Ghehehe, dat klinkt érg foutquote:Op dinsdag 20 november 2007 21:11 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb me net heel erg vergrepen aan een zak Emping![]()
[ afbeelding ]
Zo'n lekkere oer-Hollandse maaltijd is inderdaad altijd lekkerquote:Op dinsdag 20 november 2007 23:46 schreef PizzaSalami het volgende:
Vanavond boerenkool met worst gemaakt, lekkere jus met spekjes, uitje en mosterd.
Zo is van hollands wintereten nog wel iets lekkers te maken.
Een echte aanrader!quote:Op woensdag 21 november 2007 11:58 schreef ColdFeet het volgende:
Voor vanavond dacht ik aan iets met rijst, maar ik weet nog niet wat.
quote:Pulao met kip
- 2 mokken rijst
- 1 grote kip in stukken, of 1 ½ kg drumsticks
- 3 mokken kippenbouillon (evt. van een blokje)
- 50 gram rozijnen
- 50 gram amandelen
- 4 uien in ringen
- 150 gram aardappel in kleine blokjes
- 100 gram gekookte erwten
- 1 theel. garam massala
Meng 1 theel. chilipoeder, ½ theel. kaneel, 1 theel. zwarte peper, ½ theel. komijnzaad en ½ theel. kruidnagelpoeder en ½ theel. in citroensap geweekte saffraan en wat zout met 2 dl volle yoghurt. Bedek de kipstukken met de kruidige yoghurt en laat dit een uurtje in de koelkast staan. Laat de rijst een uur weken in ruim water en laat die dan goed uitlekken.
Bak de kip wat olie aan en laat ze half gaar worden. Bak in een andere pan de rozijnen met amandelen en houd dit apart. Bak de uien en de blokjes aardappel gaar en houd ook dit apart.
Haal de kip uit de pan en bak de uitgelekte rijst in dezelfde olie even aan, voeg de kippenbouillon toe en laat aan de kook komen; doe dan de kip erbij, deksel op de pan en een kwartier laten sudderen. Wanneer de rijst bijna gaar is kunnen de uien, aardappel, rozijnen, amandelen en erwten erbij. Is het gerecht helemaal klaar, sprenkel dan de garam massala over de rijst.
Eventueel garneren met wat schijfjes citroen en fijngesneden korianderblad of peterselie.
het was een saucijzenbroodjequote:Op woensdag 21 november 2007 10:36 schreef motorbloempje het volgende:
vanavond lasagnettegeloof ik, of lasagna, alweer
![]()
had het verkeerde pak gehaald
mannen
en straks 'iets warms' volgens het mailtje van een collegahoop dat het snel 11.10 is, want heb hongerrrrrr
Ik lust eigenlijk alleen stampot boerenkoolquote:Op woensdag 21 november 2007 12:04 schreef PyTh het volgende:
[..]
Zo'n lekkere oer-Hollandse maaltijd is inderdaad altijd lekker
Persoonlijk vind ik Stampot rauwe andijvie met spekjes erdoor en een lekker balletje gehakt het lekkerst.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |