Alle zaken over nieuwe ontwikkelingen, incidenten, schietpartijen, aanslagen enzovoort in die regio kan je vanaf nu kwijt in dit topic.
Losse incidenten topics gaan vanaf nu gesloten worden.
quote:Exact, doe maar weer op slot, totdat er wat anders gebeurt daar
Op vrijdag 22 februari 2002 14:12 schreef Strolie75 het volgende:
Palestijnen plegen aanslag, Israel neemt wraak, Palestijnen plegen als reactie daarop weer aanslag, Israel vergeld deze weer, etc etc etc
quote:
Op vrijdag 22 februari 2002 14:13 schreef hicham het volgende:
Eigenlijk is het toch geen "nieuws" ?
quote:Is het niet handiger een soort sub-forum te maken? ..hm... of niet.. nou ja
Op vrijdag 22 februari 2002 14:09 schreef golfer het volgende:
Om te voorkomen dat voor elk incident in dit broeinest een nieuw topic geopend wordt en dat daardoor een wildgroei aan topics over dit onderwerp ontstaat, waarin steeds door dezelfde posters dezelfde zaken herhaalt worden, probeer ik middels dit ene centrale topic de discussies maar wat centraal te houden.Alle zaken over nieuwe ontwikkelingen, incidenten, schietpartijen, aanslagen enzovoort in die regio kan je vanaf nu kwijt in dit topic.
Losse incidenten topics gaan vanaf nu gesloten worden.
quote:Zou kunnen, maar op CNN teletekst stond dat de man werd doodgeschoten toen hij een bom wilde laten ontploffen en ergens anders las ik dat de man doodgeschoten werd nadat hij een bom liet ontploffen waarmee hij 1 vrouw verwonde.
Op vrijdag 22 februari 2002 14:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik denk trouwens dat die zelfmoordterrorist die zich in die supermarkt wilde opblazen niet met z'n eigen pistool is doodgeschoten. Meeste security guards in israël hebben wel een pistool, en dus hoefde niemand het wapen van die terrorist af te pakken.
ontopic, het blijft voorlopig nog wel een vicieuze cirkel vrees ik, dus een centraal topic tegen wildgroei is idd geen slecht idee
quote:Ja, maar het idee van een speciaal subforum lijkt me beter.
Op vrijdag 22 februari 2002 17:55 schreef calvobbes het volgende:
[ flauwe modus ]
Wie mag dit machteld proberen duidelijk te maken
[/ flauwe modus ]ontopic, het blijft voorlopig nog wel een vicieuze cirkel vrees ik, dus een centraal topic tegen wildgroei is idd geen slecht idee
quote:het bouwen van sub-fora binnen AN&M kan nou eenmaal niet, vandaar deze oplossing maar even proberen.
Op vrijdag 22 februari 2002 20:03 schreef logisnack het volgende:Ja, maar het idee van een speciaal subforum lijkt me beter.
Of nog beter, we bouwen gewoon zelf een Israel-Palestine-conflict-forum.
quote:Het lijkt me niet dat het werkt.
Op vrijdag 22 februari 2002 20:05 schreef golfer het volgende:[..]
het bouwen van sub-fora binnen AN&M kan nou eenmaal niet, vandaar deze oplossing maar even proberen.
quote:Dus het werkt
Op zaterdag 23 februari 2002 00:47 schreef logisnack het volgende:Nog nooit zo weinig over Israel op 1 dag gepost
quote:Tja, zo kun je het ook zien
Op zaterdag 23 februari 2002 00:48 schreef calvobbes het volgende:[..]
Dus het werkt
Dan post ik maar wat discussie stuff.
Zag gister avond nog net effe op BBC dat Israel van plan was een week geen millitaire acties uit gaat voeren om te proberen op die manier de rust terug te krijgen.
Als er dan toch weer een aanslag komt moet iedereen het met me eens zijn dat het dan aan de Pallesteinen ligt.
quote:Daarbij komt nog dat er ook gesprekken zijn geweest.
JERUSALEM (CNN) -- Relative quiet returned Saturday to the Middle East, and Israeli government sources said the possibility of dropping travel restrictions on Palestinian leader Yasser Arafat will be on the Israeli Cabinet's agenda Sunday.Arafat has been confined to the West Bank city of Ramallah since December -- when the Israeli military imposed a security cordon around his residence. Israeli airstrikes also destroyed two helicopters used by Arafat for travel around the region.
The strikes followed a spate of suicide bombings carried out by Palestinians in which more than 20 Israelis died and after the Israeli Cabinet described the Palestinian Authority as a "terrorist-supporting entity."
Israeli Prime Minister Ariel Sharon has set two conditions before considering lifting the travel restrictions on Arafat.
Sharon demanded the arrest and trial of the killers of Israeli Tourism Minister Rechavam Ze'evi -- and that those responsible for smuggling arms aboard a ship the Israelis captured in January in the Red Sea be identified and punished.
Palestinian security officials said Thursday that three militants suspected in the assassination of Ze'evi had been arrested, and Arafat has said that one of those involved in the arms smuggling has been arrested and others are being sought.
quote:
Security talks held
The incidents followed talks between top Israeli and Palestinian officials that Israeli sources said were aimed at reducing the level of violence and achieving calm.At the overnight meeting, Avi Dichter, head of Shin Bet, the Israeli internal security service, and Maj.-Gen. Giora Eiland, chief of Israeli military operations, discussed security matters with Jibril al-Rajoub, Palestinian preventative security chief for the West Bank, and Mohammed Dahlan, who holds a similar post in Gaza.
U.S. Secretary of State Colin Powell spoke by phone Saturday with Arafat, Sharon, and German Foreign Minister Joschka Fischer, a state department official said
[Dit bericht is gewijzigd door logisnack op 24-02-2002 02:01]
quote:Oke, de mogelijke daders zijn nog niet berrecht. Maar dit is al een aardig grote stap van Arafat. Jammer dat Sharon daar geen gebruik van maakt om door het opheffen van het reisverbod aan te geven dat Sharon vrede wilt daar
JERUZALEM Het veiligheidskabinet van Israel heeft besloten de Palestijnse leider Arafat toe te staan zich vrij te bewegen in Ramallah. Arafat zit sinds 3 december vast in zijn hoofdkwartier in de stad op de Westelijke Jordaanoever.Om het hoofdkwartier van Arafat staan Israelische tanks. Die zouden volgens de staatsradio nu dus moeten wijken. Van de 14 ministers in het veiligheidskabinet stemden 12 voor deze oplossing. Arafat mag dus nog niet vrij reizen.
Israel stelt aan Arafats 'vrijlating' de voorwaarde dat de moordenaars van minister Ze'evi worden berecht. Tot nu toe zijn drie verdachten gearresteerd.
Goed nieuws is dat ze aan beide kanten besloten hebben elkaar met rust te laten gedurende de komende joodse / islamitische feestdagen.
De soldaten zagen hoe de Nederlander hen met een verrekijker observeerde en riepen hem toe daarmee op te houden. De man, die geen Hebreeuws en Arabisch verstaat, ging niet op het verzoek in. Hij werd vervolgens getroffen door een waarschuwingsschot dat afketste op een rots.
Op de Westbank hebben Israelische militairen een hoogzwangere Palestijnse in de rug geschoten. Ze zat in een auto die haar naar het ziekenhuis bracht en zonder te stoppen een controlepost passeerde.
quote:
Op zondag 24 februari 2002 13:37 schreef R@b: het volgendeWel dom om door te rijden. Had hij gestopt was er niks aan de hand geweest, nu denken ze natuurlijk gelijk aan een zelfmoordenaar. Hoe zou dat toch komen ?
quote:Hoezo? Zij kunnen toch ook niet ruiken dat er een hoogzwangere vrouw inzit? Ik kan me voorstellen dat na alle aanslagen die militairen geen enkel risico nemen.
Op zondag 24 februari 2002 13:57 schreef KomMaar het volgende:
Die taxichauffeur had beter moeten weten.
quote:Ik heb het weggelaten omdat dit niks te maken had met de topictitel.
Vind het wel triest van je Strolie om deze stuk van het tekst achterwege te laten telt de Palesteinse vrouw niet mee als mens?
quote:Ze probeerden niet Israel in te komen, maar probeerden door de Gazastrook zelf te reizen naar een geboortekliniek) is een feit. Er zijn dit jaar alleen al twee kinderen dood geboren bij een checkpoint, en 1 vrouw is tijdens een bevalling in de auto naast een checkpoint doodgebloed.
Op zondag 24 februari 2002 14:30 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Hoezo? Zij kunnen toch ook niet ruiken dat er een hoogzwangere vrouw inzit? Ik kan me voorstellen dat na alle aanslagen die militairen geen enkel risico nemen.
Die taxichauffeur had beter moeten weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |