abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55191616
Lastig. Het enige wat ik hiernaast vinden kon was een query in de trant van:

1select table_name from information_schema.tables where table_schema='www-dbname' and table_name like 'test%';

maar goed, die had je al.
pi_55191649
Ik zou hier een simpel perl scriptje voor schrijven...
  dinsdag 11 december 2007 @ 14:27:07 #228
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_55191786
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:20 schreef Farenji het volgende:
Ik zou hier een simpel perl scriptje voor schrijven...
Heb het in de shell gedaan:

get_tables.sql:

1
2
use mydb;
show tables;

En dan dit uitvoeren:

1
2
mysql -u user -p < get_tables.sql | sed  -e 's/|//g' | grep "^XXX" | \
xargs echo mysqldump -u root -p mydb --no-data --tables
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_55191916
Perl is inderdaad een goeie, daar acht ik ook al aan. Je moet dan alleen wel op een linux systeem werken.
  dinsdag 11 december 2007 @ 16:56:49 #230
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_55195338
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:31 schreef Geqxon het volgende:
Perl is inderdaad een goeie, daar acht ik ook al aan. Je moet dan alleen wel op een linux systeem werken.
ActiveState perl is er voor windows bakken
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_55215403
Grmbl, heb zelf proberen te zoeken maar of ik kijk er enorm overheen of ik zoek verkeerd. Ik wil graag de unieke waardes die in een veld staan uit de database halen. Bijvoorbeeld, ik heb een tabel met producten en daarin staat een veld 'media' waarin allerlei verschillende media-types in staan, CD, LP, 7", Book enz.

Nu zoek ik dus een query die alle unieke waardes (er zijn dus media types die vaker voorkomen) uit dat veld haalt zodat ik voor elk van die unieke waarde een stuk code kan uitvoeren (in dit geval een invoerveld voor een bepaalde waarde toe te kennen aan dat media type die ik opsla in een andere tabel).

Ik hoop dat dat een beetje duidelijk is
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_55215742
select distinct?
pi_55215795
Ja! Super.. d'oh!
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
pi_55215941
Waar kan ik mijn database ontwerp het beste in visualiseren? Heb hem wel op papier, maar dat staat zo lullig in mijn stage verslag. Ik ken Visio, maar dat vind ik niet zo heel handig.. Zijn daar geen eenvoudige tooltjes voor?
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
  woensdag 12 december 2007 @ 13:41:17 #235
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_55216151
quote:
Op woensdag 12 december 2007 13:30 schreef markiemark het volgende:
Waar kan ik mijn database ontwerp het beste in visualiseren? Heb hem wel op papier, maar dat staat zo lullig in mijn stage verslag. Ik ken Visio, maar dat vind ik niet zo heel handig.. Zijn daar geen eenvoudige tooltjes voor?
Ik gebruik daar altijd Powerpoint voor, dan maak ik een printscreen van die sheet en die plak ik in word
pi_55216273
quote:
Op woensdag 12 december 2007 13:41 schreef JortK het volgende:

[..]

Ik gebruik daar altijd Powerpoint voor, dan maak ik een printscreen van die sheet en die plak ik in word
hehe ok.. die van mij is aardig uitgebreid, een tabelletje of 30. als ik een lijntje trek vanuit de ene tabel naar de andere, blijft deze dan gelinkt wanneer ik een tabel versleep?
En de mannen ook..
pi_55219327
Je kan ook Access gebruiken, daar kan je via de relatie-manager ook een duidelijk beeld scheppen van je database. Of eventueel een simpel "mindmap" programma, daar kan je ook lijntjes trekken van en naar "wolkjes".
pi_55220552
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:50 schreef DaFrenk het volgende:
Je kan ook Access gebruiken, daar kan je via de relatie-manager ook een duidelijk beeld scheppen van je database. Of eventueel een simpel "mindmap" programma, daar kan je ook lijntjes trekken van en naar "wolkjes".
Hmmz kan ik inderdaad ook nog wel eens proberen..
En de mannen ook..
pi_55230103
Goedenavond, ik ben als n00b aan het klungelen met dit scriptje... nu heb ik de database en alle tabellen aangemaakt, maar ik loop vast op deze instructies:

# Add a user to the mm2_users table
# Add a crontab for recenttracker.php.

van de eerste weet ik niet hoe ik het moet doen, van de 2e weet ik niet eens wat een crontab is

Iemand die het toevallig leuk vindt om me wat verder op weg te helpen?
  woensdag 12 december 2007 @ 22:52:24 #240
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_55231294
quote:
Op woensdag 12 december 2007 22:15 schreef Maartel het volgende:
Goedenavond, ik ben als n00b aan het klungelen met dit scriptje... nu heb ik de database en alle tabellen aangemaakt, maar ik loop vast op deze instructies:

van de eerste weet ik niet hoe ik het moet doen, van de 2e weet ik niet eens wat een crontab is

Iemand die het toevallig leuk vindt om me wat verder op weg te helpen?
Contab is de *nix versie van geplande taken in windows. Als je de bak zelf host zal ik de docs eens gaan lezen en anders ff met je hosting mailen .
phluphy for president!
pi_55234397
quote:
Op woensdag 12 december 2007 22:15 schreef Maartel het volgende:

Start een mysql console en tik in "grant all on mm2_users.* to <username>@localhost identified by '<password>';"

Ipv <username> tik je natuurlijk de username (zonder de < en >) en ipv <password> tik je een zelfgekozen password (dat je wel moet onthouden, dat zal je wsch ergens in de config van het script moeten invullen.)
quote:
Crontab is het mechanisme onder unix/linux om periodiek / om de zoveel tijd een bepaald commando uit te voeren.
Start een shell en tik in "man crontab", lees die info goed door, en tik daarna in de shell "crontab -e" en maak dan de benodigde wijzigingen. Je moetdus "recenttracker.php" uitvoeren; dit is een php script dus dat wordt alleen door je webserver uitgevoerd. Als commando in je crontab (zie de manual!) wordt dat dan iets als "wget http://hostnaam.van.je.server/pad/recenttracker.php".

Succes!
pi_55250528
quote:
Op donderdag 13 december 2007 00:45 schreef Farenji het volgende:

[..]

Start een mysql console en tik in "grant all on mm2_users.* to <username>@localhost identified by '<password>';"

Ipv <username> tik je natuurlijk de username (zonder de < en >) en ipv <password> tik je een zelfgekozen password (dat je wel moet onthouden, dat zal je wsch ergens in de config van het script moeten invullen.)
dan krijg ik
1044 - Access denied for user: 'blabla@localhost' to database 'mm2_users'
quote:
Crontab is het mechanisme onder unix/linux om periodiek / om de zoveel tijd een bepaald commando uit te voeren.
Start een shell en tik in "man crontab", lees die info goed door, en tik daarna in de shell "crontab -e" en maak dan de benodigde wijzigingen. Je moetdus "recenttracker.php" uitvoeren; dit is een php script dus dat wordt alleen door je webserver uitgevoerd. Als commando in je crontab (zie de manual!) wordt dat dan iets als "wget http://hostnaam.van.je.server/pad/recenttracker.php".

Succes!
hoe start ik een 'shell'? ik weet nog net hoe ik een tabel moest openen in mijn PhpMyAdmin, maar ik weet niet wat een shell is
pi_55252834
quote:
Op donderdag 13 december 2007 18:13 schreef Maartel het volgende:

[..]

dan krijg ik
1044 - Access denied for user: 'blabla@localhost' to database 'mm2_users'

[..]

hoe start ik een 'shell'? ik weet nog net hoe ik een tabel moest openen in mijn PhpMyAdmin, maar ik weet niet wat een shell is
Wat voor hosting heb je? Heb je wel shell access? Anders kun je de crontab meestal vergeten, tenzij je een webinterface hebt waar je dat kan instellen.
Wat betreft die user, misschien heb je maar 1 user en kun je geen extra users aanmaken. In dat geval zal je die user moeten gebruiken voor het script.
pi_55253377
quote:
Op donderdag 13 december 2007 19:51 schreef Farenji het volgende:

[..]

Wat voor hosting heb je? Heb je wel shell access? Anders kun je de crontab meestal vergeten, tenzij je een webinterface hebt waar je dat kan instellen.
Wat betreft die user, misschien heb je maar 1 user en kun je geen extra users aanmaken. In dat geval zal je die user moeten gebruiken voor het script.
http://www.flexwebhosting.nl/hosting.html
en dan de goedkoopste.. er staat wel iets cron-achtigs bij..
Waaronder zou ik die shellaccess moeten vinden? ook in PhpMyAdmin?
pi_55254428
quote:
Op donderdag 13 december 2007 20:13 schreef Maartel het volgende:

[..]

http://www.flexwebhosting.nl/hosting.html
en dan de goedkoopste.. er staat wel iets cron-achtigs bij..
Waaronder zou ik die shellaccess moeten vinden? ook in PhpMyAdmin?
Shell access is via een ssh client inloggen op de server, via de command line dus. Maar inderdaad zit er blijkbaar cronjobs mogelijkheden bij je account, vraag even aan je provider hoe dat werkt; waarschijnlijk is er ergens een control panel voor.
pi_55257906
quote:
Op donderdag 13 december 2007 20:58 schreef Farenji het volgende:

[..]

Shell access is via een ssh client inloggen op de server, via de command line dus. Maar inderdaad zit er blijkbaar cronjobs mogelijkheden bij je account, vraag even aan je provider hoe dat werkt; waarschijnlijk is er ergens een control panel voor.
ik heb ook wel eens een site gemaakt op een server van flexweb. deze bieden geen shell aan..
En de mannen ook..
pi_55259959
Mocht iemand nog interesse hebben dan heb ik even de source voor een random webicon online gezet. Ik zal in de toekomst hier wel even wat meer linken naar scripts/classes/tutorials die ik online zet. Beschouw het niet als spam (ik zie het als leermateriaal) en als dat wel zo is hoor ik dat wel.

Random Webicon http://liebmi.ch/laboratorium/webicon/
Een zeer simpel random webicon script.
  vrijdag 14 december 2007 @ 11:42:44 #248
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_55265786
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 01:11 schreef colourAgga het volgende:
Mocht iemand nog interesse hebben dan heb ik even de source voor een random webicon online gezet. Ik zal in de toekomst hier wel even wat meer linken naar scripts/classes/tutorials die ik online zet. Beschouw het niet als spam (ik zie het als leermateriaal) en als dat wel zo is hoor ik dat wel.

Zolang het bij PHP related dingen blijft en het niet storend is zal het geen probleem zijn. En zelfs goed zijn voor de beginnen mensen die willen weten hoe ze dingen kunnen doen .
phluphy for president!
pi_55279801
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 01:11 schreef colourAgga het volgende:
Ondanks dat het een simpel voorbeeld is, of juist omdat het een voorbeeld is, heb ik er wel wat op aan te merken.
  • Ondanks de if (...opendir(...)) zal het script een fout geven als het openen van de directory niet lukt.
  • Waarom shuffle je de hele array met files als je maar 1 random file wil hebben?
  • Je gebruikt GD om het plaatje te lezen en naar de client te schrijven, dat is niet erg efficient. fopen en passthu is veel efficienter. Of nog efficienter: gebruik een simpele redirect (werkt alleen niet als je een random icon op een statische pagina wil).

...en ik haat hungarian prefixes!
  • Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
    | Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
    pi_55280902
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')