abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54678198
discussie met vrienden, die vonden dat boerenkool 5 minuten later dan de aardappelen in de pan gedaan diende te worden gedaan. Ik denk dat boerenkool onder moet, evenlang als de aardappelen moet koken. wat is juist?
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
pi_54678632
Het enige wat ik weet, is als je verse boerenkool hebt, de boerenkool eerst even in kokend water moet laten schrinken en daarna de aardappels erbij. Met diepvriesboerenkool (blokjes) weet ik het niet. Lijkt mij dat dat tegelijk kan.

En stoom is ook 100 graden zolang je het deksel dicht houdt, dus in principe heb je aan een bodem kokend water genoeg

Eetse!
Ehm... ok
pi_54678929
Ik gooi het er altijd bovenop.
Theories come and theories go. The frog remains
pi_54679191
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 19:37 schreef Bioman_1 het volgende:
Ik gooi het er altijd bovenop.
ik ook
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 17 november 2007 @ 19:47:37 #5
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54679215
aardappelen onderin, boerenkool erop water erbij, koken. later de worst bovenop leggen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_54679768
Alles tegelijk in de pan, boerenkool bovenop, worst er bovenop, koken tot de aardappels klaar zijn... klaar
A mind with a heart of it's own
pi_54680346
Bovenin, deed het zelf altijd in een aparte pan, maar mijn vriendin heeft me opgevoed.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_54682835
water eerst, dan aardappels, dan boerenkool later de rookworst er op gooien.
zijn de aardappels gaar, woorst er uit, afgieten, scheut melk erdoor en stampen maar
  zaterdag 17 november 2007 @ 21:55:15 #9
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_54682996
Boerenkool moet bovenop, onderin doe je aardappels die net onder water staan. Deze moeten nl. koken en daarvoor moeten ze in het water liggen. De boerenkool slinkt vanzelf door de stoom/hitte in de pan
To infinity…and beyond!
pi_54685374
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 21:49 schreef fisc het volgende:
water eerst, dan aardappels, dan boerenkool later de rookworst er op gooien.
zijn de aardappels gaar, woorst er uit, afgieten, scheut melk erdoor en stampen maar
Ik vang altijd het kookwater op en maak daarmee de prak op smeuigheid, niet met melk. Behoud je ook een deel van de vitamientjes en smaak die je anders door de gootsteen spoelt.

Maar dus inderdaad wel onderin de aardappelen met water en de boerenkool daarop. En als ik de tijd hb doe ik eerst de boerenkool in de diepvries, dan heeft het net wat meer smaak.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  zaterdag 17 november 2007 @ 23:58:03 #11
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_54685868
Ik kook het los van elkaar.. zet wel eerst de boerenkool op met alleen aanhangend vocht.. heb dan ook bijna niets af te gieten en is het helemaal prima gekookt.
De reden dat ik het los kook dat ik altijd iets teveel aardappels overhou
Zo weird.. doe ik hetzelfde maar dan met hutspot/zuurkool ofzo dan is het altijd prima qua verhouding
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_54688984
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 21:55 schreef ivetje het volgende:
Boerenkool moet bovenop, onderin doe je aardappels die net onder water staan. Deze moeten nl. koken en daarvoor moeten ze in het water liggen. De boerenkool slinkt vanzelf door de stoom/hitte in de pan
Plus door het stomen van de boerenkool, behoud je ook meer vitamines....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 18 november 2007 @ 10:17:39 #13
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_54689346
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 23:33 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

Ik vang altijd het kookwater op en maak daarmee de prak op smeuigheid, niet met melk. Behoud je ook een deel van de vitamientjes en smaak die je anders door de gootsteen spoelt.

Maar dus inderdaad wel onderin de aardappelen met water en de boerenkool daarop. En als ik de tijd hb doe ik eerst de boerenkool in de diepvries, dan heeft het net wat meer smaak.
Boerenkool kun je ook het beste pas eten als het gevroren heeft
  zondag 18 november 2007 @ 10:39:34 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_54689577
Boven op en onderstaande klopt ook als een bus
quote:
Op zondag 18 november 2007 10:17 schreef Erasmo het volgende:
Boerenkool kun je ook het beste pas eten als het gevroren heeft
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_54691747
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 23:33 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

doe er dan wel wat roomboter bij. ow en trouwens:
ik eet mijn boerenkool altijd met ketjap, azijn en mosterd voor bij de worst
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
  † In Memoriam † zondag 18 november 2007 @ 17:44:00 #16
43556 miss_dynastie
pi_54698029
Ik doe altijd: aardappelen, boerenkool, worst, deksel. Ik zou niet weten waarom de aardappelen langer moeten koken, de enige reden die ik kan bedenken is als je grote brokken aardappelen hebt, maar die zou ik zelf kleiner snijden.
pi_54703294
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 21:55 schreef ivetje het volgende:
dattem
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 18 november 2007 @ 21:46:37 #18
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_54704136
Ik neem altijd een pak Boerenkool van Maggi, dan heb je dat soort problemen niet.
Daarbij vind ik de nerfjes in verse boerenkool niet lekker, ligt aan het mondgevoel denk ik (en ik ben een enorme zeikerd )
Qua vitamines schijnt het niks uit te maken omdat de boerenkool direct na de oogst wordt gevriesdroogd.
En dan een lekkere Unox runderrookworst erbij.
Had laatst een Hemaworst gekocht, maar man, wat zijn die dingen zout.
pi_54710066
quote:
Op zondag 18 november 2007 21:46 schreef SiGNe het volgende:
Qua vitamines schijnt het niks uit te maken omdat de boerenkool direct na de oogst wordt gevriesdroogd.
Maakt wel degelijk uit, maar wel positief voor de diepvries groenten. Deze worden op hun optimum geplukt, meteen ingevroren, waarbij de groente voor het plukken de meeste vitamines heeft en deze blijven grotendeels in de groente door het snelle invriezen. "Verse" groente wordt geplukt voor hun optimale moment, waardoor de hoeveel heid vitamines al minder is en dan liggen ze nog een aantal dagen te wachten voordat jij ze in je pan doet. Al met al minder vitamines dan het diepvries produkt.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_54711233
quote:
Op zondag 18 november 2007 13:06 schreef Yestuuur het volgende:
[..]
ik eet mijn boerenkool altijd met ketjap, azijn en mosterd voor bij de worst
OMG, ketjap bij de boerenkool!
Sambal bij?
pi_54715642
Ik breng eerst de aardappelen aan de kook en gooi een paar bouillonblokjes erbij. Dan de boerenkool en de worst er bovenop.
Keep the faith!!
pi_54728343
Ik kook het apart van elkaar.. Piepers koken, melk en beetje boter erbij; puree dus . Daarna de boerenkool er doorheen mengen incl. de spekjes die dan ook al gebakken zijn .

Reden; inschattingsvermogen is niet altijd even goed qua voedsel . Worst komt uiteraard als laatste.
pi_54728515
quote:
Op maandag 19 november 2007 23:10 schreef RemcoW85 het volgende:
Ik kook het apart van elkaar.. Piepers koken, melk en beetje boter erbij; puree dus . Daarna de boerenkool er doorheen mengen incl. de spekjes die dan ook al gebakken zijn .

Reden; inschattingsvermogen is niet altijd even goed qua voedsel . Worst komt uiteraard als laatste.
ik kook de aardappelen en de boerenkool even lang, no problem hoor
pi_54728614
Ja maar de ratio boerenkool:aardappels klopt nooit echt bij me .
pi_54728640
ik doe altijd maar wat, gaat altijd goed
koken is ook niet echt science, gewoon lekker rommelen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')