Ciao
Potter
quote:op GeneralChat
Op vrijdag 22 februari 2002 12:47 schreef Potter het volgende:
Wie van de fokkers heeft er wel eens aan gedacht of kent mensen die eraan hebben gedacht.
Ik las namelijk een tijd terug dat 10% van de jeugd er wel eens serieus aan heeft gedacht.
Ik zelf heb er nooit aan gedacht.
(dit is een serieuze topic, dus geen antwoorden van: wanneer doe jij het eens.)Ciao
Potter
quote:Waar anders?
Op vrijdag 22 februari 2002 12:47 schreef matthijn99 het volgende:[..]
op GeneralChat
Ik kwam er echter achter dat ik niet echt dood wou, maar eigenlijk van mn problemen af wilde zijn.
Heb toen maar bedacht dat je altijd nog dood kon, en dat zelfmoord altijd nog een optie is vind ik wel een geruststellende gedachte.
Ik heb het persoonlijk nooit overwogen.
Interessant gegeven overigens. Is het echt 10%??
quote:Niet durven of niet willen? Denk dat het in veel gevallen het laatste is.
Op vrijdag 22 februari 2002 12:50 schreef Potter het volgende:
Ik zou het serieus niet durven.
En veel mensen die het doen weten niet wat voor ellende en vragen ze achter laten.
Mensen hebben idd geen besef wat voor invloed ze op hun omgeving hebben, maar dat is meestal juist ook een reden waarom iemand zelfmoord pleegt.
Natuurlijk is het verschrikkelijk voor de omgeving (ken iemand die zijn eigen zoon heeft gevonden, opgehangen) maar zoals sommige zeggen, "het is een egoistische daad" ..dat vind ik ook weer kortzichtig.
Denk dat niemand 'zo maar eventjes' zelfmoord pleegt (gaat wel wat aan vooraf)
[Dit bericht is gewijzigd door NorthernStar op 22-02-2002 12:55]
Maar om nu te zeggen dat ik echt overwogen heb om me van het leven te ontnemen, nou nee, niet echt.
Maar ik weet ook zeker dat ik het lef er ook niet voor zou hebben.
quote:En op welke manier zou dat dan zijn?
Op vrijdag 22 februari 2002 12:56 schreef Atrimar het volgende:
Ik heb niet zolang geleden nog een wrange discussie gehad met iemand over welke manier je zou gebruiken.
Ik moet zeggen dat ik er zelf nooit serieus over heb nagedacht en het ook zeker nooit zal doen.
Zelf, tja.. als je zelfmoord pleegt heb ik zo'n gevoel zo van dat je verloren hebt. Kan je beter dan iemand meenemen
quote:Ik was er nog niet helemaal uit in ieder geval. Nekschot is wat lastig als je het zelf moet doen he
Op vrijdag 22 februari 2002 12:58 schreef 4]-[ Highlander het volgende:[..]
En op welke manier zou dat dan zijn?
Ik moet zeggen dat ik er zelf nooit serieus over heb nagedacht en het ook zeker nooit zal doen.
En life sucks...so what, ik suck ook.
En hoe meer er tegen zit, des te gropter de uitdaging er iets van te maken !
quote:Zou het in dat geval niet basic hormones zijn die opspelen op bepaalde impulsen?
Op vrijdag 22 februari 2002 13:01 schreef Ripley het volgende:
Ik had het percentage zelfs nog hoger ingeschat. Ik heb er wel eens aan gedacht, zelfs al eens met iets in mijn handen gestaan, maar altijd de tegenwoordigheid van geest gehad om het niet te doen, met name omdat ik mijn ouders geen verdriet wilde doen. Ben achteraf erg blij daarvoor, maar heb wel van veel mensen soortgelijke verhalen gehoord. Volgens mij heeft dit ook een beetje te maken met het feit dat je met je name in je puberteit dingen een beetje dramatiseert. Bij mij iig wel, ik heb sindsdien tien keer ergere dingen meegemaakt als toendertijd en nooit meer zelfmoord als optie overwogen.
Ik heb wel eens met de gedachte gespeeld maar gelukkig hebben de positieve punten van het leven (nog nooit de zon zien ondergaan in San Francisco Bay...o.i.d.) het altijd 'overruled'
quote:Komt dat misschien door die poolnacht, of hoe dat heet, dat het soms dagen donker is.
Op vrijdag 22 februari 2002 12:58 schreef -IDivinity- het volgende:
In Scandinavie schijnt het aantal nogal hoog te zijn.
Kheb zelf nooit serieus aan zelfmoord gedacht. Zoals iemand hierboven al zei, doen mensen vaak ook een poging om aandacht te krijgen. Ik ken een meisje dat ooit had gezegd dat ze verkracht was en aangifte gedaan enzo, was helemaal niet waar, wou gewoon aandacht. Als ik de persoon zie de ze er toen van beschuldigde, moet ik er nog steeds aan denken terwijl hij gewoon onschuldig is.
quote:Speak for yourself ipv in zulke algemene termen!!!
Op vrijdag 22 februari 2002 12:58 schreef boeltje.nl het volgende:
Heb er ook wel eens over gedacht, maar je komt er dan achter dat het gewoon de weg van de minste weerstand is.
Bovendien denk je alleen aan zelfmoord als het even niet goed met je gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |