Ga een boom knuffelen ofzo.quote:Op vrijdag 23 november 2007 09:28 schreef SpecialK het volgende:
Was je nou ook eerder thuis met die 87km/u? Heb je daar nou een half uur van je reistijd afgeschoren? Ik gok van niet.
Anders hou je je gewoon aan de regels ofzo. Je bent even snel thuis, pipo.
Waarom?quote:
Wil je mij vertellen dat je nog nooit te hard heb gereden, nog nooit een drankje op straat hebt gedronken, nog nooit ergens geplast waar het niet was toegestaan etc. etc....quote:
quote:Op vrijdag 23 november 2007 09:32 schreef BertV het volgende:
[..]
hm, in dit geval past zo'n opmerking bij beide partijen...
Kleine stukjes om in te halen oid.quote:Op vrijdag 23 november 2007 09:35 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Wil je mij vertellen dat je nog nooit te hard heb gereden,
Ik drink geen alcohol nooit gedaan ook.quote:nog nooit een drankje op straat hebt gedronken,
Och toen ik veel en veel jonger was heeft m'n moeder in noodgevallen wel eens vertelt dat ik maar even de bosjes in moest lopen. Ik heb niet zo'n zwak meidenblaasje als jij blijkbaar.quote:nog nooit ergens geplast waar het niet was toegestaan etc. etc....
Lijkt me vrij duidelijk dat de TS -geen- spijt heeft. Jij hebt blijkbaar moeite om sarcasme te herkennen.quote:Ts heeft spijt van zijn daden en nog loop jij zo dom te blaten.
Leer dan ook PI's gebruiken.quote:Op vrijdag 23 november 2007 09:47 schreef SpecialK het volgende:
Lijkt me vrij duidelijk dat de TS -geen- spijt heeft. Jij hebt blijkbaar moeite om sarcasme te herkennen.
quote:Op vrijdag 23 november 2007 09:52 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ga ¤ 20 overmaken, met als toelichting dat ik dit een meer gepaste straf voor mezelf vindt.
1: 7km te hard, na correctie minder dan 5km te hard = 14euro. Was het echt 7km na correctie, was het 28euro als ik me niet vergis.quote:Op vrijdag 23 november 2007 09:56 schreef Icefire1971 het volgende:
1: je hebt natuurlijk 7 plus 5 km p/u te hard gereden;
2: wat een held ben je hier zo "stoer" te doen.....NOT (slechte uitvoering van sarcastisch zijn);
3: wil je graag te hard rijden dan weet je dat je een boete kunt krijgen. Krijg je een boete dan neem je je verlies;
4: handgeschreven brief sturen?: dan moet er weer een ambtenaar van jouw duur verdiende belastingcenten een antwoord gaan breien; bovendien gaat die huilbrief van jouw het gehele apparaat door ("om te lache").
Ah, vandaar dat je zo'n zuurpruim bentquote:Op vrijdag 23 november 2007 09:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik drink geen alcohol nooit gedaan ook.
Ja ik kan het niet helpen ik ben gewoon een humorloze linkse boomknuffelaar zonder compassie en inlevingsvoormogen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:13 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ah, vandaar dat je zo'n zuurpruim bent![]()
Man, neem het nu allemaal eens een beetje met een korreltje zout.quote:Op vrijdag 23 november 2007 09:56 schreef Icefire1971 het volgende:
blablabla
Ik stel voor dat je wat vaker langs moet komen om te kijken hoe het er hier aan toe gaat....quote:Op vrijdag 23 november 2007 09:56 schreef Icefire1971 het volgende:
Zeurverhaaltje
quote:Op vrijdag 23 november 2007 09:49 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Leer dan ook PI's gebruiken.![]()
Kan je in het vervolg stome discussies schelen.
quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:16 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ja ik kan het niet helpen ik ben gewoon een humorloze linkse boomknuffelaar zonder compassie en inlevingsvoormogen.
ze moeten hier eens in de straat komen controleren (Korvelseweg Tilburg) hier wordt een partij hard gereden daar wordt je echt akelig van! bussen rijden hier ook rustig 60-65km/uur (zelf op de teller van de bus gezien) regelmatig komt er een Sjonnie op een scooter langs met die rustig rechts alle auto's inhaalt met ik denk een goede 60km/uur, de mannen die van de coffeeshop afkomen gaan snel naar huis en dan bedoel ik ook echt snel! laatst is er een gecrashed en die reed volgens de politie dik 90km/uur... dat is dus een doorgaande weg van het centrum naar de ringbaan toe... maar daar controleren ze niet hoor!quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:20 schreef Goochie het volgende:
[..]
Man, neem het nu allemaal eens een beetje met een korreltje zout.![]()
Ik vind dat soort bekeuren ook van de zotte. Ze kunnen beter eens wat aan de ergernis top 1 doen, namelijk dat
super irritante linksrijden. Maar ja, dáár doen ze niet zoveel aan..kost zoveel moeite om die te bekeuren, dus gaan we weer, om half 3 's nachts, op de A15 staan...want tjongenjonge, daar gebeuren zoveel ongelukken rond dat
tijdstip...niet normaal zeg.
94km/uurquote:Op vrijdag 23 november 2007 10:29 schreef Roquefort het volgende:
Er gaat altijd 10% correctie af, dus die boete kreeg je omdat je ongeveer 100 reed.
Stoer, net zo stoer als je topicje!![]()
Bronquote:Marges en meetcorrecties
Snelheidscontroles zijn een veelbesproken onderwerp. Indianenverhalen over bekeurd worden voor “maar een paar kilometer te hard” hoort iedereen wel eens op feestjes. Juist om te voorkomen dat mensen bekeurd worden voor een paar kilometer te hard, houdt de politie in Nederland er twee “zekerheidslagen” op na: met marges voor de snelheidsmeting én met meetcorrecties voor de bekeuring.
Marges voor de snelheidsmeting
In Nederland wordt bekeurd als de maximumsnelheid wordt overschreden. Hierbij wordt een marge aangehouden. Wie in Nederland een bekeuring krijgt voor het overschrijden van de maximumsnelheid, heeft de snelheidslimiet in werkelijkheid dus behoorlijk overschreden.
Hieronder een overzicht van de marges:
Snelheid minder dan 100 km/h: 7 km/h marge
Bijvoorbeeld: een automobilist die op een 50-km weg 57 km per uur rijdt, wordt bekeurd.
Snelheid meer dan 100 km/h: 8 km/h marge
Bijvoorbeeld: een automobilist die op een 120-km weg 128 km per uur rijdt, wordt bekeurd.
Belangrijk om te begrijpen is, dat deze snelheidsmeting bepaalt óf er bekeurd gaat worden.
Meetcorrecties voor de bekeuring
Vervolgens hanteert de politie een meetcorrectie om te kunnen garanderen dat de (door het Nederlands Meetinstituut geijkte) apparatuur goed werkt. Hieronder een overzicht van de meetcorrecties:
Snelheid: minder dan 100 km/h: 3 kilometer meetcorrectie
Bijvoorbeeld: wie op een 50-km weg 57 km per uur rijdt, wordt bekeurd voor 54 km/h (vanwege de 3 kilometer meetcorrectie)
Snelheid: meer dan 100 km/h: 3 procent meetcorrectie
Bijvoorbeeld: wie op een 120-km weg 128 km per uur rijdt, wordt bekeurd voor 124 km/h (vanwege de 3% meetcorrectie)
¤ 14,01 overmaken... raak hun systeem in de war, moet iemand alles handmatig gaan checken en dan kost het meer dan je boete op heeft geleverd. Zal ze lerenquote:Op vrijdag 23 november 2007 09:52 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ga ¤ 20 overmaken, met als toelichting dat ik dit een meer gepaste straf voor mezelf vindt.
1: oh (blijkbaar heb ik meestal geluk);quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:07 schreef Brad het volgende:
1: 7km te hard, na correctie minder dan 5km te hard = 14euro. Was het echt 7km na correctie, was het 28euro als ik me niet vergis.
2: jij doet stoer, hij is sarcastisch
3: tot 5km te hard is zo makkelijk. rij je zelf wel auto? moraalridder
4: hoeveel belasting betaal jij per jaar?
ik neem het ook met een korrel zout. Ik vind het echter zo nutteloos om er over te klagen. Neem je verlies en rij lekker iets te hard.quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:20 schreef Goochie het volgende:
Man, neem het nu allemaal eens een beetje met een korreltje zout.![]()
Ik vind dat soort bekeuren ook van de zotte. Ze kunnen beter eens wat aan de ergernis top 1 doen, namelijk dat
super irritante linksrijden. Maar ja, dáár doen ze niet zoveel aan..kost zoveel moeite om die te bekeuren, dus gaan we weer, om half 3 's nachts, op de A15 staan...want tjongenjonge, daar gebeuren zoveel ongelukken rond dat
tijdstip...niet normaal zeg.
hoe gaat het er daar (????) aan toe dan?quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:23 schreef Ronhui het volgende:
Ik stel voor dat je wat vaker langs moet komen om te kijken hoe het er hier aan toe gaat....
quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:38 schreef dadah het volgende:
[..]
¤ 14,01 overmaken... raak hun systeem in de war, moet iemand alles handmatig gaan checken en dan kost het meer dan je boete op heeft geleverd. Zal ze leren
Volgens mij dus 90km/uquote:
13.99 is nog leuker. Krijg je een herinnering voor 1 cent :pquote:Op vrijdag 23 november 2007 10:38 schreef dadah het volgende:
[..]
¤ 14,01 overmaken... raak hun systeem in de war, moet iemand alles handmatig gaan checken en dan kost het meer dan je boete op heeft geleverd. Zal ze leren
Als jij harder fietst schraap je toch ook geen half uur van je reistijd af?quote:Op vrijdag 23 november 2007 09:28 schreef SpecialK het volgende:
Was je nou ook eerder thuis met die 87km/u? Heb je daar nou een half uur van je reistijd afgeschoren? Ik gok van niet.
Anders hou je je gewoon aan de regels ofzo. Je bent even snel thuis, pipo.
De meeste users weten hier gewoon het verschil tussen sarcasme en serieus wezen..... jij schijnbaar niet....quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:47 schreef Icefire1971 het volgende:
hoe gaat het er daar (????) aan toe dan?
haha, je bedoeld FOK!; ik dacht iets van "het werk aan de weg" of het "justitieel incasso bureau".quote:Op vrijdag 23 november 2007 11:06 schreef Ronhui het volgende:
[..]
De meeste users weten hier gewoon het verschil tussen sarcasme en serieus wezen..... jij schijnbaar niet....
Dus kom maar weer op met je hendig sjieke opmerking!
Je hebt een loutering doorgemaakt. Hulde!quote:Op vrijdag 23 november 2007 09:52 schreef Strolie75 het volgende:
Met harder fietsen haal ik ong 10 min van m'n reistijd af, niet significant idd maar 's winters wel heel fijn ivbm kou en daarbij is het eventjes lekker sporten.quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:57 schreef Bastard het volgende:
[..]
Als jij harder fietst schraap je toch ook geen half uur van je reistijd af?
Gelukkig fiets jij nooit door rood natuurlijk.
En daar krijg je dan weer een taakstraf voor.quote:Op vrijdag 23 november 2007 11:37 schreef Kogando het volgende:
Betaal nou maar gewoon, net zoals de rest.
Als ik er te lang over nadenk word ik depressief en moorddadig.
Ja, haha, doen ze net of de meetcorrectie een cadeautje isquote:
Die dan 15 euro extra kost.quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:54 schreef Laartje het volgende:
[..]
13.99 is nog leuker. Krijg je een herinnering voor 1 cent :p
Me dunkt.quote:Op vrijdag 23 november 2007 09:09 schreef Sala-adin het volgende:
Wehehe doen zo een lekkere lange sarcastische kutbrief
quote:Iedere automobilist kent de redenen om zich aan de snelheidslimiet te houden wel. Toch lijken overtreders hun excuses om de limiet te overschrijden soms prominenter in het hoofd te hebben. Bekeuringen zien zij niet altijd als een gevolg van hun eigen gedrag, maar eerder als pesterij richting de haastige automobilist. De les die zij leren uit de maatregel blijft beperkt tot ‘zonde van mijn geld’.
Leereffect
De acceptgiro van het CJIB wordt daarom vanaf september 2007 voorzien van een bijsluiter. Mogelijk brengt het educatieve inzetje de focus van de ontvanger terug van ergernis over de bon naar de reden waarom hij deze gekregen heeft. Het doel van de bijsluiter is het leereffect van de bekeuring te vergroten door de voordelen van rustiger rijden extra onder de aandacht te brengen.
Heb anders nog geen bijsluiter mogen ontvangen.quote:Op maandag 26 november 2007 12:13 schreef Kadesh het volgende:
Volgens mij komt het door die bijsluiters die ze voortaan met die boetes mee sturen, dan zien de mensen dat het echt allemaal voor de veiligheid is.![]()
Na een tijdje krijg je automatisch verhoging met bijsluiter.quote:Op maandag 26 november 2007 12:25 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Heb anders nog geen bijsluiter mogen ontvangen.
ik ook niet, heb gister een bekeuring gekregen....quote:Op maandag 26 november 2007 12:25 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Heb anders nog geen bijsluiter mogen ontvangen.
Ik heb die bijsluiter keurig teruggestuurd naar het CJIBquote:Op maandag 26 november 2007 12:13 schreef Kadesh het volgende:
Volgens mij komt het door die bijsluiters die ze voortaan met die boetes mee sturen, dan zien de mensen dat het echt allemaal voor de veiligheid is.![]()
[..]
Failquote:Op vrijdag 23 november 2007 09:56 schreef Icefire1971 het volgende:
1: je hebt natuurlijk 7 plus 5 km p/u te hard gereden;
2: wat een held ben je hier zo "stoer" te doen.....NOT (slechte uitvoering van sarcastisch zijn);
3: wil je graag te hard rijden dan weet je dat je een boete kunt krijgen. Krijg je een boete dan neem je je verlies;
4: handgeschreven brief sturen?: dan moet er weer een ambtenaar van jouw duur verdiende belastingcenten een antwoord gaan breien; bovendien gaat die huilbrief van jouw het gehele apparaat door ("om te lache").
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |