Is dat voor kleuters of zo? Anders is 100g wel extreem weinig.quote:Op woensdag 21 november 2007 13:18 schreef Leef het volgende:
Help me even.. wat wat ook alweer de richtlijn qua hoeveelheid en verhoudingen?
normaal 100g aardappels (of willekeurig stapelvoedsel) per persoon
Euh... evenveel ongeveer?quote:maar hoeveel is het ook alweer in het geval van stamppot?
Ik zou zeggen zo'n 150-200 gram.quote:en hoeveel gram boerenkool per persoon?
Lijkt mij dat je dan de boerenkool nauwelijks terug kunt vinden.quote:Op woensdag 21 november 2007 13:51 schreef captainkid het volgende:
Ik maak altijd 250 gram boerenkool en dan 1300 gram aardappels voor twee personen.
Dan is het niet heel erg groen, maar zeker ook niet te aardappelig.
Valt mee hoor, het is nog steeds vrij groen. Zoals jij het wil 2:1 lijkt het me niet te eten.quote:Op woensdag 21 november 2007 13:55 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Lijkt mij dat je dan de boerenkool nauwelijks terug kunt vinden.
Met 1300 + 250 gram voor 2 personen zijn jullie wel vrij stevige eters, er van uitgaande dat er ook nog vlees bij komt.
Mee eens.quote:Op woensdag 21 november 2007 13:59 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou 1 op 2 aanhouden, dus 1 deel boerenkool op 2 delen aardappelen. En ik zou dan 200 gram boerenkool en 400 gram aardappelen de man rekenen.
Ik vind alleen 8 kilo zo weing klinken voor 20 man. Dat zijn niet eens 2 grote zakken Als ik denk aan wat mijn broer vroeger at , daar ging wel 2 kilo aardappelen inquote:Op woensdag 21 november 2007 14:09 schreef Gert het volgende:
[..]
Mee eens.
Dus dat wordt 8 kilo aardappels schillen.![]()
Of een heleboel zakjes van die voorgeschilde zooi inslaan voor een hoop geld.
Al zou ik in dat geval meteen maar gaan voor die "overheerlijke" kant- en klare familieverpakkingen boerenkool.![]()
Die kant en klare zakjes minikrieltjes e.d, daar zit 450 gram in. En in de "familieverpakking" 750 gram.quote:Op woensdag 21 november 2007 14:12 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ik vind alleen 8 kilo zo weing klinken voor 20 man. Dat zijn niet eens 2 grote zakken Als ik denk aan wat mijn broer vroeger at , daar ging wel 2 kilo aardappelen in
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |