Ik schat Griekenland wel iets beter dan Polen of Zweden in.quote:Op donderdag 22 november 2007 08:37 schreef DIGGER het volgende:
Dus de zwakste 4 ploegen in Pot 1.
Ehhh als wij verliezen van Roemenië, hoe wil je dan in godsnaam 5 punten halen?quote:Op donderdag 22 november 2007 08:39 schreef Frutsel het volgende:
Tja... Nederland krijgt gewoon Polen, Duitsland en Roemenië
Nederland - Roemenië 0-1 (eigen goal Roemenië)
Nederland - Duitsland 0-0
Nederland - Polen 0-0
5 punten, hoppa, volgende ronde
damn, jij bent wakkerquote:Op donderdag 22 november 2007 08:42 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ehhh als wij verliezen van Roemenië, hoe wil je dan in godsnaam 5 punten halen?
Jij wel jaquote:Op donderdag 22 november 2007 08:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik schat Griekenland wel iets beter dan Polen of Zweden in..
Ze zijn als beste land van alle 51 landen geplaatst en hebben echt een veel betere selectie dan 4 jaar geleden.quote:
Op zich wel een goed systeem, de zwakste ploegen worden groepshoofd, zodat ze driemaal in hetzelfde stadion spelen.quote:Op donderdag 22 november 2007 08:37 schreef DIGGER het volgende:
Hap nou niet zo Dagglaquote:Op donderdag 22 november 2007 09:03 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ze zijn als beste land van alle 51 landen geplaatst en hebben echt een veel betere selectie dan 4 jaar geleden.
En het is wel Digger he... zijn frustratie over het loserige Engeland zit hem erg hoog..quote:Op donderdag 22 november 2007 09:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Sorry. Dat is een Grieks iets.
Europees kampioen worden we nooit meer iig.quote:Op donderdag 22 november 2007 09:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En het is wel Digger he... zijn frustratie over het loserige Engeland zit hem erg hoog..
Komt helemaal goed met Griekenland
Italie speelde de sterren van de hemelquote:Op donderdag 22 november 2007 08:37 schreef DIGGER het volgende:
Letland.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:42 schreef Lyzio het volgende:
EK van 2004
Tsjechië
Nederland
Duitsland
???
Not worth mentioningquote:
De zwaarste poule is de poule des doods. En dat was die in '98 zeker niet.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:42 schreef Lyzio het volgende:
Nederland heeft plenty ervaring met de zogenaamde "Poules des Doods".
WK 1998
Nederland
België
Zuid-Korea
Frankrijk Mexico
EK van 2000
Nederland
Tsjechië
Frankrijk
Denemarken
EK van 2004
Tsjechië
Nederland
Duitsland
??? Letland
En het WK 2006
Nederland
Argentinië
Servië
Ivoorkust
Allemaal doorgekomen. Ik verwacht dan ook geen problemen met de kwaliteit die we écht wel hebben, San Marco die het licht ziet plus het bijbehorende geluk wat steevast aan z'n aars kleeft.
De poules van afgelopen toernooien uit het hoofd gedaan, dus kan ergens een foutje zitten
jawel, de moffen speelden gelijk tegen ze, en Tsjechië was ook bijna verrastquote:
Klopt, ik dacht dat tegen Frankrijk speelde in de poule. Dat bleek dus Mexico te zijn.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:50 schreef DRD het volgende:
[..]
De zwaarste poule is de poule des doods. En dat was die in '98 zeker niet.
Nee hoor helemaal niet. Engeland heeft gewoon een middelmatig elftal en heeft (had) een slechte coach.quote:Op donderdag 22 november 2007 09:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En het is wel Digger he... zijn frustratie over het loserige Engeland zit hem erg hoog..
Een middelmatig elftal?quote:Op donderdag 22 november 2007 12:15 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Nee hoor helemaal niet. Engeland heeft gewoon een middelmatig elftal en heeft (had) een slechte coach.
Ik vind NL, zeker met MvB alleen zwaar ruk, heb niks tegen Griekenland hoor.
Als jij de volgende spelers tot je beschikking hebt:quote:Op donderdag 22 november 2007 12:15 schreef DIGGER het volgende:
Nee hoor helemaal niet. Engeland heeft gewoon een middelmatig elftal en heeft (had) een slechte coach.
quote:Op donderdag 22 november 2007 12:31 schreef DIGGER het volgende:
Engeland heeft maar 1 goede spits en geen enkele ook maar beetje fatsoenlijke doelman. Dan kan je totale team nooit meer dan middelmatig zijn, ondanks een Lampard, Terry etc.
Met Owen en Rooney tel ik er toch echt 2.quote:Op donderdag 22 november 2007 12:31 schreef DIGGER het volgende:
Engeland heeft maar 1 goede spits en geen enkele ook maar beetje fatsoenlijke doelman. Dan kan je totale team nooit meer dan middelmatig zijn, ondanks een Lampard, Terry etc.
Nederland had zich ook niet geplaatst in een poule met Kroatië en Rudland, daarbij had Engeland zich wel geplaatst in een poule met Roemenië en Bulgarije. Oftewel, pech qua loting.quote:Op donderdag 22 november 2007 13:14 schreef PyTh het volgende:
[..]
Met Owen en Rooney tel ik er toch echt 2.
Wat de doelman betreft heb je wel gelijk.
Maar zoals ik al eerder gezegd heb, ze hebben deze kwalificatiereeks ook hele goede wedstrijden neergezet.
Dus het kan wel.
Nonsense. Dat is achteraf lullen en dat is altijd zwak. Engeland had zich gewoon moeten plaatsen. Dat zijn ze verplicht aan hun status en aan hun materiaal. En begin me nou niet te zeuren over slechte coaches, matige keepers en geen spitsen. Vooral dat laatste argument slaat als een tang op een varken.quote:Op donderdag 22 november 2007 13:19 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Nederland had zich ook niet geplaatst in een poule met Kroatië en Rudland, daarbij had Engeland zich wel geplaatst in een poule met Roemenië en Bulgarije. Oftewel, pech qua loting.
Owen?quote:Op donderdag 22 november 2007 13:14 schreef PyTh het volgende:
[..]
Blijkt maar weer hoe belangrijk een degelijke keeper is. Dat geeft de nodige zekerheid achterin.quote:Op donderdag 22 november 2007 13:14 schreef PyTh het volgende:
[..]
Maar zoals ik al eerder gezegd heb, ze hebben deze kwalificatiereeks ook hele goede wedstrijden neergezet.
Dus het kan wel.
Die Carson pakte toch ook wel een paar ballen hoor. Die eerste goal was gewoon een verschrikkelijke blunder. Dat kan iedere keeper wel eens gebeuren, zelfs van der Sar, Casillas, Cech of Buffon. Dat maakt geen drol uit. Ik vind Carson -misschien als enigste- wel een redelijke keeper. Geen geweldenaar, maar ook geen grabbelaar. Gewoon aanvaardbaar.quote:Op donderdag 22 november 2007 17:05 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Blijkt maar weer hoe belangrijk een degelijke keeper is. Dat geeft de nodige zekerheid achterin.
Engeland mist een type Van der Sar. Als we hem niet hadden, dan had Oranje al lang in de diepe shit gezeten.
Maar ja, om hem nou in zo'n wedstrijd voor de leeuwen te gooien.quote:Op donderdag 22 november 2007 17:55 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Die Carson pakte toch ook wel een paar ballen hoor. Die eerste goal was gewoon een verschrikkelijke blunder. Dat kan iedere keeper wel eens gebeuren, zelfs van der Sar, Casillas, Cech of Buffon. Dat maakt geen drol uit. Ik vind Carson -misschien als enigste- wel een redelijke keeper. Geen geweldenaar, maar ook geen grabbelaar. Gewoon aanvaardbaar.
Eensch. De loting is op 2 december toch?quote:Op donderdag 22 november 2007 18:00 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Maar ja, om hem nou in zo'n wedstrijd voor de leeuwen te gooien.
Ik bedoel ook meer dat het lekkerder is om te weten dat Van der Sar achter je staat dan een onervaren keeper als Carson.
Goed, terug naar de loting.
Bij de Rode Duivels lijken al die jongens doorgaans opeens te vergeten dat ze kunnen voetballen ...quote:Op donderdag 22 november 2007 01:08 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Toch raar met spelers als Dembele, Vertongen,Vermaelen,Simons,Kompany &co.
Drie keer is scheepsrecht.quote:Op donderdag 22 november 2007 19:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat hadden we de vorige 2 keer ook al
Buitenlanders beleven het Nederlands Elftal dan ook niet zo kritisch als wij. Ik durf zelfs te beweren dat Hollanders de meest kritische voetbalaanshouwers zijn die er op deze aardkloot rondlopen. Laten we nou maar lekker naar het EK gaan, en ass kicken.quote:Op donderdag 22 november 2007 20:38 schreef BonJovi het volgende:
Je hebt gelijk en het grappige is dat mensen buiten Nederland, Nederland nog als een groot voetballand zien. Terwijl we de underdog zijn
quote:Op donderdag 22 november 2007 00:00 schreef TerroRobbie het volgende:
A.u.b geen turken, moeten we weer gaan matten enzo
Valt bij mij onder de ver van m'n bed show.quote:Op donderdag 22 november 2007 21:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Brazilie en Argentinie
quote:Platini niet te spreken over huidig pottensysteem
De kans is zeer groot dat Nederland als groepshoofd een zeer zware poule loot op het EK. UEFA-voorzitter Michel Platini heeft in een reactie laten weten niet blij te zijn met het huidige pottensysteem.
"We moeten werken aan een indeling die dichter bij de realiteit staat", vertelt Platini in L'Equipe. "Tijdens de volgende vergadering van het uitvoerend comité op 1 december zal de UEFA dit onderwerp bespreken."
Nederland is ingedeeld in pot één, terwijl wereldkampioen Italië in pot twee te vinden is. Grootmachten als Duitsland en Portugal zijn ingedeeld in pot drie, terwijl vice-wereldkampioen Frankrijk zelfs in pot vier zit.
Maar op club niveau, 10 wedstrijden in de afgelopen anderhalf jaar, dat is gewoon dramatisch.quote:Op donderdag 22 november 2007 16:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar hij scoort wel altijd voor Engeland
Anders praat je mij gewoon even naquote:Op vrijdag 23 november 2007 09:02 schreef WeebI het volgende:
Nederland
Tsjechië
Portugal
Turkije
dat wordt em.
Ja als iedereen in een topic opsomt wat ze denken dat er gebeurt heb je tachtigduizend keer dezelfde combinaties.quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:35 schreef Mr-Sander het volgende:
[..]
Anders praat je mij gewoon even na![]()
Ja want Rusland was zo bijzonder sterk.quote:Op donderdag 22 november 2007 13:19 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Nederland had zich ook niet geplaatst in een poule met Kroatië en Rudland, daarbij had Engeland zich wel geplaatst in een poule met Roemenië en Bulgarije. Oftewel, pech qua loting.
quote:Voilà: dit is de loting voor het EK
Door SJOERD MOSSOU
ROTTERDAM - Binnen een minuut of tien zou het op zich moeten lukken: zestien landen verdelen over vier groepen van vier. Zondag trekt de UEFA er dik een uur voor uit in Luzern, waar de loting plaatsvindt voor het EK in Zwitserland en Oostenrijk.
Het Weense Jongenskoor komt een paar nummertjes zingen, de Zwitserse alpenhoornspeelster Eliana Burki gaat haar instrument bespelen en tenor José Carreras schijnt ook langs te komen. Het vergt wat geduld, zo';n circus, maar dan krijg je ook wat.
Liefhebbers van complottheorieën verheugen zich al weken op de EK-loting, gek als ze zijn op bedrog en manipulatie. Warme ballen, koude ballen, gedeukte ballen, magnetische ballen; de techniek staat voor niets.
Onder ervaren complotdenkers bestaan er twee wetmatigheden bij EK- of WK-lotingen. 1. Het gastland wordt steevast beschermd. 2. De traditionele grootmachten moeten elkaar waar mogelijk ontlopen in de groepsfase.
Op het laatste WK van 2006 werd die gedachte haarfijn onderstreept, toen gastland Duitsland werd ingedeeld in een kneuzenpoule met Costa Rica, Polen en Ecuador. De zogenaamde poule des doods met Nederland, Argentinië, Servië en Ivoorkust bleek achteraf ook best mee te vallen.
Wie gelooft in dit soort manipulaties, kan vrij eenvoudig de groepsindeling voorspellen voor het komende EK. Er vanuit gaande dat Oostenrijk en Zwitserland (pot 1) door moeten naar de tweede ronde, zullen beide gastlanden wereldkampioen Italië (pot 2) ontlopen.
In pot 3 is Roemenië de enige relatief zwakke broeder, dus dat land moet wél worden gekoppeld aan een gastland. Houd daarnaast Duitsland (pot 3) en Frankrijk (pot 4) uit elkaar, stop Guus Hiddink of Leo Beenhakker bij Nederland in een poule en voilà, we hebben een ideale groepsindeling:
Poule A: Zwitserland, Zweden, Duitsland en Turkije.
Poule B: Oostenrijk, Kroatië, Roemenië en Rusland.
Poule C: Nederland, Tsjechië, Spanje en Rusland.
Poule D: Griekenland, Italië, Portugal en Polen.
Er zijn nog wel een paar varianten denkbaar, maar dit zou het in grote lijnen moeten worden. Tenzij u meer van de kansberekening bent en de loting nuchter en mathematisch benaderd.
In dat geval ligt bijvoorbeeld de kans dat Nederland in één poule belandt met Italië, Frankrijk én Duitsland, rond de 1,5 procent. Niet heel groot dus, maar zeker ook niet te verwaarlozen.
Gezien de potverdelingen (zie graphic) moet Oranje sowieso ernstig rekening houden met een loodzware poule. De kans dat Nederland in elk geval op Spanje, Portugal of Duitsland stuit, is 75 procent. Goed nieuws voor bijvoorbeeld Ruud van Nistelrooy, die na de 1-0 tegen Luxemburg zei te snakken naar 'de echte topwedstrijden'.
Gedoe over lotingen is van alle tijden. Op het WK van 1994 mocht Italië toevallig al zijn groepswedstrijden in New York spelen, middenin de (op Rome na) grootste Italiaanse gemeenschap ter wereld.
En vier jaar eerder was er ook zoiets. Toen speelde de Verenigde Staten uitgerekend in Florence en Rome, de twee favoriete Europese bestemmingen onder Amerikaanse toeristen. Dat Sophia Loren dat jaar de balletjes trok en de kijker hypnotiseerde met haar zwoelste blik, maakte het allemaal alleen maar verdachter.
Dat de UEFA bedreven is in het hannesen met lotingen, bewijst het elk jaar met de loting voor de Champions League. De indeling van die poules is omkleed met zóveel mitsen en maren, dat er amper plaats is voor toeval.
Dit jaar had bijvoorbeeld AS Roma bij voorbaat 2/3 kans op een Engels groepshoofd en 1/3 kans op een Spaans groepshoofd.
Ook televisiestations hebben indirect een stem in de verdeling, terwijl het speelschema volledig buiten beeld wordt samengesteld."Door een computer", aldus een officiële verklaring.
Morgen wordt het in elk geval allemaal een stuk overzichtelijker. Waar bij de WK-loting allerlei kronkels worden bedacht om de verschillende continenten eerlijk te verdelen over de poules, gaat er in Luzern ouderwets gegrabbeld worden. Vier schalen met vier kokers of balletjes.
,,Eerlijker kan niet,"vindt UEFA-president Michel Platini.
quote:Op zaterdag 1 december 2007 03:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Doet mij denken aan de Belgische trainer Raymond Goethals die ooit bij het WK in Mexico één dag voor de loting van het wk de trekking bekend maakte. Hij zat er maar twee teams (die omgewisseld waren) naast ...
Mwah, denk dat ze pas tegen enen beginnen. Het Weense knapenkoor komt geloof nog ik zingen, een paar Zwitserse dansmariekes, toespraakje hier en daar. Loten zelf zal er wel in een kwartier of minder doorgejast worden.quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:58 schreef DRD het volgende:
4*4*4. Logisch.
12.00 vind ik wel vroeg voor zo'n loting. Wordt dan maar de wekker zetten.
HEt wordt een heel feest inderdaadquote:Op zaterdag 1 december 2007 12:17 schreef methodmich het volgende:
[..]
Mwah, denk dat ze pas tegen enen beginnen. Het Weense knapenkoor komt geloof nog ik zingen, een paar Zwitserse dansmariekes, toespraakje hier en daar. Loten zelf zal er wel in een kwartier of minder doorgejast worden.
Roemenie zit in pot 3, Polen in pot 4.quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:58 schreef Aanvoerder het volgende:
Je lijst klopt niet Wheeledwarrior. Roemenie en Polen zitten in dezelfde pot.
Ik ga voor Nederland, Tsjechie, Polen en Rusland. Dan kan ik lekker veel mensen jennen hier.
Van de officiele UEFA-site, hierquote:Op zaterdag 1 december 2007 15:24 schreef Aanvoerder het volgende:
Dan klopt de op niet.
Werk je in de kassen ofzoquote:Op zaterdag 1 december 2007 14:58 schreef Aanvoerder het volgende:
Je lijst klopt niet Wheeledwarrior. Roemenie en Polen zitten in dezelfde pot.
Ik ga voor Nederland, Tsjechie, Polen en Rusland. Dan kan ik lekker veel mensen jennen hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |