Tja, de achterlichten van de 3-serie zijn een megamisser imho. Ze zijn teveel japans/aziatisch, als je mij begrijpt. Wat dat betreft, zijn de achterlichten van de 5 gewoon ultiem.quote:Op dinsdag 20 november 2007 15:44 schreef Draganta het volgende:
Ik ben nog steeds op een nieuwe 5 serie aan het wachten, de huidige 3-serie ziet er veel beter uit, terwijl de 5-serie veel duurder is, en mooier hoort. Maar dit was ook het geval begin jaren 90.
Redelijk, de achterlichten van de 7-serie vind ik erger.quote:Op dinsdag 20 november 2007 15:58 schreef Syrrus het volgende:
[..]
Tja, de achterlichten van de 3-serie zijn een megamisser imho. Ze zijn teveel japans/aziatisch, als je mij begrijpt. Wat dat betreft, zijn de achterlichten van de 5 gewoon ultiem.
Inderdaad, de e39 m5 vind ik toch wel 1 van de mooiste modellen gemaakt door bmw, lekker geluidje ook uit die v8quote:Op dinsdag 20 november 2007 18:21 schreef Soli het volgende:
De 3-serie is eigenlijk al geen onderdeel van de "nieuwe designlijn" hij is volgens mij ontworpen door een belg en is met opzet wat conservatiever vormgegeven omdat de 5-serie (te)veel stof deed opwaaien.
Ik vond de 5-serie juist prachtig, vanaf het begin. Jammer dat ze niet op dezelfde weg zijn doorgegaan...
Idd, al blijven de achterlichten voor de BMW designfilosofie beetje vreemde eend in de bijt. Soort 7-serie in 3-serie.quote:Op woensdag 21 november 2007 08:23 schreef Googolplexian het volgende:
Ik vind de nieuwe 3 serie coupe serieus een mooie bak! Staat hier regelmatig een zwarte.
[ afbeelding ]
De 1 serie blijf ik echter oerlelijk vinden
ik denk dat dat met de de CS Concept bedoeld wordt. deze komt bijna ongewijzigd uit medio 2007.quote:Op dinsdag 20 november 2007 18:07 schreef Draganta het volgende:
[..]
Redelijk, de achterlichten van de 7-serie vind ik erger.
Ik hoor inderdaad niemand over de supervette 6 serie praten. Die nieuwe M6 is echt de shit
Wanneer komt de nieuwe 8-serie? Iedereen speculeert er al jaren over, maar volgens mij komt het binnen een paar jaren.
Waar ik alle huidige modellen van BMW behalve de 1-serie en de X3, prachtige wagens vind, vind ik dit studiemodel écht afzichtelijk en de lijnen verre van origineel.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:10 schreef Youp het volgende:
[..]
ik denk dat dat met de de CS Concept bedoeld wordt. deze komt bijna ongewijzigd uit medio 2007.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Medio 2007? Heb ik wat gemist?quote:Op donderdag 22 november 2007 10:10 schreef Youp het volgende:
[..]
ik denk dat dat met de de CS Concept bedoeld wordt. deze komt bijna ongewijzigd uit medio 2007.
typoquote:Op donderdag 22 november 2007 12:07 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Medio 2007? Heb ik wat gemist?![]()
ik vind m gaaf en het is geen studiemodel meerquote:Op donderdag 22 november 2007 11:54 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Waar ik alle huidige modellen van BMW behalve de 1-serie en de X3, prachtige wagens vind, vind ik dit studiemodel écht afzichtelijk en de lijnen verre van origineel.
Neus en de kont vind ik er niet uitzien, zijkant is wel aardig, maar over het algemeen vind ik 'm te rond, te zacht.
Oeh, die vind ik wel mooi.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:10 schreef Youp het volgende:
[..]
ik denk dat dat met de de CS Concept bedoeld wordt. deze komt bijna ongewijzigd uit medio 2007.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, ik weet niet wat het is, ik vind 't een beetje een pluche beer, met de kaken van een echte beerquote:Op donderdag 22 november 2007 12:20 schreef Youp het volgende:
[..]
ik vind m gaaf en het is geen studiemodel meer
smaken verschillen, is maar goed ook anders reden we allemaal de zelfde auto
Heeft wel een beetje dezelfde uitstraling als de Audi R8quote:Op donderdag 22 november 2007 10:10 schreef Youp het volgende:
[..]
ik denk dat dat met de de CS Concept bedoeld wordt. deze komt bijna ongewijzigd uit medio 2007.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zie ik dus echt niet! Kun je me dat uitleggen?quote:Op donderdag 22 november 2007 12:28 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Heeft wel een beetje dezelfde uitstraling als de Audi R8![]()
het is ook niet direct de opvolger van de 8, hij heet tot nu toe CS. maar het lijkt mij dat dit de opvolger van de 8 is omdat het dus een reuzen coupe isquote:Op donderdag 22 november 2007 12:21 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ja, ik weet niet wat het is, ik vind 't een beetje een pluche beer, met de kaken van een echte beer
Er was toch ooit ook een andere concept voor een eventuele vervangende 8?
Daar staat me iets van bij, kan zo snel geen pics vinden.
Mja, maar wel vierdeurs...quote:Op donderdag 22 november 2007 23:37 schreef Youp het volgende:
[..]
het is ook niet direct de opvolger van de 8, hij heet tot nu toe CS. maar het lijkt mij dat dit de opvolger van de 8 is omdat het dus een reuzen coupe is
Ja dat zeiden bij de Brera ookquote:Op donderdag 22 november 2007 10:10 schreef Youp het volgende:
[..]
ik denk dat dat met de de CS Concept bedoeld wordt. deze komt bijna ongewijzigd uit medio 2009.
Wel een verademing tusen die Bangle-shit.quote:Op vrijdag 23 november 2007 00:16 schreef Rosbief het volgende:
En nu verbagger ik het BMW topique, dadelijk zien ze me nog aan voor Alfanist![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Banglequote:Design characteristics
Designs which Bangle has overseen include the 1 Series, 3 Series, 5 Series, 6 Series, 7 Series, and Z4 roadster. These designs deviate from BMW's traditional styling themes, which emphasized functional, rigid, straight-line forms. The 1-Series and Z4 especially have more sculpted appearances and curved lines. Bangle describes his design approach as "flame surfacing", and notes Frank Gehry's work as an influence.
Proponents of Bangle's polarizing designs say that the new design direction represents a move into the future for a brand whose design language was growing overly conservative. Although BMW's design language has changed significantly under Bangle's influence, several of its traditional design elements remain in its latest vehicles, including the trademark twin-kidney grille, quadruple headlights, and the Hofmeister kink.
Despite the controversy surrounding Bangle's work, numerous automakers have emulated his design elements. For example, several Toyotas (notably the Avalon and Camry) have utilized his stepped "Bangle-butt" trunk design. The new-for-2007 Lexus LS also bears some resemblance to the BMW 7 Series.
Bangle argues that it is necessary for product lines to follow an alternating cycle of revolutionary and evolutionary generations. His revolution began with the 2002 introduction of the 7-series, but prior to that, he oversaw the more conservative wave of BMW designs, which included the redesign of the E46 3-Series and the introduction of the BMW X5. The latest BMWs, while retaining Bangle-influenced styling cues, are styled more traditionally than those first styled under Bangle's supervision.
Bangle acknowledges that his designs are not photogenic, and suggests to critics that they should view the cars in person before judging their looks.
Peer comments
J Mays, Ford's chief creative officer, dislikes Bangle's designs,[1] but admits Bangle has been significant in reshaping modern cars.
Marc Newson, an industrial designer and car enthusiast, described Bangle's BMW Z4 as having been designed with a machete.[2]
Patrick le Quément, chief designer at Renault, said: "[Bangle is] certainly the most talked about designer. His designs have a great deal of presence, and they're well proportioned. He's been highly influential. My only concern is his use of concave surfaces: they're hollow shapes and lack that tightly muscled look I feel helps design."[1]
Martin Smith, head of design for Ford of Europe, describes Bangle as an instigator of the trend toward "surface entertainment" in cars; the Ford Iosis bears some resemblance to Bangle-styled BMWs
heb je destijds de M5 concept gezien? en nu nog niet zo lang geleden de M3 concept? en de Z4 Coupe Concept dan?quote:Op vrijdag 23 november 2007 00:12 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Ja dat zeiden bij de Brera ook![]()
Een productiewagen is nooit zo strak als de conceptcar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lafaards zijn het!![]()
Waarom doet BMW dat in hemelsnaam, want de CS heeft niks met BMW-stijl te maken en is ook nog eens wanstalig. Wat zeg ik? Afschuwelijk zelfs.quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:53 schreef Youp het volgende:
[..]
heb je destijds de M5 concept gezien? en nu nog niet zo lang geleden de M3 concept? en de Z4 Coupe Concept dan?
Die CS komt bijna ongewijzigd uit, geloof me maarIk beschik ook nog over een beetje inside informatie.
vind jij.quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:25 schreef Syrrus het volgende:
[..]
Waarom doet BMW dat in hemelsnaam, want de CS heeft niks met BMW-stijl te maken en is ook nog eens wanstalig. Wat zeg ik? Afschuwelijk zelfs.
De 3 'concepten' die jij opnoemt zijn allemaal gebaseerd op de al bestaande modellen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:53 schreef Youp het volgende:
[..]
heb je destijds de M5 concept gezien? en nu nog niet zo lang geleden de M3 concept? en de Z4 Coupe Concept dan?
Die CS komt bijna ongewijzigd uit, geloof me maarIk beschik ook nog over een beetje inside informatie.
Het is een vierdeurs. Dus de Porsche Panamera, Mercedes CLS etc.quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:13 schreef -PRAES- het volgende:
Wat voor concurrentie zou dat CS krijgen?
Voor modellen als Aston, Jaguar etc bestaat de M6 al.
En voor de Aston Martin Rapide natuurlijk, waar de ik de overeenkomsten trouwens wel erg groot vind (met name van de zijkant dan).quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:20 schreef Soli het volgende:
[..]
Het is een vierdeurs. Dus de Porsche Panamera, Mercedes CLS etc.
Omdat dit de nieuwe hype wordt, SUV's zijn uit.quote:Op donderdag 29 november 2007 19:16 schreef Cyaa het volgende:
waarom komen alle merken nu met een 4 deurs sport auto...tegelijk
porsche, aston, bmw, maserati
Sowieso, mensen met een gezin.quote:Op donderdag 29 november 2007 19:21 schreef draaijer het volgende:
Ook heb je niks aan die auto's als je een gezin hebt.
Ohja, dat ding zit ook zo in de wegquote:Op donderdag 29 november 2007 19:21 schreef draaijer het volgende:
Je kan haast niks meenemen door de achterwiel aandrijving etc.
Valt wel mee hoor, volgens mij is de Rapide een stuk duurder. Even als de Quattroporte toch?quote:Op donderdag 29 november 2007 18:22 schreef tsjsieb het volgende:
[..]
En voor de Aston Martin Rapide natuurlijk, waar de ik de overeenkomsten trouwens wel erg groot vind (met name van de zijkant dan).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
('k zou bijna voor de duidelijkheid erbij moeten zeggen dat de bovenste de Aston Martin is en de onderste de BMW)
Het audi fanboy gehalte is erg hoog in jouw post .. rwd stiltequote:Op donderdag 29 november 2007 19:21 schreef draaijer het volgende:
Ik ben al uitgekeken op BMW... Ik vind ze alsnog erg snel ordinair worden. Ook heb je niks aan die auto's als je een gezin hebt. Je kan haast niks meenemen door de achterwiel aandrijving etc.
Ik vond 'm erg lelijk in het begin.quote:Op vrijdag 30 november 2007 18:53 schreef NightFlight het volgende:
Die nieuwe 5 is echt über-lellek... over een paar jaar is het helemaal gedateerd en wil geen fatsoenlijk mens er meer in gezien worden. Mark my words.
Ik begrijp dat ruimte argument tegen achterwielaandrijving sowiezo niet. Een Audi heeft Quattro nodig voordat het een beetje fatsoenlijk rijdt. Heb je ook een tunnel naar achteren toch?quote:Op zaterdag 1 december 2007 01:07 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Het audi fanboy gehalte is erg hoog in jouw post .. rwd stilte
Geen idee, hoe kom je aan een idee over de prijs van de concept cs?quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:23 schreef Soli het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, volgens mij is de Rapide een stuk duurder. Even als de Quattroporte toch?
Aangezien de Rapide waarschijnlijk handgemaakt is en de Quattroporte ook een stuk exclusiever zal zijn dan de CS... Correct me if I'm wrongquote:Op maandag 3 december 2007 18:01 schreef tsjsieb het volgende:
[..]
Geen idee, hoe kom je aan een idee over de prijs van de concept cs?
Zover ik weet worden de Astons niet meer handgemaakt tegenwoordig. De oude Aston Martin 'fabriek' is vorig jaar o.i.d. gesloten en de Vanquish is de laatste echt 'hangemaakte' Aston die daar uit gekomen is. Helaasquote:Op maandag 3 december 2007 21:00 schreef Soli het volgende:
[..]
Aangezien de Rapide waarschijnlijk handgemaakt is en de Quattroporte ook een stuk exclusiever zal zijn dan de CS... Correct me if I'm wrong
t mooiste is dat t ding onderhand 5 jaar op de markt is en nu nog worden er design elementen van gejat. ook ziet hij er uit alsof hij gisteren ontworpen is.quote:Op zaterdag 1 december 2007 09:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik vond 'm erg lelijk in het begin.
Nu nog niet mooi, maar een stationbak met een fatsoenlijke kleur vind ik zolangzamerhand "wel aardig".
Het is alleen wel zo dat je overal BMW, en met name BMW 5-serie, kenmerken bij andere merken terug ziet komen. Zijflanken van de Audi A4/A5, achterkant van één of andere lelijke Lexus, en die koplampen met bovenlangs richtingaanwijzers zie je ook nogal eens gejat worden.
Vermoed dat het dus wel meevalt met dat snel ouder worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |