Sowieso zou dat Stedelijk makkelijk betaald kunnen worden van overheidsmiddelen als diezelfde adel eens wat minder gaat klagen over de belasting die ze moeten betalen (die dus al een stuk lager is dan bij de meeste Nederlanders).quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het is ook onzin die vleugel van het stedelijk is gesponsord door de rabo en phillips.
Overigens zie ik het nut van adel heden ten dage ook niet meer in
Na veel lobbyen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het is ook onzin die vleugel van het stedelijk is gesponsord door de rabo en phillips.
Ze hebben geen speciaal belastingtarief, maar de landgoederen die zij bezitten brengen het percentage wel ernstig omlaag.quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:59 schreef Tomatenboer het volgende:
Jan Modaal kan weldegelijk zijn giften en kosten die hij maakt voor 'het goede doel' aftrekken van de belasting. Dat is een aftrekpost, mits je boven een bepaald bedrag uitkomt tenminste.
Maar ik wist ook niet dat er een speciaal belastingtarief bestaat voor de adel. Wel dat er een speciaal belastingtarief bestaat voor topsporters in Nederland. Die hoeven maar 25% belasting af te dragen over hun gehele inkomen.
Nergens geef je aan waarom de adel nou eigenlijk afgeschaft moet worden. Als je problemen hebt met die belastingregels dan schaf je die toch gewoon af ipv de adel als geheel?quote:Op vrijdag 23 november 2007 15:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je zal inderdaad wel je conservatieve knokploeg inschakelen ja. Het lijkt wel alsof je zelf van adel bent. Het enige wat je kan riposteren is 'ja maar, het zijn ook filantropen hoor'Ga toch weg. Maar ik moet maar op m'n woorden letten, ik ben er niet helemaal zeker van of er een adelschennis wetsartikel bestaat.
Er is geen soft belastingregime gebaseerd op een adelijke titel.quote:Op donderdag 22 november 2007 22:00 schreef Klopkoek het volgende:
Net was op TV van Andere Tijden een interessante reportage over de adel. Er kwam naast een hele trits adelfiguren ook iemand langs die bewust uit de adel was gestapt en iemand die dankzij het softe belastingregime zich 24 uur per dag bezighoudt met haar landgoed.
Anywayz, ik zal de link naar de reportage hier neer zetten als die beschikbaar komt. Maar wordt het niet eens tijd om een streep onder die onzin te zetten? Om te beginnen met een streep onder dat softe belastingregime voor de adel. Op zich was het mooi om te zien dat die vrouw zich bezighield met allemaal goede doelen projectjes maar desondanks vind ik dat geen rechtvaardiging voor een soepeler belastingregime. Jan Modaal kan immers ook geen extra aftrekpost aan de belastingdienst op geven als hij naast zijn werk zich in zet voor een goed doel.
Stoppen dus met die onzin, ik weet zeker dat het later bejubeld zal worden in de geschiedenisboekjes.
edit:
Hier is de aflevering te vinden:
klik
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |