abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:48:49 #1
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_54735220
http://www.avro.nl/tv/pro(...)den_straatroven.aspx

)Donderdag 18 oktober 2007, tussen 21.45-22.15 uur, zien vermoedelijk 2 dezelfde mannen kans om 3 gewapende straatroven in Leeuwarden te plegen. Bekijk het filmpje Bij één van deze straatroven steken ze een slachtoffer met een mes in zijn rug en raken hem daarbij in zijn long, waardoor hij in zeer kritieke toestand in het ziekenhuis moest worden opgenomen.

Beroving 1 Rond 21.45 fietst het eerste slachtoffer vanaf de Spoorstraat in Leeuwarden in de richting van het bruggetje over de Potmarge. Daar staan twee mannen die hem tegenhouden. Bijna gelijktijdig vraagt één van de mannen of het slachtoffer al wat voelt. Die voelt iets warms over zijn rug lopen en beseft dat hij in de rug gestoken is. Na een worsteling, waarbij de mannen het slachtoffer over het bruggetje in het water proberen te gooien, weet het slachtoffer te ontkomen. De daders vluchten richting de Schrans. Daarna pakt het slachtoffer zijn fiets en gaat naar het MCL. Hier blijkt dat de daders hem dwars door een long hebben gestoken en wordt het slachtoffer in zeer kritieke toestand opgenomen. De buit bedroeg hier een portemonnee met daarin ¤ 11,- en enkele pasjes. In de Smitsbuurt werden later enige spullen van het slachtoffer teruggevonden, alleen de bankpas van het slachtoffer ontbreekt nog.

Beroving 2 Nog geen 10 minuten later die avond, om 21.55 uur, laat het tweede slachtoffer zijn hond uit. Op de hoek Bij de Put/Jacobijner Kerkhof moet hij wachten op 2 fietsers. Eén van hen vraagt om een sigaret en als de man ook de 2e fietser er één aanbiedt weigert die en zet een mes op de keel van de man. Het slachtoffer wordt met kracht tegen de muur gedrukt en door de beide daders gefouilleerd. Als ze ¤ 10,- en de sigaretten te pakken krijgen nemen ze daar blijkbaar genoegen mee. Ze stappen weer op hun fiets en vertrekken in de richting van de Nieuwe Buren.

Beroving 3 Een kwartier na de 2e beroving, om 22.15 uur, zetten 2 mannen een 80-jarige vrouw klem op de Noordersingel. En als ze geld willen kan de vrouw alleen uitbrengen dat zij dat niet heeft. Nadat de daders haar zakken en fietstassen nagekeken hebben en inderdaad niets hebben gevonden, fietsen de daders weg in de richting van de Noorderbrug.

Overeenkomsten daders Door de beschrijvingen die de slachtoffers van de daders hebben gegeven gaat de politie ervan uit dat het vermoedelijk dezelfde mannen moeten zijn. En ook als je kijkt naar de drie locaties van de berovingen. Die plekken liggen zo dicht bij elkaar, dat het wel heel toevallig zou zijn als binnen een half uur in zo'n klein gebiedje ook nog 2 andere straatrovers zouden toeslaan.

Daders Dader 1
Dat is de kleinste van de twee maar wel de dader die met zijn mes in de long van het eerste slachtoffer stak. Hij is van Noord-Afrikaanse afkomst; 16-25 jaar ; 1.55-1.60 meter lang; heeft een stevig postuur; een rond gelaat en kort gemillimeterd donker haar. Hij droeg een donkere muts of donker jack waarvan hij de capuchon op had en sprak goed Nederlands zonder opvallend accent. De man had een groot mes in zijn rechterhand van zo'n 20 cm en had een lemmet van ongeveer 12 cm. Eén van de slachtoffers sprak zelfs over een dolk.

Dader 2
Man met een Noord-Afrikaans uiterlijk, maar wel donkerder getint dan dader 1; 16-25 jaar en een stuk langer dan dader 1, zo'n 1.70-1.80 meter. Hij droeg een zwarte wollen muts met daarin ook wat andere kleuren; sprak duidelijk verstaanbaar Nederlands en reed op damesfiets.

VluchtrouteBekend is alleen dat de daders na de eerste beroving in de richting van de Smitsbuurt zijn gevlucht want daar zijn enkele spullen van het eerste slachtoffer terug gevonden.

Vragen politie- Wie (her)kent de daders aan de hand van de gegeven signalementen of weet mogelijk zelfs waar zij verblijven?
- Wie heeft donderdag 18 oktober 2007, tussen 21.45-22.15 uur, iets verdachts gezien op één van de 3 plaatsen in Leeuwarden waar de straatroven hebben plaatsgevonden?
- Wie heeft in het algemeen informatie over deze 3 gewelddadige en gewapende straatroven?

Eerste resultaten
Er zijn 8 reacties binnengekomen, waarvan er een aantal zeker de moeite waard zijn en in onderzoek zijn genomen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Say no more.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:51:15 #2
3647 B.R.Oekhoest
pi_54735277
Weten jullie een goedkope manier om dit soort apen uit de samenleving te jonassen?
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:52:20 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_54735299
Ik mis de bagger in deze post.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:53:26 #4
3647 B.R.Oekhoest
pi_54735326
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:52 schreef soylent het volgende:
Ik mis de bagger in deze post.
Deze keer zit de bagger in de genen van de beesten uit het topic.
pi_54735330
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:51 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Weten jullie een goedkope manier om dit soort apen uit de samenleving te jonassen?
Want als een autochtoon me in mijn longen steekt word ik er wel blij van?

Simpele ziel
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:56:27 #6
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:56:28 #7
3647 B.R.Oekhoest
pi_54735390
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:53 schreef Ripley het volgende:

[..]

Simpele ziel
Godwin?

Waar zie je mij zeggen dat autochtonen die dit soort dingen doen NIET uit de samenleving gejonast moeten worden?
pi_54735401
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:53 schreef Ripley het volgende:

[..]

Simpele ziel
die doen dat niet
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_54735438
Tja, gestoorde kutpaupers. Wie steekt er nou iemand in zijn rug voor zijn portomonee? Dan ben je niet alleen tuig, maar ook nog eens gestoord dom tuig.
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:58:53 #10
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_54735445
stormlooptopic
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_54735450
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

die doen dat niet
Nee, zo is de wereld inderdaad. Alle autochtonen zijn lieve engeltjes en alle allochtonen criminele apen

Ik begin maar niet meer aan dit topic - want hier word ik weer heel boos van
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:59:24 #12
3647 B.R.Oekhoest
pi_54735458
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

die doen dat niet
Anno 2007 kun je statistisch gezien inderdaad zeggen van niet.
pi_54735474
Ach ja, ik als naieve goedgelovige in beginsel linkse jongeman begin toch hevig te twijfelen aan het nut van onze gematigde politiek.
Ik ben absoluut niet tegen immigratie, buitenalnders, allochtonen, noord-Afrikanen enz. enz. Probleem is dat door dit soort berichten, die iedere dag weer voorkomen, je je toch af gaat vragen waarom die lui zich zo gedragen en of we niet wat harder op moeten gaan treden.
Ik begrijp heel goed dat het maar een deel van de bevolkingsgroep is, slechten verzieken het voor de goeden enz. enz. maar je wordt er toch een keertje krankjorum van, het gaat maar door!

Ik ben in de war Moet ik nu blijven geloven in het goede van de mens of toch maar overstappen op de inmiddels populaire mening 'De Noord-Afrikanen gaan te ver en we moeten hard opteden'?

Kort gezegd: ik geloof echt wel in de goedheid van ook Noord-Afrikanen, maar door telkens dit soort berichten wordt je er een keertje schijtziek van. Dat vind ik beangstigend, het is namelijk zo onzeker of het terecht is om 'schijtziek' te worden. Is het een aanmerkelijk deel? Is het de meest criminele bevolkingsgroep? Zulke cijfers ben ik wel benieuwd naar.
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:02:09 #14
3647 B.R.Oekhoest
pi_54735497
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:59 schreef Ripley het volgende:

[..]

Nee, zo is de wereld inderdaad. Alle autochtonen zijn lieve engeltjes en alle allochtonen criminele apen

Jij lult weer in je eigen straatje, maar ga gerust je gang hoor. Gelukkig zijn niet alle allochtonen criminele apen, want dan hadden we hier geen leven meer. Maar dat er een soort doorgefokt Pitbullsyndroom optreedt begint steeds meer waarheid te lijken.
pi_54735521
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:59 schreef Ripley het volgende:

[..]

jij snapt het
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:07:06 #16
3647 B.R.Oekhoest
pi_54735578
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:08:37 #17
3647 B.R.Oekhoest
pi_54735610
Er duikt al een mooie term op in de psychologie: de steekbereidheid . Die schijnt bij allochtonen significant groter te zijn.
pi_54735708
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:00 schreef PAA-053 het volgende:
Ik ben in de war Moet ik nu blijven geloven in het goede van de mens of toch maar overstappen op de inmiddels populaire mening 'De Noord-Afrikanen gaan te ver en we moeten hard opteden'?
Je moet die laatste populaire mening een klein beetje aanpassen & je bent ongeveer waar we in mijn ogen zouden moeten zijn.

'De jeugd/kleine criminelen gaan te ver en we moeten hard optreden'. Of het nu Noord-Afrikanen zijn of niet laat mij koud.

Zulke cijfers ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien je ze nooit echt zal kennen. Als het centrum voor gelijkheid van kansen & racismebestrijding met cijfers afkomt is er niets aan de hand, of ligt het aan de allochtonen die geviseerd worden, en als een of andere half-extreem rechtste bron met cijfers afkomt lijkt het alsof je elke allochtoon bij voorkeur direct wegstuurt aangezien die je auto gaat pakken & je daarna vermoorden.

Als ik dan moet kijken naar wat blijkt uit de nieuwsberichten (een van de vlaamse kranten heeft zich eens beziggehouden met van alle opgeloste zaken te bekijken of de dader een allochtoon was of niet), dan blijkt dat die extreem-rechtse bron het dichtste bij de waarheid zat; een groot deel van de misdrijven (meer dan de helft zelfs) werd gepleegd door allochtonen (die dan nog eens met véél minder zijn), daardoor de criminaliteitscijfers bij allochtonen bekeken tov het aantal aanwezige personen zowat 10x zo hoog lag...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54735835
De politie stuurde overigens twee weken later pas een brief rond voor buurtonderzoek. Tenzij er twee weken later wéér dezelfde soort straatroven hebben plaats gevonden in de buurt van plaats 2 en 3. Waarom doen ze dat niet direct (dag) erna?
pi_54735954
tja, kijk eens opsporing verzocht; is het 8 vd 10x een 'Noord-Afrikaan'
pi_54735989
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:25 schreef WinnarJ het volgende:
tja, kijk eens opsporing verzocht; is het 8 vd 10x een 'Noord-Afrikaan'
En de rest Antillianen zeker?
pi_54736015
Elke mongool die dit soort misdrijven pleegt mag van mij verbannen worden naar een eiland, waarna er "heel toevallig" het hele eiland afzinkt.
pi_54736063
Wees niet zo hard voor die marrokaantjes, ze hebben het al zo moeilijk.
pi_54736067
Goh, zijn ze daar nu ook doorgedrongen. Is in de randstad al tientallen jaren zo.. Maar dat mag niet gezegd worden want dan is het discriminatie. Het beestje bij zijn naam noemen is voor velen nog steeds een taboe. En de regering die ons in deze teringzooi lieten doorsudderen proberen nu over hetzelfde probleem, die zij veroorzaakt hebben, zieltjes te winnen. En dat werkt ook nog. Te zot voor woorden..
pi_54736077
Ik begrijp je wel.
Het is een beetje het idee van de verader, de bedrieger. Je laat mensen toe in jouw domein met ogenschijnlijk goede bedoelingen, je reikt ze een hand en vervolgens wordt er (letterlijk) een mes in je rug gestoken. 'Backstabber' zoals ze ze mooi in het Engels zeggen.
Wij zijn allen mensen, ook deze daders, maar bij de poort van Nederland hebben wij niet alleen mensen toegelaten, maar mensen met een nood, die zelf leed achter de rug hebben. Je zou zeggen dat juist zij het lijden moeten kennen, lijden wat je toch in goed geweten anderen niet kan aandoen?
Dit is een achterliggende gedachte bij verwelkoming van immigranten, je verwacht eerder dankbaarheid dan het mes.
Hoe kan het dat zo'n hoog percentage van dit volk voor het mes kiest ipv gratitude? Is het iets aangeboren? Houdt de rest zich soms in? Waarom duurt het zo lang voordat we hier een antwoord op hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')