Ik erger me echt gruwelijk aan hoe (zakelijke) mailtjes tegenwo
ordig vaak verneukt, verkracht, opgehoest en uitgekotst worden.
Mijn persoonlijke top 3 van situaties waar ik me gruwelijk aan erger:
3. Algehele incompetentie tot het schrijven van een enigszins spellingsfout loos mailtje met een coherente inhoudIk kom nog regelmatig mailtjes tegen waarin mensen niet goed spellen. Nu is dat opzich nog niet eens zo erg als het een sporadisch foutje is, maar zodra mensen ook nog eens midden in een zin stoppen of gewoon een alinea afkappen en een volgende beginnen zakt mijn broek echt af. Waarom lezen mensen hun mail niet even na als ze hem versturen
voorbeeld:
quote:
Laten we volgende week eens even samen gaan zitten om de problemen te bespreken. Ik zal dan even wat dingen voorbereiden zodat ik die
Morgen moeten we'll nog even zitten om de problemn van de laatste workshop door te nemen.Dit is zoenzo wel handig om te gaan doen. Verder geweldig dat je hier mee gekomen bent!!!
2. Het subject gebruiken om je mail in kwijt te kunnenHet mail subject is een mooie plaats om een korte bondige samenvatting te geven van wat je in de mail wilt vertellen. Vaak laat ik zelf het subject leeg tot ik hem wil versturen. Dan vul ik deze in op een dusdanige manier dat hij de inhoud duidelijk omschrijft.
Afgezien van het feit dat het hele verhaal in de subject staat is het ook nog eens zo dat je client het niet goed weergeeft. En als dank voor dat je het mailtje opent krijg je ook nog eens een keer een nutteloze body

voorbeeld:
quote:
Subject: Wil je even kijken naar de bloemetjes in de tuin, deze moeten even begoten worden met water anders verdorren ze en moeten we ze vervangen.
Body:
Thanks!
<signature>
En dan mijn all-time-favoriet

:
1. CAPS gebruiken om TRIVIALE zaken te BENADRUKKENIk krijg zo vaak mailtjes waarin caps worden gebruikt om zaken te benadrukken dit totaal niet van belang zijn, of die gewoon al zo duidelijk zijn dat het eigenlijk niet in caps hoeft. Als het dan benadrukt moet worden gebruik dan accenten of maak iets
vet of
cursief.
voorbeeld:
quote:
Vaak word ik bijna agressief van dit zoort zinnen. Het geeft me het gevoel dat de mailer denkt dat ik een moron ben en dat ik niet begrijp wat hij bedoelt als hij het in gewone normale nederlandse zinnen neer zou zetten.
Ik heb zelfs het genoegen om zelfs combinaties van deze 3 te krijgen!
Herkennen mensen dit? Of ben ik hier alleen in
Of zijn er nog meer variaties op het thema?
Bedankt voor het luisteren!
[ Bericht 1% gewijzigd door thog op 21-11-2007 20:51:47 ]