De eigen bijdrage mag hierbij nog verrekend worden dacht ik, maar aangezien die voor beide auto's hetzelfde is maakt dat uiteindelijk niet veel uit volgens mijquote:Op vrijdag 23 november 2007 19:34 schreef Matsie het volgende:
Bruto jaarsalaris: 26.400
Cat. waarde auto: 26.000
26.000 x 25% = 6500
6500 x 42% belasting = 2730
2730 / 12 = 227,50
26.000 x 14% = 3640
3640 x 41,4% belasting = 1506,96
1506,96 / 12 = 125,58
Even iets veel belangrijkers! Waarom zou je in godsnaam een Prius gaan rijden. Dat is zo'n beetje de lelijkste en meest valse auto op de aardkloot. Die debielen maar denken dat die stink bak gezond is... Owja, hij zit bomvol accu's... Onlangs is er een test geweest dat men een S-klasse en een prius gingen vergelijken wat betreft milieu en uitstoot etc incl het produceren van beide hokken. Waarschijnlijk weet je het antwoord al.. Pruts bakquote:Op woensdag 21 november 2007 19:37 schreef MaikelS het volgende:
Goedenavond allemaal,
Vraagje, ik ga een Toyota Prius halen bij mijn baan. Nu kwam ik erachter dat dit maar 14% ipv 22% bijtelling zou zijn. Nu kom ik er maar niet uit aangezien die standaard tools gewoon 22% aanhouden.
De cataloguswaarde van de auto: 26.000
Jaarsalaris bruto: 26400
Eigen bijdrage: 150
Wat ga ik nu netto per maand overhouden, heb geen ziekenfonds via mijn werk lopen....
met 22% houd ik 1350,- over. Nu dus mijn vraag hoeveel dat is als we de 14% bijtelling aanhouden.
Alvast bedankt!
Lees: De tweede kamerquote:Op zondag 25 november 2007 12:13 schreef draaijer het volgende:
[..]
Even iets veel belangrijkers! Waarom zou je in godsnaam een Prius gaan rijden. Dat is zo'n beetje de lelijkste en meest valse auto op de aardkloot. Die debielen
Ja helemaal waar maar als die pruts bak nergens anders voor dient als me van de ene naar de andere plek te brengen en door zoon "huppelhok" scheelt mij plm 130 Euries schoon in het handje, nou dan weet ik het wel 130*12= volgend jaar 2 keer op vakantie in plaats van 1 keer!!quote:maar denken dat die stink bak gezond is... Owja, hij zit bomvol accu's... Onlangs is er een test geweest dat men een S-klasse en een prius gingen vergelijken wat betreft milieu en uitstoot etc incl het produceren van beide hokken. Waarschijnlijk weet je het antwoord al.. Pruts bak
Wat een lul-kickquote:Op maandag 24 augustus 2009 14:27 schreef nl1970 het volgende:
....
Inderdaad,... ruim anderhalf jaar,... was zeker heel goed zoeken.quote:
Welke test?quote:Op zondag 25 november 2007 12:13 schreef draaijer het volgende:
[..]
Even iets veel belangrijkers! Waarom zou je in godsnaam een Prius gaan rijden. Dat is zo'n beetje de lelijkste en meest valse auto op de aardkloot. Die debielen maar denken dat die stink bak gezond is... Owja, hij zit bomvol accu's... Onlangs is er een test geweest dat men een S-klasse en een prius gingen vergelijken wat betreft milieu en uitstoot etc incl het produceren van beide hokken. Waarschijnlijk weet je het antwoord al.. Pruts bak
Onder andere bij Top Gear geloof ik. Een Hummer is milieuvriendelijker dan een Prius omdat Hummer de onderdelen uit Amerika haalt (waar hij ook wordt gebouwd) en Toyota haalt onderdelen voor de Prius uit de hele wereld.quote:
Ja, zo'n toptest door Jeremy Clarkson zekerquote:Op zondag 25 november 2007 12:13 schreef draaijer het volgende:
[..]
Even iets veel belangrijkers! Waarom zou je in godsnaam een Prius gaan rijden. Dat is zo'n beetje de lelijkste en meest valse auto op de aardkloot. Die debielen maar denken dat die stink bak gezond is... Owja, hij zit bomvol accu's... Onlangs is er een test geweest dat men een S-klasse en een prius gingen vergelijken wat betreft milieu en uitstoot etc incl het produceren van beide hokken. Waarschijnlijk weet je het antwoord al.. Pruts bak
quote:Toyota weet met de compleet nieuwe Prius het verbruik te beperken tot 3,9 l/100 km (was 4,3) en de auto stoot slechts 89 gram CO2 per kilometer uit (was 104 gram).
Dat betekend dat ie sneller is dan vrijwel alle middenklasse auto's uit die prijsklasse. Geen Golf 6 1.6TDI die dat 'm nadoet hoorquote:Meer vermogen, verbeterde prestaties
Om de Prius aantrekkelijker te maken voor een groter publiek is de Prius ruimer en minder extreem vormgegeven. Bovendien zijn de prestaties aanzienlijk verbeterd. Het gecombineerde vermogen (benzine- en elektromotor) is verhoogd van 113 naar 136 pk. Dat resulteert in een 0-100 km/h sprint in iets minder dan 10 seconden, oftewel niets om je voor te schamen.
Zucht, ik ga 'm niet nog een keer weerleggen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 08:45 schreef Jerroentje het volgende:
[..]
Onder andere bij Top Gear geloof ik. Een Hummer is milieuvriendelijker dan een Prius omdat Hummer de onderdelen uit Amerika haalt (waar hij ook wordt gebouwd) en Toyota haalt onderdelen voor de Prius uit de hele wereld.
Het komt er dus op neer dat Toyota voor de Prius het milieu extra belast omdat die onderdelen over de hele wereld vervoerd moeten worden (per boot/vliegtuig of what ever) en Hummer niet.
Kortom: een Hummer is milieuvriendelijker dan een Prius.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |