ik ookquote:Op zaterdag 17 november 2007 19:37 schreef Bioman_1 het volgende:
Ik gooi het er altijd bovenop.
Ik vang altijd het kookwater op en maak daarmee de prak op smeuigheid, niet met melk. Behoud je ook een deel van de vitamientjes en smaak die je anders door de gootsteen spoelt.quote:Op zaterdag 17 november 2007 21:49 schreef fisc het volgende:
water eerst, dan aardappels, dan boerenkool later de rookworst er op gooien.
zijn de aardappels gaar, woorst er uit, afgieten, scheut melk erdoor en stampen maar
Plus door het stomen van de boerenkool, behoud je ook meer vitamines....quote:Op zaterdag 17 november 2007 21:55 schreef ivetje het volgende:
Boerenkool moet bovenop, onderin doe je aardappels die net onder water staan. Deze moeten nl. koken en daarvoor moeten ze in het water liggen. De boerenkool slinkt vanzelf door de stoom/hitte in de pan
Boerenkool kun je ook het beste pas eten als het gevroren heeftquote:Op zaterdag 17 november 2007 23:33 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Ik vang altijd het kookwater op en maak daarmee de prak op smeuigheid, niet met melk. Behoud je ook een deel van de vitamientjes en smaak die je anders door de gootsteen spoelt.
Maar dus inderdaad wel onderin de aardappelen met water en de boerenkool daarop. En als ik de tijd hb doe ik eerst de boerenkool in de diepvries, dan heeft het net wat meer smaak.![]()
quote:Op zondag 18 november 2007 10:17 schreef Erasmo het volgende:
Boerenkool kun je ook het beste pas eten als het gevroren heeft
doe er dan wel wat roomboter bij. ow en trouwens:quote:Op zaterdag 17 november 2007 23:33 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Ik vang altijd het kookwater op en maak daarmee de prak op smeuigheid, niet met melk. Behoud je ook een deel van de vitamientjes en smaak die je anders door de gootsteen spoelt.
Maar dus inderdaad wel onderin de aardappelen met water en de boerenkool daarop. En als ik de tijd hb doe ik eerst de boerenkool in de diepvries, dan heeft het net wat meer smaak.![]()
dattemquote:Op zaterdag 17 november 2007 21:55 schreef ivetje het volgende:
Boerenkool moet bovenop, onderin doe je aardappels die net onder water staan. Deze moeten nl. koken en daarvoor moeten ze in het water liggen. De boerenkool slinkt vanzelf door de stoom/hitte in de pan
Maakt wel degelijk uit, maar wel positief voor de diepvries groenten. Deze worden op hun optimum geplukt, meteen ingevroren, waarbij de groente voor het plukken de meeste vitamines heeft en deze blijven grotendeels in de groente door het snelle invriezen. "Verse" groente wordt geplukt voor hun optimale moment, waardoor de hoeveel heid vitamines al minder is en dan liggen ze nog een aantal dagen te wachten voordat jij ze in je pan doet. Al met al minder vitamines dan het diepvries produkt.quote:Op zondag 18 november 2007 21:46 schreef SiGNe het volgende:
Qua vitamines schijnt het niks uit te maken omdat de boerenkool direct na de oogst wordt gevriesdroogd.
OMG, ketjap bij de boerenkool!quote:Op zondag 18 november 2007 13:06 schreef Yestuuur het volgende:
[..]
ik eet mijn boerenkool altijd met ketjap, azijn en mosterd voor bij de worst![]()
ik kook de aardappelen en de boerenkool even lang, no problem hoorquote:Op maandag 19 november 2007 23:10 schreef RemcoW85 het volgende:
Ik kook het apart van elkaar.. Piepers koken, melk en beetje boter erbij; puree dus. Daarna de boerenkool er doorheen mengen incl. de spekjes die dan ook al gebakken zijn
.
Reden; inschattingsvermogen is niet altijd even goed qua voedsel. Worst komt uiteraard als laatste.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |