abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55172460
quote:
Op maandag 10 december 2007 15:30 schreef rubbereend het volgende:

[..]

er mag een streep bij
[..]
quote:
Rogers beschuldigtd van bloeddoping
Doordat die t er stond dacht ik op basis van de kop iets heel anders als wat het artikel aangaf.
pi_55224368
En weer één, verrassende naam ook weer
quote:
* De Spanjaard José Antonio Pecharroman
heeft positief getest op finasteride,
een middel om anabole steroïden te
maskeren. De 29-jarige Pecharroman zegt
dat hij dat middel gebruikte voor zijn
haaruitval. Zijn ploeg Benfica zette
hem meteen op non-actief. In 2003 ver-
raste Pecharroman met winst in o.a. de
Ronde van Catalonië. Lefevere haalde
hem naar Quick-Step, maar daar kwijnde
Pecharroman twee seizoenen weg.
  woensdag 12 december 2007 @ 19:07:22 #53
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55224458
Eindelijk , zou je bij die naam eigenlijk zeggen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 13 december 2007 @ 01:05:39 #54
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55234688
Lefevere gaf hem destijds duidelijk de verkeerde middelen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 13 december 2007 @ 01:16:09 #55
pi_55234825
quote:
Op donderdag 13 december 2007 01:05 schreef rubbereend het volgende:
Lefevere gaf hem destijds duidelijk de verkeerde middelen
Hij was beter bij Bjarne Riis gaan rijden , die weet alles over haaruitval ...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 13 december 2007 @ 01:37:25 #56
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55235069
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 15 december 2007 @ 14:14:48 #57
pi_55290682
Di Luca trekt naar het TAS

Danilo Di Luca heeft bij het Internationaal Sporttribunaal TAS beroep aangetekend tegen zijn schorsing. De Italiaan kreeg een straf van 3 maanden in de affaire "Oil for Drug". Di Luca zegt onschuldig te zijn.

Di Luca, winnaar van de Ronde van Italië 2007, werd genoemd in de affaire rond een vermoedelijk dopingnetwerk, maar zijn dossier werd geklasseerd door het gerecht.

Het CONI legde hem toch een schorsing op, omdat hij de Italiaanse dokter Carlo Santuccione vaak bezocht, de spilfiguur in de affaire.
  woensdag 19 december 2007 @ 17:48:05 #58
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_55393170
Leukemans en Mayo dus ook hun b-staal positief getest...

Sorry hoor, maar renners die nu met droge ogen beweren dat ze clean zijn...
  woensdag 19 december 2007 @ 17:50:00 #59
pi_55393217
"Ik blijf erbij, ik ben onschuldig"

wo 19/12/07 - Ook het B-staal van Björn Leukemans is positief op lichaamsvreemd testosteron. Tot die conclusie kwam het laboratorium van Barcelona, dat de tegenexpertise uitvoerde. "Ik blijf erbij, ik ben onschuldig", zegt Leukemans. Predictor wacht de hoorzitting af. "Hij blijft voorlopig geschorst."

Op 26 september testte Björn Leukemans net voor het WK positief bij een controle buiten competitie. Er zat te veel testosteron in zijn urine.

Het laboratorium van Keulen bevestigde dat het om lichaamsvreemd testosteron gaat.

De renner van Predictor moet zich op 10 januari verantwoorden voor de Disciplinaire Commissie van de Vlaamse Gemeenschap.

"Het wordt niet eenvoudig, maar dat was de zaak-Beke ook niet", zegt zijn advocaat Maeschalck in De Morgen.

"We hebben deskundig advies gekregen en zijn aan de slag gegaan. Ik denk dat de zaak pleitbaar is."

Leukemans hield zijn onschuld van in het begin staande. Het is goed mogelijk dat hij van nature te veel testosteron aanmaakt.

"Mijn carrière staat op het spel"
"Ik mag geen commentaar geven op verzoek van mijn advocaat", deelt de renner mee aan Sporza.

"Alles ligt in de handen van meester Maeschalck. Hij is bekwaam. Hij weet hoe alles in mekaar zit."

"Ik blijf bij mijn standpunt: ik ben onschuldig. Mijn waardeverhoudingen zijn natuurlijk", zegt Leukemans.

"Het kan niet dat ik positief ben. Ik riskeer een schorsing van twee jaar. Mijn carrière staat op het spel. Ik blijf trainen. Dat doe je alleen maar als je recht in de spiegel kunt kijken."

"Hij blijft voorlopig geschorst"
Predictor-Lotto, de ploeg van Björn Leukemans, heeft het nieuws van het B-staal nog niet officieel te horen gekregen. "Hij heeft het recht om zich te verdedigen", meldt de ProTour-ploeg. "Hij blijft geschorst tot de hoorzitting bij de Vlaamse Gemeenschap op 10 januari."

Eerder gaf Predictor aan dat Leukemans ontslagen zou worden als het B-staal positief was. "Dan kunnen we niet anders dan hem ontslaan", zei ploegmanager Marc Sergeant aan Sporza.
pi_55394352
quote:
Op woensdag 19 december 2007 17:48 schreef Zwansen het volgende:
Leukemans en Mayo dus ook hun b-staal positief getest...

Sorry hoor, maar renners die nu met droge ogen beweren dat ze clean zijn...
mayo is een rare zaak, althans Chatenay is weer eens bezig . In Gent en Sydney zeggen ze dat het B-Staal onleesbaar is en in Frankrijk zeggen ze dat het positief is. Komop gasten zo wordt het toch nooit betrouwbaar die testen in hoeverre ze dat natuurlijk al waren

en Chatenay-Malabry moeten ze maar opdoeken, die vertrouwt ook geen hond meer.
  woensdag 19 december 2007 @ 18:41:39 #61
pi_55394399
Dat is niet zo vreemd hoor. In Gent zeggen ze dat het voor hen onleesbaar is, maar daar kunnen ze methodes die ze in Chatenay en oa Keulen al toepassen nog niet gebruiken (door geldgebrek) ... Ze geven in Gent zelf toe dat ze zo'n stalen zelf al doorsturen naar Keulen ...
pi_55406458
quote:
Op woensdag 19 december 2007 18:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dat is niet zo vreemd hoor. In Gent zeggen ze dat het voor hen onleesbaar is, maar daar kunnen ze methodes die ze in Chatenay en oa Keulen al toepassen nog niet gebruiken (door geldgebrek) ... Ze geven in Gent zelf toe dat ze zo'n stalen zelf al doorsturen naar Keulen ...
En als de a staal positief was is de b staal dat waarschijnlijk ook. Als die Fransen dan zeggen van wel en die Belgen dat ze het niet kunnen bevestigen of uitsluiten weet ik wel genoeg. Die heeft het gewoon gebruikt.
pi_55414818
quote:
Op woensdag 19 december 2007 18:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
maar sydney kan het dan weer wel wat Chatenay kan volgens mij. Ik wil niet beweren dat Mayo al dan niet schuldig is maar ik stel toch vragen bij die testen op deze manier
pi_55422998
quote:
"Leukemans is positief door blunder arts"
do 20/12/07 - De Morgen vermoedt dat Björn Leukemans positief heeft getest op testosteron door een product dat de dokter van Predictor heeft voorgeschreven. De arts is ontslagen door de ploeg, weet de krant.
Prasteron heet het product dat hij Leukemans gaf. Hij schreef het middel uit de grijze zone voor om strikt medische redenen. Prasteron bevat het hormoon DHEA. En dat staat op de verboden lijst. Wist de ploegdokter dat niet?

"Ik heb vertrouwen in iemand die zeven jaar naar school is geweest", zegt Leukemans in De Morgen. "Ik heb gevraagd of ik in de problemen kon komen. Neen, zei hij."

"Het was een jammerlijke dwaling van een jonge, gedreven arts met een onberispelijke staat van dienst", citeert de krant een bron binnen Predictor. "Het is wel een enorme blunder."

De verdediging van Björn Leukemans concludeert dat hij te goeder trouw was. De renner kan dat ook aanhalen op 10 januari voor de Disciplinaire Commissie van de Vlaamse Gemeenschap, maar dat haalt hem niet uit de problemen.

Volgens de verstrengde aanpak van het Wereldantidopingagentschap WADA is de atleet zelf verantwoordelijk voor wat in zijn lichaam zit. Nuyens: "Ik ken de mens Leukemans"Nick Nuyens blijft achter zijn trainingsmaat staan. "Ik ken de mens achter de renner", vertelt de renner van Cofidis in Het Nieuwsblad.

"Het wielrennen is in een klimaat verzeild dat een renner niet meer geloofd wordt. Ik weet hoe hij tegenover doping staat. Ik hoop dat zijn nachtmerrie zo snel mogelijk afgelopen is." Goossens: "Niet verstandig van dokter en renner"
Sportdokter Chris Goossens van de Vlaamse Gemeenschap is duidelijk: "Dit is niet verstandig van de toediener en de ontvanger." (Belga) "Als sporter moet je in deze tijden slim genoeg zijn om geen domme dingen te doen", zegt Goossens.

"DHEA is een softtestosteron en is populair in de VS als verjongingshormoon. Het beoogt hetzelfde effect als testosteron, zoals sterkere spieren, snellere recuperatie en meer agressiviteit."

"Het heeft echter weinig effect, maar is wel verboden. Persoonlijk ben ik van mening dat een renner móét weten wat hij toegediend krijgt."

Dokter Goossens kent het persoonlijke geval van Leukemans niet, "maar de enige medische reden om DHEA te nemen is een gebrek aan het mannelijke hormoon testosteron."

"Er kan een medische noodzaak zijn, maar dan moet je een uitzonderingsmaatregel vragen. Bij mijn weten is dat niet gebeurd."
  zaterdag 22 december 2007 @ 01:03:07 #65
pi_55456096
Joseba Beloki zet punt achter carrière

MADRID - De Spaanse wielrenner Joseba Beloki zet een punt achter zijn carrière. Dat maakte de 34-jarige Bask, die genoemd werd in de dopingaffaire rond dokter Fuentes, bekend.
Beloki begon zijn carrière bij Euskaltel. In 2000 trok Beloki voor een jaar naar het Franse Festina, dat hij in 2001 verliest voor ONCE. Hij stond drie keer op het podium in de Tour de France. In 2002 werd hij tweede, in 2000 en 2001 eindigde hij als derde. In 2003 moest hij na een spectaculaire val in een afdaling opgeven.

Hij reed ook voor La Boulangère en Saunier Duval en trok in 2005 naar Liberty Seguros (later Astana). In 2006 mocht hij net als de Duitser Jan Ullrich en de Italiaan Ivan Basso niet aan de Tour deelnemen omdat hij met de Spaanse dopingdokter Eufemiano Fuentes zou samengewerkt hebben.

'Het is raar. Ik ben niet gestraft, maar vind geen team voor 2008', had Beloki, die in 2007 geen wedstrijden reed, deze week in de Spaanse media verklaard.
  zaterdag 22 december 2007 @ 12:45:42 #66
pi_55461116
quote:
"HAMILTON GAAT VOOR ROCK RACING RIJDEN"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Tyler Hamilton houdt het wielrennen nog
niet voor bekeken. Verschillende bron-
nen melden dat de 36-jarige Amerikaan
een contract tekende bij Rock Racing.

Hamilton viel in 2004 van zijn voetstuk
toen hij werd betrapt op bloeddoping.
Dat kostte de Amerikaan zijn olympische
titel in het tijdrijden. Bovendien werd
hij twee jaar geschorst. In 2007 kreeg
hij een nieuw kans bij Tinkoff, maar
dat team liet hem vallen toen zijn naam
genoemd werd in de zaak-Fuentes.

Het Amerikaanse Rock Racing vist zo een
tweede ex-dopingzondaar op voor 2008.
Eerder tekende ook Santiago Botero al.
Ze kunnen misschien nog de Tour of USA winnen ...
  zaterdag 22 december 2007 @ 14:55:59 #67
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_55463675
't lijkt wel een klucht...
pi_55464389
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 14:55 schreef kaasplankje het volgende:
't lijkt wel een klucht...
als hij zijn straf heeft uitgezeten mag die weer koersen, dus ik zie het probleem niet zo. Een gedetineerde die na 2 jaar of nog langer vrijkomt krijgt toch ook een tweede kans. Het moet wel menselijk blijven zeg, komaan
  zaterdag 22 december 2007 @ 17:18:56 #69
pi_55466336
Bij Hamilton heb ik daar wél problemen mee omdat die nog altijd keihard aan het ontkennen is ...
pi_55466556
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 17:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Bij Hamilton heb ik daar wél problemen mee omdat die nog altijd keihard aan het ontkennen is ...
daar heb je helaas wel gelijk in.

Overigens Mayo krijgt van de spaanse bond geen sanctie opgelegd vanwege de verwarring of het b-staal nu onleesbaar is of positief is
  woensdag 26 december 2007 @ 14:33:02 #71
pi_55551306
Tijd voor een bijsluiter: "doping verhandelen kan de geestelijke gezondheid ernstige schade toebrengen"
quote:
Fuentes denkt aan nobelprijs

De Spaanse dopingarts Eufemanio Fuentes sluit niet uit dat hij ooit gerehabiliteerd wordt en misschien zelfs de Nobelprijs krijgt. Dit alles zegt hij in een interview met het Duitse blad Stern.

“Misschien krijg ik over twintig jaar de Nobelprijs, misschien wordt er een monument voor me opgericht. Misschien word ik wel vermoord”, aldus Fuentes. De dokter had de afgelopen jaren in Spanje een grote bloeddopingpraktijk met naar verluid 200 klanten uit verschillende sporten. ”Het lichaam van een wielrenner is niet gemaakt voor een inspanning van drie weken.” Fuentes vindt wel dat de medicatie moet worden toegediend door professionals. In het interview vertelt Fuentes ook dat hij tegenwoordig op Gran Canaria woont waar hij voor een modaal salaris in een gezondheidscentrum werkt.
Hoeveel ploegen gaan er straks ook weer op winterstage daar in de buurt ...
pi_55551389
Waren Nys en Boom laatst ook niet een weekje naar Gran Canaria geweest?
  woensdag 26 december 2007 @ 14:49:41 #73
66825 Reya
Fier Wallon
pi_55551821
quote:
Op woensdag 26 december 2007 14:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Tijd voor een bijsluiter: "doping verhandelen kan de geestelijke gezondheid ernstige schade toebrengen"
Hoogmoed komt na de val.
  woensdag 26 december 2007 @ 14:50:23 #74
pi_55551838
quote:
Op woensdag 26 december 2007 14:35 schreef TargaFlorio het volgende:
Waren Nys en Boom laatst ook niet een weekje naar Gran Canaria geweest?
Ja, samen met de voltallige top van de schaatswereld, geloof ik ...
pi_55606995
Barloworld is geinteresseerd in Basso volgens La Gazetta dello Sport..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')