Op zich niet zo gek, je kunt dan ict in 1,5jaar afronden, en dan naar het hbo, na 1 jaar hbo kan je dan naar het wo, waar je dus een half jaar voor de rest bent met flink wat voorkennis op ict gebied.quote:Op donderdag 22 november 2007 18:35 schreef sitting_elfling het volgende:
Om het zelfs nog beter te zeggen mag je na vwo3! .. al naar mbo toe![]()
Dat gebeurde bij ons namelijk dat iemand van vwo3 naar ict mbo ging lol.
Om vervolgens totaal geen basiskennis wiskunde (om maar iets te noemen) te hebben?quote:Op donderdag 22 november 2007 18:38 schreef Niek. het volgende:
[..]
Op zich niet zo gek, je kunt dan ict in 1,5jaar afronden, en dan naar het hbo, na 1 jaar hbo kan je dan naar het wo, waar je dus een half jaar voor de rest bent met flink wat voorkennis op ict gebied.
quote:Op donderdag 22 november 2007 18:38 schreef k-Rin het volgende:
Dat kanIemand uit mijn klas wil na het vwo MBO visagie gaan doen omdat het zijn passie is. Dus dat kan ook gewoon
haha wat een gaylordquote:Op donderdag 22 november 2007 18:38 schreef k-Rin het volgende:
Dat kanIemand uit mijn klas wil na het vwo MBO visagie gaan doen omdat het zijn passie is. Dus dat kan ook gewoon
Het gaat er toch om dat mensen werk doen wat ze leuk vinden, niveau maakt dan niets uit. Er zijn zat hoog opgeleiden, buschauffeurs zijn volgens mij altijd wel welkom.quote:Op donderdag 22 november 2007 19:22 schreef crossover het volgende:
Ja nu weer fatsoenlijk graag?
Interessante discussie trouwens: Briljante scholier: 'buschauffeur'
Is dat zonde van het talent of juist een prachtige ambitie?
Met je handen werken kan ook een talent zijn. En je kunt het ook combineren: bv. eerst 4 jaar MBO, daarna 4 jaar WOquote:Op donderdag 22 november 2007 19:49 schreef rgras het volgende:
Het is zonde om je talent niet optimaal te benutten. Probeer dan een medicijn tegen kanker te vinden (lame voorbeeld, maarja).
als je daar helemaal geen zin in hebt dan is er echt geen enkele reden waarom je dat zou moeten doenquote:Op donderdag 22 november 2007 19:49 schreef rgras het volgende:
Het is zonde om je talent niet optimaal te benutten. Probeer dan een medicijn tegen kanker te vinden (lame voorbeeld, maarja).
Zonde van het talent. Je kan toch ook iets in de OVsector op niveau zoekenquote:Op donderdag 22 november 2007 19:22 schreef crossover het volgende:
Ja nu weer fatsoenlijk graag?
Interessante discussie trouwens: Briljante scholier: 'buschauffeur'
Is dat zonde van het talent of juist een prachtige ambitie?
neequote:Op donderdag 22 november 2007 20:45 schreef hello_moto1992 het volgende:
Tuurlijk, maar van elke MBO opleiding is toch wel iets vergelijkbaars op minimaal HBO niveau te vinden?
Je kunt geen stoelen in elkaar timmeren op HBO-niveau.quote:Op donderdag 22 november 2007 20:45 schreef hello_moto1992 het volgende:
Tuurlijk, maar van elke MBO opleiding is toch wel iets vergelijkbaars op minimaal HBO niveau te vinden?
Jazeker wel, de opleiding Industrieel Product Ontwerpen (wat ik nu doe, moet toevallig een kinderstoel maken/ontwerpen, voor een project), en je hebt de studie ook op WO-niveau, Industrieel Ontwerpen. Het heeft een groot praktisch element, alleen gecombineerd met een redelijk hoog niveau aan statica, wiskunde, ergonomie, werktuigbouw, etc.quote:Op zondag 25 november 2007 12:40 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Je kunt geen stoelen in elkaar timmeren op HBO-niveau.
Dat is ontwerpen, dat doen de HBO-ers en WO-ers. Het in elkaar zetten doen de MBO-ers.quote:Op zondag 25 november 2007 14:19 schreef Koewam het volgende:
[..]
Jazeker wel, de opleiding Industrieel Product Ontwerpen (wat ik nu doe, moet toevallig een kinderstoel maken/ontwerpen, voor een project), en je hebt de studie ook op WO-niveau, Industrieel Ontwerpen. Het heeft een groot praktisch element, alleen gecombineerd met een redelijk hoog niveau aan statica, wiskunde, ergonomie, werktuigbouw, etc. [afbeelding]
Maar met een technische opleiding kun je wel stoelen in elkaar timmeren.quote:Op zondag 25 november 2007 12:40 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Je kunt geen stoelen in elkaar timmeren op HBO-niveau.
Dus het was mavo-havo-vwo-mbo-hbo-wo ?? Zou dan wel een redelijke omweg zijn.quote:Op woensdag 28 november 2007 19:57 schreef Madine het volgende:
Ik heb 't gedaan. Niet rechtstreeks natuurlijk, zaten Havo en Mavo nog tussen. Na MBO nog HBO en nu WO
Lijkt me dat een prima keuze voor TSquote:Op zondag 25 november 2007 14:19 schreef Koewam het volgende:
[..]
Jazeker wel, de opleiding Industrieel Product Ontwerpen (wat ik nu doe, moet toevallig een kinderstoel maken/ontwerpen, voor een project), en je hebt de studie ook op WO-niveau, Industrieel Ontwerpen. Het heeft een groot praktisch element, alleen gecombineerd met een redelijk hoog niveau aan statica, wiskunde, ergonomie, werktuigbouw, etc.
vwo - havo - mavo - mbo - hbo - woquote:Op woensdag 28 november 2007 22:27 schreef Niek. het volgende:
[..]
Dus het was mavo-havo-vwo-mbo-hbo-wo ?? Zou dan wel een redelijke omweg zijn.
quote:Op woensdag 28 november 2007 23:31 schreef Madine het volgende:
[..]
vwo - havo - mavo - mbo - hbo - wo
Ik weetMaar ik ben alsnog waar ik moet zijn en dat telt.
Absolute kortsluiting bij het vak Frans. Wetenschappers staan er nu nog steeds versteld van.quote:Op woensdag 28 november 2007 23:36 schreef Niek. het volgende:
[..]
Luie student?? Wel cool dat je nu alsnog wo doet.
hij heeft dus geen recht op studiefinanciering en heeft genoeg geld om alles te betalen.. Alvast zal hij hoge salaris opeisen omdat hij al universtair niveau heeft.quote:Op woensdag 28 november 2007 23:34 schreef thaleia het volgende:
Ik ken ook iemand die VWO en daarna een universitaire opleiding heeft afgerond. Die doet nu een MBO-opleiding tot meubelmaker en hij vindt het fantastisch
voor mbo krijg je aparte studiefinanciering, dus je kunt 4 jaar universiteit doen en 4 jaar mbo zonder dat je iets moet terugbetalenquote:Op donderdag 29 november 2007 01:09 schreef Dovenwereld het volgende:
[..]
hij heeft dus geen recht op studiefinanciering en heeft genoeg geld om alles te betalen.. Alvast zal hij hoge salaris opeisen omdat hij al universtair niveau heeft.
Misschien zou dat wel terecht zijn. Heb je als leraar iemand in de klas die tijdens de eerste les al meer van wiskunde weet dan jij ooit zult kunnen begrijpenquote:Op woensdag 28 november 2007 22:28 schreef Houtspeer het volgende:
Wat dacht jij zelf TS? Dat je geen MBO mag doen omdat je een te hoge vooropleiding gevolgd hebt?
Het kan niet denk ik.. omdat basisbeurs is 'op'.. dan zagen ambternaren wel vreemd.... waarom ga je mbo doen,nadat je hbo diploma had behaald...quote:Op donderdag 29 november 2007 12:30 schreef cikolata het volgende:
[..]
voor mbo krijg je aparte studiefinanciering, dus je kunt 4 jaar universiteit doen en 4 jaar mbo zonder dat je iets moet terugbetalen
]quote:Op donderdag 29 november 2007 17:25 schreef Nobu het volgende:
[..]
Misschien zou dat wel terecht zijn. Heb je als leraar iemand in de klas die tijdens de eerste les al meer van wiskunde weet dan jij ooit zult kunnen begrijpen
Het kan wel, en het is zo oneerlijk als de pest. Al vele discussies over geweestquote:Op vrijdag 30 november 2007 14:03 schreef Dovenwereld het volgende:
Het kan niet denk ik..
Het is meer bedoeld om MBO'ers te laten doorstromen naar HBO, maar andersom kan dus ook. Lijkt me niet oneerlijkquote:Op vrijdag 30 november 2007 14:04 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Het kan wel, en het is zo oneerlijk als de pest. Al vele discussies over geweest.
HBO en WO zijn bacheloropleidingen, beetje overdreven om voor iedere student 2 bachelors te gaan bekostigenquote:Op vrijdag 30 november 2007 14:25 schreef PietjePuk007 het volgende:
HBO'ers die doorstromen naar uni, daar is 't niet voor bedoeld. Moet je mij 't verschil ff uitleggen.
Doorstromen is natuurlijk naar een masterquote:Op vrijdag 30 november 2007 14:32 schreef cikolata het volgende:
HBO en WO zijn bacheloropleidingen, beetje overdreven om voor iedere student 2 bachelors te gaan bekostigenMaster zou natuurlijk wel leuk zijn
Leg het voor aan Plasterkquote:Op vrijdag 30 november 2007 14:32 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Doorstromen is natuurlijk naar een master. Daar had ik 't over
.
Die heeft het veel te druk met demonstrerende boefjesquote:
Maar sinds 2005 valt MBO ook onder prestatiebeurs... Daar valt er dus onder hetzelfde regels... daar heb je 10 jaar tijd om mbo-diploma te halen...quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:04 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Het kan wel, en het is zo oneerlijk als de pest. Al vele discussies over geweest.
De discussie ging over als je 4 jaar mbo + 4 jaar hbo doet, je 8 jaar stufi krijgt.quote:Op vrijdag 30 november 2007 17:34 schreef Dovenwereld het volgende:
Maar sinds 2005 valt MBO ook onder prestatiebeurs... Daar valt er dus onder hetzelfde regels... daar heb je 10 jaar tijd om mbo-diploma te halen...
Als je er twee tegelijk doet hoef je maar een keer collegegeld te betalenquote:Op vrijdag 30 november 2007 14:32 schreef cikolata het volgende:
[..]
HBO en WO zijn bacheloropleidingen, beetje overdreven om voor iedere student 2 bachelors te gaan bekostigenMaster zou natuurlijk wel leuk zijn
Klopt, maar je krijgt maar 4 jaar studiefinanciering, het ging om het doorstromenquote:Op zondag 2 december 2007 15:55 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als je er twee tegelijk doet hoef je maar een keer collegegeld te betalen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |