest loopt uit de handquote:Bij het scholierenprotest tegen de 'hoge werkdruk' en 1040 uur les in Middelburg zijn een aantal mensen aangehouden. Politieagenten lopen met wapenstokken op straat.
Bij het protest bij de openbare scholengemeenschap Nehalennia hebben zich ook leerlingen van het Christelijke Scholengemeenschap Walcheren aangesloten. Volgens reacties onder een eerder nieuwsbericht op FOK! gaat het er op meer scholen hard aan toe.
Precies. Het meest triest is nog wel dat als er geen relletjes ontstaan zouden dat de demonstraties waarschijnlijk nauwelijks tot niet de aandacht zouden krijgen die deze problematiek verdient.quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:46 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Kijk, jij hebt er een onderbouwde mening over, en gaat ook in discussie.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |