Hoeveel duidelijker moet ik zijn?quote:Op maandag 19 november 2007 22:09 schreef Mike.Strutter het volgende:
Meteen aangifte doen helpt je echt niets verder.
Ik zou kijken of er op je werk een vertrouwenspersoon is waar je het probleem aan kunt voorleggen. Grote bedrijven hebben meestal wel zo iemand in dienst.
Daarnaast moet het gewoon duidelijk zijn dat je niet gediend bent van zo'n soort gedrag en je werk en privé goed gescheiden kan houden.
Netjes opgesteld, vind je het goed als ik die tekst letterlijk knip en plak?quote:Op maandag 19 november 2007 22:14 schreef E.T. het volgende:
een mailtje aan de betreffende collega sturen met 'ik weet niet wat je je in je hoofd haalt, maar ik heb niet de behoefte daarin mee te gaan en vind het niet prettig zoals je je de laatste tijd gedraagt tegenover mij. Ik zou het op prijs stellen als je je avances voor je wilt houden en onze relatie puur zakelijk wilt houden.
Groet, Deceptie'
Mocht ie daarna nog doorgaan, kun je altijd verdere stappen ondernemen.
Hem eerst zelf er op aanspreken lijkt me wel zo fair.
Hoezo?quote:Op maandag 19 november 2007 22:15 schreef zwartedoos het volgende:
Omg, jij hebt wel een air van jezelf he![]()
ja hoorquote:Op maandag 19 november 2007 22:16 schreef Deceptie het volgende:
[..]
Netjes opgesteld, vind je het goed als ik die tekst letterlijk knip en plak?
Jonge jij verdiend echt een BAN ofzo hé. ONZ is paar deuren verder op.quote:Op maandag 19 november 2007 22:11 schreef admiraal_anaal het volgende:
Volgens mij ben je gewoon een lelijke big die gedroomd heeft.....dusssssss post maar een foto van jezelf en anders ben je een facking faker![]()
verkapt-laat-eens-wat-persoonlijke-tieten-foto's-zien-antwoord
Hoe kom jij er in vredesnaam bij dat ik me als een slet gedraag en kleed? We hebben gewoon een formele kledingstijl, dus er is niks bloot of gewaagd. Sowieso vind ik het ongepast om 'sexy' naar het werk te gaan. Mannelijke collega's hou ik altijd op een afstand en flirten doe ik sowieso niet op de werkvloer.quote:Op maandag 19 november 2007 22:17 schreef Rosbief het volgende:
De fout ligt bij jezelf.
Als je je als slet gedraagt en kleedt wordt je ook als slet behandeld.
(en afgaande op de avatar en eigendunk over je uiterlijk doe je dat ook)
Dat vraag ik me dus al de hele dag af en een antwoord kan ik je (nog) niet geven. Schrik, denk ik.quote:Op maandag 19 november 2007 22:23 schreef Ronaldsen het volgende:
waarom 'kuste'je terug dan? Nu denkt die arme man dat je echt iets voor hem voelt
Ik weet ook van mezelf dat ik er goed uitzie, maar dat betekent niet dat ik iedere keer meezoen als een of ander anoniem meisje haar poten bij d'r zelf kan houden. Hoogstens een schouderklopje voor de moeite.quote:Op maandag 19 november 2007 22:21 schreef Deceptie het volgende:
[..]
Hoe kom jij er in vredesnaam bij dat ik me als een slet gedraag en kleed? We hebben gewoon een formele kledingstijl, dus er is niks bloot of gewaagd. Sowieso vind ik het ongepast om 'sexy' naar het werk te gaan. Mannelijke collega's hou ik altijd op een afstand en flirten doe ik sowieso niet op de werkvloer.
Alleen omdat ik weet dat ik er goed uit zie, betekent dat niet dat ik een slet ben.
Hm. Goede opmerkingen plaats je. Ik laat dit even op me inwerken. Bedankt in elk geval.quote:Op maandag 19 november 2007 22:24 schreef r3gi3boy het volgende:
"compleet overdonderd door de situatie kuste ik hem terug"...Hiermee heb je toch wel een toon gezet die bij een man normaal gezien geinterpreteerd wordt als: wederzijds verlangen. Wij denken niet zo gecompliceerd dat het wellicht zou komen door het verrassingsmoment o.i.d. Als je het echt niet zou willen had je hem niet teruggekust, dan wel je gezicht tactisch weggedraait...
Zoals het er nu naar uitziet, betreft het hier geen seksuele intimidatie, maar slechts een 'ongelukkig uitgepakte inschattingsfout' van beide partijen. Een simpele verklaring via interne mail of een persoonlijk briefje, gesprek moet de zaak daarmee afdoen. Mocht meneer je hint compleet negeren, dán kun je een stap verder gaan en eventueel andere collega's inlichten, afdelingshoofden contacteren. Pas er alleen voor op dat je niet onbeleefd gaat worden en wellicht kwaad bloed schept bij je afdelingshoofd; dan zou hij wel eens op z'n strepen kunnen gaan staan.
Omdat ik er ook geen collega's bij wil betrekken, voor je het weet gaan de roddels door het hele bedrijf en dan is het hek pas echt van de dam.quote:Op maandag 19 november 2007 22:29 schreef michiel_merk het volgende:
Volgens mij ben je redelijk goed gebekt dus waarom niet een harde opmerking plaatsten(in bijzijn van collega's)mocht het weer gebeuren ?dan is hij zo genezen
Pleur toch op met die misogynistische verkrachters-retoriek.quote:Op maandag 19 november 2007 22:17 schreef Rosbief het volgende:
De fout ligt bij jezelf.
Als je je als slet gedraagt en kleedt wordt je ook als slet behandeld.
(en afgaande op de avatar en eigendunk over je uiterlijk doe je dat ook)
Ok, goed punt. Ik zal morgen sowieso die tekst mailen die ET me voorschotelde, first thing in the morning. Afhankelijk van zijn reactie zal ik inderdaad contact zoeken met de vertrouwenspersoon.quote:Op maandag 19 november 2007 22:29 schreef Flashwin het volgende:
Je fout is geweest dat je niet meteen actie hebt ondernomen de eerste keer dat hij zich onbehoorlijk gedroeg. Ondanks de slappe excuses via de mail (!) had je het toen direct moeten aankaarten.
Nu is de situatie alleen maar verergerd en het komt er op neer dat je dit intern moet gaan aankaarten bij het bedrijf. Er bestaat een kans dat er niks mee wordt gedaan (maw ze blijven achter W. staan). Dan moet je een keuze maken tussen ofwel zijn onbehoorlijke gedrag accepteren of een andere baan zoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |