En ja Magical Mystery Tour staat bij mij heel hoog. Het is het album waardoor ik the Beatles heb ontdekt en vind het geweldig
 En ja Magical Mystery Tour staat bij mij heel hoog. Het is het album waardoor ik the Beatles heb ontdekt en vind het geweldig  Ik denk ik zeg het alvast want daar krijg ik vast iets over te horen
 Ik denk ik zeg het alvast want daar krijg ik vast iets over te horen 
 ) en Let it be Naked is ook niet echt mijn ding
) en Let it be Naked is ook niet echt mijn ding 

.
. 

Tja, ik heb de beatles leren kennen via een 8-LP boxset. Hierdoor zijn the Beatles voor mij meer een losse-nummer-artiest dan een album artiestquote:Op donderdag 22 november 2007 12:16 schreef Blinker het volgende:
Neem de moeite om andere albums te leren kennen, de moeite word beloond
Begin maar met Help!

quote:Op maandag 26 november 2007 12:21 schreef Olmo het volgende:
Mag 'ie sticky?
anders stemmen er zo weinig mensen

Maar kom nou, PPM vergelijken met AR kan je niet in termen van 'beste': daar zitten veel te veel emotie en herinneringen aan vast. AR is gewoon beter dan PPM op een bepaalde manier (technisch, compositorisch) en ik zou het wellicht de beste LP kunnen noemen, maar toch is het niet mijn meest geliefde, dus... het is ook weer NIET de beste. Tegelijkertijd is PPM mij het meest dierbaar van ALLE lp's... en da's weer wat anders! Omdat ik zelf absoluut niet kan beslissen hoe ik een 'beste' lijst moet maken (op grond van welke critiria) heb ik dus maar een 'most played' lijst gemaakt.
 Maar kom nou, PPM vergelijken met AR kan je niet in termen van 'beste': daar zitten veel te veel emotie en herinneringen aan vast. AR is gewoon beter dan PPM op een bepaalde manier (technisch, compositorisch) en ik zou het wellicht de beste LP kunnen noemen, maar toch is het niet mijn meest geliefde, dus... het is ook weer NIET de beste. Tegelijkertijd is PPM mij het meest dierbaar van ALLE lp's... en da's weer wat anders! Omdat ik zelf absoluut niet kan beslissen hoe ik een 'beste' lijst moet maken (op grond van welke critiria) heb ik dus maar een 'most played' lijst gemaakt.  Daar hoefde ik eigenlijk niet heel diep over na te denken: dat kan ik gewoon nagaan. Nou ja.... zo ongeveer dan, voor zover mogelijk...
 Daar hoefde ik eigenlijk niet heel diep over na te denken: dat kan ik gewoon nagaan. Nou ja.... zo ongeveer dan, voor zover mogelijk...  

Hehe, helemaal met je eensquote:Op vrijdag 30 november 2007 16:29 schreef methodmich het volgende:
Tja, dat is de beste plaat ooit, dus niet zo verrassend.

Zoals hierboven. Alleen dan album-vrouw ;pquote:Op donderdag 29 november 2007 22:15 schreef hello_goodbye het volgende:
Alhoewel Past masters een paar van de allerbeste nummers van The Beatles bevatten, heb ik alleen een lijst gemaakt van de 'officiele albums. Die draai ik namelijk ALTIJD als compleet album. Ik draai zelden losse nummers, want ik ben een echte album-man.
 Van veel liedjes krijg ik gewoon kriebels... Nu van Long, long, long BTW
 Van veel liedjes krijg ik gewoon kriebels... Nu van Long, long, long BTW  )
) Heel erg lief, met I'll follow the sun en Every little thing she doessss als favorieten)
 Heel erg lief, met I'll follow the sun en Every little thing she doessss als favorieten) Geweldig album! When I'm 64 verkracht ik regelmatig tijdens de karaoke
 Geweldig album! When I'm 64 verkracht ik regelmatig tijdens de karaoke  )
) )
) , ik identificeer me enorm hiermee!)
, ik identificeer me enorm hiermee!) )
) 

Jelle is Jelle Zijlstra, oud premier en direkteur van de Nederlandsche Bank. "Jelle zal wel zien" was van Wim Kan, tijdens zijn oudejaarsconference op de radio. het werd een hitje in de uitvoering van Johnny Hoesquote:...Yellow Submarine, een exvriendje zong dan: Jelle zal wel zien OID, dat krijg ik sindsdien niet meer uit m'n hoofd...

klote is dat, ik heb het met Don't Let Me Down (Laat Me Niet Staan van De Poema's)quote:Op dinsdag 11 december 2007 01:05 schreef lovelyrita het volgende:
4. Revolver (spijtig van het liedje Yellow Submarine, een exvriendje zong dan: Jelle zal wel zien OID, dat krijg ik sindsdien niet meer uit m'n hoofd... dus dat is opstaan, de naald verplaatsen, voor het laatste nummer van die kant: She Said, She Said wat ik wel echt GEWELDIG vind!)

de rest ken ik niet
 de rest ken ik niet

Ha! Fijn dat er nog meer albummensen zijn!quote:Op dinsdag 11 december 2007 01:05 schreef lovelyrita het volgende:
[..]
Zoals hierboven. Alleen dan album-vrouw ;p
 Albumvrouwen zijn helemaal zeldzaam, heb ik wel eens het idee.
 Albumvrouwen zijn helemaal zeldzaam, heb ik wel eens het idee.  

Nou ja, waarom zou dat gender-bepaald zijnquote:Op woensdag 12 december 2007 21:54 schreef hello_goodbye het volgende:
[..]
Ha! Fijn dat er nog meer albummensen zijn!Albumvrouwen zijn helemaal zeldzaam, heb ik wel eens het idee.

Ik vind het een beetje snel geconcludeerd ;p Maargoed, ik denk dat het bij mij komt omdat ik voornamelijk elpees luister. Een album is een kunstwerkje, en zit met een bepaalde reden in elkaar zoals ie in elkaar zit. Als je losse nummers luistert mis je de hoogtepunten die in de opbouw van een hele plaat zitten. Juist die hoogtepunten die de esthetische ervaring oproepen. Ik bedoel: je gaat Pink Floyd toch ook niet los draaien? Of geshuffled?quote:Op donderdag 13 december 2007 21:29 schreef hello_goodbye het volgende:
Neeeeeeeeeeee, dat zeg ik toch ook niet! Wat ik bedoel is dat ik eigenlijk gewoon geen vrouwen ken die naar albums luisteren. Het lijkt alsof die nog meer naar losse nummers luisteren dan mannen. Hm, misschien is het dus WEL gender-bepaald...
 Dan mis je alles!
 Dan mis je alles!

Nee Tielquote:

Thanks Olmo!
 Thanks Olmo!  
											|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |