Sorry..quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:50 schreef Sanderrrr het volgende:
Mag gewoon. Wil je je even verontschuldigen voor het niet weten hiervan?
Bij "Wil je je troep even opruimen" zou dat dus ook niet kunnen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:49 schreef Guncta het volgende:
Of is het altijd je jezelf en ben ik dus lui?
Ontopic alstublieft..quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:53 schreef HeatWave het volgende:
Jouw topics en zinsopbouw, DIE zijn pas vaag!
quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:50 schreef Sanderrrr het volgende:
Mag gewoon. Wil je je even verontschuldigen voor het niet weten hiervan?
Daarom. Maar dat zal wel een standaard iets zijn.quote:
Die is tof!quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:01 schreef supersteve het volgende:
kan zelfs 3 keer
Wil je je jeneverglas opruimen?
Voor dat soort zaken hebben ze de negeerknop ingebouwd in de spellingcontrolequote:
quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:12 schreef One_conundrum het volgende:
Zich beseffen
Besef je je dat wel
Voor mijn gevoel zou het dit moeten zijn:quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:01 schreef supersteve het volgende:
kan zelfs 3 keer
Wil je je jeneverglas opruimen?
Moet het volgens mij zijnquote:Op vrijdag 23 november 2007 13:09 schreef Rapaille het volgende:
jij je
quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:19 schreef Pinobot het volgende:
Ik gebruik nooit "je je", het staat armoedig, alsof je Marokaan bent ofzo.
marokanen... komen die uit maroko?quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:19 schreef Pinobot het volgende:
Daar kun je zo'n algemene uitspraak niet over doen. Met 'jij' ipv 'je' krijgen de zinnen namelijk een andere betekenis. De nadruk komt op 'jij' en bijv. niet op de actie.quote:Op vrijdag 23 november 2007 14:50 schreef SolidArt het volgende:
Heb je je tas al gepakt?
Gebruik dan gewoon:
Heb jij je tas al gepakt?
Heb jij jouw tas al gepakt?
Heb je jezelf al eens bekenen?
Heb jij jezelf al eens bekenen?
Ik vind jij / je beter klinken, en beter staan.
en bekenen ? dat vind je ook mooi ?quote:Op vrijdag 23 november 2007 14:50 schreef SolidArt het volgende:
Heb je jezelf al eens bekenen?
Heb jij jezelf al eens bekenen?
Ik vind jij / je beter klinken, en beter staan.
die zeggen toch "je jij"quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:19 schreef Pinobot het volgende:
En nu in het ABN?quote:Op vrijdag 23 november 2007 15:57 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
Je je kan me de pot op.
Lijkt net op stotteren.
Svp spreektaal ok
Svp schrijftaal absoluut niet ok
Duyvis echter wel![]()
Beseffen is niet wederkerend. "Zich beseffen" is een contaminatie van "beseffen" met "zich realiseren".quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:12 schreef One_conundrum het volgende:
Zich beseffen
Besef je je dat wel
Aha, nog een 'je': het bezittelijke voornaamwoord.quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:16 schreef STORMSEEKER het volgende:
Ja dat mag, het wordt echter anders wanneer je je () zin zodanig opbouwt dat je twee dezelfde werkwoorden na elkaar krijgt. Dan moet er een komma tussen. Bijvoorbeeld:
''Als ze eenmaal rennen, rennen ze hard.''
"Wil ik net naar binnen gaan, gaan ze weg"
Verder is de ''Word'' spellingscontrole gewoon enorm kansloos, dus vooral niet op vertrouwen.
aaah, ik vond ook al niet zo goed klinkenquote:Op vrijdag 23 november 2007 17:13 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Beseffen is niet wederkerend. "Zich beseffen" is een contaminatie van "beseffen" met "zich realiseren".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |