abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64976094
quote:
Ik volg je wel. Droom er zelf ook weleens van om alles achter te laten, die rukkers op het werk te vertellen dat ze de tering kunnen krijgen en mijn leven over een totaal andere boeg te gooien. Ik droom er ook van om echt vrij te zijn, om de hele dag gewoon in te kunnen delen zoals ik dat wil, maar als ik eerlijk ben en kijk hoe onze maatschappij (en de rest van de wereld) werkt, zie ik niet in hoe ik dat ooit kan bereiken.

Carrierewijs(is dat een woord?) gezien heb ik ook gewoon nul ambitie. Mijn vrienden bijvoorbeeld willen eigenlijk allemaal een zo belangrijk(status) mogelijke baan met uiteraard een zo hoog mogelijk loon, maar om eerlijk te zijn interesseert mij dat hele bedrijfsleven geen ene fuck en veracht ik het meer dan dat ik er aan mee wil doen. Maarja , ik zie momenteel helaas geen andere keuze dan er maar met grote tegenzin in mee te lopen, want in weze wordt ik ook net als de rest gechanteert om op mn werk te komen. Als ik niet kom , wordt ik ontslagen en mag je je bij het cwi melden en daar wordt je helemaal niet vrolijk van. Tja mijn voorlopige conclusie is dat echte vrijheid niet bestaat op deze wereld, tenzij je ontzettend rijk bent maargoed, als je vrijheid afhankelijk is van je geld, is dat dus ook geen echte vrijheid.
quote:
Wat ik me af vraag is worden jullie nou gelukkig van zo'n leven? Iedere dag: Op staan -> na werk- > na huis -> eten maken -> huishouden -> nog even tv? -> slapen en repeat. Ik ben nu nog student met heel veel vrije tijd en geniet met volle teugen van het leven maar zie echt op tegen zo een leven.
Hier sluit ik me volledig bij aan. Wat gaan we hieraan doen dan? Want als nog-net-student zijn we nu bijna de lul.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:35:23 #52
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_64981419
Ivm vrijheid.

Ken je dat verhaal van die palmboomneger?

Ligt een neger onder de boom, komt er een rijke zakenman aangewandeld en vraagt:
'Waarom ben je niet aan het werk?'
Antwoord de neger:
'Ik wacht tot mijn visnet volzit zodat ik daarna de vis kan verkopen'

Zakenman weer:
'Maar dat doe je helemaal fout joh, je moet de vis verkopen en dan het geld sparen. Daar koop je een bootje van, dan kan je nog meer vis vangen. En als je dat geld weer gebruikt voor nog meer boten te kopen, heb je op een gegeven moment een hele vloot! Dan kan je de hele dag onder de boom liggen!

Visser:
'Maar dat doe ik nu toch ook al...'
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_64981845
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:26 schreef mirved het volgende:
Wat ik me af vraag is worden jullie nou gelukkig van zo'n leven? Iedere dag: Op staan -> na werk- > na huis -> eten maken -> huishouden -> nog even tv? -> slapen en repeat. Ik ben nu nog student met heel veel vrije tijd en geniet met volle teugen van het leven maar zie echt op tegen zo een leven.
Gelukkig? Nee... Ik werk nog maar krap 3,5 jaar en zie het al helemaal niet meer zitten...
Rise or Die Trying!
pi_64997673
Herkenbaar, vooral in tijden dat je niet constant bezig bent met dingen ondernemen enzo. In m'n stageperiode vond ik dat verschrikkelijk, opstaan, werken, eten, paar uurtjes lamzakken en dan weer slapen. Tot ik na een tijdje iets meer actieve dingen ging doen wat de situatie iets draaglijker maakte (had ook te maken met geestdodend werk).

Maar dat is toch hoe het leven er voor vrijwel alle mannen in de westerse cultuur uitziet, geboren, naar school, werken, tussendoor een vrouw, huis met hypotheek en kinderen en dan doodgaan...en ja als je dan niet jezelf blijft prikkelen met nieuwe dingen dan wordt dat heel snel saai (hoewel sommige mensen er geen enkel probleem mee lijken te hebben...).
En dan helpt het ook niet dat in de huidige maatschappij je nauwelijks wordt aangespoord om je geestelijk te ontwikkelen, vaak lijkt het dat iedereen alleen maar geïnteresseerd is in de nieuwste TV, nieuwste games, nieuwste broodroosters en 's avonds een beetje naar Deal or no deal en de Frogers in de bijstand te kijken.

De oplossing...ik heb wel eens gedacht om gewoon m'n tv en computer eruit te flikkeren. Zover ben ik nog niet maar gelukkig zit er wel een knop op die steeds vaker op uit staat en ik ben voorlopig nog niet van plan vast werk te zoeken.
Something good: you look like Snoopy and it makes me smile.
Where you need improvement: you have smelly dog farts.
pi_65001150
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 11:13 schreef Nee het volgende:
Tijd gaat sneller naarmate je ouder wordt, daar is opzicht niks vreemds aan.
Alleen heb ik de laatste paar jaar het gevoel alsof ik geen grip meer krijg op de dagen/weken/maanden die in een extreem tempo voorbij gaan, het voelt niet normaal aan. Dit resulteert soms in een onrealistisch gevoel, de beleving van periodes zoals kerstmis/zomer/winter/etc ervaar ik meer als iets geforceerd, omdat je gedwongen wordt om weer dezelfde beleving mee te maken bij een bepaald moment.

Tot zover is er niks aan de hand, het beheerst mijn leven (nog) niet. Alleen vrees ik een beetje voor de toekomst, ik ben nog maar 22 en als de tijd door blijft gaan met accelereren vrees dat ik over 10 jaar helemaal geen besef meer heb van tijd, en dat het voor mij onmogelijk zal worden om in een systematische sleur te blijven leven waarin elke dag verloopt volgens een bepaald patroon.

Het is moeilijk om een abstract gevoel in begrijpelijke taal te omschrijven, het is niet alleen de tijd die sneller gaat maar ook het bijhorende onrealistisch gevoel waardoor ik ga piekeren over de toekomst en na ga denken over m'n rol in deze maatschappij.

Meer mensen hier last van?
Hoe herkenbaar!
pi_65004278
Herkenbaar, je kan er bijna depressief van worden al je je realiseert hoe nutteloos het leven is door het besef van tijd.

Nihilisten hier?
pi_65005114
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:36 schreef Kerdaben het volgende:
Herkenbaar, vooral in tijden dat je niet constant bezig bent met dingen ondernemen enzo. In m'n stageperiode vond ik dat verschrikkelijk, opstaan, werken, eten, paar uurtjes lamzakken en dan weer slapen. Tot ik na een tijdje iets meer actieve dingen ging doen wat de situatie iets draaglijker maakte (had ook te maken met geestdodend werk).

Maar dat is toch hoe het leven er voor vrijwel alle mannen in de westerse cultuur uitziet, geboren, naar school, werken, tussendoor een vrouw, huis met hypotheek en kinderen en dan doodgaan...en ja als je dan niet jezelf blijft prikkelen met nieuwe dingen dan wordt dat heel snel saai (hoewel sommige mensen er geen enkel probleem mee lijken te hebben...).
En dan helpt het ook niet dat in de huidige maatschappij je nauwelijks wordt aangespoord om je geestelijk te ontwikkelen, vaak lijkt het dat iedereen alleen maar geïnteresseerd is in de nieuwste TV, nieuwste games, nieuwste broodroosters en 's avonds een beetje naar Deal or no deal en de Frogers in de bijstand te kijken.

De oplossing...ik heb wel eens gedacht om gewoon m'n tv en computer eruit te flikkeren. Zover ben ik nog niet maar gelukkig zit er wel een knop op die steeds vaker op uit staat en ik ben voorlopig nog niet van plan vast werk te zoeken.
Uitgaan, festivals bezoeken, dingen doen die je nooit gedaan hebt. Kan genoeg bedenken om me niet te vervelen hoor.
pi_65007930
Ga eens vaker het bos in, de natuur opzoeken. Zonder horloge of mobiel waar je tijd vanaf kunt lezen uiteraard. Doe dat op een dag zonder afspraken en ga vroeg je nest uit en ga gewoon lopen totdat je er genoeg van hebt.
I HATE MUSIC
pi_65008134
In deze wereld bestaat vrijheid bij de gratie van regels.
I HATE MUSIC
pi_65008742
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:53 schreef Ulreazj het volgende:

[..]

Uitgaan, festivals bezoeken, dingen doen die je nooit gedaan hebt. Kan genoeg bedenken om me niet te vervelen hoor.
Uitgaan kan op een gegeven moment ook gewoon een sleur worden, weet ik uit ervaring
pi_65017754
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 22:17 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Uitgaan kan op een gegeven moment ook gewoon een sleur worden, weet ik uit ervaring
Precies mijn gedachten... Op een gegeven moment heb je gewoon alles al gedaan wat je wilde doen... En dat word het moeilijk om jezelf eens te prikkelen met iets nieuws...
Rise or Die Trying!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')