abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54726266
Het is een lang verhaal en ik zal het zo kort en duidelijk mogelijk vertellen.

In 2005 ben ik bij een groot bedrijf gaan werken, X. Nu na 2.5 jaar heb ik een aantal promoties gehad en werk ik op een andere afdeling. Met mijn nieuwe afdelingshoofd, W, had ik meteen een 'klik', hij is een fijne man om voor te werken. Veel contact hebben we niet door de hiërarchische structuur bij X, maar mijn evaluatiegesprekken zijn wel met hem.

2 weken terug hadden we een borrel voor de hele afdeling in de stad en tot het eind van de avond was het ontzettend leuk. Toen ik wegging, vroeg W. of ik het erg vond als hij mee terug liep naar kantoor. Ik gaf aan dat dat geen probleem was. Snel werd me duidelijk dat hij iets te veel gedronken had en hij begon me allemaal complimentjes te geven. Over mijn uiterlijk, over mijn figuur etc. Nu ben ik toevallig ook behoorlijk aantrekkelijk en daarom doe ik altijd heel afstandelijk tegen mannen op mijn werk. Ik heb hem dus ook nooit 'signalen' gegeven dat ik hem op een andere manier interessant vind. Omdat hij erg opdringerig werd, ben ik de andere kant opgelopen.

De maandag daarop kreeg ik een excuusmailtje, het kwam allemaal door de drank. Zand erover en voor mij was het klaar. De woensdag daar weer op, hadden we een vergadering en hij kwam naast me zitten en schoof halverwege zijn dijbeen tegen die van mij aan. Omdat ik een beetje schrok van dit vrijpostige gedrag heb ik niet echt gereageerd en probeerde ik gewoon van hem weg te schuiven. Na afloop stond hij naast de deur en stootte hij 'per ongeluk' tegen mijn borst aan toen ik naar buiten liep. Als "excuus" merkte hij op dat ze nogal moeilijk te ontwijken zijn.

Dit alles heb ik bewust genegeerd omdat ik zelf ook wel snap dat het voor mannen moeilijk is om mijn uiiterlijk te negeren. Blijkbaar was dat een verkeerde inschatting van me, want vanochtend had ik mijn evaluatiegesprek met hem.

In plaats van tegenover me, kwam hij naast me zitten. Ondanks mijn nervositeit hadden we wel een heel leuk gesprek en op gegeven moment haalde hij zijn hand door mijn haar en kuste me. Compleet overdonderd door de situatie kuste ik hem terug. Na een paar seconden ben ik opgesprongen en zijn kantoor uit gelopen.

Nu vraag ik me af hoe ik deze ongewenste situatie op moet lossen.
Naar P&O gaan? Me ziek melden? Meteen aangifte doen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Vanwege de zaken enzo
  maandag 19 november 2007 @ 22:04:50 #2
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_54726408
Sorry
Ik denk dat je gewoon tegen hem moet zeggen dat je niks voor hem voelt
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  maandag 19 november 2007 @ 22:09:41 #3
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_54726491
Meteen aangifte doen helpt je echt niets verder.

Ik zou kijken of er op je werk een vertrouwenspersoon is waar je het probleem aan kunt voorleggen. Grote bedrijven hebben meestal wel zo iemand in dienst.

Daarnaast moet het gewoon duidelijk zijn dat je niet gediend bent van zo'n soort gedrag en je werk en privé goed gescheiden kan houden.
pi_54726585
quote:
Op maandag 19 november 2007 22:09 schreef Mike.Strutter het volgende:
Meteen aangifte doen helpt je echt niets verder.

Ik zou kijken of er op je werk een vertrouwenspersoon is waar je het probleem aan kunt voorleggen. Grote bedrijven hebben meestal wel zo iemand in dienst.

Daarnaast moet het gewoon duidelijk zijn dat je niet gediend bent van zo'n soort gedrag en je werk en privé goed gescheiden kan houden.
Hoeveel duidelijker moet ik zijn?
Vanwege de zaken enzo
  maandag 19 november 2007 @ 22:14:15 #5
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54726598
een mailtje aan de betreffende collega sturen met 'ik weet niet wat je je in je hoofd haalt, maar ik heb niet de behoefte daarin mee te gaan en vind het niet prettig zoals je je de laatste tijd gedraagt tegenover mij. Ik zou het op prijs stellen als je je avances voor je wilt houden en onze relatie puur zakelijk wilt houden.
Groet, Deceptie'

Mocht ie daarna nog doorgaan, kun je altijd verdere stappen ondernemen.

Hem eerst zelf er op aanspreken lijkt me wel zo fair.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 19 november 2007 @ 22:15:49 #6
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_54726634
Omg, jij hebt wel een air van jezelf he
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_54726644
quote:
Op maandag 19 november 2007 22:14 schreef E.T. het volgende:
een mailtje aan de betreffende collega sturen met 'ik weet niet wat je je in je hoofd haalt, maar ik heb niet de behoefte daarin mee te gaan en vind het niet prettig zoals je je de laatste tijd gedraagt tegenover mij. Ik zou het op prijs stellen als je je avances voor je wilt houden en onze relatie puur zakelijk wilt houden.
Groet, Deceptie'

Mocht ie daarna nog doorgaan, kun je altijd verdere stappen ondernemen.

Hem eerst zelf er op aanspreken lijkt me wel zo fair.
Netjes opgesteld, vind je het goed als ik die tekst letterlijk knip en plak?
Vanwege de zaken enzo
pi_54726677
quote:
Op maandag 19 november 2007 22:15 schreef zwartedoos het volgende:
Omg, jij hebt wel een air van jezelf he
Hoezo?
Vanwege de zaken enzo
  maandag 19 november 2007 @ 22:16:55 #9
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54726678
quote:
Op maandag 19 november 2007 22:16 schreef Deceptie het volgende:

[..]

Netjes opgesteld, vind je het goed als ik die tekst letterlijk knip en plak?
ja hoor
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54726683
quote:
Op maandag 19 november 2007 22:11 schreef admiraal_anaal het volgende:
Volgens mij ben je gewoon een lelijke big die gedroomd heeft.....dusssssss post maar een foto van jezelf en anders ben je een facking faker

verkapt-laat-eens-wat-persoonlijke-tieten-foto's-zien-antwoord
Jonge jij verdiend echt een BAN ofzo hé. ONZ is paar deuren verder op.

TS, kijk inderdaad rond voor een vertrouwenspersoon, zoals al eerder gemeld is gemeld.
Indien het niet van toepassing is, moet je het melden aan je directe manager of een hogere manager in hierarchie.

Melden bij P&O kan altijd wel, maar of hun de juiste personen zijn weet ik zo direct niet (bij ons namelijk niet).
Ik weet niet of er ook een meldpunt is bij jullie?

Verder, aangifte doen kan je altijd als jij dat nodig vind. Brengt wel veel met je mee. dus denk er nog even overna.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  maandag 19 november 2007 @ 22:17:40 #11
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_54726698
De fout ligt bij jezelf.
Als je je als slet gedraagt en kleedt wordt je ook als slet behandeld.
(en afgaande op de avatar en eigendunk over je uiterlijk doe je dat ook )
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  maandag 19 november 2007 @ 22:18:04 #12
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_54726706
Je moet hem gewoon vertellen dat je het liever hebt dat hij ermee stopt, dat je geen gevoelens what so ever voor hem hebt. En als hij doorgaat dat je dan stappen gaat ondernemen tegen hem.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_54726834
quote:
Op maandag 19 november 2007 22:17 schreef Rosbief het volgende:
De fout ligt bij jezelf.
Hoe kom jij er in vredesnaam bij dat ik me als een slet gedraag en kleed? We hebben gewoon een formele kledingstijl, dus er is niks bloot of gewaagd. Sowieso vind ik het ongepast om 'sexy' naar het werk te gaan. Mannelijke collega's hou ik altijd op een afstand en flirten doe ik sowieso niet op de werkvloer.

Alleen omdat ik weet dat ik er goed uit zie, betekent dat niet dat ik een slet ben.
Vanwege de zaken enzo
  maandag 19 november 2007 @ 22:24:04 #14
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_54726897
Gelukkig hoef je je ook niet van iedereen wat aan te trekken op een forum

Maar ik zou het gewoon met je vertrouwenspersoon gaan overleggen, dat werkt meestal het beste. Maar het blijft altijd een ongelukkige situatie, daar ontkom je niet meer aan. Jij voelt je ongemakkelijk bij die kerel en die kerel zal zich ook vast ongemakkelijk gaan voelen en dat bevorderd het plezier op het werk niet.
pi_54726898
"compleet overdonderd door de situatie kuste ik hem terug"...Hiermee heb je toch wel een toon gezet die bij een man normaal gezien geinterpreteerd wordt als: wederzijds verlangen. Wij denken niet zo gecompliceerd dat het wellicht zou komen door het verrassingsmoment o.i.d. Als je het echt niet zou willen had je hem niet teruggekust, dan wel je gezicht tactisch weggedraait...

Zoals het er nu naar uitziet, betreft het hier geen seksuele intimidatie, maar slechts een 'ongelukkig uitgepakte inschattingsfout' van beide partijen. Een simpele verklaring via interne mail of een persoonlijk briefje, gesprek moet de zaak daarmee afdoen. Mocht meneer je hint compleet negeren, dán kun je een stap verder gaan en eventueel andere collega's inlichten, afdelingshoofden contacteren. Pas er alleen voor op dat je niet onbeleefd gaat worden en wellicht kwaad bloed schept bij je afdelingshoofd; dan zou hij wel eens op z'n strepen kunnen gaan staan.
pi_54726991
quote:
Op maandag 19 november 2007 22:23 schreef Ronaldsen het volgende:
waarom 'kuste'je terug dan? Nu denkt die arme man dat je echt iets voor hem voelt
Dat vraag ik me dus al de hele dag af en een antwoord kan ik je (nog) niet geven. Schrik, denk ik.
Vanwege de zaken enzo
  maandag 19 november 2007 @ 22:27:06 #17
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_54727014
quote:
Op maandag 19 november 2007 22:21 schreef Deceptie het volgende:

[..]

Hoe kom jij er in vredesnaam bij dat ik me als een slet gedraag en kleed? We hebben gewoon een formele kledingstijl, dus er is niks bloot of gewaagd. Sowieso vind ik het ongepast om 'sexy' naar het werk te gaan. Mannelijke collega's hou ik altijd op een afstand en flirten doe ik sowieso niet op de werkvloer.

Alleen omdat ik weet dat ik er goed uit zie, betekent dat niet dat ik een slet ben.
Ik weet ook van mezelf dat ik er goed uitzie, maar dat betekent niet dat ik iedere keer meezoen als een of ander anoniem meisje haar poten bij d'r zelf kan houden. Hoogstens een schouderklopje voor de moeite.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_54727051
quote:
Op maandag 19 november 2007 22:24 schreef r3gi3boy het volgende:
"compleet overdonderd door de situatie kuste ik hem terug"...Hiermee heb je toch wel een toon gezet die bij een man normaal gezien geinterpreteerd wordt als: wederzijds verlangen. Wij denken niet zo gecompliceerd dat het wellicht zou komen door het verrassingsmoment o.i.d. Als je het echt niet zou willen had je hem niet teruggekust, dan wel je gezicht tactisch weggedraait...

Zoals het er nu naar uitziet, betreft het hier geen seksuele intimidatie, maar slechts een 'ongelukkig uitgepakte inschattingsfout' van beide partijen. Een simpele verklaring via interne mail of een persoonlijk briefje, gesprek moet de zaak daarmee afdoen. Mocht meneer je hint compleet negeren, dán kun je een stap verder gaan en eventueel andere collega's inlichten, afdelingshoofden contacteren. Pas er alleen voor op dat je niet onbeleefd gaat worden en wellicht kwaad bloed schept bij je afdelingshoofd; dan zou hij wel eens op z'n strepen kunnen gaan staan.
Hm. Goede opmerkingen plaats je. Ik laat dit even op me inwerken. Bedankt in elk geval.
Vanwege de zaken enzo
pi_54727090
Volgens mij ben je redelijk goed gebekt dus waarom niet een harde opmerking plaatsten(in bijzijn van collega's)mocht het weer gebeuren ?dan is hij zo genezen
pi_54727093
Je fout is geweest dat je niet meteen actie hebt ondernomen de eerste keer dat hij zich onbehoorlijk gedroeg. Ondanks de slappe excuses via de mail (!) had je het toen direct moeten aankaarten.

Nu is de situatie alleen maar verergerd en het komt er op neer dat je dit intern moet gaan aankaarten bij het bedrijf. Er bestaat een kans dat er niks mee wordt gedaan (maw ze blijven achter W. staan). Dan moet je een keuze maken tussen ofwel zijn onbehoorlijke gedrag accepteren of een andere baan zoeken.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_54727128
is de man in kwestie trouwens een aantrekkelijke man? Misschien kun je hem even een paar keer gebruiken
٩๏̯͡๏)۶
pi_54727147
Hoe iemand zich ook gedraagd, niemand heeft het recht om dit te doen !
Verder lijkt me dit geen onzin, dus die zooi moet je lekker laten.

Maar ik denk dat TS morgen eerst even moet gaan mailen en afwachten.
Eventueel melden bij management en dan kan je altijd nog verder zien.

Mocht TS een faker zijn, dan kunnen we deze info uit het topic altijd nog gebruiken voor een persoon die met hetzelfde probleem zit.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_54727159
quote:
Op maandag 19 november 2007 22:29 schreef michiel_merk het volgende:
Volgens mij ben je redelijk goed gebekt dus waarom niet een harde opmerking plaatsten(in bijzijn van collega's)mocht het weer gebeuren ?dan is hij zo genezen
Omdat ik er ook geen collega's bij wil betrekken, voor je het weet gaan de roddels door het hele bedrijf en dan is het hek pas echt van de dam.
Vanwege de zaken enzo
pi_54727160
quote:
Op maandag 19 november 2007 22:17 schreef Rosbief het volgende:
De fout ligt bij jezelf.
Pleur toch op met die misogynistische verkrachters-retoriek. .

OT: Eens en altijd duidelijk maken dat je hier niet op zit te wachten. Met eerdergenoemd formeel mailtje, maar ook door je grenzen te stellen en iedere vorm van onprofessionele toenadering hardhandig af te schieten. Die man ontploft bijna van opwinding door het terugzoenen, dus je hebt veel terrein te winnen.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_54727233
quote:
Op maandag 19 november 2007 22:29 schreef Flashwin het volgende:
Je fout is geweest dat je niet meteen actie hebt ondernomen de eerste keer dat hij zich onbehoorlijk gedroeg. Ondanks de slappe excuses via de mail (!) had je het toen direct moeten aankaarten.

Nu is de situatie alleen maar verergerd en het komt er op neer dat je dit intern moet gaan aankaarten bij het bedrijf. Er bestaat een kans dat er niks mee wordt gedaan (maw ze blijven achter W. staan). Dan moet je een keuze maken tussen ofwel zijn onbehoorlijke gedrag accepteren of een andere baan zoeken.
Ok, goed punt. Ik zal morgen sowieso die tekst mailen die ET me voorschotelde, first thing in the morning. Afhankelijk van zijn reactie zal ik inderdaad contact zoeken met de vertrouwenspersoon.
Vanwege de zaken enzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')