quote:
Doordat die t er stond dacht ik op basis van de kop iets heel anders als wat het artikel aangaf.quote:Rogers beschuldigtd van bloeddoping
quote:* De Spanjaard José Antonio Pecharroman
heeft positief getest op finasteride,
een middel om anabole steroïden te
maskeren. De 29-jarige Pecharroman zegt
dat hij dat middel gebruikte voor zijn
haaruitval. Zijn ploeg Benfica zette
hem meteen op non-actief. In 2003 ver-
raste Pecharroman met winst in o.a. de
Ronde van Catalonië. Lefevere haalde
hem naar Quick-Step, maar daar kwijnde
Pecharroman twee seizoenen weg.
Hij was beter bij Bjarne Riis gaan rijden , die weet alles over haaruitval ...quote:Op donderdag 13 december 2007 01:05 schreef rubbereend het volgende:
Lefevere gaf hem destijds duidelijk de verkeerde middelen
mayo is een rare zaak, althans Chatenay is weer eens bezigquote:Op woensdag 19 december 2007 17:48 schreef Zwansen het volgende:
Leukemans en Mayo dus ook hun b-staal positief getest...
Sorry hoor, maar renners die nu met droge ogen beweren dat ze clean zijn...
En als de a staal positief was is de b staal dat waarschijnlijk ook. Als die Fransen dan zeggen van wel en die Belgen dat ze het niet kunnen bevestigen of uitsluiten weet ik wel genoeg. Die heeft het gewoon gebruikt.quote:Op woensdag 19 december 2007 18:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dat is niet zo vreemd hoor. In Gent zeggen ze dat het voor hen onleesbaar is, maar daar kunnen ze methodes die ze in Chatenay en oa Keulen al toepassen nog niet gebruiken (door geldgebrek) ... Ze geven in Gent zelf toe dat ze zo'n stalen zelf al doorsturen naar Keulen ...
maar sydney kan het dan weer wel wat Chatenay kan volgens mij. Ik wil niet beweren dat Mayo al dan niet schuldig is maar ik stel toch vragen bij die testen op deze manierquote:Op woensdag 19 december 2007 18:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dat is niet zo vreemd hoor. In Gent zeggen ze dat het voor hen onleesbaar is, maar daar kunnen ze methodes die ze in Chatenay en oa Keulen al toepassen nog niet gebruiken (door geldgebrek) ... Ze geven in Gent zelf toe dat ze zo'n stalen zelf al doorsturen naar Keulen ...
quote:"Leukemans is positief door blunder arts"
do 20/12/07 - De Morgen vermoedt dat Björn Leukemans positief heeft getest op testosteron door een product dat de dokter van Predictor heeft voorgeschreven. De arts is ontslagen door de ploeg, weet de krant.
Prasteron heet het product dat hij Leukemans gaf. Hij schreef het middel uit de grijze zone voor om strikt medische redenen. Prasteron bevat het hormoon DHEA. En dat staat op de verboden lijst. Wist de ploegdokter dat niet?
"Ik heb vertrouwen in iemand die zeven jaar naar school is geweest", zegt Leukemans in De Morgen. "Ik heb gevraagd of ik in de problemen kon komen. Neen, zei hij."
"Het was een jammerlijke dwaling van een jonge, gedreven arts met een onberispelijke staat van dienst", citeert de krant een bron binnen Predictor. "Het is wel een enorme blunder."
De verdediging van Björn Leukemans concludeert dat hij te goeder trouw was. De renner kan dat ook aanhalen op 10 januari voor de Disciplinaire Commissie van de Vlaamse Gemeenschap, maar dat haalt hem niet uit de problemen.
Volgens de verstrengde aanpak van het Wereldantidopingagentschap WADA is de atleet zelf verantwoordelijk voor wat in zijn lichaam zit. Nuyens: "Ik ken de mens Leukemans"Nick Nuyens blijft achter zijn trainingsmaat staan. "Ik ken de mens achter de renner", vertelt de renner van Cofidis in Het Nieuwsblad.
"Het wielrennen is in een klimaat verzeild dat een renner niet meer geloofd wordt. Ik weet hoe hij tegenover doping staat. Ik hoop dat zijn nachtmerrie zo snel mogelijk afgelopen is." Goossens: "Niet verstandig van dokter en renner"
Sportdokter Chris Goossens van de Vlaamse Gemeenschap is duidelijk: "Dit is niet verstandig van de toediener en de ontvanger." (Belga) "Als sporter moet je in deze tijden slim genoeg zijn om geen domme dingen te doen", zegt Goossens.
"DHEA is een softtestosteron en is populair in de VS als verjongingshormoon. Het beoogt hetzelfde effect als testosteron, zoals sterkere spieren, snellere recuperatie en meer agressiviteit."
"Het heeft echter weinig effect, maar is wel verboden. Persoonlijk ben ik van mening dat een renner móét weten wat hij toegediend krijgt."
Dokter Goossens kent het persoonlijke geval van Leukemans niet, "maar de enige medische reden om DHEA te nemen is een gebrek aan het mannelijke hormoon testosteron."
"Er kan een medische noodzaak zijn, maar dan moet je een uitzonderingsmaatregel vragen. Bij mijn weten is dat niet gebeurd."
Ze kunnen misschien nog de Tour of USA winnen ...quote:"HAMILTON GAAT VOOR ROCK RACING RIJDEN"
Tyler Hamilton houdt het wielrennen nog
niet voor bekeken. Verschillende bron-
nen melden dat de 36-jarige Amerikaan
een contract tekende bij Rock Racing.
Hamilton viel in 2004 van zijn voetstuk
toen hij werd betrapt op bloeddoping.
Dat kostte de Amerikaan zijn olympische
titel in het tijdrijden. Bovendien werd
hij twee jaar geschorst. In 2007 kreeg
hij een nieuw kans bij Tinkoff, maar
dat team liet hem vallen toen zijn naam
genoemd werd in de zaak-Fuentes.
Het Amerikaanse Rock Racing vist zo een
tweede ex-dopingzondaar op voor 2008.
Eerder tekende ook Santiago Botero al.
als hij zijn straf heeft uitgezeten mag die weer koersen, dus ik zie het probleem niet zo. Een gedetineerde die na 2 jaar of nog langer vrijkomt krijgt toch ook een tweede kans. Het moet wel menselijk blijven zeg, komaanquote:Op zaterdag 22 december 2007 14:55 schreef kaasplankje het volgende:
't lijkt wel een klucht...
daar heb je helaas wel gelijk in.quote:Op zaterdag 22 december 2007 17:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Bij Hamilton heb ik daar wél problemen mee omdat die nog altijd keihard aan het ontkennen is ...
Hoeveel ploegen gaan er straks ook weer op winterstage daar in de buurt ...quote:Fuentes denkt aan nobelprijs
De Spaanse dopingarts Eufemanio Fuentes sluit niet uit dat hij ooit gerehabiliteerd wordt en misschien zelfs de Nobelprijs krijgt. Dit alles zegt hij in een interview met het Duitse blad Stern.
“Misschien krijg ik over twintig jaar de Nobelprijs, misschien wordt er een monument voor me opgericht. Misschien word ik wel vermoord”, aldus Fuentes. De dokter had de afgelopen jaren in Spanje een grote bloeddopingpraktijk met naar verluid 200 klanten uit verschillende sporten. ”Het lichaam van een wielrenner is niet gemaakt voor een inspanning van drie weken.” Fuentes vindt wel dat de medicatie moet worden toegediend door professionals. In het interview vertelt Fuentes ook dat hij tegenwoordig op Gran Canaria woont waar hij voor een modaal salaris in een gezondheidscentrum werkt.
Hoogmoed komt na de val.quote:Op woensdag 26 december 2007 14:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Tijd voor een bijsluiter: "doping verhandelen kan de geestelijke gezondheid ernstige schade toebrengen"
Ja, samen met de voltallige top van de schaatswereld, geloof ik ...quote:Op woensdag 26 december 2007 14:35 schreef TargaFlorio het volgende:
Waren Nys en Boom laatst ook niet een weekje naar Gran Canaria geweest?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |