Een van mijn favorieten nummers van hem:quote:zanger/songwriter uit Oakdale, California en komt op als één van de new millenium folkies zoals Jack Johnson en James Blunt.
Hij heeft onder andere getourt met Dave Matthews, John Mayer, Sheryl Crow, Joshua Radin en Xavier Rudd.
De muziekindustrie heeft zijn werk vergeleken met Bob Dylan, James Taylor en Paul Simon, die hij zelf ook als grote invloeden op zijn muzikale cariëre erkent.
In 2004 bracht hij het gelijknamige album Brett Dennen uit.
Op zijn tweede album So much more staan singles zoals "Ain't no reason" en "The one who loves you the most" en waren de dagen na de lancering de top downloads op iTunes in November 2006.
Doordat zijn muziek gebruikt wordt voor tv shows als Grey's Anatomy en Scrubs en ook voor reclames van Amerikaanse kabel maatschappijen bereiken kleine stukjes van Brett Dennen's muziek ook de oren van miljoenen mensen.
http://www.brettdennen.com/
http://www.myspace.com/brettdennen
Ammahoela, dit is een regelrechte Tracy Chapman kopie. Zelfde zeikerige stem, zelfde soort onderwerpen en hopelijk ook snel weer verleden tijd.quote:De muziekindustrie heeft zijn werk vergeleken met Bob Dylan, James Taylor en Paul Simon
Ik moest ook meteen aan Tracy Chapman denken toen ik hem voor het eerst hoorde. Z'n nummers zijn wel okéquote:Op donderdag 22 november 2007 11:14 schreef Tigertje het volgende:
[..]
Ammahoela, dit is een regelrechte Tracy Chapman kopie. Zelfde zeikerige stem, zelfde soort onderwerpen en hopelijk ook snel weer verleden tijd.
Ja, ben er bij hoor in de melkweg. Dit voorjaar moeten missen helaas, maar ga nu alles op alles zetten om er wel bij te zijnquote:Op donderdag 30 juli 2009 11:56 schreef Frenkel het volgende:
Hee BD fans!
In Oktober is onze grosse freund weer in Nederland!
De 27e in de Melkweg oude zaal en de 28e in Tivoli in Utrecht!
de 29e in Nijmegen en de 31e in Groningen
Hij speelt met zijn hele band!
Vanmiddag weer op 3FM voorbij horen komenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:18 schreef NelsonWandelaar het volgende:
'Make You Crazy' is fris en lekker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |